Jump to content
IGNORERAD

Varför gillar svenska män thailändskor?


Trollet

Recommended Posts

hej alla

visst kan thailänskor vara goa.min thaidam är lika qammal som jag. men i thaikultureren är det inte så noga om mannen är äldre, för om en en gubbe har ålderskomplex så är det inga problem för han att hitta en barhora på 25 år.

o nu menar jag gubbar 55+, dom vill inget annat än gifta sig för att komma åt stålarna tidigare,

¨detta enligt min källa som jag känt i många år samt brukar alltid bjuda på några sing

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 175
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    11

  • acmed00x

    8

  • ITOY

    8

  • Avregistrerad clion

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

visst kan thailänskor vara goa.min thaidam är lika qammal som jag. men i thaikultureren är det inte så noga om mannen är äldre, för om en en gubbe har ålderskomplex så är det inga problem för han att hitta en barhora på 25 år.

o nu menar jag gubbar 55+, dom vill inget annat än gifta sig för att komma åt stålarna tidigare,

Har väl träffat en del gubbar på upp emot 80 år med brudar under 20, tycker väl dom är mest fjantiga när dom försöker inbilla mig att bruden älskar dom på riktigt. Har hållt käften tidigare, men nästa gång skall jag svar dom typ att självklart gör dom det, dom siktar ju på en framtid med dig :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag tror att vi attraheras av Thaitjejer för att dom är uppfostrade som tjejer och beter sig som tjejer, här hemma har det delvis spårat ur.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja vad är det som gör att en man tänder på en thailändska egentligen?

För min egen del så gillar jag hur de thailändska kvinnorna klär sig och hur de vårdar sitt yttre. Sedan har jag från den allra första gången tyckt om de thailändska kvinnornas naturligt goda doft, vilket är något som mycket få skandinaviska kvinnor är utrustade med. Kanske detta beror på klimatet eller kosten eller någon mystisk gen som gör att de allra flesta thailändskor som jag har kommit nära inpå livet faktiskt doftar istället för att generera en viss lukt av varierande styrka. De män som har varit på lite upptäcktsfärd söder över, och som har ett väl utvecklat väderkorn förstår vad jag menar.

Okonstlad omtänksamhet är också en oefterhärmlig älskvärdhet hos thaikvinnor som har fått mina känslor i svall.

Just okonstlad omtänksamhet är väl något som man upplever allt mer sällan hos skandinaviska kvinnor, och förmodligen beror detta på en jämställdhetsiver som har gått snett (ur mitt perspektiv).

Att utan baktanke vilja göra livet mer behagligt för sin partner är ju bara vänliga handlingar som oftast smittar av sig i ett förhållande. Hos de svenska kvinnor som finns i min bekantskapskrets så finns det en slags vaksamhet och inlärd rädsla för att göra handlingar som kan uppfattas som att de ”behagar” sin man. Likt en rutinerad boxare håller de up en tajt mental och verbal gard för att inte åka på en kvinnoförnedrande ”sucker punch” av sina ”egoistiska” och listigt krävande män.

Allt (utom de manliga sysslorna naturligtvis) ska delas upp och vägas på en brevvåg för att det ska kunna undvikas att mannen känner sig mer ompysslad och älskad än vad hon själv gör.

Detta skandinaviskt kvinnliga beteende medverkar ofta till att båda parter till slut tröttnar på att vara hyggliga och omtänksamma mot varandra.

På var sitt håll försöker de istället fylla livet med något annat intressant. Det kan till exempel vara övertid på jobbet, hobbys, kvällskurser, överdriven fysisk träning som äger rum på var sitt håll mm. Till slut blir ens livspartner bara en ”kollega” som man delar bostad med. Och under de sexuella högtidsstunderna så är man möjligen fysiskt närvarande, men allt mer sällan känner man sig känslomässigt engagerad i den man brottas med.

Till slut brister oftast det konstlade samlivet och de vill bara kräkas av tristess på varandra. Åker sedan mannen ner på en semestertripp till värmen i Thailand, så har han nog omedvetet ett stort känslomässigt behov av att äntligen få känna sig uppskattad utan att behöva spela teater. Och därför blir han också ett tacksamt villebråd när han släntrar in och möter den första bästa barflickan som ler vänligt mot honom. Hon kanske även ger honom en snäll komplimang istället för att försöka leta fel hos honom, vilket då blir en något ovan men trevlig upplevelse.

Vandrandes hem i nattens mörker med sin nyfunna vän som förväntansfullt kramar hans hand innebär förmodligen också att han så saktliga kan börja reparera sin sargade manlighet. Och lyckas han gaska upp sig under sin resa – ja då är han också såld på dessa thailändskor för evigt.

Även om jag själv inte fastnade för kvinna som råkade knega i en bar, så speglar nog texten här ovan min min egen erfarenhet ganska väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag tror att vi attraheras av Thaitjejer för att dom är uppfostrade som tjejer och beter sig som tjejer, här hemma har det delvis spårat ur.

Mvh Isan Lover

Inte delvis, Total urspårning.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att gilla thailändskor är en sjukdom och ingenting man kan rå för.

Det kallas för Gula febern.

Tyvärr så är det en obotlig sjukdom men den kan vara latent i många år för att sedan blomma ut igen.

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Att gila thailändskor är en sjukdom och ingenting man kan rå för.

Det kallas för Gula febern.

Det bästa med den sjukdomen är att det inte finns något botemedel mot den,

och skulle den avta så är det bara att tänka på den svenska kvinnan så är man sjuk igen

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa med den sjukdomen är att det inte finns något botemedel mot den,

och skulle den avta så är det bara att tänka på den svenska kvinnan så är man sjuk igen

Give me five !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att Svenska män gillar Thailändska kvinnor.

Det är Thailändska kvinnor som gillar Svenska män, och eftersom vi är så artiga så gillar vi dem då tillbaka. :yes:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ni som avskyr den svenska kvinnan tycker ni lika illa om eran morsa eller syrra? :whistle:

Inte f*n tänder jag på dem i alla fall !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som avskyr den svenska kvinnan tycker ni lika illa om eran morsa eller syrra? :whistle:

Jag tycker inte illa om vare sig hundar eller katter, men det är inget jag vill ha sex med.

Så förstår inte riktigt din fråga...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det finns bra svenska kvinnor,det var det jag ville ha sagt.Man behöver ju inte säga att alla svenska kvinnor är blä.

Kan nog uppfattas som förbannat stötande för kvinnliga medlemmar här.Eller vad tror du?

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få lite nyans i debatten så är det nog en väldigt liten minoritet av de svenska männen som gillar thailändska kvinnor, ungeför lika många som gillar finskor skulle jag tro.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Klart det finns bra svenska kvinnor,det var det jag ville ha sagt.Man behöver ju inte säga att alla svenska kvinnor är blä.

Kan nog uppfattas som förbannat stötande för kvinnliga medlemmar här.Eller vad tror du?

Självklart finns det även bra och trevliga kvinnor som kommer från Sverige, men de är förmodligen redan upptagna och deras män är nog inte så villiga att göra sig av med dem heller.

Men bara för att hon är trevlig på svenskt vis, så är det ju inte säkert att kärlek uppstår - möjligen vänskap, ungefär som med en kollega man arbeter med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart finns det även bra och trevliga kvinnor som kommer från Sverige, men de är förmodligen redan upptagna och deras män är nog inte så villiga att göra sig av med dem heller.

Men bara för att hon är trevlig på svenskt vis, så är det ju inte säkert att kärlek uppstår - möjligen vänskap, ungefär som med en kollega man arbeter med.

Håller med. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte f*n tänder jag på dem i alla fall !!!

Nä, inte du som tur är. Men antagligen din Far och svåger, är dom dumma i huvudet?

Fatta att alla är inte som dej, som tur är tydligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Anledningen till att jag gillar thaitjejer är framförallt kvinnligheten, barnsligheten och mjukheten i kombination med en viss hetta i sängen.

Jämför man med vissa svenska kvinnor så är ju skillnaden närmast svindlande.

Under mina tidiga thailandsår brukade jag skämta om att thaitjejer är som små fåglar i jämförelse med svenska kalkoner.

Så länge man pröjsar så vet verkligen en thaikvinna hur man behagar en man.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, inte du som tur är. Men antagligen din Far och svåger, är dom dumma i huvudet?

Fatta att alla är inte som dej, som tur är tydligen.

Min far hade ialla fall vett nog att hålla på tills han lyckades ordentligt, men min svåger är dum som ett spån.

mvh. Lars ( yngst av 7)

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har besökt åtskilliga länder men det är bara i Thailand som jag drabbats av kärvänlighet i myckenhet av ett icke ringa antal kvinns i "akceptabel" ålder.

Obs. Jag strör inte pengar omkring mig utan har en "ekonomisk återhållsam" image.

Born 41 som tycker att 41 år är en bra ålder på en kvinna

En kvinna på 41 är ju barnarov om man själv är född 41.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Nä, inte du som tur är. Men antagligen din Far och svåger, är dom dumma i huvudet?

Fatta att alla är inte som dej, som tur är tydligen.

Nej - varför skulle män som tänder på svenska tjejer vara dumma i huvudet?

Det är väl merparten av män i Sverige som attraheras av svenska tjejer. Var och en får väl söka sig en passande partner efter eget tycke och smak.

Att farsan skulle vara dum i huvudet bara för att han föll för min mor - ja det har jag aldrig ens tänkt. Det är ju hans val, och varför ska jag anklaga honom för det - då jag själv inte vill stå till svars bara för att jag tycker att thaikvinnor generellt sett är mer attraktiva än deras svenska systrar.

Lycka till med ditt eget partnerval :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min far hade ialla fall vett nog att hålla på tills han lyckades ordentligt, men min svåger är dum som ett spån.

mvh. Lars ( yngst av 7)

hmm..menar du att du var det bästa barnet? :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...