Jump to content

Hur mycket tid lägger ni på socialamedier.

Tekkor

Recommended Posts

Atom

I början av Covid-tiden så gick jobbmängden ned och då blev det lite extra tid på MPR. Det gick dock snabbt över och sedan länge är tiden på forum (vilket numera bara är MPR) och Facebook densamma som innan Covid.

Facebook är nog 5-10 minuter i veckan. MPR är 5 minuter om dagen förutom en helgkväll då det kan bli ett par timmar. Ett småkul och opretentiöst (det fick jag googla) sätt att spendera en kväll på.  

• Ge karma 3

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

• Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Tekkor

7

• Mankan

6

• conservator

2

• Tommy

2

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vart skrev jag det?   Du får nog jobba på läsförståelsen.

170 timmar i veckan, ungefär...

Kan inte läsa att Mankan skrev att han hänger för mycket på socialamedier som förut, läste jag Du vill vrida till allt till dj-skap

Tommy
7 timmar sedan, skrev Atom:

I början av Covid-tiden så gick jobbmängden ned och då blev det lite extra tid på MPR. Det gick dock snabbt över och sedan länge är tiden på forum (vilket numera bara är MPR) och Facebook densamma som innan Covid.

Facebook är nog 5-10 minuter i veckan. MPR är 5 minuter om dagen förutom en helgkväll då det kan bli ett par timmar. Ett småkul och opretentiöst (det fick jag googla) sätt att spendera en kväll på.  

Kollade nyligen Facebooks log på mej...

Det stod att jag var inne i genomsnitt 43 minuter om dagen... 

Hoppas att det berodde på att jag ofta kör med flera öppna flikar i webbläsaren samtidigt.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

• 4 weeks later...
Tekkor
On 2020-08-11 at 06:43, skrev Wangthong:

Jag har valt att inte spara platsinformation på Google. Nyligen så var det något som ville ha platsinformation och jag gav med mig. Nu kan jag helt plötsligt se platser jag besökt under den tiden jag valt att inte lagra informationen. Bl.a var jag i Thailand januari - februari i år, detta ser jag hur bra som helst fast det inte är lagrat. Kanske de går på mina kvarvarande doftspår? Eller vad tror ni!

Platsinformation vill de ha för att kunna knyta företags reklam till dig på din färdväg.

Jag kör med ett oregistrerat kontantkort, då slippar man dessutom alla telefonförsäljare.

Edited by Tekkor
  • Fint 1
Fritz
16 minuter sedan, skrev Tekkor:

Jag kör med ett oregistrerat kontantkort, då slippar man dessutom alla telefonförsäljare.

Det gjorde jag åxå tidigare men då kunde jag ju inte se vem som ringde. Det var lite tråkigt se att man hade missat samtal från "okänt nummer" så jag registrerade mitt nummer, Telia, och nu funkar det som det ska med den biten.

Det är aldrig försent att ge upp.

hamnoi
43 minuter sedan, skrev Fritz:

Det gjorde jag åxå tidigare men då kunde jag ju inte se vem som ringde. Det var lite tråkigt se att man hade missat samtal från "okänt nummer" så jag registrerade mitt nummer, Telia, och nu funkar det som det ska med den biten.

Har ställt in på "mina sidor" att inte mitt nummer ska synas vid sökningar. Slipper samtal från alla som jag inte har avtal med.

• Ge karma 3
  • Fint 1

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Mankan
3 timmar sedan, skrev hamnoi:

Har ställt in på "mina sidor" att inte mitt nummer ska synas vid sökningar. Slipper samtal från alla som jag inte har avtal med.

jag har nixat mitt nummer och verkar de flesta trots allt respektera.

Edited by Mankan
  • Ge karma 3

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Batting

Jag inser att jag surfar runt lite för mycket både innan och efter Corona.
Jag har idag försökt bryta det hela med lite bildretuschering idag, men det går trögt.
Jag misstänker att ju äldre jag blir så känns det väl bekvämt att bara sitta här passivt konsumera skit. 

Tekkor
6 timmar sedan, skrev Fritz:

Har comviq och ser numren från de flesta som ringer, de som ringer med okänt nummer är oftast från olika myndigheter och vårdcentraler/sjukhuset.

1 timme sedan, skrev Batting:

Jag inser att jag surfar runt lite för mycket både innan och efter Corona.
Jag har idag försökt bryta det hela med lite bildretuschering idag, men det går trögt.
Jag misstänker att ju äldre jag blir så känns det väl bekvämt att bara sitta här passivt konsumera skit. 

Lätt att fastna på nätet, men det är bra om man kan bryta sig loss. Ge det lite tid,

så skall du se att det lossnar med bildhanteringen. Allt går trögt i början :)

Bara man får till lite rutiner så är det lättare att minska på den passiva konsumtionen.

Du har ju redan tagit det fösta steget med att inse att det är för mycket internet-tid.

audirs2

Poplemet med internet är att det är så lätt att komma in på, överallt!

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?