Jump to content
IGNORERAD

Har du egen pool?

janne_h

Recommended Posts

Lena Mellin tycker tydligen att privata pooler i Sverige ska förbjudas. 

Det vÀrsta Àr hennes totala brist av kunskap hur en pool funkar. Hon tror nÀmligen att man tappar ur poolen varje gÄng den stÀdas. KrÀvs tydligen inte mycket för att fÄ jobb som journalist pÄ Aftonbladet. 

Egen pool borde förbjudas https://www.aftonbladet.se/a/jdo3Jq

"Avundsjukan Àr i ett socialdemokratiskt samhÀlle Àr större Àn sexualdriften." Jan Björklund

Dela pÄ andra sajter

• Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna trÄd

• Boa52

8

• janne_h

7

• Rillex

6

• kenke

5

Mest aktiva i denna trÄd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Det mÄste vÀl vara eget badkar hon tÀnker pÄ?

Dela pÄ andra sajter

Hahaaaa....

Är fascinerande att det fortfarande bor folk i Sverige. 

15931680292454827370304625173502.jpg

Dela pÄ andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev Surin P3:

Hahaaaa....

Är fascinerande att det fortfarande bor folk i Sverige. 

15931680292454827370304625173502.jpg

LĂ€ste du nyheter nu? 😏

Dela pÄ andra sajter

6 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

LĂ€ste du nyheter nu? 😏

Opinioner frÄn mindre vetande Àr underhÄllning, inte nyheter. 

Dela pÄ andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Lena Mellin tycker tydligen att privata pooler i Sverige ska förbjudas. 

Det vÀrsta Àr hennes totala brist av kunskap hur en pool funkar. Hon tror nÀmligen att man tappar ur poolen varje gÄng den stÀdas. KrÀvs tydligen inte mycket för att fÄ jobb som journalist pÄ Aftonbladet. 

Egen pool borde förbjudas https://www.aftonbladet.se/a/jdo3Jq

Du lÀser tydligen inte vad hon menade, vi har brist pÄ dricksvatten och att dÄ fylla pooler med det

kÀnns vÀl lite onödigt

Dela pÄ andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

LÀs rubriken pÄ hennes ledare en gÄng till. HjÀlper inte det sÄ ring en vÀn.

LÀser du alltid bara rubrikerna inte undra pÄ att det blir lite konstiga inlÀgg frÄn dej

Dela pÄ andra sajter

Jag har fÄtt lÀra mig att mÀngden vatten i vÀrlden Àr konstant..

dvs att det vatten vi dricker sÄ har nÄgra atomer passerat t.ex Hitler, Stalin, Pol Pott, Buddha, Caesar.

Nu blir man ju djup helt plötsligt đŸ˜đŸ˜łđŸ€Ł

Dela pÄ andra sajter

andrejsdenruskige
21 minuter sedan, skrev Boa52:

Du lÀser tydligen inte vad hon menade, vi har brist pÄ dricksvatten och att dÄ fylla pooler med det

kÀnns vÀl lite onödigt

Som sagt!

Det Àr badkaren hon bör önska ur denna vÀrld. 

Dela pÄ andra sajter

Abercrombie
8 minuter sedan, skrev Rillex:

Jag har fÄtt lÀra mig att mÀngden vatten i vÀrlden Àr konstant..

dvs att det vatten vi dricker sÄ har nÄgra atomer passerat t.ex Hitler, Stalin, Pol Pott, Buddha, Caesar.

Nu blir man ju djup helt plötsligt đŸ˜đŸ˜łđŸ€Ł

Jag KAN alltsÄ ha druckit vatten som Stefan Löfven en gÄng pissat ut?

Jaha, det var den helgen det, tack sÄ mycket för den bilden pÄ nÀthinnan...

Dela pÄ andra sajter

10 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Jag KAN alltsÄ ha druckit vatten som Stefan Löfven en gÄng pissat ut?

Jaha, det var den helgen det, tack sÄ mycket för den bilden pÄ nÀthinnan...

Inte bara det, du har nog smakat hans sĂ€d med👍

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du Àr nog inte rasist, du Àr troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela pÄ andra sajter

3 minuter sedan, skrev hamnoi:

Inte bara det, du har nog smakat hans sĂ€d med👍

BÄde piss och sÀd frÄn Löfven, oj oj DÄ Àr han vÄr nÀsta statsminister om han överlever

Dela pÄ andra sajter

45 minuter sedan, skrev Boa52:

kÀnns vÀl lite onödigt

Vad A-bladet skriver Àr ofta skrÀp.

Men du har helt rÀtt i man idag bör undvika att fylla bassÀnger / pooler, grundvattennivÄn Àr otroligt lÄg pÄ mÄnga stÀllen i landet och sÄ Àven hÀr. SÄ har man inte redan en fylld pool bör man vÀnta sÄ man har kvar till dricksvatten. GÀller Àven bevattning av grÀsmattor sÄklart. Struntar man i det fÄr man rÀkna med att hÀmta vatten vid nÄn av kommunen utstÀllt tank...

Samtidigt sÄ Àr man sÄklart avis pÄ P3, men sÀg inget, han blir bara en sÄn "malla" dÄ...

Dela pÄ andra sajter

Gick att rösta i artikeln, sjÀlvklart Àr jag för ett poolförbud (i Sverige) :-)

Om det rÄder vattenbrist, och ni har pool, skynda att fylla upp nytt vatten innan det tar slut.

/ SatanG

"Svenskarna Àr mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vÀlfÀrd." - Fredrik Reinfeld

Dela pÄ andra sajter

45 minuter sedan, skrev Esspe:

UnderlÀttar lite för dig, det blev tydligen för mycket text.

För mig Àr det helt obegripligt att det Àr tillÄtet för i stort sett vem som helst att grÀva en pool pÄ tomten och sedan fylla den med tusentals liter perfekt dricksvatten.

Hur Àr det möjligt att myndigheterna genom sin passivitet medverkar till en omfattande utbyggnad av helt onödiga miljöbelastande installationer i villatrÀdgÄrdar över hela Sverige? Det Àr mycket svÄrt att förstÄ.

Det kan inte vara motiverat i ett land nedlusat av sjöar, havsstrÀnder och Àlvar att tillÄta pooler hemma pÄ tomten bara för sitt höga nöjes skull.

Sen har vi ju den stark miljöförstörande biltvÀtten ocksÄ....

Inte nog med att det spolas av en massa tungmetaller, det gÄr ju Ät en massa dricksvatten dÀr ocksÄ....

Sen bilen som spyr ut massa skit för att folk inte orka gĂ„...đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁÂ 

Sen har vi ju den onödiga mattillverkningen dÀr det gÄr Ät en och annan liter...

Listan kan ju göras oÀndlig pÄ det stora slöseriet i en av de sötvattenrikaste lÀnderna i vÀrlden..

SÄ tantens argument hÄller inte riktigt.

NÀ lÄt folk i en av de kallaste lÀnderna fÄ lite sommar och bada lite...

Dela pÄ andra sajter

27 minuter sedan, skrev Rillex:

Sen har vi ju den stark miljöförstörande biltvÀtten ocksÄ....

Inte nog med att det spolas av en massa tungmetaller, det gÄr ju Ät en massa dricksvatten dÀr ocksÄ....

Sen bilen som spyr ut massa skit för att folk inte orka gĂ„...đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€ŁÂ 

Sen har vi ju den onödiga mattillverkningen dÀr det gÄr Ät en och annan liter...

Listan kan ju göras oÀndlig pÄ det stora slöseriet i en av de sötvattenrikaste lÀnderna i vÀrlden..

SÄ tantens argument hÄller inte riktigt.

NÀ lÄt folk i en av de kallaste lÀnderna fÄ lite sommar och bada lite...

Kokade pasta idag och hÀllde ut cirka 5 liter vatten...

Jag skÀms!

I morgon skall jag tömma poolen och fylla pÄ med frÀscht dricksvatten!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela pÄ andra sajter

9 minuter sedan, skrev Tommy:

Kokade pasta idag och hÀllde ut cirka 5 liter vatten...

Jag skÀms!

I morgon skall jag tömma poolen och fylla pÄ med frÀscht dricksvatten!

MVH

Det Àr vÀl typiskt sörlÀnningar sen gnÀller dom som fan nÀr vattnet Àr slut Huva. Tur man

har egen vattenbrunn, egen sjö sÄ behöver inget sÄ löjligt som pool. Blir det slut vatten i brunn

grÀver jag bara ner 1 meter till, inte behövt det pÄ 15 Är sÀ det rÀcker nog nÄgra Är till. Man

mÄste ordna för sej inte bara gnÀlla att komunen ska fixa

Dela pÄ andra sajter

Inlagd (Ă€ndrad)

20200626_210709.thumb.jpg.069af832b656660ead9c1f3679c40e54.jpg20200621_192541.thumb.jpg.97eccaca52390c94a16b11200b2f7767.jpgJag har en kompis som har hus pÄ Ko Lanta. Han Àr helt manisk nÀr det kommer till pool skötsel. DÄ han Àven har pool i Sverige. 

Han gav mig ett ganska bra tips för att kunna dra ner pÄ kemikalier och klor. Borsyra. 

I min pool hÀr i Bangkok har jag dragit i 12 kilo pÄ ca 35 kubik (ca 1 kilo per 3 kubik vatten) . Sen drar jag ca nÄt kilo var 3e mÄnad dÄ regnvatten spÀr ut poolen. 

Detta fixar ph vÀrdet sÄ det funkar bÀttre och det minskar riskerna för alger. Vilket gör att mindre klor krÀvs. Typ 1300 baht pÄ lazada för 25 kilo. Jag har Àven bytt sanden i filtret mot glas kross. Vilket ökar reningsgraden. 

Vanligt klor som sÀljs hÀr i Thailand innehÄller CYA syra. Vilket Àr bra för att solen inte ska fÄ kloret att försvinna ur vattnet. Problemet Àr att nÀr man kommer över en viss nivÄ ppm av CYA i vattnet. DÄ blir kloret mer och mer ineffektivt.

DÀrav kan nÄnting uppstÄ som heter klor blockering. Vilket i korta drag betyder att kloret blir verkningslöst. DÄ CYA syran blockerar kloret. 

DÀrför har jag köpt kalciumhypoklorit (chock klor) som Àr samma sak som vanligt klor. Bara det att det inte innehÄller CYA. DÄ CYA inte försvinner ur vattnet nÀr det dunstar. Vilket gör att det rÀcker (efter man uppnÄtt tillrÀcklig nivÄ av CYA typ en mÄnads anvÀndning) att anvÀnda vanligt klor med CYA nÄn gÄng i mÄnaden om det regnar. Och övrig tid anvÀnda kalciumhypoklorit (chock klorin) för att inte tillföra för mycket CYA syra. 

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan Àr i ett socialdemokratiskt samhÀlle Àr större Àn sexualdriften." Jan Björklund

Dela pÄ andra sajter

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Att tillverka ett par jeans drar tydligen en jÀkla massa vatten ocksÄ.

Har vi jeanstillverkning i Sverige ? som pÄverkar grundvattnet

Dela pÄ andra sajter

Ganska typiskt. Lena har ingen pool och tycker dÀrför att det ska minsann ingen annan ha heller. Det Àr givetvis vÀldigt enkelt att vara emot nÄgot man ÀndÄ inte gillar eller Àr intresserad av. "Rökförbud? Alla dagar i veckan". "Snusförbud? I helvete heller!" 

Vi hade pool hÀr i drygt 10 Är innan vi tröttnade, skottade igen den och byggde en basketplan. Vi tömde inte poolen nÄgon gÄng och kan inte varit mÄnga kubik vi fyllde pÄ med under de dryga 10 Ären. Den totala vattenförbrukningen under 10 Är duschar dottern lÀtt bort pÄ en vecka. SvÄrt att göra nÄgon form av miljö/resursfrÄga av det; snarare ett inlÀgg i debatten om fördelningspolitik genom att belysa "problemet" med att vissa har rÄd med en pool medans andra sitter i en hyresetta.

Död Ät Putin och hans croonies

Dela pÄ andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Ganska typiskt. Lena har ingen pool och tycker dÀrför att det ska minsann ingen annan ha heller. Det Àr givetvis vÀldigt enkelt att vara emot nÄgot man ÀndÄ inte gillar eller Àr intresserad av. "Rökförbud? Alla dagar i veckan". "Snusförbud? I helvete heller!" 

Vi hade pool hÀr i drygt 10 Är innan vi tröttnade, skottade igen den och byggde en basketplan. Vi tömde inte poolen nÄgon gÄng och kan inte varit mÄnga kubik vi fyllde pÄ med under de dryga 10 Ären. Den totala vattenförbrukningen under 10 Är duschar dottern lÀtt bort pÄ en vecka. SvÄrt att göra nÄgon form av miljö/resursfrÄga av det; snarare ett inlÀgg i debatten om fördelningspolitik genom att belysa "problemet" med att vissa har rÄd med en pool medans andra sitter i en hyresetta.

Skriver du om Thailand eller Sverige som artikeln handlade om

Dela pÄ andra sajter

Oj oj detta blir en hojdar kvall     halv resning redan  nu pa vag till 7 eleven  skall kopa 2st  3 pack chang  och jordnotter  min kvall raddad   tackar sa mktđŸ€Ł

Dela pÄ andra sajter

Det stora problemet med vattenbrist Àr vÀl dom dÄliga kommunala vatten nÀten. DÀr stora delar av vattnet lÀcker ut pÄ vÀgen till förbukaren. 

Dela pÄ andra sajter

1 minute ago, Boa52 said:

BĂ„de och; spelar det nĂ„gon roll, frĂ„gestĂ€llningen Ă€r ju densamma. Mina poĂ€ng Ă€r att det Ă€r lĂ€tt att gapa om förbud nĂ€r det gĂ€ller nĂ„got man Ă€ndĂ„ inte vill ha samt att vattenkonsumtionen för en pool över 10 Ă„r inte Ă€r mycket mer Ă€n vad en tonĂ„ring duschar bort pĂ„ en vecka och dĂ€rför förmodligen inte var anledningen till hennes inlĂ€gg. Även om hon lĂ„tsas att sĂ„ var fallet.

Död Ät Putin och hans croonies

Dela pÄ andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Han har egentligen inte rivit poolen. Men för att sympatisera med Tavelsjös invÄnare skrev han sÄ. 

Kan ju vara poolen han eventuellt byggde nÀr han bodde i Sverige 1983 men risken Àr nog att det Àr i Thailand dÀr han bor sedan mÄnga Är. 

Dela pÄ andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.

Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!

Registrera dig pÄ forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...