Amigo Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 UPDATE 1-Thai court accepts budget carrier Nok Airlines' petition for bankruptcy protection Livet Àr fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 24 minuter sedan, skrev Amigo: UPDATE 1-Thai court accepts budget carrier Nok Airlines' petition for bankruptcy protection Detta Àr bara början pÄ konsekvenserna av hÄrd lock down, Àr ju mÄnga som hyllat o berömt detta sÀtt att bekÀmpa pandemin. Det Àr helt ok att ha en annan Äsikt Àn mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rÀtt! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 Synd, de hade snygga flygvÀrdinnor....𹠠Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 (Ă€ndrad) 1 timme sedan, skrev Soengsang: Detta Ă€r bara början pĂ„ konsekvenserna av hĂ„rd lock down, Ă€r ju mĂ„nga som hyllat o berömt detta sĂ€tt att bekĂ€mpa pandemin.  Finns ingen eller vĂ€ldigt fĂ„ som vill resa sedan smittan kom utanför Kina sĂ„ utan underlag blöder nog flygbolagen ganska rejĂ€lt. Samma med hotell och andra serviceyrken. Tror inte man ska skylla alla problem pĂ„ juntan, de styr ju inte över andra medborgares lust till resor, inte ens med öppna grĂ€nser hade det kommit tillrĂ€ckligt med turister. Vore dessutom fel att slĂ€ppa pĂ„ turister nu, majoriteten hĂ€rnere vill inte ha in smittade frĂ„n utlandet. Folks Ă€ndrade beteendemönster gör att det dröjer mĂ„nga Ă„r innan turismen kommer vara som 2019.  / SatanG Ăndrades Augusti 4, 2020 av SatanG "Svenskarna Ă€r mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vĂ€lfĂ€rd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 4 minuter sedan, skrev SatanG:  Finns ingen eller vÀldigt fÄ som vill resa sedan smittan kom utanför Kina sÄ utan underlag blöder nog flygbolagen ganska rejÀlt. Samma med hotell och andra serviceyrken. Tror inte man ska skylla alla problem pÄ juntan, de styr ju inte över andra medborgares lust till resor, inte ens med öppna grÀnser hade det kommit tillrÀckligt med turister. Vore dessutom fel att slÀppa pÄ turister nu, majoriteten hÀrnere vill inte ha in smittade frÄn utlandet. Folks Àndrade beteendemönster gör att det dröjer mÄnga Är innan turismen kommer vara som 2019.  / SatanG Juntan sysslar bara med menlös fejkning av "handlingskraft". De var i princip sist med att stÀnga landet, inga turister kom ÀndÄ. SÄ det var helt riskfritt att lÄtsas vara hÄrda. PÄ samma sÀtt kommer de vara de först att öppna upp om Kina öppnar upp, mammon rules. Smart (men ganska uppenbart) drag för att "visa handlingskraft".  Sen Àr jag fortfarande skeptisk till landets smittsiffror. SvÀrfar har legat flera veckor pÄ sjukhus i "lunginflammation" i mars. Och det var mÄnga med honom. Frun har gjort att antikroppstest pÄ privat sjukhus, och hade antikroppar. Hon har dock inte varit jÀttesjuk, utan "som vanligt". Jag kan inte tÀnka mig att de 2 Àr de enda i hela Thailand som haft "samröre" med mr Corona. Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder framöver.   Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 (Ă€ndrad) 23 minuter sedan, skrev frogfish: Juntan sysslar bara med menlös fejkning av "handlingskraft". De var i princip sist med att stĂ€nga landet, inga turister kom Ă€ndĂ„. SĂ„ det var helt riskfritt att lĂ„tsas vara hĂ„rda. PĂ„ samma sĂ€tt kommer de vara de först att öppna upp om Kina öppnar upp, mammon rules. Smart (men ganska uppenbart) drag för att "visa handlingskraft".  Sen Ă€r jag fortfarande skeptisk till landets smittsiffror. SvĂ€rfar har legat flera veckor pĂ„ sjukhus i "lunginflammation" i mars. Och det var mĂ„nga med honom. Frun har gjort att antikroppstest pĂ„ privat sjukhus, och hade antikroppar. Hon har dock inte varit jĂ€ttesjuk, utan "som vanligt". Jag kan inte tĂ€nka mig att de 2 Ă€r de enda i hela Thailand som haft "samröre" med mr Corona. Vi fĂ„r vĂ€l se vad som hĂ€nder framöver.    HĂ„ller med dig, men det verkar trots allt vara en majoritet hĂ€rnere som inte vill ha in utlĂ€nningar/smittan. Det kan vi tycka vad vi vill om men jag tycker det Ă€r bra nĂ€r makthavare gĂ„r efter vad befolkningen tycker Ă€n tvĂ€rtom. Vissa verkar tro att precis alla stĂ€ngda affĂ€rer, uppsĂ€gningar och bortavaron av turister beror pĂ„ Prayuth. Turisterna hade inte kommit i vilket fall som helst, vilket ledde till uppsĂ€gningar och massvis med förlorade jobb, det kan vi nog vara överens om. Thailand nobbade Huawei i 5G-upphandlingen trots tunga pĂ„tryckningar sĂ„ man ska nog inte tro att Kina styr allt i Thailand. Men visst Ă€r det populism och mammon som styr det mesta, som det alltid gjort alltsĂ„.  / SatanG Ăndrades Augusti 4, 2020 av SatanG "Svenskarna Ă€r mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vĂ€lfĂ€rd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 (Ă€ndrad) 39 minuter sedan, skrev SatanG: majoriteten hĂ€rnere vill inte ha in smittade frĂ„n utlandet. TyvĂ€rr fungerar juntans propagandamaskin bra, konsekvenstĂ€nkande Ă€r ju inte heller ThailĂ€ndares paradgren. Att det dör fler i trafiken en vanlig fredag Ă€n i en upphaussad pandemi pĂ„ 6 mĂ„nader Ă€r "ingen stor sak" Ăndrades Augusti 4, 2020 av Soengsang Det Ă€r helt ok att ha en annan Ă„sikt Ă€n mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rĂ€tt! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 3 minuter sedan, skrev Soengsang: TyvÀrr fungerar juntans propagandamaskin bra, konsekvenstÀnkande Àr ju inte heller ThailÀndares paradgren. Att det dör fler i trefiken en vanlig fredag Àn i en upphausad pandemi pÄ 6 mÄnader Àr "ingen stor sak"  Hur ofta möter/ser du thailÀndare som Àr rÀdda för att bli smittade hÀr i Thailand. Trafik och annat har inte med saken att göra och jag tror inte Prayuth Àr ditt eller mitt största bekymmer. SjÀlv tycker jag propagandamaskinen har gÄtt lite i baklÄs.  / SatanG "Svenskarna Àr mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vÀlfÀrd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 8 minuter sedan, skrev SatanG:  HÄller med dig, men det verkar trots allt vara en majoritet hÀrnere som inte vill ha in utlÀnningar/smittan. Det kan vi tycka vad vi vill om men jag tycker det Àr bra nÀr makthavare gÄr efter vad befolkningen tycker Àn tvÀrtom. Vissa verkar tro att precis alla stÀngda affÀrer, uppsÀgningar och bortavaron av turister beror pÄ Prayuth. Turisterna hade inte kommit i vilket fall som helst, det kan vi nog vara överens om. Thailand nobbade Huawei i 5G-upphandlingen trots tunga pÄtryckningar sÄ man ska nog inte tro att Kina styr allt i Thailand. Men visst Àr det populism och mammon som styr det mesta, som det alltid gjort alltsÄ.  / SatanG Finns det undersökningar pÄ att majoriteten av Thai inte vill att man ska slÀppa in utlÀnningar? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 5 minuter sedan, skrev SatanG:  Hur ofta möter/ser du thailÀndare som Àr rÀdda för att bli smittade hÀr i Thailand. Trafik och annat har inte med saken att göra och jag tror inte Prayuth Àr ditt eller mitt största bekymmer. SjÀlv tycker jag propagandamaskinen har gÄtt lite i baklÄs.  / SatanG Han Àr vÀl i högsta grad ett bekymmer för oss som vi resa till Thailand eller har jag missuppfattat nÄgot? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 7 minuter sedan, skrev SatanG:  Hur ofta möter/ser du thailĂ€ndare som Ă€r rĂ€dda för att bli smittade hĂ€r i Thailand. Trafik och annat har inte med saken att göra och jag tror inte Prayuth Ă€r ditt eller mitt största bekymmer. SjĂ€lv tycker jag propagandamaskinen har gĂ„tt lite i baklĂ„s.  / SatanG Jo, trafiken har med det att göra, allt mĂ„ste stĂ€llas i proportioner till varandra, eller har du bott för lĂ€nge dĂ€r och glömt bort rationellt tĂ€nkande och konsekvenstĂ€nk đ Det Ă€r helt ok att ha en annan Ă„sikt Ă€n mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rĂ€tt! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 18 minuter sedan, skrev SatanG:  HĂ„ller med dig, men det verkar trots allt vara en majoritet hĂ€rnere som inte vill ha in utlĂ€nningar/smittan. Det kan vi tycka vad vi vill om men jag tycker det Ă€r bra nĂ€r makthavare gĂ„r efter vad befolkningen tycker Ă€n tvĂ€rtom. Vissa verkar tro att precis alla stĂ€ngda affĂ€rer, uppsĂ€gningar och bortavaron av turister beror pĂ„ Prayuth. Turisterna hade inte kommit i vilket fall som helst, vilket ledde till uppsĂ€gningar och massvis med förlorade jobb, det kan vi nog vara överens om. Thailand nobbade Huawei i 5G-upphandlingen trots tunga pĂ„tryckningar sĂ„ man ska nog inte tro att Kina styr allt i Thailand. Men visst Ă€r det populism och mammon som styr det mesta, som det alltid gjort alltsĂ„.  / SatanG Jo, hĂ„ller med om det mesta. Min poĂ€ng var att det var en ganska tandlös sak att stĂ€nga grĂ€nserna eftersom det Ă€ndĂ„ inte kom nĂ„gra turister. Men det Ă€r inte riktigt sĂ„ juntan framstĂ€llt det.  Jag tror nedstĂ€ngningen mellan provinser gjorde större skada Ă€n turistbortfallet. Att lĂ„ta folk fortsatt gĂ„ till jobbet hade dĂ€mpat mĂ„nga problem. Men det Ă€r ju en "svensk" Ă„sikt, som inte har sĂ„ stort medhĂ„ll i övriga vĂ€rldenđ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 41 minuter sedan, skrev Mankan: Finns det undersökningar pÄ att majoriteten av Thai inte vill att man ska slÀppa in utlÀnningar? Dom slÀppte en undersökning för ett par tre veckor sedan som hÀvdade att en majoritet av thailÀndarna, inte ville ha in utlÀnningar. Dock Àr det företaget som gjorde undersökningen kÀnd för att vinkla resultatet, utifrÄn det som bestÀllaren vill ha. SÄ det spelar ju ingen roll egentligen. Eftersom pressfriheten inte finns i Thailand. SÄ fÄr ju folk den info som regeringen tycker att folk ska fÄ. Finns ju exempel tidigare pÄ journalister som ej fÄr visum lÀngre efter att ha skrivit kritiskt mot juntan. "Avundsjukan Àr i ett socialdemokratiskt samhÀlle Àr större Àn sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 1 timme sedan, skrev SatanG:  HÄller med dig, men det verkar trots allt vara en majoritet hÀrnere som inte vill ha in utlÀnningar/smittan. Det kan vi tycka vad vi vill om men jag tycker det Àr bra nÀr makthavare gÄr efter vad befolkningen tycker Àn tvÀrtom. Vissa verkar tro att precis alla stÀngda affÀrer, uppsÀgningar och bortavaron av turister beror pÄ Prayuth. Turisterna hade inte kommit i vilket fall som helst, vilket ledde till uppsÀgningar och massvis med förlorade jobb, det kan vi nog vara överens om. Thailand nobbade Huawei i 5G-upphandlingen trots tunga pÄtryckningar sÄ man ska nog inte tro att Kina styr allt i Thailand. Men visst Àr det populism och mammon som styr det mesta, som det alltid gjort alltsÄ.  / SatanG Om man stÀller frÄgan typ. "Vill du ha in utlÀnningar som sprider smitta". SÄ Àr det ju ganska sjÀlvklart vad folk tycker. à sikterna speglar ju informationen som ges. Och den har ju minst sagt brister. Bara det att killen frÄn covid 19 center. Kan sitta i TV. Utan en frÄga frÄn nÄgon journalist, sÀger ju det mesta om det hela. Folk vill ha ett ekonomiskt fungerande liv. Det blir allt svÄrare och svÄrare för regeringen att hÄlla uppe skenet att dom kan ge folket det. Företag hÄller pÄ att krascha. Folk svÀlter. Sen om den gemene ThailÀndare inte ser korrelationen till att landet Àr stÀngt och fortfarande gÄr under undantagslagar, Àr en annan sak.  "Avundsjukan Àr i ett socialdemokratiskt samhÀlle Àr större Àn sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 (Ă€ndrad) 1 timme sedan, skrev Mankan: Finns det undersökningar pĂ„ att majoriteten av Thai inte vill att man ska slĂ€ppa in utlĂ€nningar?  Ja senaste jag sĂ„g gjord av Suan Dusit dĂ€r 95% angav förslag att definitivt inte slĂ€ppa in utlĂ€nningar. Förslaget var för att hindra en andra vĂ„g. Den gjordes strax efter den sudanesiske ambassadörens dotter sket i karantĂ€n trots smittade samt den egyptiske soldaten i Rayong som sprang smittad pĂ„ bl.a. Central vilket sannolikt drog upp resultatet. https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1953916/most-people-worried-about-2nd-wave-of-covid-19-pandemic-suan-dusit-poll  / SatanG Ăndrades Augusti 4, 2020 av SatanG "Svenskarna Ă€r mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vĂ€lfĂ€rd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 3 timmar sedan, skrev Soengsang: Jo, trafiken har med det att göra, allt mĂ„ste stĂ€llas i proportioner till varandra, eller har du bott för lĂ€nge dĂ€r och glömt bort rationellt tĂ€nkande och konsekvenstĂ€nk đ Vill du dra in trafik i detta, ok. Om jag förstĂ„r rĂ€tt Ă€r det ca hĂ€lften sĂ„ mĂ„nga trafikdöda i Thailand som samma tid ett Ă„r sedan, ska vi sparka pĂ„ Prayuth för det ocksĂ„? Annars kĂ€nns det "vĂ€rldsproblemet" inte sĂ€rskilt relevant i detta  Du hyllar sveriges coronafiasko och snackar brist pĂ„ rationellt tĂ€nkande och konsekvenstĂ€nk ang. pandemihandling pĂ„ landet som precis snodde förstaplatsen pĂ„ Wold Economic Forum rapporten i "Hur man bĂ€st stoppar och Ă„terhĂ€mtar sig efter Covid-19". Tjena!  https://www.Thailand-business-news.com/health/80125-Thailand-ranks-first-in-the-global-covid-19-recovery-index.html  / SatanG "Svenskarna Ă€r mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vĂ€lfĂ€rd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 9 minuter sedan, skrev SatanG: Vill du dra in trafik i detta, ok. Om jag förstÄr rÀtt Àr det ca hÀlften sÄ mÄnga trafikdöda i Thailand som samma tid ett Är sedan, ska vi sparka pÄ Prayuth för det ocksÄ? Annars kÀnns det "vÀrldsproblemet" inte sÀrskilt relevant i detta  Du hyllar sveriges coronafiasko och snackar brist pÄ rationellt tÀnkande och konsekvenstÀnk ang. pandemihandling pÄ landet som precis snodde förstaplatsen pÄ Wold Economic Forum rapporten i "Hur man bÀst stoppar och ÄterhÀmtar sig efter Covid-19". Tjena!  https://www.Thailand-business-news.com/health/80125-Thailand-ranks-first-in-the-global-covid-19-recovery-index.html  / SatanG Finns redan facit pÄ hur lÀnder ÄterhÀmtar sig frÄn Covid-19?  Sen Àr det trist att det igen ska bli sÄ polariserat. Folk "anklagas" för att "hylla" Sverige, och Thailand fÄr man inte ha Äsikter om utan att hÄnas för att prata illa om "vÀrldens bÀsta land" (ungefÀr).  Det Àr ju vÀldigt konstruktivt (eller inte).  SjÀlv har jag mÄnga Äsikter, ofta spretar de mellan olika strategier och ÄtgÀrder. Men det Àr tydligen omodernt, hÀr ska man hÄlla pÄ sin linje till 100% in absurdum.  à terigen, kanonkonstruktivt..... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 2 timmar sedan, skrev SatanG:  Ja senaste jag sÄg gjord av Suan Dusit dÀr 95% angav förslag att definitivt inte slÀppa in utlÀnningar. Förslaget var för att hindra en andra vÄg. Den gjordes strax efter den sudanesiske ambassadörens dotter sket i karantÀn trots smittade samt den egyptiske soldaten i Rayong som sprang smittad pÄ bl.a. Central vilket sannolikt drog upp resultatet. https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1953916/most-people-worried-about-2nd-wave-of-covid-19-pandemic-suan-dusit-poll  / SatanG Om denna undersökning inte Àr kraftigt vinklad sÄ har nog Prayuth och hans kumpaner verkligen lyckats skrÀmma upp en hel befolkning. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 3 minuter sedan, skrev Mankan: Om denna undersökning inte Àr kraftigt vinklad sÄ har nog Prayuth och hans kumpaner verkligen lyckats skrÀmma upp en hel befolkning. Ja, men fullt förstÄeligt att de inte vill ha mer smitta. Men dock Àr det mest ÄtervÀndande Thai som bÀr med smitta, dÄ de ej behövs testas före flygresan till Thailand. Naturligtvis Àr det en vinklad undersökning, militÀrt styrda lÀnder Àr har ju inte direkt svart bÀlte i insyn och Àrlighet, Ryssland, Iran, Nordkorea etc. fler lÀnder pÄ samma nivÄ som styr befolkningen. Det Àr helt ok att ha en annan Äsikt Àn mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rÀtt! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 12 minuter sedan, skrev frogfish: Finns redan facit pÄ hur lÀnder ÄterhÀmtar sig frÄn Covid-19?  Sen Àr det trist att det igen ska bli sÄ polariserat. Folk "anklagas" för att "hylla" Sverige, och Thailand fÄr man inte ha Äsikter om utan att hÄnas för att prata illa om "vÀrldens bÀsta land" (ungefÀr).  Det Àr ju vÀldigt konstruktivt (eller inte).  SjÀlv har jag mÄnga Äsikter, ofta spretar de mellan olika strategier och ÄtgÀrder. Men det Àr tydligen omodernt, hÀr ska man hÄlla pÄ sin linje till 100% in absurdum.  à terigen, kanonkonstruktivt.....  JasÄ Àr min Äsikt och (för)svar till Soengsang angÄende eventuella brister i rationellt tÀnkande och konsekvenstÀnk hos mig polariserande? SjÀlv tyckte jag lÀnken jag lade in i Àmnet var ganska intressant, tydligen inte hos alla men det fÄr jag vÀl lÀra mig leva med. Tror annars @Soengsang har fÄtt vara med om hÄrdare saker Àn en lÀnk till en rapport frÄn WEF, i annat fall sÄ beklagar jag  / SatanG "Svenskarna Àr mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vÀlfÀrd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 3 minuter sedan, skrev SatanG:  JasÄ Àr min Äsikt och (för)svar till Soengsang angÄende eventuella brister i rationellt tÀnkande och konsekvenstÀnk hos mig polariserande? SjÀlv tyckte jag lÀnken jag lade in i Àmnet var ganska intressant, tydligen inte hos alla men det fÄr jag vÀl lÀra mig leva med. Tror annars @Soengsang har fÄtt vara med om hÄrdare saker Àn en lÀnk till en rapport frÄn WEF, i annat fall sÄ beklagar jag  / SatanG Nja, det var vÀl mer hur du uttryckte det, att nÄn "hyllade Sveriges coronafiasko" etc. Jag tyckte nog inte att det fanns nÄgra hyllningar, sÄg det mer som ett sÀtt att klistra pÄ en meningsmotstÄndare en extrem Äsikt, men vi fÄr helt enkelt ha olika Äsikter om det.  FÄr vÀl lÀsa rapporten och se vad det stÄr. Ska bli intressant nÀr jag kommer till delen dÀr de förklarar hur man som land bÀst ÄterhÀmtar sig frÄn Covid-19, det ser jag fram emot. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 Trots Sveriges nÀstan 6 000 döda i corona kan man inte se det som nÄgot misslyckande - tvÀrtom de flesta som dött hade redan varit döda om de inte under de senaste 10 Ären varje höst/vinter tagit sin influensaspruta - m.a.o. de levde redan pÄ övertid. Hade inte Thailand stÀngt sina grÀnser hade de sÀkert haft fler insjuknade i corona men Àven vÀldigt mÄnga turister. Folk i gemen bryr sig, skyddar sig till viss grÀns, men Äka pÄ semester eller handla pÄ Ullared gÄr utanför vanligt folks grÀns. SjÀlv hade jag rÀknat med nÄgon mÄnad pÄ Samui under April och Maj men fick tji. För övrigt slÄr den influensa vÀldigt olika, en del blir ordentligt sjuka ett par veckor medan andra "bara" fÄr 39 graders feber nÄgra dagar, en del blir bara ovanligt trötta medan andra jobbar pÄ som vanligt visserligen med lite besvÀr men ÀndÄ ingen tanke pÄ att det var corona. Men vi alla ser nu klart och tydligt vilken betydelse turisterna (hur betydelsefull turistnÀringen ÀndÄ) Àr för vÀldigt mÄnga olika företag. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 6 timmar sedan, skrev SatanG: Vill du dra in trafik i detta, ok. Om jag förstĂ„r rĂ€tt Ă€r det ca hĂ€lften sĂ„ mĂ„nga trafikdöda i Thailand som samma tid ett Ă„r sedan, ska vi sparka pĂ„ Prayuth för det ocksĂ„? Annars kĂ€nns det "vĂ€rldsproblemet" inte sĂ€rskilt relevant i detta  Du hyllar sveriges coronafiasko och snackar brist pĂ„ rationellt tĂ€nkande och konsekvenstĂ€nk ang. pandemihandling pĂ„ landet som precis snodde förstaplatsen pĂ„ Wold Economic Forum rapporten i "Hur man bĂ€st stoppar och Ă„terhĂ€mtar sig efter Covid-19". Tjena!  https://www.Thailand-business-news.com/health/80125-Thailand-ranks-first-in-the-global-covid-19-recovery-index.html  / SatanG Föga förvĂ„nande att du köper juntans propagandamaskin med hull och hĂ„r. Det tror fan att man fĂ„r till en positiv statistik om man ej testar befolkningen.Att man sen vĂ€ltrar sig i detta som man vunnit guld i OS Ă€r ju rent tragiskt. Vad vet risbönder om gamlingar som dör. Var det covid 19 eller en vanlig flunsa som tog livet av farmor. DĂ„ man inte obducerar sĂ„ lĂ€r man ju inte veta. SjĂ€lvklart för ju Thailandarna statistik som för döda i trafiken, fast tvĂ€rtom. Dom som inte dör pĂ„ sjukhus rĂ€knas ej in i statistiken. Att det sen har varit flertalet hemvĂ€ndande gĂ€starbetare som haft covid 19 nĂ€r dom passerat över grĂ€nsen till Malasya och Laos. Borde vĂ€l sĂ€ga det mesta om Juntans statistik. Den Ă€r felaktig. Och Thailand Ă€r i verkligheten inte duktigare Ă€n nĂ„got annat land. Vad gĂ€ller Sverige. SĂ„ gĂ„r ju statistiken verkligen i positiv riktning just nu. Medans lĂ€nder som tidigare har hyllats (tyskland som exempel). Ăr drabbade av ökad smitta just nu. Sveriges bortfall i BMP Ă€r vĂ€l ungefĂ€r hĂ€lften av dom andra europeiska lĂ€nderna, pĂ„ grund av covid 19. Vad tror du bortfallet i ekonomin blir i Thailand. Man sĂ€ger frĂ„n bankhĂ„ll. Att mĂ„nga banker kommer att fĂ„ likviditetskris redan i oktober. Om inte landet snart öppnar upp. Bankkrisen i Sverige pĂ„ 90 talet kommer att kĂ€nnas som en mild bris, i jĂ€mförelse. Men visst, ThailĂ€ndska folket fĂ„r vĂ€l trösta sig med att ha vunnit VM i Covid 19....... "Avundsjukan Ă€r i ett socialdemokratiskt samhĂ€lle Ă€r större Ă€n sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 4, 2020 Dela Inlagd Augusti 4, 2020 CoronatrÄden har visst bytt namn.   Vinter och snö gör sig bÀst pÄ vykort.  Nackdelen med alkohol Àr att det fÄr mÀnniskan att förvÀxla ord med tankar! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Augusti 5, 2020 Dela Inlagd Augusti 5, 2020 7 timmar sedan, skrev janne_h: Föga förvĂ„nande att du köper juntans propagandamaskin med hull och hĂ„r. Det tror fan att man fĂ„r till en positiv statistik om man ej testar befolkningen.Att man sen vĂ€ltrar sig i detta som man vunnit guld i OS Ă€r ju rent tragiskt. Vad vet risbönder om gamlingar som dör. Var det covid 19 eller en vanlig flunsa som tog livet av farmor. DĂ„ man inte obducerar sĂ„ lĂ€r man ju inte veta. SjĂ€lvklart för ju Thailandarna statistik som för döda i trafiken, fast tvĂ€rtom. Dom som inte dör pĂ„ sjukhus rĂ€knas ej in i statistiken. Att det sen har varit flertalet hemvĂ€ndande gĂ€starbetare som haft covid 19 nĂ€r dom passerat över grĂ€nsen till Malasya och Laos. Borde vĂ€l sĂ€ga det mesta om Juntans statistik. Den Ă€r felaktig. Och Thailand Ă€r i verkligheten inte duktigare Ă€n nĂ„got annat land. Vad gĂ€ller Sverige. SĂ„ gĂ„r ju statistiken verkligen i positiv riktning just nu. Medans lĂ€nder som tidigare har hyllats (tyskland som exempel). Ăr drabbade av ökad smitta just nu. Sveriges bortfall i BMP Ă€r vĂ€l ungefĂ€r hĂ€lften av dom andra europeiska lĂ€nderna, pĂ„ grund av covid 19. Vad tror du bortfallet i ekonomin blir i Thailand. Man sĂ€ger frĂ„n bankhĂ„ll. Att mĂ„nga banker kommer att fĂ„ likviditetskris redan i oktober. Om inte landet snart öppnar upp. Bankkrisen i Sverige pĂ„ 90 talet kommer att kĂ€nnas som en mild bris, i jĂ€mförelse. Men visst, ThailĂ€ndska folket fĂ„r vĂ€l trösta sig med att ha vunnit VM i Covid 19....... Det kĂ€nns som om du har skrivit det hĂ€r inlĂ€gget i ett tillstĂ„nd av affekt. Du skriver t ex flertalet hemvĂ€ndande gĂ€starbetare. De rapporter jag har sett har handlat om ett fĂ„tal, inte flertal. För övrigt tror och gissar du utan att egentligen veta nĂ„got. Dagligen visas pĂ„ TV lĂ„nga reportage hur man skyddar sig frĂ„n smitta ute i provinserna och det mĂ€rks hur detta har slagit igenom nĂ€r man rör sig ute pĂ„ stan. Man kan t ex inte gĂ„ mĂ„nga meter utan mask förrĂ€n nĂ„gon kommer fram och anmĂ€rker. Thailand har verkligen tagit detta pĂ„ allvar, till skillnad frĂ„n mĂ„nga andra lĂ€nder och sĂ„ lĂ€nge jag inte har nĂ„got annat  faktaunderlag, sĂ„ vĂ€ljer jag att i stort lita pĂ„ den officiella statistiken. Vad nedstĂ€ngningen sedan fĂ„r för ekonomiska konsekvenser Ă€r en annan sak. PensionĂ€rer suger - bunt ihop och slĂ„ ihjĂ€l! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu