Jump to content
IGNORERAD

Varför ogillar svenska kvinnor thailändskor?


Farang

Recommended Posts

hej i lingonskogen på Er.

Jag var på en födelsedagsfest idag. det var en majoritet av damer på denna fest. Vi kom in på Thailand, då var det en person som berättade att "i Phuket finns det en gata där damerna(personen nämde ett annat fulare ord på damerna), där de sprang ut på gatan och klädde av sig och prutade på priserna för att vi skulle köpa deras tjänster." Det intresanta i berättelsen var att det var en kille som berättade det hela. Att han var så negtiv kan bero på att hans svenska tjej var med, det som jag måste ge svenska damerna kredit för var att ingen av de kommenterade eller sa ett illa ord om Thaitjejer. Det kan bero på att jag har berättat en annan bild av thaidamer än vad han framförde. Eftersom jag var på en födelsedagsfest, min dotters, så kommenterade jag aldrig vad han sa.

Det jag vill veta är, VAD HETER GATAN HAN NÄMDE I BERÄTTELSEN?

great.gif GUBBEN great.gif

Säkert Soi Bangla vid soi crocodiles mynning, samt ingen dam utan en katoy.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sangwal

    5

  • Up2You

    5

  • Farang

    4

  • Kim

    3

Mest aktiva i denna tråd

Säkert Soi Bangla vid soi crocodiles mynning, samt ingen dam utan en katoy.

ja det är nog närmare sanningen ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru påstår att hon aldrig har blivit illa behandlad av en svensk/svenska . När hon läser att någon gjort något hemskt eller dumt , då kan det ju inte vara någon svensk ...

Därimot kan inte jag säga samma sak , har fått mycket skit fråm annars fördomsfria kvinnor tex anti rasister och antihomofober .Men att vara gift med en kvinna från Thailand ,där går gränsen för fördomsfriheten

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har tydligen olika erfarenheter och uppfattningar och det vore väl en tråkig värld om alla tycker likadant. Jag känner ju naturligtvis långt ifrån sveriges alla feminina varelser men mina systrar och x antal kvinnliga vänner har samtliga uttryckt sin glädje över att jag hittat min kärlek i Thailand. Det är till och med så att ibland kommer nån av dom och hälsar på hos oss här i syndens näste Pattaya. Vi har ett gästrum och bokningarna för besök stömmar in eftersom rolleyes.gif

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag berättade för en arbetskamrat för några år sedan att min flickvän kom från Thailand så frågade hon om min flickvän var hora. Nej svarade jag är du?Satans idi*t till svenska, men, men, det kan ju finnas trevliga svenskor också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Många svenskar, både män och kvinnor, verkar tycka automatiskt synd om Thailändska kvinnor, samt möjligen lite halvt dolt känner sig lite överlägsna. Personligen tycker jag det är värre än att ogilla.

Den där lite halv dolda attityden: "oj, stackars kvinna, hon har det nog inte lätt" är irriterande. Möjligen att det oftast kommer av omtanke, men det är ändå baserat på fördomar.

Thailändska kvinnor ses ju ofta främst som offer i olika grader, de utnyttjas, lider och vet inte bättre.

Jag tror inte det är vanligt att någon svensk kvinna känner någon som helst avundsjuka gentemot Thailändska kvinnor för att de skulle vara vackrare eller "åldras bättre" än dem. Dock finns nog en känsla av överlägesenhet och lite nedlåtande medlidande för dessa "stackars kvinnor".

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

frugan har slutat åka tåget till jobbet pga arga blickar från rugugglorna :suicide:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det är väl kanske samma slags avundsjuka som svenne banan känner mot feta Ulla på posten

och hennes afrikanske pojkvän som är mycket snyggare, yngre samt med vackrare solbränna än

svenska män :whistle:

Ärligt talat så är nog inte lilla Noi det första svenska kvinnor tänker på när det gäller

det ultimata skönhetsidealet, hur sexiga och snygga vi än kan tycka de är.

Jag tror inte heller svenska kvinnor blänger utan anledning bara de råkar se en Thailändska.

Kanske kan vara en markant åldersskillnad på paret eller så har tjejen "jobbkläderna" på.

Många verkar se sig som så oerhört exotiska och fria då de minsann lyckats få ihop det med

en Thailändska från andra sidan jordklotet. Dags att landa nu, det är inget märkvärdigt utan

jorden är faktiskt ganska liten numera. Tro det eller ej men det finns vackra kvinnor i andra

länder också, även Sverige.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja det är väl kanske samma slags avundsjuka som svenne banan känner mot feta Ulla på posten

och hennes afrikanske pojkvän som är mycket snyggare, yngre samt med vackrare solbränna än

svenska män :whistle:

Ärligt talat så är nog inte lilla Noi det första svenska kvinnor tänker på när det gäller

det ultimata skönhetsidealet, hur sexiga och snygga vi än kan tycka de är.

Jag tror inte heller svenska kvinnor blänger utan anledning bara de råkar se en Thailändska.

Kanske kan vara en markant åldersskillnad på paret eller så har tjejen "jobbkläderna" på.

Många verkar se sig som så oerhört exotiska och fria då de minsann lyckats få ihop det med

en Thailändska från andra sidan jordklotet. Dags att landa nu, det är inget märkvärdigt utan

jorden är faktiskt ganska liten numera. Tro det eller ej men det finns vackra kvinnor i andra

länder också, även Sverige.

/SatanG

Äntligen någon som har fattat det hela..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan G:

Varför skulle svenne banan vara avundsjuk på feta Ulla på posten som du skriver, det får du nog förklara lite närmare. På att hon i ditt exempel har en neger som pojkvän? Tror inte att svenne banna är speciellt avundsjuk på henne för detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan G:

Varför skulle svenne banan vara avundsjuk på feta Ulla på posten som du skriver, det får du nog förklara lite närmare. På att hon i ditt exempel har en neger som pojkvän? Tror inte att svenne banna är speciellt avundsjuk på henne för detta...

:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy: :afro:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl perfekt om en neger tar hand om feta Ulla ¨på posten då slipper ju svenne banan kommentarer om sin snygga thailändska fru :whistle: Nvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
conservator

Du tror inte att det har något med hotbilden att göra? whistle.gif

Ung svenska- vacker

Ung Thailändska- vacker

Gammal svenska-gammal

Gammal Thailändska-fortfarande vacker

Medelålders thaländska-ser fortfarande ung ut

Medelålders svenska-ser redan gammal ut

Äldre svensk dam, gift med äldre svensk man behöver inte oroa sig för yngre svensk kvinna, gubben är där helt körd.

Äldre svensk dam, gift med äldre svensk man behöver fortfarande oroa sig för yngre Thailändsk kvinna, gubben är fortfarande en möjlig partner.

Ung svensk tjej har bantat sedan hon var typ 11 år, för att komma i storlek 44.

Ung Thailändsk tjej äter oavbrutet och storlek 34 passar perfekt.

Svensk tjej solariar för miljoner pengar och blir i bästa fall brun i någon vecka, men oftast bara röd.

Thailändsk tjej hatar att vara i solen, men har en hudfärg som är just drömhuden för en svensk kvinna.

Kan det vara så att hotbilden är anledningen och pratar då således svenska män illa om män från Gambia? rolleyes.gif

Eller är det bara så enkelt att man i alla tider varit rädd och obekväm med de eller det som är olikt en själv?

Något överdriven glorifiering av den thailänska kvinnan!

majoriteten som har valt att spendera sina liv här i sverige är ju inga superskönheter precis, de finns men motsatsen

ligger i majoritet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något överdriven glorifiering av den thailänska kvinnan!

majoriteten som har valt att spendera sina liv här i sverige är ju inga superskönheter precis, de finns men motsatsen

ligger i majoritet.

Stackars Dig, min är skitsnygg. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ren avundsjuka från deras sida tror jag att fler o fler farangmän reser till Thailand och ofta då träffar sin livs kärlek där,och det är väl inte så konstigt.Nu talar jag bara för mig själv och mina erfarenheter från förhållanden i sverige.Varför skulle jag vilja träffa en svensk tjej som har näsan i vädret,okunnig i matlagning,tråkig,gnällig och inte det minsta omtänksam om sin partner,och varför är det bara jag i förhållandet som ska uppvakta,laga mat,städa,omtänksam och aldrig få nånting tillbaka förutom ett tråkigt ligg 2 ggr i veckan med lite tur??? Har jag bara haft väldig otur med o träffa fel tjej?? Ja,det är mycket möjligt att så är fallet,men jag har tröttnat.

Har nu träffat världens skönaste tjej i Thailand och hon är totala motsatsen mot dem jag träffat tidigare i sverige.

Hon är nästan alltid glad,omtänksam i alla lägen,tycker om att laga mat och detta gör vi mycket tillsamman ochså eftersom jag själv tycker det är kul.reser runt tillsammans och har hur kul som hälst ihop,hon har humor m.m Sen kan hon bli lite sur om jag ska städa,ta hand om tvätten hehe.. Säg en svensk tjej som skulle bli det?Hon skulle väl bli förbannad om jag INTE gjorde det.

Jag är lyckligt lottad som har träffat min tgf :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ren avundsjuka från deras sida tror jag att fler o fler farangmän reser till Thailand och ofta då träffar sin livs kärlek där,och det är väl inte så konstigt.Nu talar jag bara för mig själv och mina erfarenheter från förhållanden i sverige.Varför skulle jag vilja träffa en svensk tjej som har näsan i vädret,okunnig i matlagning,tråkig,gnällig och inte det minsta omtänksam om sin partner,och varför är det bara jag i förhållandet som ska uppvakta,laga mat,städa,omtänksam och aldrig få nånting tillbaka förutom ett tråkigt ligg 2 ggr i veckan med lite tur??? Har jag bara haft väldig otur med o träffa fel tjej?? Ja,det är mycket möjligt att så är fallet,men jag har tröttnat.

Har nu träffat världens skönaste tjej i Thailand och hon är totala motsatsen mot dem jag träffat tidigare i sverige.

Hon är nästan alltid glad,omtänksam i alla lägen,tycker om att laga mat och detta gör vi mycket tillsamman ochså eftersom jag själv tycker det är kul.reser runt tillsammans och har hur kul som hälst ihop,hon har humor m.m Sen kan hon bli lite sur om jag ska städa,ta hand om tvätten hehe.. Säg en svensk tjej som skulle bli det?Hon skulle väl bli förbannad om jag INTE gjorde det.

Jag är lyckligt lottad som har träffat min tgf dance1.gif

Håller med dig till 100%

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ren avundsjuka från deras sida tror jag att fler o fler farangmän reser till Thailand och ofta då träffar sin livs kärlek där,och det är väl inte så konstigt.Nu talar jag bara för mig själv och mina erfarenheter från förhållanden i sverige.Varför skulle jag vilja träffa en svensk tjej som har näsan i vädret,okunnig i matlagning,tråkig,gnällig och inte det minsta omtänksam om sin partner,och varför är det bara jag i förhållandet som ska uppvakta,laga mat,städa,omtänksam och aldrig få nånting tillbaka förutom ett tråkigt ligg 2 ggr i veckan med lite tur??? Har jag bara haft väldig otur med o träffa fel tjej?? Ja,det är mycket möjligt att så är fallet,men jag har tröttnat.

Har nu träffat världens skönaste tjej i Thailand och hon är totala motsatsen mot dem jag träffat tidigare i sverige.

Hon är nästan alltid glad,omtänksam i alla lägen,tycker om att laga mat och detta gör vi mycket tillsamman ochså eftersom jag själv tycker det är kul.reser runt tillsammans och har hur kul som hälst ihop,hon har humor m.m Sen kan hon bli lite sur om jag ska städa,ta hand om tvätten hehe.. Säg en svensk tjej som skulle bli det?Hon skulle väl bli förbannad om jag INTE gjorde det.

Jag är lyckligt lottad som har träffat min tgf :dance1:

Bra skrivet!! Skulle vara kul att höra vad en feminist skulle sagt om det? :whistle:

Som tur är så behöver vi ju inte bry oss ett skit vad de tycker...

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ren avundsjuka från deras sida tror jag att fler o fler farangmän reser till Thailand och ofta då träffar sin livs kärlek där,och det är väl inte så konstigt.Nu talar jag bara för mig själv och mina erfarenheter från förhållanden i sverige.Varför skulle jag vilja träffa en svensk tjej som har näsan i vädret,okunnig i matlagning,tråkig,gnällig och inte det minsta omtänksam om sin partner,och varför är det bara jag i förhållandet som ska uppvakta,laga mat,städa,omtänksam och aldrig få nånting tillbaka förutom ett tråkigt ligg 2 ggr i veckan med lite tur??? Har jag bara haft väldig otur med o träffa fel tjej?? Ja,det är mycket möjligt att så är fallet,men jag har tröttnat.

Har nu träffat världens skönaste tjej i Thailand och hon är totala motsatsen mot dem jag träffat tidigare i sverige.

Hon är nästan alltid glad,omtänksam i alla lägen,tycker om att laga mat och detta gör vi mycket tillsamman ochså eftersom jag själv tycker det är kul.reser runt tillsammans och har hur kul som hälst ihop,hon har humor m.m Sen kan hon bli lite sur om jag ska städa,ta hand om tvätten hehe.. Säg en svensk tjej som skulle bli det?Hon skulle väl bli förbannad om jag INTE gjorde det.

Jag är lyckligt lottad som har träffat min tgf dance1.gif

Ja du, vad säger man om detta. Jag tycker väldigt synd om din Far som förmodligen haft ett förhållande med din mamma. Om du har några systrar och dom har respektive så tycker jag otroligt synd om dom också. Stackars dom som lever med en svenska. Är det så, så hoppas jag att du ber dom lämna din svenska mamma och dina svenska systrar det vore ju fruktansvärt om dom skulle leva hela livet på det sättet och gå miste om något annat som är så mycket bättre enligt dej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja..det är väl som vanligt:

Stora människor diskuterar sina idéer.

Lite mindre människor diskuterar andras idéer.

Små människor diskuterar andra människor.

Papa

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du johan, nu pratade jag bara om mig själv och mina egna erfarenheter.

Ändrades av Up2You
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tja..det är väl som vanligt:

Stora människor diskuterar sina idéer.

Lite mindre människor diskuterar andras idéer.

Små människor diskuterar andra människor.

Papa

Och vad gjorde du precis med ditt inlägg :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...