omarama Inlagd Juli 23, 2022 Dela Inlagd Juli 23, 2022 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Lite humor att läsa Börje Nilssons gnäll: "En av dem är Börje Nilsson som flyttade till Portugal 1986. Han har med några års avbrott tillbaka i Sverige sedan dess levt och arbetat i landet. – Jag känner panik och jag ser inte hur jag ska kunna överleva om de tar bort de här pengarna för mig. Det innebär rent krasst att jag inte kommer att ha några pengar kvar att leva för och köpa medicin som är nödvändig för mig. Det känns väldigt uppgivet att inte veta hur jag ska kunna klara mig." Jag tvivlar på att Börje hade fyllt 65 när han 1986 flyttade till Portugal för att leva där. Nu 36 år senare så tycker han att det är katastrof att han inte kan leva på bidrag från de svenska skattebetalarna och njuta av livet i Portugal.... Reagerade ochså på artikeln,35 år i Portugal och hade inte ens fått ihop ett par tusen i pension från landet. Är inte garantipension typ socialbidrag för för äldre som inte jobbat ihop till riktig pension,tro fan att det inte ska skickas iväg till folk som bor utomlands! And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2022 Dela Inlagd Juli 23, 2022 (ändrad) 26 minuter sedan, skrev Nicholas: Jag har alltid gått i tron att den inte funkade utomlands. Jag var lurad helt klart. Du har lurat dig själv genom att tro att du vet något istället för att ta reda på fakta. The story of your life...... Ändrades Juli 23, 2022 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 23, 2022 Dela Inlagd Juli 23, 2022 10 minuter sedan, skrev omarama: Reagerade ochså på artikeln,35 år i Portugal och hade inte ens fått ihop ett par tusen i pension från landet. Är inte garantipension typ socialbidrag för för äldre som inte jobbat ihop till riktig pension,tro fan att det inte ska skickas iväg till folk som bor utomlands! Han har nog mest suttit vid stenbordet utanför närmaste 7/11. "För honom innebär de nya förutsättningarna att hans pension som också innefattar inkomstpension, premiepension, tilläggspension, samt runt 1 400 kronor i portugisisk pension sjunker, från 8 900 kronor i månaden, till 6 200 kronor när garantipensionen försvinner. – Efter att hyran är betald så kommer jag ha 2 200 kronor kvar att klara mig på, säger Börje Nilsson." Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2022 Dela Inlagd Juli 23, 2022 Utlandssvenskar mister sin garantipension – drabbar 47 000 – “Under all kritik” https://sverigesradio.se/artikel/utlandssvenskar-mister-sin-garantipension-drabbar-47-000-under-all-kritik Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 24, 2022 Dela Inlagd Juli 24, 2022 Fan att man inte kan få garantipension åxå!😅 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juli 24, 2022 Dela Inlagd Juli 24, 2022 39 minuter sedan, skrev audirs2: Fan att man inte kan få garantipension åxå!😅 MPR gubbar spelar väl i en högre division? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lovelos Inlagd September 6, 2022 Dela Inlagd September 6, 2022 (ändrad) 😁 Ändrades September 6, 2022 av lovelos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu