Jump to content
IGNORERAD

Kommande Pension


Batting

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Mankan:

Ja men kan du inte berätta då? Vad är det för fel på Åkesson? Han och SD är väl trots allt demokratiskt valda.

 

Man behöver alltså inte ens rösta på SD och Åkesson för att i dina ögon vara rasist och emot alla invandrare. Det räcker med att inte hata Åkesson.

Nä men tjena!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    74

  • Boa52

    37

  • Mankan

    35

  • Kenneth4618

    29

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Mr Ning Ning:

Illa att behöva vistas på sjukhus och ännu värre att andra sjuka finns där.

Nu måste vi väl snart få enkelrum till alla med personlig service.

För där ligger ju skattenivån.

Skröt inte Liberalerna om att de drivit igenom något sådant när de hette Folkpartiet?

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Batting:

Nä men tjena!

Goddag yxskaft

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Batting, mannen med den största oturen oavsett vad han gör 😂😂

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Batting:

Jag fick dela rum på Universitetssjukhuset med en jöns som inte förstod att lämna sina skitiga underkläder i tvättkorgen.
Nä dom slängde han i handfatet.
Kul att borsta tänderna där (Tvättkorgen stod två meter bort).
Han ojade och jämrade sig så att det räckte till för hela kirurgiska avd.
Speciellt när han passerade en tröskel och kom in i ett annat rum, "Oj oj oj stackars mig!".

Nu ska det väl sägas att han hade det ganska besvärligt, men ändå, det var han ju knappast ensam om.
Ibland kom det riktiga ylanden av dödsångest bortifrån andra sidan av draperiet där min "Rumskompis" låg.
Först trodde jag verkligen att han höll på och dö, men lärde mig snart att han lät så där när han upptäckte att han bajsat på sig.
Till och med det var omgivningen tvunget upplysas om.
Man undrar ju om han inte förstått varför han hade blöjor.

En gång hade han bajsat på toalettgolvet så att man fick verkligen passa sig för var man satte fötterna.
Allt han gjorde var ljudligt.
Han nös så att även jag höll på att skita på mig.
Det var fan ingen nysning, det var skrik, och sedan ljudlig gråt, tandagnisslan och ännu mer ojande.

Nu ska det sägas att inte heller jag var oberörd.
Man blir lite chockad när man plötsligt får veta hur illa man ligger till, jag skulle ju bara gå till vårdcentralen.
Jag grät en skvätt, men det tror jag inte ens min käre "Rumskompis" märkte.
Då sov han sött trots att han påstod att inte fick någon sömn.

Nu över till detta med Lövfen.
Min "Rumskompis" hade hand om fjärrkontrollen, han styrde över tv-tittandet.
Det fick han gärna göra, men han verkade ha en märklig låsning.
En dag så var Löfven med på varenda Rapport/Aktuellt/Tv4Nyheterna sändning.
Det var exakt samma inslag hela tiden.

Jag tror det var nåt nerifrån Bryssel och så fort Lövfen kom i bild så hördes svavelosande eder från andra sidan draperiet.
Ja, ja tänkte jag, då vet vi det.
Men det räckte inte, han letade upp varenda nyhetssändning hela den dagen med samma inslag för att få spy galla över Lövfen.
Till slut när han förstod att det inte skulle komma någon reaktion från mig så sade han.
 "Nja man ska nog inte prata politik, då blir man bara osams."
 "Tja det går väl bar, bara du inte är Sverige Demokrat", sade jag då som inte längre lyckades hålla tyst. 
 "Nä det är jag inte", sade han, "Men jag förstår inte vad folk har emot Åkesson?"

Då beslöt jag mig för att inte dryfta ämnet någon mer gång.
Där ligger han och blir ompysslad av en hel del invandrade både tjejer och killar som bokstavligen tar hand om hans skit.
 "Vad är det för fel på Åkesson?" Ja jisses, vad kan det vara?

Nästa morgon så kom han framrullande med sin rullator så långt så att han kunde se mig bakom draperiet.
"Du snarkar!"


 

Kul upplevelse du fick, händer mycket på sjukan :) (om jag tar bort det politiska, då vi har olika åsikter).

Ja en så typ du är som störde hans sömn med dina snarkningar 🤪

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja men kan du inte berätta då? Vad är det för fel på Åkesson? Han och SD är väl trots allt demokratiskt valda.

 

Man behöver alltså inte ens rösta på SD och Åkesson för att i dina ögon vara rasist och emot alla invandrare. Det räcker med att inte hata Åkesson.

 

Åkesson är väl en av få vettiga politiker i Sverige, synd att det däremot inte finns ett överskott av klipska väljare i Sverige :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Illa att behöva vistas på sjukhus och ännu värre att andra sjuka finns där.

Nu måste vi väl snart få enkelrum till alla med personlig service.

För där ligger ju skattenivån.

Låg på Capio S:t Göran ca 10 dagar i mars. De flesta rummen på avdelningen var 4-bädsrum men det fanns en del enkelrum. Eftersom jag var rörlig gick jag rätt mycket i korridorerna inklusive grannavdelningen och vad jag kunde se så bodde det människor ifrån icke skidåkande nationer i samtliga enkelrum, någon med svensk utseende såg jag aldrig till i ett enkelrum.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Tekkor:

Kul upplevelse du fick, händer mycket på sjukan :) (om jag tar bort det politiska, då vi har olika åsikter).

Ja en så typ du är som störde hans sömn med dina snarkningar 🤪

 

 

Jo det  var ju förstås oförskämt av mig, jag förstår bara inte hur det gick till.
Varje gång jag var vaken på natten så låg han och snarkade. :32: 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Tekkor:

Kul upplevelse du fick, händer mycket på sjukan :) (om jag tar bort det politiska, då vi har olika åsikter).

Ja en så typ du är som störde hans sömn med dina snarkningar 🤪

 

 

Ja jag vet att vi har olika politiska åsikter, men inte fan skulle du väl ligga och jaga Löfven genom olika tv-kanaler och nyhetsprogram för att få spy ut din  galla?
Själv skulle jag hellre byta kanal än att se samma inslag med Åkesson genom en hel dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Batting, mannen med den största oturen oavsett vad han gör 😂😂

 

 

Ja inte ens här slipper jag tydligen idi*ter, rackarns otur! :46:

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Batting:

Ja jag vet att vi har olika politiska åsikter, men inte fan skulle du väl ligga och jaga Löfven genom olika tv-kanaler och nyhetsprogram för att få spy ut din  galla?
Själv skulle jag hellre byta kanal än att se samma inslag med Åkesson genom en hel dag.

Precis, finns ingen mening med att utsätta sig för det man inte gillar..

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Jo det  var ju förstås oförskämt av mig, jag förstår bara inte hur det gick till.
Varje gång jag var vaken på natten så låg han och snarkade. :32: 

Stackars krake.

Det var nog sig själv han hörde. och så trodde han att det var du....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-18 at 11:33, skrev Boa52:

Jobba svart i Sverige ??? Du vill ha alla fördelar som vi andra betalar skatt för eller hur men vill inte betala

för det. Vad kallas en sån människa, snikare, kommer inte på flera ord just nu, men en skitgubbe är du

Invandrare kallas väl en sån

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-02 at 01:19, skrev Bananen:

Men eftersom vi är så snälla här i Sverige och har obegränsat med pengar så kan man få full garantipension utan att ha arbetat i Sverige i 40 år, det räcker nämligen att man kommer hit som flykting innan man fyllt 63 år, gör man det så har man rätt till full garantipension.

Visst känns det härligt att ingå i ett av världens högsta skattesystem när man vet vart pengarna går till, eller hur?

Det har jag, tills nu, varit lyckligt omedveten om.

Fan nu fördärvade du min dag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev måne:

Invandrare kallas väl en sån

Nä du Måne. Hade det bara varit så väl

men det är betydligt mer utbrett än så.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
45 minuter sedan, skrev Bananen:

Hur länge låg du inne på det stället?

När du ändrade hans text till Beckomberga så syftade du på?

 

 

"Flera av de gamla sjukhusbyggnaderna har stått tomma sedan sjukhusverksamheten lades ner. På området fanns dock en liten del psykiatrisk vård kvar fram till 2008, i form av öppenvårdsmottagning samt två slutenvårdsavdelningar med psykosvård. Dessa flyttades då till Sankt Görans sjukhus. Området kallas emellertid fortfarande för "Beckomberga sjukhus". Nu byggs det bostäder i sjukhusparken och vissa av vårdbyggnaderna används som lokaler till friskolan Raoul Wallenbergskolan.

Byggnad 06, belägen mittemot förskolan på Beckombergavägen, har under 2011 renoverats från grunden och är idag ett modernt vård- och omsorgsboende som drivs av Vardaga. Ombyggnationen nominerades till Stockholms Byggmästarförenings ROT-pris för 2012, som man vann i kampen med 5 andra nominerade bidrag.

Huvudbyggnaden.

Numera har den del av Beckomberga sjukhus som tillkom på 1970-talet och kallades Medicinskt Centrum, bytt namn till Bromma sjukhus och inhyser nu annan sjukvård, främst geriatrik.

De äldre sjukhusbyggnaderna förvärvades 2008 av Riksbyggen från fastighetsförvaltaren Locum för att byggas om till bostäder.[9] De gamla byggnaderna kommer att kompletteras med nya bostadsbyggnader på området. Totalt produceras cirka 350 bostäder. 42 av lägenheterna som byggs är seniorbostäder och i byggnaden som kallas Klockhuset byggs 77 temporära studentlägenheter som kommer att vara klara för inflyttning under hösten 2014.[10] De gamla sjukhusbyggnaderna har ritats om av Rits Arkitekter och de nya byggnaderna på sjukhusområdet ritas av White arkitekter på uppdrag av Riksbyggen.

Dokumentärfotografen Johan Fredin-Knutzén har anlitats för att dokumentera ombyggnationen. Bilderna kommer att publiceras i bokform samt visas upp på en utställning på Stadsmuseet under hösten 2014."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-03 at 13:14, skrev Alarik:

Stackars krake.

Det var nog sig själv han hörde. och så trodde han att det var du....

Ja han var väldigt mycket inriktad på sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu kan jag lugna alla mina följare.
Idag har jag varit till Universitetssjukhuset igen och fått reda på mina värden från senaste provtagningen.
Min njurfunktion som var nere i 10% var nu nästan uppe i  smått normala siffror.
Sänkan som var uppe i smått fantastiska 260 var nu nere under 10! 
Så på Måndag ska jag kravla iväg till jobbet igen.

Jag förstår att ni känner er lättade.
Nu är det liksom bara den viktigaste undersökningen kvar om några veckor.
Den som förhoppningsvis ska visa vad som orsakat alla problem.
:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Batting:

Nu kan jag lugna alla mina följare.
Idag har jag varit till Universitetssjukhuset igen och fått reda på mina värden från senaste provtagningen.
Min njurfunktion som var nere i 10% var nu nästan uppe i  smått normala siffror.
Sänkan som var uppe i smått fantastiska 260 var nu nere under 10! 
Så på Måndag ska jag kravla iväg till jobbet igen.

Jag förstår att ni känner er lättade.
Nu är det liksom bara den viktigaste undersökningen kvar om några veckor.
Den som förhoppningsvis ska visa vad som orsakat alla problem.
:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Lycka till hoppas det går bra

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Batting:

Nu kan jag lugna alla mina följare.
Idag har jag varit till Universitetssjukhuset igen och fått reda på mina värden från senaste provtagningen.
Min njurfunktion som var nere i 10% var nu nästan uppe i  smått normala siffror.
Sänkan som var uppe i smått fantastiska 260 var nu nere under 10! 
Så på Måndag ska jag kravla iväg till jobbet igen.

Jag förstår att ni känner er lättade.
Nu är det liksom bara den viktigaste undersökningen kvar om några veckor.
Den som förhoppningsvis ska visa vad som orsakat alla problem.
:559bdc2ee8b8a_yaehamnotdurnk:

Kanske en sten eller grus som ibland kan infektera, hög sänka brukar ju tyda på infektion om jag inte har helt fel 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Kanske en sten eller grus som ibland kan infektera, hög sänka brukar ju tyda på infektion om jag inte har helt fel 

Ja vi får hoppas att det är något som går att åtgärda annars återkommer väl de där problemen.
Fan va otrevligt det var.
Tack Gode Gud för antibiotikan!

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Batting:

Ja vi får hoppas att det är något som går att åtgärda annars återkommer väl de där problemen.
Fan va otrevligt det var.
Tack Gode Gud för antibiotikan!

Jag hade njursten får 20 år sen , riktigt otrevligt , blod i pisset likaså samt infektion av sten som satt fast , Men all sten gör inte ont har jag fårr veta , kallas "tysta stenar" . Njurbäckeninfammation kanske , Antibiotika tar det , drick mycket så du pissar,viktigt i värmen om du är där 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Bike:

Jag hade njursten får 20 år sen , riktigt otrevligt , blod i pisset likaså samt infektion av sten som satt fast , Men all sten gör inte ont har jag fårr veta , kallas "tysta stenar" . Njurbäckeninfammation kanske , Antibiotika tar det , drick mycket så du pissar,viktigt i värmen om du är där 

Nja detta är en inflammerad och perforerad tjocktarm.
Dom fick ner inflammationen genom att spruta i mig antibiotika intravenöst.
Det funkade till slut efter att de lagt in mig två gånger, men det bidrog till att mina njurar började stänga ner.
När jag låg inne så fick jag två liter vätska via dropp samtidigt som jag skulle dricka tre liter på vanligt vis.
Fem liter om dygnet alltså.
Det blir inte mycket sova på nätterna med alla toabesök, men nu verkar jag ha fått ordning på njurarna.

Njursten verkar ungefär lika mysigt.
En gång under den här tiden så stod det en gubbe dubbelvikt på akuten, och tvingades identifiera sig. 
Han stönade och hade fruktansvärda plågor.
Han kunde inte ens sitta ner.
Jag misstänker att han hade en njursten på G.  

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Batting:

Nja detta är en inflammerad och perforerad tjocktarm.
Dom fick ner inflammationen genom att spruta i mig antibiotika intravenöst.
Det funkade till slut efter att de lagt in mig två gånger, men det bidrog till att mina njurar började stänga ner.
När jag låg inne så fick jag två liter vätska via dropp samtidigt som jag skulle dricka tre liter på vanligt vis.
Fem liter om dygnet alltså.
Det blir inte mycket sova på nätterna med alla toabesök, men nu verkar jag ha fått ordning på njurarna.

Njursten verkar ungefär lika mysigt.
En gång under den här tiden så stod det en gubbe dubbelvikt på akuten, och tvingades identifiera sig. 
Han stönade och hade fruktansvärda plågor.
Han kunde inte ens sitta ner.
Jag misstänker att han hade en njursten på G.  

Gott att du är bättre, håll magen i trim nu👍

 

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Bike:

Gott att du är bättre, håll magen i trim nu👍

 

Då är det viktigt att äta en bra frukost..... fungerar för mig, har också haft problem med magen.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...