Jump to content
IGNORERAD

Kungen är krasslig


Keithan

Recommended Posts

ubonborge,

http://www.nationmultimedia.com/search/read.php?newsid=30060718&keyword=well+wishers+king+2007

Jag var visserligen inte där och räknade alla men det står "more than a million" i denna artikel som visserligen handlar om vad som gladde Thailändarna mest år 2007. Han låg på sjukhuset 25 dagar och det hann passera en hel del folk för att önska honom hälsan.

Har du någon länk till din källa om 100 000- 500 000?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    10

  • UbonBorge

    10

  • MaiChai

    7

  • ban99arne

    6

Mest aktiva i denna tråd

ubonborge,

http://www.nationmultimedia.com/search/read.php?newsid=30060718&keyword=well+wishers+king+2007

Jag var visserligen inte där och räknade alla men det står "more than a million" i denna artikel som visserligen handlar om vad som gladde Thailändarna mest år 2007. Han låg på sjukhuset 25 dagar och det hann passera en hel del folk för att önska honom hälsan.

Har du någon länk till din källa om 100 000- 500 000?

Var kommer den siffran ifrån?Var reportern där och räknade besökarna? Eller HÖFTADE HAN TILL MED ETT ANTAL SOM SKULLE PASSA BRA I HANS ARTIKEL????????Har aldrig sett den siffran på BBC eller CNN, undra varför..

Om du kollar igen din arbetsgivares hemsida(aftonbladet.se) så kommer du finna tusentals med felskrivna fantasireportage skrivna av desperata frilansjournalister boende i utlandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

UbonBorge,

Vad duktig du är som minsann kan allt själv.

Är det inte ensamt att sitta inne med sanningar alldeles själv?

Hade du någon källa till dina 100-500k? Eller gissade du bara?

Link to comment
Dela på andra sajter

UbonBorge,

Vad duktig du är som minsann kan allt själv.

Är det inte ensamt att sitta inne med sanningar alldeles själv?

Hade du någon källa till dina 100-500k? Eller gissade du bara?

Ja det har jag, men tyvärr är den hemlig(källskyddad).. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Den däringa UbonBorge, jag vet inte om han är oförskämd eller bara kritisk. :whistle:

Kanske är det så enkelt att han är oförkämt kritisk i sina inlägg och svar.

Eller är det kanske så att han vet mer än de flesta andra. :lol:

Det kanske är så att jag är oförskämt kritisk gentemot UbonBorge eller tror mig veta mer än han

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kommer den siffran ifrån?Var reportern där och räknade besökarna? Eller HÖFTADE HAN TILL MED ETT ANTAL SOM SKULLE PASSA BRA I HANS ARTIKEL????????Har aldrig sett den siffran på BBC eller CNN, undra varför..

Om du kollar igen din arbetsgivares hemsida(aftonbladet.se) så kommer du finna tusentals med felskrivna fantasireportage skrivna av desperata frilansjournalister boende i utlandet.

Nyhetsvärdet i väst om hur många som passerar ett sjukhus i Thailand under 25 dagar för att önska en speciell patient ett snabbt tillfrisknande är ganska litet, men vad fan begriper du om det egentligen?

Antingen så gissar du eller så sitter du på fina källor och då kanske du också kan bli en desperat frilansjournalist?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nyhetsvärdet i väst om hur många som passerar ett sjukhus i Thailand under 25 dagar för att önska en speciell patient ett snabbt tillfrisknande är ganska litet, men vad fan begriper du om det egentligen?

Antingen så gissar du eller så sitter du på fina källor och då kanske du också kan bli en desperat frilansjournalist?

Ja precis,fast mina källor är hemliga :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Trovärdiga rykten säger att Mickel Jackson har återuppstått,ev. kommer bilder upp under dagen.

mvh skjutjärnsreportern

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bäste Herr Turtle Vaxaren, märks att du är lite bara avis för att jag har en kontakt inom den hemlia polisen.

Ingenting har hänt, för han ringer mig så fort nått händer.

Kontakterade Arne :blink::blink::o:o:o:o ;)Ha Ha HA

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis,fast mina källor är hemliga crazy.gif

Tyvärr så låter du inte helt frisk. Skulle rekommendera ett besök hos någon psykmottagning på ett sjukhus i närmaste stad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis,fast mina källor är hemliga :crazy:

Så dina internationella mediekällor på att 100 000-500 000 passerade kungen´s sjukhus för att önska honom lycka till sist är hemliga? Jag lyckades ju iallafall plocka fram en länk som stöder mina siffror, och du lyckades med vad?

Men om det nu stör dig och tua talook så mycket med information om diverse nyhetshändelser så får jag väl skriva en disclaimer i textraden så att du slipper läsa det?

Att du mest bekymrar dig om ölpriserna, barfines och annat trivialt är väl helt okej men de flesta thailändare jag träffat är oerhört intresserade av kungens välmående och skulle må oerhört dåligt ifall han avled. Fast det begriper väl inte du?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dina internationella mediekällor på att 100 000-500 000 passerade kungen´s sjukhus för att önska honom lycka till sist är hemliga? Jag lyckades ju iallafall plocka fram en länk som stöder mina siffror, och du lyckades med vad?

Men om det nu stör dig och tua talook så mycket med information om diverse nyhetshändelser så får jag väl skriva en disclaimer i textraden så att du slipper läsa det?

Att du mest bekymrar dig om ölpriserna, barfines och annat trivialt är väl helt okej men de flesta thailändare jag träffat är oerhört intresserade av kungens välmående och skulle må oerhört dåligt ifall han avled. Fast det begriper väl inte du?

Vad får dig att tro det?Trivialt för dig betyder ju inte att alla människor tycker lika som dig, för jorden kretsar väl ändå inte runt dig?

För så jätteviktig är du väl ändå inte :suicide:

Och vad jag begriper och inte begriper tror jag att du inte har en susning om :suicide:

ps. när kommer fotona på kungens välmående som du lovade att posta idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklämmande, att det går att skriva så mycket skit, i ett seriöst ämne. Men så blir det väl när så många vet bäst.

Svenskar är väl?? Världskända för ock veta allt samt hur allt ska vara, eller inte vara. Kanoon gubbar, hoppas ni är

stolta över er själva. Hälsar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklämmande, att det går att skriva så mycket skit, i ett seriöst ämne. Men så blir det väl när så många vet bäst.

Svenskar är väl?? Världskända för ock veta allt samt hur allt ska vara, eller inte vara. Kanoon gubbar, hoppas ni är

stolta över er själva. Hälsar anders

Jävla skitsnack! ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hopp buriram.

Jag vet ingenting egentligen, jag tror dock att kungen redan har avlidit. Detta tror jag pga info jag fått utanför massmedia.

Vad massmedia för övrigt beträffar så tror jag inte ett smack på vad dom skriver eller berättar. Detta pga av en händelse jag

var med om när jag var 16 år. Går inte in på några detaljer nu, men det enda som stämde efter helsida på omslaget på tidningarna

samt massor av bilder samt helsidor och mittuppslag inne i tidningarna var att... namnet var fingerat samt att hon hade avlidit.

Resten var påhittat för att sälja. Okey, just nu skulle en nyhet om konungens död sälja som f*n, tror dock inte dom fått infon än.

Och med infon så menar jag bekräftat. En fråga, om nu konungen skulle avlida i massmedia i morgon eller om ett par dagar,

någon som tror att han dog då eller att han varit död ett par dagar redan?

Ändrades av Farang

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Borge, Härligt att du oxå tycker det var en massa skitsnack i tråden ;-))

Du tycker väl som jag, att ska man skriva dravel, så måste man tänka på i vilken ämne man är i.

Farang, förstår och lider. :rolleyes:

Att den S.K. Premiärministern åker till New York säger väl mer om partiet, än hur det står till med kungen. Fråga:? Är det första gången Thailand har ett demokratiskt parti ? ? Som EJ är demokratiskt vald ! ! Tjoosan hälsar anders

PS Kungen lever och är fortfarande på sjukhuset.

Link to comment
Dela på andra sajter

PS Kungen lever och är fortfarande på sjukhuset.

Japp, och både Elvis samt Wacko Jacko lever, synd att ingen kan väcka liv i Frank Zappa, hans musik saknar jag :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklämmande, att det går att skriva så mycket skit, i ett seriöst ämne. Men så blir det väl när så många vet bäst.

Svenskar är väl?? Världskända för ock veta allt samt hur allt ska vara, eller inte vara. Kanoon gubbar, hoppas ni är

stolta över er själva. Hälsar anders

PS Kungen lever och är fortfarande på sjukhuset.

Bara angående veta bäst, hur vet du detta? ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får hoppas att The Nation har fått rätt info idag ang kungen

HM the King can have more food and good sleep

Published on September 23, 2009

His Majesty the King's temperature returned to normal Wednesday, the Royal Household Bureau said in a statement quoting a report from doctors treating His Majesty.

He could take more food and had a good sleep and therefore the doctors reduced medicine and intravenouslyfed nutrients administered to him, according to the statement.

It was the fourth statement on the King's condition after he was admitted to Siriraj Hospital on Saturday for high fever.

Källa http://www.nationmul...newsid=30112956

//Brodkan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

OK Farang, Elvis och Zappa, men den tredje är inget ock skriva hem till morsan om :blink:

Nu är kl. 11 Dax ock nanna // hälsar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Farang, inlägg 46. Jag litar mer på nyheterna på ThaiTV och inte enbart i en kanal.

Tvivlar stark på att de skulle mörka, men varför inte. SverigeSyndromet, slår till, då är inget omöjligt.

Ha det med en trevlig kväll, // önskar anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hopp Anders

Önskar dig en trevlig kväll med, samt att jag naturligtvis hoppas att ryktena är fel och att kungen lever

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...