Jump to content
IGNORERAD

Ett sjunkande skepp eller konsten att sänka sig själv


Vaxet

Recommended Posts

Ni kan ju säkert gissa vilken partifärg IL har här hemma i Sverige.

Då får man väl lov att gissa på din partifärg oxå.

Jag gissar svart eller brun.

Rätt?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UbonBorge

    5

  • Farang

    3

  • ronoh

    3

  • ITOY

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag tror att majoriteten av thailändare varken är gula eller röda.

Kan nog stämma riktigt bra, min erfarenhet är att de flesta thai som jag känner, eller träffar på, försöker att vara vita

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

cut...

Och jag tycker även att ni skall gå ut och prata med dom fredliga rödtröjorna när dom demomsterar, dom är snälla och bara vanligt folk och vill gärna höra era åsikter

Hej

Det rekommenderar jag fortfarande, dom är inget att vara rädda för.

Själv skulle jag absolut inte ta en omväg om jag träffade på några röda, det skulle nog bara bli ett väldigt trevligt möte.

... cut

Ibland undrar jag om du är på riktigt. Trots förra demonstrationen med våldsamma upplopp och så vidare så hävdar du nu samma sak?

Jo nu cuttade jag ju iofs det om din rödtröja, den skulle ju ge dig sympatier i ena lägret. Tyvärr är det ju som så att alla demonstrationer skapar motdemonstrationer, och risken är ju stor att du skulle springa på några gultröjor innan du fann dom röda. Ett tips i all välmening bara, håll dig så långt ifrån thailändsk politik det bara går när dom bråkar så lever du längre. Detta gäller oavsett ifall man sympatiserar med dom gula, röda eller om där kommer några nya färger. För i dagens läge är varken dom gula eller röda trevliga när dom är ute i trupp, och dom är helt ointresserade av våra åsikter.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

håller med falang,vi kan byta åsikter om th politik men jag skulle inte ge mig in på att prata politik med en thaiare.

det får dom sköta om skälva.thaiare tycker inte om falanger som talar om hur deras system fungerar, vi är i asien o då gör man saker på ett helt annat sätt helt enkelt.

personligen tycker jag den th politiken är för krånglig för att förstå helt ut.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Farang det är ingen ide att skriva till IL på kvällar och helger för IL har inte internet hemma då han tillhör motståndarna till ett modernare samhälle.

I ett bondesamhälle skaffar man informationen på annat sätt via torgmöten, grannträffar och större träffar mellan byarna. wink.gif

Större chans att få svar när det är arbetstid må-fre 07-15 rolleyes.gif

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Farang det är ingen ide att skriva till IL på kvällar och helger för IL har inte internet hemma då han tillhör motståndarna till ett modernare samhälle.

I ett bondesamhälle skaffar man informationen på annat sätt via torgmöten, grannträffar och större träffar mellan byarna. wink.gif

Större chans att få svar när det är arbetstid må-fre 07-15 rolleyes.gif

//Broskan

Hej

Jodå vi har allt data hemma också men det är sällan jag har tid att använda den, lunchrasten och kaffepausarna på jobbet passar oftast bättre.

Nästa vecka blir det inget jobb alls för då börjar hummer fisket.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jodå vi har allt data hemma också men det är sällan jag har tid att använda den, lunchrasten och kaffepausarna på jobbet passar oftast bättre.

Nästa vecka blir det inget jobb alls för då börjar hummer fisket.

Mvh Isan Lover

Hummerfiske?? Hmm det är väl bara adeln och makteliten som har råd att äta hummer! Trodde inte du befattade dig med detta.

Är det inte bättre att du fiska Sill? ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

inga kommentarer från färgstarke Arne :angry:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hummerfiske?? Hmm det är väl bara adeln och makteliten som har råd att äta hummer! Trodde inte du befattade dig med detta.

Är det inte bättre att du fiska Sill? ;)

Hej

Det är jag som fiskar och dom rika som äter.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

den va bra isl :clapping::suicide:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

den va bra isl :clapping::suicide:

Var inte mr T ganska populär även bland dem rika när han blev invald?

Men hur blev det sedan? Jag har hört att han slapp betala skatt bland annat och att han blev nästan lika högt aktad av dem fattigare väljarna som kungen själv? Det var väl den maktbalansen som "man"(dom med lite bättre ställt) inte vill ska rubbas..?

Jag tror fortfarande att ungefär 80% av thailändarna varken är röda eller gula. Dem vill nog bara skötta sitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...