Jump to content
IGNORERAD

snuskigt

peyman69

Recommended Posts

de flesta människor i de flesta kulturer.

Aldersfixeringen finns nog mest i den vasterlanska kulturen, mest av allt kanske i den svenska.

I ovriga varlden sa ar karleken den viktigaste faktorn. :dance1:

Dela på andra sajter

• Svar 209
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• L64

12

• stefan5300

10

• Sangwal

9

• BaBoo

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Aldersfixeringen finns nog mest i den vasterlanska kulturen, mest av allt kanske i den svenska.

det skulle glädja mej en hel del om du kunde komma med några ex, på länder där det är ok att en 60 el. 70 åring springer efter 18-25 åringar.Tänk om det är din egen dotter det handlar om innan ni svarar.

Dela på andra sajter

Förresten, hur många har en flickvän/fru, som är 20-30år äldre på detta forum?

Med tanke på åldern inte spelar någon roll..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Dela på andra sajter

Förresten, hur många har en flickvän/fru, som är 20-30år äldre på detta forum?

Med tanke på åldern inte spelar någon roll..

Rock on!

inte jag. bara sex.år äldre

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

det skulle glädja mej en hel del om du kunde komma med några ex, på länder där det är ok att en 60 el. 70 åring springer efter 18-25 åringar.Tänk om det är din egen dotter det handlar om innan ni svarar.

Du ar tydligen inte sa berest - ak ut och se varlden forst, efter det kan du kommentera... :whistle:

Dela på andra sajter

Det är väl främst äldre män med betydligt yngre kvinnor som tycker ålderskillnad med 20 år och mer är fullt naturligt och normalt. Tycker dock själv att det inte är något problem. Varför skulle det inte fungera utmärkt med en man 60 och en kvinna på 40 år? När mannen dock är 60 och kvinnan runt 20 så tror jag dock att det är upplagt för problem. Men hur många 60 åriga män satsar seriöst på en 20 årig thaitjej? Inte särskilt många egentligen utan det är väl mest människor utan anknytning till Thailand som tror att det är vanligt.

ha det

Neil

Dela på andra sajter

Har en brud på messengern från Sydafrika, hon är kolsvart och Zulu. Vi har snackat lite om det där med åldersskillnad. Hon berättade om hur gitemål kan gå till i hennes "tribe"... nån månad på nått datum, kommer inte ihåg vilket, så bjuds dom 16:åriga oskulderna ut till "försäljning" och priset är tydligen 15 kor för en donna. Frågade lite om kärlek och ålder på gubbarna och så där. Spelar ingen roll om gubben är 60, så länge han har kossor att erbjuda så kan han gifta sig, och dom kan tydligen ha tre fruar med. Så, nu har du ett land till förutom Thailand...

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Vaxet,

Ja, vi har ju sen Palmes tid varit duktiga på att tala om för övriga världen hur dom ska göra.

Att vi bara är en liten fluglort högt uppe i norr, ett land som många i världen inte ens vet att det existerar, det behöver vi inte bry oss om.

Nej fram med pekpinnen bara, så kan vi lära alla övriga på jorden hur man ska vara och bära sig åt :rtfm:

Så du har helt rätt

Möljis

Dela på andra sajter

Du ar tydligen inte sa berest - ak ut och se varlden forst, efter det kan du kommentera... :whistle:

Hmm, jo det ar sant som du sager - jag har rest en hel del och stott pa flera fall dar stora aldersskillnader mellan man och tjejer ar mkt vanligt. Dessa innefattar blandannat diverse naturstammar i Zambia (samma stammar som som tror att ha sex med en oskuld botar AIDS), vissa muslimska grupper i saval Afghanistan, Pakistan som Uzbekistan/Kirgistan, olika grupper som praktiserar den varsta formen av tvangsgiftemal med barnbrudar samt random rika och inte sallan kanda snubbar i vastvarlden.

Att det ar mkt vanligt ur global synvinkel ar ju tragiskt eftersom det i manga grupper ar sa att upp till 50% av alla tjejer gifts bort innan de fyllt 18 och da handlar det om barngiftemal/tvangsgifte och knappast nagot som kan anses vara ok.

Antar att det kanske inte var dessa exempel du tankte pa - sa vilka har du stott pa i din beresta varld?

Dela på andra sajter

Exactemente, di allra flesta förhållnaden ägnar sig tidvis åt verksamhet som får betraktas som snusk!

Snuskhummern Arne

Dela på andra sajter

Vaxet,

Ja, vi har ju sen Palmes tid varit duktiga på att tala om för övriga världen hur dom ska göra.

Att vi bara är en liten fluglort högt uppe i norr, ett land som många i världen inte ens vet att det existerar, det behöver vi inte bry oss om.

Nej fram med pekpinnen bara, så kan vi lära alla övriga på jorden hur man ska vara och bära sig åt :rtfm:

Så du har helt rätt

Möljis

Exactemente, fy bubblan va skönt man inte är svensk, drygare människor finns inte.

Ytlänningen Arne

Dela på andra sajter

Som vissa av exemplen ovan pekar på så är kanske inte kärleken i centrum i många av de länder där fokus på åldern är mindre. Att kunna välja partner själv baserat på kärlek är tyvärr inte så vanligt som vi kanske tror.

Jag tror inte heller att åldern behöver spela så stor roll. Tittar man i Hollywood så kan man ju konstatera att 60-åringar med 20-åringar inte är helt ovanligt. Det hela handlar ju om vad man kan erbjuda. Skälet till att en för stor åldersskillnad kan väcka negativa reaktioner kan ju vara att personen som ser det utifrån söker en motsvarande Hollywood kontrast. Om man inte ser att mannen har några uppenbara Mel Gibson-kvalitéer (judehhatande och otrogen :D) så hanterar man den kognitiva dissonansen med att förutsätta att kvinnan kommer från så svåra förhållanden att det uppväger åldersskillnaden.

När man lägger ihop följande faktorer: Asiater ser ofta yngre ut än de är, man har en något större tolerans för åldersskillnad i Thailand, många har fördommar om hur illa svenska män behandlar thailändska kvinnor samt fördommar om hur illa det är att leva i Thailand jämfört med "paradiset" Sverige... Ja då är inte det inte konstigt att det en del reagerar negativt.

Dela på andra sajter

jag e 60 frugan fyller 40 i dec hon kunde va min dotter huga huga :diablo:

Visste väl att du var en riktig snuskgubbe clion ;)

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kommit tillbaka trevligt :preved: Foton ännu trevligare.nä vist kamra har du ju inte eller :rolleyes::rolleyes:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Detta är ett svar som jag tror kommer från nån som är 55+ Det känns som alla "gamla" här inne försvarar sig med näbbar och klor för att rättfärdiga sina yngre tjejer/fruar. Medans vi yngre "jag är 35 :)" tycker det luktar lite kattröv över det hela :whistle:

Mvh Mikael

Dela på andra sajter

Twin1 den blivande Phuket polisen kommer nu framöver att jaga alla gubbar +55 så se upp ni som reser dit.

Twin1 när ska du flytta ner till Thailand eller har du redan gjort det eller ska du leka polis på din charterresa till Phuket.

Dina kommentarer låter som en oerfaren men kaxig ungtupp som just har upptäckt Phuket (2resor sen 2007) och ser det som hela Thailand

Jag tycker din moralpredikan stinker även om jag säkert ligger inom din norm jag 48 hon 34 eller

jag kanske måste lämna min fru för en 44åring nu efter 14år tillsammans.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Självklart är det så att kvinnor föredrar män med den vishet och erfarenhet som kommer med åren. Åtminstone de intelligenta och insiktsfulla kvinnorna. Ungtuppar kan vara granna att se på, men duger inte till mycket mer än tuppfäktning. 

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Dela på andra sajter

Twin1 den blivande Phuket polisen kommer nu framöver att jaga alla gubbar +55 så se upp ni som reser dit.

Twin1 när ska du flytta ner till Thailand eller har du redan gjort det eller ska du leka polis på din charterresa till Phuket.

Dina kommentarer låter som en oerfaren men kaxig ungtupp som just har upptäckt Phuket (2resor sen 2007) och ser det som hela Thailand

Jag tycker din moralpredikan stinker även om jag säkert ligger inom din norm jag 48 hon 34 eller

jag kanske måste lämna min fru för en 44åring nu efter 14år tillsammans.

//Broskan

Hej Broskan ska försöka svara på dina frågor, Jag är 35 så nån ungtupp vet jag inte, jag åker ner om 6 dagar och har visum för 9 månader vet dock inte om jag stannar så länge. Detta blir resa nr 12 till Thailand sen 2005 så nån gammal thailands resenär är jag inte heller, dock så säger jag min åsikt av det jag tycker och upplevt i Thailand och passar inte det så får du väl lämna sidan. puss och smek

Dela på andra sajter

Ja Twin1 det är ju ett öppet forum så alla har rätt att skriva om sina ideer och tankar.

Det är ju det fina med ett klotterplank för alla har ju olika synpunkter och vinklar.

9mån där nere låter fint ha det så bra på din semester, själv får jag bara en 4veckors i vinter :(

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Ja Twin1 det är ju ett öppet forum så alla har rätt att skriva om sina ideer och tankar.

Det är ju det fina med ett klotterplank för alla har ju olika synpunkter och vinklar.

9mån där nere låter fint ha det så bra på din semester, själv får jag bara en 4veckors i vinter :(

//Broskan

Tackar. :drinks:

Mvh Mikael

Dela på andra sajter

Detta är ett svar som jag tror kommer från nån som är 55+ Det känns som alla "gamla" här inne försvarar sig med näbbar och klor för att rättfärdiga sina yngre tjejer/fruar. Medans vi yngre "jag är 35 :)" tycker det luktar lite kattröv över det hela :whistle:

Mvh Mikael

Du blir äldre var dag, en dag kanske du också blir 55...

Du kommer att märka att 23 åriga tjejer är lika snygga då, som när du var en finnig 18-åring :yes:

Hur gammal är din nuvarande dam?

Inte yngre än 25år hoppas jag :diablo: (formeln gäller).

Önskar dej en trevlig Thailands vistelse, hoppas du står ut i 9 månader, tror nästan 6 månader är mitt "Rekord", höll på att få tuppjuck.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Självklart är det så att kvinnor föredrar män med den vishet och erfarenhet som kommer med åren. Åtminstone de intelligenta och insiktsfulla kvinnorna. Ungtuppar kan vara granna att se på, men duger inte till mycket mer än tuppfäktning. 

Siamkap

Ironisk sjalvdistans eller sjalvbedrageri i sin renaste form - oavsett vilket ar det onekligen underhallande.

Intala dig detta varje morgon framfor spegeln och upprepa mantrat om och om igen sa kanske till och med du tror pa det efter ett tag.

Tank om det vore sa enkelt att alder var en indikator pa vishet eller erfarenhet. Tycker detta forum och de manga saval unga som alderstigna herrarna tydligt pavisar att endast man med framtiden bakom sig kan se dessa samband :na:

Dela på andra sajter

Du blir äldre var dag, en dag kanske du också blir 55...

Du kommer att märka att 23 åriga tjejer är lika snygga då, som när du var en finnig 18-åring :yes:

Hur gammal är din nuvarande dam?

Inte yngre än 25år hoppas jag :diablo: (formeln gäller).

Önskar dej en trevlig Thailands vistelse, hoppas du står ut i 9 månader, tror nästan 6 månader är mitt "Rekord", höll på att få tuppjuck.

MVH Tommy

Hej Tommy! Klart jag kommer att bli 55+ och tycka 23 åringar är snygga, men från tanke till handling kommer inte ske då jag tycker det känns som pedofeli men det är högst min personliga åsikt. Tjejen som jag har träffat lite innan hon blev bartjej :) är 33 fyllda i lördags så jag ligger i rätt fas :) Sen tror jag heller inte att jag orkar mer än 6 månader heller.

Mvh Mikael

Dela på andra sajter

Hej Tommy! Klart jag kommer att bli 55+ och tycka 23 åringar är snygga, men från tanke till handling kommer inte ske då jag tycker det känns som pedofeli men det är högst min personliga åsikt. Tjejen som jag har träffat lite innan hon blev bartjej :) är 33 fyllda i lördags så jag ligger i rätt fas :) Sen tror jag heller inte att jag orkar mer än 6 månader heller.

Mvh Mikael

Bäste Herr T Vin, vore bra om Ni inte använde begreppet pedofeli i fel sammanhang, då det ju urvattnar dess betydelse.

Däremot så har Ni helt rätt när det gäller normerna för hur ett förhållande bör vara, inte nog med att man bör vara lika gamla utan även samma BMI bör efterstävas.

Klonen Arne

Dela på andra sajter

Bäste Herr T Vin, vore bra om Ni inte använde begreppet pedofeli i fel sammanhang, då det ju urvattnar dess betydelse.

Däremot så har Ni helt rätt när det gäller normerna för hur ett förhållande bör vara, inte nog med att man bör vara lika gamla utan även samma BMI bör efterstävas.

Klonen Arne

Är det du som sagt detta till min fru... I så fall ber jag dig ta tillbaka detta snarast, eftersom hon är påväg mot mitt BMI :angry:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...