Jump to content
IGNORERAD

Resa till Thailand redan i December 2020 ?


Jed

Recommended Posts

  • Svar 237
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    29

  • Soengsang

    20

  • Mankan

    15

  • frogfish

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har man starkt sug på att resa med flyg så erbjuder en del bolag resor till ingenstans. Det kanske passar en någon med

resfeber. Hur man gör med en sådan som mig som drabbats av kärleks-sjuka vet nog inte Fan. Säkert lika smärtsam som

Covid 19 för de som tvingas ligga i respirator.  Har inte varit med om något liknande. Och hjälp från min fru är att glömma.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev bambam:

Jag tror tidigast vinter 21, man är ju optimist. Vart ska man åka när golfabstinensen kommer i december ?.

Sudan har fina banor

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev måne:

Sudan har fina banor

Särskilt sandbunkrarna som är i världsklass....

 

Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Men mycket reklam och erbjudande om flyg till Thailand dyker upp i mejlen och andra ställen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas på och planerar en resa till nästa sommar.

I April nästa år är det 8 år sedan jag satte min fot i Thailand senast, så det börjar bli dags!

 

Har haft alldeles för lite ledigt de senaste 7 åren, nu i dagarna är det 7 år sedan vi startade restaurang och det har varit tufft, men detta året är det bästa, rent ekonomiskt hittills, trots den där Pandemin man hör talas om, dagligen, undrar hur året sett ut (i kassan) utan Corona?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-17 at 08:43, skrev janne_h:

Med dom folkliga protester mot regeringen pågår, så får jag nog revidera mina tidigare uttalanden om ett snart öppnande av Thailand. Dom verktygen som Prayuth har i verktygslådan för att sätta demonstranter på plats, är ju undantagslagar. För detta så är ju stängd gräns genom hot av covid 19, ett sätt att upprätthålla detta. Utan att säga att undantagslagarna handlar om att stärka makten. 

Så länge denna maktkamp pågår, så tror jag dessvärre att regeringen inte kommer öppna några gränser. 

Såtillvida man ej anser att öppna gränser skulle kunna vara en distraktion mot dom som protesterar mot regeringen. Då turism skulle kunna stärka regeringens roll, om det stärker ekonomin. 

Till exempel en del av dom som var med i demonstrationen igår, var organiserade prostituerade, som är förbannade på att dom blivit arbetslösa i kölvattnet av stängda gränser. Vilket bara är ett exempel på dom som är förbannade på regeringen just nu. 

Det återstår att se vad detta landar. Men vill det sig riktigt illa i förlängningen, så kan det ta riktigt lång tid innan landet öppnar gränserna. 

Och får detta folkliga missnöje, ytterligare luft under vingarna. Så kan det nog finnas risk att man hamnar i samma problematik som Venezuela hamnat i. Med en ledare som klamrar sig fast vid makten, med alla medel. Trots majoritetens ovilja. Där landets ekonomi går i kras totalt. 

Är det inte så att de folkliga demonstrationerna till stor del består av studenter?

Det pratas samtidigt en del om att det är Taksin som står bakom dessa protester...

 

De yngre vill även ha bort kungen, något de äldre inte vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tekkor said:

Är det inte så att de folkliga demonstrationerna till stor del består av studenter?

Det pratas samtidigt en del om att det är Taksin som står bakom dessa protester...

 

De yngre vill även ha bort kungen, något de äldre inte vill.

Stämmer, det är nästan uteslutande studenter. Jag tror att de har ett bra nära 100%-igt stöd angående regerings brister men, som jag skrivet tidigare, så kommer de inte lyckas om de inte har förmågan att attrahera minst en av de två andra traditionella demonstrantgrupperna i Thailand; Bangkoks medelklass eller Isaans fattiga. För att attrahera Bangkoks medelklass måste de visa på ett alternativ som inte innefattar Thaksin och för att attrahera Isaans fattiga så måste de visa på support (och betalning från) Thaksin. Än så länge har de inte gjort något av alternativen och gör de inte det väldigt snart så rinner det nog ut i sanden tills nästa större skandal sätter fart på folket igen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Atom:

Stämmer, det är nästan uteslutande studenter. Jag tror att de har ett bra nära 100%-igt stöd angående regerings brister men, som jag skrivet tidigare, så kommer de inte lyckas om de inte har förmågan att attrahera minst en av de två andra traditionella demonstrantgrupperna i Thailand; Bangkoks medelklass eller Isaans fattiga. För att attrahera Bangkoks medelklass måste de visa på ett alternativ som inte innefattar Thaksin och för att attrahera Isaans fattiga så måste de visa på support (och betalning från) Thaksin. Än så länge har de inte gjort något av alternativen och gör de inte det väldigt snart så rinner det nog ut i sanden tills nästa större skandal sätter fart på folket igen.

Vore trevligt om du utesluter lite " jag har skrivit om det innan", jag har mm mm mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tekkor:

Vore trevligt om du utesluter lite " jag har skrivit om det innan", jag har mm mm mm.

Har du fått "skov" nu igen... logga ut återkom när det är över, för du är helt talanglös.

 

Bättre att du jobbar av skulden till fogden än att sitta här och leta fel hos folk, som faktiskt har något vettigt att komma med:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Tekkor said:

Är det inte så att de folkliga demonstrationerna till stor del består av studenter?

Det pratas samtidigt en del om att det är Taksin som står bakom dessa protester...

 

De yngre vill även ha bort kungen, något de äldre inte vill.

Det stämmer att det är studenter. Men även UDD var med officiellt på demonstrationen häromveckan. 

Vad gäller kraven om kungen så är det inte helt enkelt. Många tisslar och tasslar i stugorna. Och hur stort stödet är vet ingen. Då det inte gjorts undersökningar. Men en sak är säker. Att kungahuset var mycket mera populärt under gamla kungen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Tekkor said:

Vore trevligt om du utesluter lite " jag har skrivit om det innan", jag har mm mm mm.

Jag borde givetvis inte svarat dig alls men jag blev så glad och förvånad att du faktiskt skrev något med lite substans och som dessutom handlade om Thailand; det kan inte hänt sedan GAIS spelade i Allsvenskan. Självklart kunde jag ha uteslutit "jag har skrivit om det innan" men jag tog med det just för att det var en repetition av något jag skrev nyligen och då är det ganska normalt att man poängterar det för att inte verka senil.

 

Jag förstår inte hur jag ska kunna utesluta "lite" "jag har skrivit om det innan" dock? Jag skrev det bara en gång så antingen ska det vara kvar eller tas bort, "lite" fungerar inte i det här fallet. Dessutom; vad betyder "Jag har mm mm mm"? Satt du och lekte med dig själv eller nynnade du på en Marabou-reklam? 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...