Jump to content
IGNORERAD

Kungen är krasslig


Keithan

Recommended Posts

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    10

  • UbonBorge

    10

  • MaiChai

    7

  • ban99arne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Kollade in Bangkok Post nu, inget nytt sen i onsdags då det bara var nått om att 55,000 bad för ett tillfrisknande.

Nästan märkligt tyst från massmedia eller?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade in Bangkok Post nu, inget nytt sen i onsdags då det bara var nått om att 55,000 bad för ett tillfrisknande.

Nästan märkligt tyst från massmedia eller?

Då borde han bli ren i alla fall :dance1:

(Den var dålig.)

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara meddela att det inte finns något särskilt att meddela i detta ämne, möjligen så kan det hända något i morrn.

Införmatören Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även om han inte ännu är död, så blir Kungen tydligen allt äldre och skröpligare, och fortfarande är successionsordningen den olösta knut som i thailändsk media bara refereras till som det ”onämnbara” och ”odiskutabla”. Själv skulle jag tro att den nuvarande kronprisen och hans syskon vid pappans frånfälle snabbt får resa utomlands och där snällt invänta ett eventuellt godkännande från det thailändska folket innan kronprinsen kan återvända och krönas med pompa och ståt.

Det är ju mycket man kan välja mellan när man som folkets valda eller ibland icke valda representanter ska spendera landets hopskrapade skatteintäkter. Det kan ju röra sig om allt från social välfärd, modern infrastruktur, sjukvård för alla eller rent av utbildningsstöd till de fattiga

- För min egen del så är det väl inte riktigt så att jag exalterad vill utbrista i ett rungande “ÄNTLIGEN!” när det första av fyra nya flygplan nu har levererats till det redan överdådigt rika thailändska kungahuset. De tre plan som återstår ska levereras innan årets slut. De som eventuellt brukar gnälla över det svenska apanagets blygsamma storlek bör nog först göra en liten jämförelse med vad det kostade att bara köpa in dessa nya flygplan till det thailändska hovet. Hela 3,65 miljarder bath har man tömt ut ur den thailändska skattekistan för att de blåblodiga ska slippa resa reguljärt tillsammans med vanligt kreti och pleti.

Mer om denna shoppingrunda och flygplanden på min egen blogg, samt i Bangkok Post och på flygplanstillverkarens sida.

http://www.bangkokpost.com/news/local/23559/first-new-royal-aircraft-arrives

http://www.atr.fr/public/atr/html/press/releases-details.php?aid=1043

Mvh

siamnilsson

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om han inte ännu är död, så blir Kungen tydligen allt äldre och skröpligare, och fortfarande är successionsordningen den olösta knut som i thailändsk media bara refereras till som det ”onämnbara” och ”odiskutabla”. Själv skulle jag tro att den nuvarande kronprisen och hans syskon vid pappans frånfälle snabbt får resa utomlands och där snällt invänta ett eventuellt godkännande från det thailändska folket innan kronprinsen kan återvända och krönas med pompa och ståt.

Det är ju mycket man kan välja mellan när man som folkets valda eller ibland icke valda representanter ska spendera landets hopskrapade skatteintäkter. Det kan ju röra sig om allt från social välfärd, modern infrastruktur, sjukvård för alla eller rent av utbildningsstöd till de fattiga

- För min egen del så är det väl inte riktigt så att jag exalterad vill utbrista i ett rungande “ÄNTLIGEN!” när det första av fyra nya flygplan nu har levererats till det redan överdådigt rika thailändska kungahuset. De tre plan som återstår ska levereras innan årets slut. De som eventuellt brukar gnälla över det svenska apanagets blygsamma storlek bör nog först göra en liten jämförelse med vad det kostade att bara köpa in dessa nya flygplan till det thailändska hovet. Hela 3,65 miljarder bath har man tömt ut ur den thailändska skattekistan för att de blåblodiga ska slippa resa reguljärt tillsammans med vanligt kreti och pleti.

Mer om denna shoppingrunda och flygplanden på min egen blogg, samt i Bangkok Post och på flygplanstillverkarens sida.

http://www.bangkokpost.com/news/local/23559/first-new-royal-aircraft-arrives

http://www.atr.fr/public/atr/html/press/releases-details.php?aid=1043

Mvh

siamnilsson

Hej siam nilsson, bra skrivet :great: . Men jag måste ändå säga att en ATR är betydligt billigare än det flygplan som svenska kungahuset delar på tillsamans med den svenska regeringen, dom har 3 flygplan av typen G4. Dem är svindyra och har kostat dem svenska skattebetalarna betydligt mer än vad den thailändska kungens ATR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok Post

His Majesty the King’s appetite is improving and he has no signs of fever, says the Royal Household Bureau.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker rapportering är usel ang kungen, det är ju samma saker dom skrivit hela veckan. Snart är man ju inne på Farangs linje

att dom döljer nåt eller så är det så censurerat när det gäller kungahuset att inget får skrivas. Helt klart är han inne på sista färden

och det började man ju misstänka den dagen han ställde in sitt årliga tal den 5 dec. När det ska visas bilder ja då plockas det fram gamla

arkivbilder på kungen så någonting är fel.

King closer to full recovery

Published on September 26, 2009

His Majesty the King had no fever yesterday and was no longer being given intravenous nutrients and liquid solutions, the Royal Household Bureau announced yesterday.

Doctors continued to administer antibiotics to complete the required regimen.

HM the King was also offered physical therapy twice a day, up from once one day earlier, the bureau said in its sixth statement on the His Majesty's health after he was admitted to Siriraj Hospital last Saturday night.

Glömde ju källan:

http://www.nationmultimedia.com/2009/09/26/national/national_30113119.php

//Broskan

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att de som vet hur det står till med Kungen öppnar dörren för journalisterna, så mycket och sällan som vi gör när vi ser Jehovas vittnen utanför vår dörr.

Därav den dåliga rapporteringen. Plus att det inte lär finnas så mycket att rapportera heller, han lär ju inte förbättras, på ett par dagar, till en 20-åring igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite kluven i denna fråga.

Normalt sett ska man väl inte kunna begära av vem som helst att de redovisar sitt hälsotillstånd. När det rör sig om mycket offentliga personer vars liv eller död berör nationen mycket finns det förstås befogat intresse.

Är det rimligt att kräva att allt om thailändske kungens hälsa ska avslöjas?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det finns väl knappast nåt nyhetsintresse i att rapportera samma sak varje dag.

Lika lite som det finns ett intresse i att läsa samma sak varje dag.

Så länge Kungen befinner sig på sjukhus och är långsamt på förbättringsvägen, så ser jag inget större problem med att inte rapportera vad som händer hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vet jag, och inte zappar jag runt på Thaikanalerna dagarna i ända heller, kan ju inte tillräckligt av språket för att fatta ändå, men det är inte bara lite tyst, det är knäpptyst i denna fråga och inte ens Thailändarna själva verkar bry sig speciellt mycket, märkligt när en så högt aktat person uppenbarligen inte har långt kvar.

Frågar tjejen då o då och hon vet att han mår bättre och äter igen, något annat att meddela finns inte. Kan det värkligen vara möjligt att svartlägga denna fråga i ett samhälle som hänger ut allt och alla i offentligheten eljest?

Borde väl vara nån på sjukhuset som vill göra sig en hacka om det fanns nåt att förtälja?

Undrar om man får fira sin födelsedag själv i år, ärade kungen har ju fötts samma dag som en annan, fast inte samma år förståss. :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det varit Sverige:s Kung hade spekulationerna gått vilt till väga i dags och veckopressen och dom mest knäppa teorierna hade sålt mest. Så frågan är vilket som är bästa "informationen" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ni som är i Thailand . gå in på Wikipedia och sök på Bhumibol Adulyadej

Vad får ni för svar?

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som är i Thailand . gå in på Wikipedia och sök på Bhumibol Adulyadej

Vad får ni för svar?

ขออภัย ทางสำนักงานตำรวจแห่งชาติขอระงับการเชื่อมต่อมาที่เวบไซต์นี้

เนื่องจากมีรูปภาพ หรือข้อความที่ไม่เหมาะสม เช่น ลามกอนาจาร การพนัน Enl. Google:

Tyvärr, har den nationella polisen avbrutit anslutningen till denna webbplats.

Med bilder. Eller olämpliga meddelanden så oanständig spel.

Hmm. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest gosatta

är väl inte så jätte konstigt, en stor källa till hela artikeln är ju "The King Never Smiles" som är förbjuden i Thailand och både hans hälsa och Lèse majesté skrivs det flitigt om

Link to comment
Dela på andra sajter

Något nytt i thailändska medier?

Eller är raporteringen död som i graven ..

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/157926/hm-the-king-shows-up

Vi kan kanske avskriva teorin om att kungen är död och allting är en gigantisk cover-up nu, eller?

Det finns vissa grupper i Thailand som gynnas av att det sprids missinformation om kungens hälsoläge, ett sätt att rubba den bräckliga stabiliteten i landet för att sedan slå till för sin egen vinning.

Eller är det kanske en dubbelgångare?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/157926/hm-the-king-shows-up

Vi kan kanske avskriva teorin om att kungen är död och allting är en gigantisk cover-up nu, eller?

Det finns vissa grupper i Thailand som gynnas av att det sprids missinformation om kungens hälsoläge, ett sätt att rubba den bräckliga stabiliteten i landet för att sedan slå till för sin egen vinning.

Eller är det kanske en dubbelgångare?

Död eller levande är ju en smaksak. :whistle:

Även Hitler lever ju - det påstår de i alla fall i Pattaya.

http://thailandgajden.se/hitler-ateruppstar-i-Thailand/comment-page-1/#comment-130

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Idag fredag har SVD kultur en recension av en bok om Kungarna Chulalongkorn o Bhumiphon och varför de dyrkas så mycket Boken är skriven av Tomas Larsson som undervisar i statskunskap i Canbridge Men för tillfället är han I Singpore Man rek. även en Mats Björlin :Thailänsk film mellan hovnöje och statskupp.

Andressen är svd.se/understrecket

Boffewhistle.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...