Jump to content
Jed

Resa till Thailand redan i December 2020 ?

Recommended Posts

Kentan
21 minutes ago, samet said:

Du valde det absolut dyraste alternativet som finns att välja på. Ett fem stjärnigt hotell med bra restauranger. 10.000 om dagen är mycket billigt för att bo i en svit och äta bra mat. 

Läs på lite istället för att bara tycka!

https://thaiest.com/blog/list-of-alternative-state-quarantine-asq-hotels-Thailand

Jisses är nog bortkastat bo 5 stjärnigt hotell när ändå blir skickad till sjukhus varje gång kroppstemperaturen går över 37,5 grader.

//K

Baa

Ocker eller ej, det måste väl återbetalas att bli utsett som coronahotell...

Soengsang
On 2020-07-26 at 10:41, skrev Koh Changer:

Nej. Av regeringen utvalda hotell, som rent ut sagt bedriver ocker med deras prissättning. 

Är väl ingen direkt ocker, hur räknade du nu?

frogfish
8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är väl ingen direkt ocker, hur räknade du nu?

Inget ocker, men trist att kasta bort 2 veckor. Funkar inte topp för oss som jobbar utanför Thailand. Vi får hoppas på framtiden.

• Ge karma 4

Esspe

Nu med Vietnam, Hong Kong, Syd Korea, Japan m.fl. som fått nya fall av smittade samt den allmänna rädslan i Thailand tror jag inte längre på turister i år. Och ska dom hålla på med karantän enl artikeln kan dom nog göra parkeringsplats av Pattaya, Samui, Samed, Koh Chang och Phuket. Frågan är bara vem som ska parkera där? Kanske uppställningsplats för nya flygplan och stridsvagnar?

https://thepattayanews.com/2020/07/28/ministry-of-tourism-says-all-foreigners-coming-to-Thailand-will-be-quarantined-in-foreseeable-future/?fbclid=IwAR0REJxP2Zk8CKzQi6kicTtxmqMieBb1V11E24upwkhSxYqxz8lwgHUb9yk

• Ge karma 6

LTD
Posted (edited)
13 minuter sedan, skrev Esspe:

Nu med Vietnam, Hong Kong, Syd Korea, Japan m.fl. som fått nya fall av smittade samt den allmänna rädslan i Thailand tror jag inte längre på turister i år. Och ska dom hålla på med karantän enl artikeln kan dom nog göra parkeringsplats av Pattaya, Samui, Samed, Koh Chang och Phuket. Frågan är bara vem som ska parkera där? Kanske uppställningsplats för nya flygplan och stridsvagnar?

https://thepattayanews.com/2020/07/28/ministry-of-tourism-says-all-foreigners-coming-to-Thailand-will-be-quarantined-in-foreseeable-future/?fbclid=IwAR0REJxP2Zk8CKzQi6kicTtxmqMieBb1V11E24upwkhSxYqxz8lwgHUb9yk

Tror inte att frågan vad man ska göra med Pattaya spelar så stor roll för styret i Thailand. Man har nu lyckats skapa en bild av att Thailand klarat corona grymt bra och är nog mer noga med att behålla den bilden än att bekymra sig om Pattayas framtid. 

Thailand öppnar gränsen den dagen man är säkra på att inte få in en ny corona våg, kvittar hur lång tid det tar. 

Edited by LTD
  • Ge karma 1

frogfish
1 minut sedan, skrev Esspe:

Nej dom bryr sig inte, finns annat dom tycker är mycket viktigare. Men det är ruskigt att gå omkring i Pattaya nu. Dom som inte stängt redan kan man bara undra hur länge dom håller ut.

Areca Lodge där jag bor nu har redan halverat personalen. Från 140 till 50-60 nu. Dom som är kvar här jobbat 6 dagar per månad fram till 1 juli. Nu jobbar dom 10 dagar per månad. Beläggning kanske 10%. Rum kostar ca 800 inkl frukost för två. 

Lite bilder från i kväll.

20200728_183508.thumb.jpg.60ab62ef0b26429384460522a5f03a75.jpg

20200728_183511.thumb.jpg.6f0bc8feab7fc60deacd71011cf01a1a.jpg

20200728_183530.thumb.jpg.d7819f55ba8cf7f6d776533c5d9c337e.jpg

20200728_184640.thumb.jpg.d060b0e829ff7495a9af5c9c02a9a792.jpg

Tufft att göra affärer i Fiskebyn nu. Många barer "tvingas" ha öppet, annars straffas de med full hyra och straffavgifter av hyresvärdarna. Hyrorna var där kapad med 50%, och jag känner flera som tänkt bara betala hyra och skita i resten året ut för att minimera förlusten. Men den gubben verkar inte gå.

Esspe
2 timmar sedan, skrev frogfish:

Tufft att göra affärer i Fiskebyn nu. Många barer "tvingas" ha öppet, annars straffas de med full hyra och straffavgifter av hyresvärdarna. Hyrorna var där kapad med 50%, och jag känner flera som tänkt bara betala hyra och skita i resten året ut för att minimera förlusten. Men den gubben verkar inte gå.

En del betalar årshyra och när den är dags att förnya blir det nog inte så mycket mer.

frogfish
10 minuter sedan, skrev Esspe:

En del betalar årshyra och när den är dags att förnya blir det nog inte så mycket mer.

Jo, det intrycket jag fått.

LTD
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Nej dom bryr sig inte, finns annat dom tycker är mycket viktigare. Men det är ruskigt att gå omkring i Pattaya nu. Dom som inte stängt redan kan man bara undra hur länge dom håller ut.

Areca Lodge där jag bor nu har redan halverat personalen. Från 140 till 50-60 nu. Dom som är kvar här jobbat 6 dagar per månad fram till 1 juli. Nu jobbar dom 10 dagar per månad. Beläggning kanske 10%. Rum kostar ca 800 inkl frukost för två. 

Lite bilder från i kväll.

20200728_183508.thumb.jpg.60ab62ef0b26429384460522a5f03a75.jpg

20200728_183511.thumb.jpg.6f0bc8feab7fc60deacd71011cf01a1a.jpg

20200728_183530.thumb.jpg.d7819f55ba8cf7f6d776533c5d9c337e.jpg

20200728_184640.thumb.jpg.d060b0e829ff7495a9af5c9c02a9a792.jpg

Självklart blir det konsekvenser men det tar man ingen hänsyn till, no 1 är att mota bort corona och då lär gränsen vara stängd länge till. 

Karantänskrav lär finnas typ hela 2021 är min gissning, spec för Svenskar. 

Mankan
3 timmar sedan, skrev LTD:

Självklart blir det konsekvenser men det tar man ingen hänsyn till, no 1 är att mota bort corona och då lär gränsen vara stängd länge till. 

Karantänskrav lär finnas typ hela 2021 är min gissning, spec för Svenskar. 

Hoppas verkligen att du har helt fel.

• Ge karma 4

Baa

Vet inte om det finns några av er som spelar golf men många reser ju till Pattaya av den anledningen, hur ser det ut? Är det tomt eller har Thai tagit över? Har det stängts även där?

Ute på vishan märks inte så mycket då det är 99% Thai o buffelrövsskådare som idkar den sysslan, bortfallet märks nog mer i civilisationen.

Esspe
2 timmar sedan, skrev Baa:

Vet inte om det finns några av er som spelar golf men många reser ju till Pattaya av den anledningen, hur ser det ut? Är det tomt eller har Thai tagit över? Har det stängts även där?

Ute på vishan märks inte så mycket då det är 99% Thai o buffelrövsskådare som idkar den sysslan, bortfallet märks nog mer i civilisationen.

Har sett en golfbag sen jag kom till Pattaya för 10 dagar sen. Spelar inte själv men är det inte många som kommer hit en månad och spelar och sen åker hem igen?