Jump to content
IGNORERAD

Farliga kvinnor finns de?

Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

• Svar 73
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

8

• Vaxet

6

• Maitan

4

• Fritz

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det råder som helst inga tvivel om att thaitjejer blåser mer folk på pengar än svenska tjejer gör. Och ibland när jag läser igenom forumet här så är ALLAS thaitjejer dom bästa ingen är så bra som deras tjejer, dom skulle alldrig blåsa någon och ingen har någonsin jobbat som bartjejer. Nä mina vänner det är dax att vi talar sanning här på forumet, jag älskar dom små sakerna men att lita på dom det är en annan femma. Så kom ihåg NO MONEY NO HONEY.

PS åker ner till phuket nu i ca 6 månader med en budget på ca 10 000 battisar i månaden rum,moppe,mat och dricka i baren är gratis så DÅ ska vi se hur många thaitjejer som är intresserade.

Mvh

Mikael

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Hej twin 1,spelar ingen roll om de jobbar i bar eller sko affär bank o.s.v

De är ute efter stålar.av olika orsaker.

Mvh Maitan

Så sant som det va sagt. Inte alla som fattat det bara..

Mvh Mikael

Dela på andra sajter

Jaha en till som aldrig blivit blåst i Thailand och som aldrig har köpt loss en tjej från nån vidrig bar och som har en underbar tjej som verkligen älskar han trots sin yppiga ålder på 65 och en halv mille på kontot. PUST.

Mvh

Mikael

65 ar och endast en ynklig halv mille pa kontot - vilket ode!! Tack och lov ar jag inte ens halften sa gammal.

Du verkar bli lite provocerad over att det finns folk pa forumet som utger sig for att vara lyckliga i sina forhallanden, litar pa sina tjejer/fruar eller inte ar torskar som valjer att betala for sex.

Dina inlagg gallande detta sager en hel del om din installning, dina erfarenheter samt avsaknaden av desamma.

I forra inlagget sa invande du dessutom mot en del sjalvklara sakern. Varfor skulle grabbar och gubbar som har flickvanner/fruar inte tycka att de ar de "basta"? Sakerligen kanske de basta for just honom om inte annat. Tror du att de gatt in och nojt sig med nagon som ar lite sadar, natt och jamt ok? Varfor skulle de inte lita pa dem? For att det ar "din sanning"? Verkar helt meningslost att bygga ett forhallande med nagon man inte litar pa.

Jag ar ledsen men jag kan inte relatera till din bild av Thailand och thaitjejer. Detta ar formodligen beroende pa att vi har letat efter helt olika saker, vistats i helt olika miljoer, funnit helt olika manniskor, varderat helt olika saker i landet osv osv. listan kan goras lang.

Jag har inga problem med att torskar a la BTT sprider sina enkelspariga analyser av "deras" Thailand - sett fran en barstol, det ar till och med lite tragikomiskt ibland. Daremot tycker jag det ar saval arrogant som ignorant nar tomtar dyker upp och skall beratta "sanningen" for andra individer och dessutom har mage att antyda att alla som inte staller upp pa deras "sanning" ljuger (for sig sjalva eller andra).

Verkar nastan som du forsoker rattfardiga ditt beteende, dina erfarenheter osv. genom att forsoka padyvla dem pa andra.

Jag tror du gor en kardinalmiss nar du utgar fran att alla andra medlemmar har samma trasiga relation till Thailand och thaitjejer som du ger intryck av att ha. Att se andra genom sig sjalv ar inte alltid sa lyckat.

Dela på andra sajter

65 ar och endast en ynklig halv mille pa kontot - vilket ode!! Tack och lov ar jag inte ens halften sa gammal.

Du verkar bli lite provocerad over att det finns folk pa forumet som utger sig for att vara lyckliga i sina forhallanden, litar pa sina tjejer/fruar eller inte ar torskar som valjer att betala for sex.

Dina inlagg gallande detta sager en hel del om din installning, dina erfarenheter samt avsaknaden av desamma.

I forra inlagget sa invande du dessutom mot en del sjalvklara sakern. Varfor skulle grabbar och gubbar som har flickvanner/fruar inte tycka att de ar de "basta"? Sakerligen kanske de basta for just honom om inte annat. Tror du att de gatt in och nojt sig med nagon som ar lite sadar, natt och jamt ok? Varfor skulle de inte lita pa dem? For att det ar "din sanning"? Verkar helt meningslost att bygga ett forhallande med nagon man inte litar pa.

Jag ar ledsen men jag kan inte relatera till din bild av Thailand och thaitjejer. Detta ar formodligen beroende pa att vi har letat efter helt olika saker, vistats i helt olika miljoer, funnit helt olika manniskor, varderat helt olika saker i landet osv osv. listan kan goras lang.

Jag har inga problem med att torskar a la BTT sprider sina enkelspariga analyser av "deras" Thailand - sett fran en barstol, det ar till och med lite tragikomiskt ibland. Daremot tycker jag det ar saval arrogant som ignorant nar tomtar dyker upp och skall beratta "sanningen" for andra individer och dessutom har mage att antyda att alla som inte staller upp pa deras "sanning" ljuger (for sig sjalva eller andra).

Verkar nastan som du forsoker rattfardiga ditt beteende, dina erfarenheter osv. genom att forsoka padyvla dem pa andra.

Jag tror du gor en kardinalmiss nar du utgar fran att alla andra medlemmar har samma trasiga relation till Thailand och thaitjejer som du ger intryck av att ha. Att se andra genom sig sjalv ar inte alltid sa lyckat.

[/

Tack för ditt långa brev till mig. Det är en helt personlig åsikt som jag har och ingen skulle bli lyckligare än mig om det visade sig att jag har fel, vilket jag inte tror. Men men nu ska jag ner i minst 6 månader och när jag kommer hem så får man se vad som har hänt. Puss på er alla och glöm inte NO MONEY NO HONEY

Mvh

Mikael

Dela på andra sajter

Självbiografi, han råkade ut för två styck engång för ganska många år sedan, minns att det var ett himla skrivande i kvällsblaskorna om just detta, sedan han handgripligen hyvade ut dem från den husbåt han bodde i vid tillfället. Måste varit ganska snopet att sticka in handen och finna där redan finns en.

Min bäste herre, nu är du helt ute och cyklar påstår Maipenrais självutnämde Cornelisexpert med emfas.diablo.gif Den visan du åsyftar på skrevs långt senare och finns att avnjuta här i en liveinspelning med Cornelis i högform. http://www.youtube.c...h?v=wElqOVQAROc

Mvh Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Det råder som helst inga tvivel om att thaitjejer blåser mer folk på pengar än svenska tjejer gör. Och ibland när jag läser igenom forumet här så är ALLAS thaitjejer dom bästa ingen är så bra som deras tjejer, dom skulle alldrig blåsa någon och ingen har någonsin jobbat som bartjejer. Nä mina vänner det är dax att vi talar sanning här på forumet, jag älskar dom små sakerna men att lita på dom det är en annan femma. Så kom ihåg NO MONEY NO HONEY.

PS åker ner till phuket nu i ca 6 månader med en budget på ca 10 000 battisar i månaden rum,moppe,mat och dricka i baren är gratis så DÅ ska vi se hur många thaitjejer som är intresserade.

Mvh

Mikael

Wow, nästan 2000 kronor i månaden att spendera, med den kassan skulle du ju kunna fixa vilken brud som helst, oavsett var du befinner dig i världen.

Men med tanke på dina inlägg så tror jag tyvärr dock att ditt intellekt sätter en hel del käppar i hjulet.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

..och det ska du säga, som inte ens

kan stava till intellekt.

Best Regards A.

Jo, jag kan stava fel ibland.( men det kan man faktiskt rätta till)

Däremot har jag aldrig och kommer aldrig att peka ut en grupp människor, gula, bruna, svarta, eller vita, tjejer eller killar, som generellt dumma eller opålitliga.

Ändrades av Vaxet

Dela på andra sajter

65 ar och endast en ynklig halv mille pa kontot -

vilket ode!! Tack och lov ar jag inte ens halften sa gammal.

Nej, men dubbelt så dum.

Dela på andra sajter

Det skulle jag vilja unna mig. Åka till Phuket i 6 månader, sätta mig i en bar och äta och dricka, köra några varv med moppen, gå och sova.

Vilken häftig semester/ledighet

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

..och det ska du säga, som inte ens

kan stava till intellekt.

Best Regards A.

Har du inte lärt dig att man inte skall blanda språk i ett inlägg, Best Regards byts ut mot mvh till exempel. :rtfm:

För övrigt heter det "och det skall du säga" :na:

Nu är det HC's tur att säga till mig att jag skrivit ett lamt inlägg :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Har du inte lärt dig att man inte skall blanda språk i ett inlägg, Best Regards byts ut mot mvh till exempel. :rtfm:

För övrigt heter det "och det skall du säga" :na:

Nu är det HC's tur att säga till mig att jag skrivit ett lamt inlägg :bag:

Nja, lamt skulle jag inte kalla ditt inlägg. Det är alltid intressant att diskutera hur svenska språket ska användas. Gnälla på stavfel tycker jag är lamt, gör mig själv skyldig till ett antal. Men det går ju som tur är att rätta till om man upptäcker dom när man ser sitt inlägg inlagt.

Jag tycker dock det är helt OK att skriva "ska" istället för "skall". Däremot kan man förstås ha invändningar mot engelska uttryck i en text på svenska.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mvh

Mikael

Hej

Att leva på och samtidigt ha kul på 10 000 baht i månaden går alldeles utmärkt, tänk på att majoriteten av thailändarna lever på betydligt mindre i lön.

Och chansen att träffa en tjej som verkligen gillar dej (och inte dina pengar) ökar nog med åtskilliga hundratals procent.

Ett bra tips faktiskt för dom som brukar träffa "penninghungrande" tjejer.

Själv skulle jag klara mig utmärkt på 5000 baht.

Mch Isan Lover

Dela på andra sajter

Hej

Att leva på och samtidigt ha kul på 10 000 baht i månaden går alldeles utmärkt, tänk på att majoriteten av thailändarna lever på betydligt mindre i lön.

Och chansen att träffa en tjej som verkligen gillar dej (och inte dina pengar) ökar nog med åtskilliga hundratals procent.

Ett bra tips faktiskt för dom som brukar träffa "penninghungrande" tjejer.

Själv skulle jag klara mig utmärkt på 5000 baht.

Mch Isan Lover

IL svarar på ett inlägg där skribenten han svarar skriver att vi som har Thaitjejer skall sluta ljuga här på MPR, Thaitjejer är prostituerade och ber oss inse att NO MONEY; NO HONEY.

I samma inlägg skriver skribenten att han skall åka till Phuket och leva på 10 000 baht i månaden.

IL svarar på ett sätt som antyder att han håller med förstnämnda skribent.

IL tycker det är bra att han bara har 10 000 baht att leva på i månaden och säger att det är ett bra sätt att träffa en Thaitjej.

Det är nämligen så enligt IL att har man mer än ca 2000 kronor/ månad att leva på i Thailand så blir man offer för de "penninghungrande tjejerna"

Sedan få vi dessutom veta att IL själv klarar sig på 5000 baht/ månad och indirekt säger han väl då antar jag att just hans Fru minsann inte är en "penninghungrande tjej".

Själv lever jag i Thailand med en betydligt högre månadsbudget, bara familjens försäkringar kostar mer än dessa 5000 baht som IL kan leva på, per månad då alltså.

Är Fru Vax då inberäknad i "penninghungrande tjejer" och borde jag sänka vår budget för att vara säker på att hon inte är en "penninghungrande tjej"?

Och vilken nivå är den rätta att lägga sig på för att slippa leva/stadga sig med en "penninghungrande tjej". Svara gärna IL!

Jag vill påstå att alla fattiga i världen, oavsett var de befinner sig, önskar sig ett ekonomiskt bättre och framförallt säkrare liv.

På detta forum har vi dock en man som lever i en social trygghet, har en svensk lön och allt annat som det innebär att bo i Sverige

Denna man är precis tvärtom mot alla de fattiga i världen som vill ha det bättre.

Denne man vill nämligen hela tiden påtala att han kan och vill leva fattigt, det gör honom så mycket mer lycklig.'

Jag vill påstå att detta bara är romantiskt dravel och om denne man inte hade sitt säkra liv skulle denna "levafattigwannabe" bete sig precis lika som alla andra som vill få det lite bättre. Men som sagt, denna man han vill minsann ha det lite sämre.

Vem det är? :whistle:

Gissa det ni?

Ändrades av Vaxet

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

IL svarar på ett inlägg där skribenten han svarar skriver att vi som har Thaitjejer skall sluta ljuga här på MPR, Thaitjejer är prostituerade och ber oss inse att NO MONEY; NO HONEY.

I samma inlägg skriver skribenten att han skall åka till Phuket och leva på 10 000 baht i månaden.

IL svarar på ett sätt som antyder att han håller med förstnämnda skribent.

IL tycker det är bra att han bara har 10 000 baht att leva på i månaden och säger att det är ett bra sätt att träffa en Thaitjej.

Det är nämligen så enligt IL att har man mer än ca 2000 kronor/ månad att leva på i Thailand så blir man offer för de "penninghungrande tjejerna"

Sedan få vi dessutom veta att IL själv klarar sig på 5000 baht/ månad och indirekt säger han väl då antar jag att just hans Fru minsann inte är en "penninghungrande tjej".

Själv lever jag i Thailand med en betydligt högre månadsbudget, bara familjens försäkringar kostar mer än dessa 5000 baht som IL kan leva på, per månad då alltså.

Är Fru Vax då inberäknad i "penninghungrande tjejer" och borde jag sänka vår budget för att vara säker på att hon inte är en "penninghungrande tjej"?

Och vilken nivå är den rätta att lägga sig på för att slippa leva/stadga sig med en "penninghungrande tjej". Svara gärna IL!

Hej

Jag svarar gärna, även om du utläste en hel del som jag inte hade

Jag vill påstå att alla fattiga i världen, oavsett var de befinner sig, önskar sig ett ekonomiskt bättre och framförallt säkrare liv.

På detta forum har vi dock en man som lever i en social trygghet, har en svensk lön och allt annat som det innebär att bo i Sverige

Denna man är precis tvärtom mot alla de fattiga i världen som vill ha det bättre.

Denne man vill nämligen hela tiden påtala att han kan och vill leva fattigt, det gör honom så mycket mer lycklig.'

Jag vill påstå att detta bara är romantiskt dravel och om denne man inte hade sitt säkra liv skulle denna "levafattigwannabe" bete sig precis lika som alla andra som vill få det lite bättre. Men som sagt, denna man han vill minsann ha det lite sämre.

Vem det är? :whistle:

Gissa det ni?

Hej

Jag svarar gärna, även om du utläste en hel del som jag inte hade en tanke på i mitt inlägg.

Ja jag tror faktiskt att en mager budget skulle kunna påverka vilka tjejer man blir vän med.

Det skrivs ju en hel del om No money No honey och att folk känner sig blåsta av tjejer i Thailand.

Men med lite pengar i budgeten borde ev. sol och vårares intresse inte vara så stort, och chansen att dom tjejer som visar intresse är seriösa ökar nog.

Och om att jag vill ha det sämre som du kallar det stämmer väl på ett sätt, när jag är på landet lever på jag samma nivå som övriga i byn.

Det innebär mindre lyx och samma boende och mat som alla andra, men ger i gengäld så mycket tillbaka i riktiga vänner och ett naturligt liv att det inte känns som en

uppoffring utan snarare en förmån.

Ha en bra dag.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Håller nog med Isanlover i vissa delar. Lycka kan man inte köpa, det handlar om andra saker. Jag har också levt på snålbudget under perioder i Thailand men då hade jag ett arbete som jag trivdes med och goda thailändska vänner.

Däremot så är det ju inte direkt kul eller spännande att leva på 10.000 baht i månaden som turist i Thailand. Att ligga ensam på ett trist rum med en billig flaska sangsom som sällskap och ibland släpa sig bort till det lokala kao pad ståndet för lite mat.

Eller lufsa runt med tåg eller bussar och ta in på gamla slitna och bullriga hak.

Men jag kan förstå nationalromantikern Isanlovers längtan efter hembyn och människorna.

Trots allt så är det ju skillnad på lynne och mentalitet hos thaiare gentemot många stöddiga och dryga besserwissersvenskar.

Nu kan ju tydligen herr Isanlover också välja hur han vill leva. Han har sin svenska grund att stå på.

Frågan är hur herr Isanlover skulle reagera om den tryggheten försvann?

Om han fortfarande skulle vara nationalromantikern Isanlover?

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Håller nog med Isanlover i vissa delar. Lycka kan man inte köpa, det handlar om andra saker. Jag har också levt på snålbudget under perioder i Thailand men då hade jag ett arbete som jag trivdes med och goda thailändska vänner.

Däremot så är det ju inte direkt kul eller spännande att leva på 10.000 baht i månaden som turist i Thailand. Att ligga ensam på ett trist rum med en billig flaska sangsom som sällskap och ibland släpa sig bort till det lokala kao pad ståndet för lite mat.

Eller lufsa runt med tåg eller bussar och ta in på gamla slitna och bullriga hak.

Men jag kan förstå nationalromantikern Isanlovers längtan efter hembyn och människorna.

Trots allt så är det ju skillnad på lynne och mentalitet hos thaiare gentemot många stöddiga och dryga besserwissersvenskar.

Nu kan ju tydligen herr Isanlover också välja hur han vill leva. Han har sin svenska grund att stå på.

Frågan är hur herr Isanlover skulle reagera om den tryggheten försvann?

Om han fortfarande skulle vara nationalromantikern Isanlover?

BTT

Hej

Jag får tacka för dina synpunkter och i viss mån förståelse över mitt sätt att tycka och leva.

Du undrade om om jag skulle vara nationalromantikern Isan Lover utan min svenska grund trygghet.

Och svaret är självklart ja, jag har alltid trivts med det enkla i livet och tycker om det okomplicerade.

Så livet på landsbygden i Thailand passar mig perfekt och jag känner mig som en i gruppen, inte som en alien på besök.

Ha en bra dag.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Rätta mig gärna om jag har fel, men det förefaller som att många av trådsvaren börjar glida iväg från ämnet.

Frågan från början var ju om det finns sk ”farliga kvinnor”.

Då menar jag i den mån att kvinnorna lovar en sak men att de sedan inte håller vad de har lovat eller inte utför vad kunden har betalt för. Precis som den falska Playboy-modellen gjorde när hon utnyttjade mäns fåfänga och ridderlighet, och sedan inte höll vad hon hade lovat. En bedragerska med andra ord.

- Vadå penninghungriga damer i ex Pattaya?

Att en svensk eller thailändsk kvinna eller en man för den delen vill ha bra betalt för ett väl utfört jobb är väl ganska försvarligt enligt min mening.

- Varför ska de jobba gratis eller ge vissa kunder ett kompispris?

Ibland tycks det som att vissa män hyser inre aggressioner mot alla prostituerade, och det verkar som att dessa män går och bär på en gnagande försmädlig irritation över att just de damer som de träffar i nöjeskvarteren faktiskt vill ha bra betalt för sina tjänster istället för att villigt bjuda på den nattliga ritten när en ”stilig” viking uppenbarar sig i baren.

I dessa herrars värld ska tydligen den bar-anställda damen eller den frilansande flanören på Beach Road plötsligt göra ett undantag från det faktum att hon är där i syftet att tjäna snabba pengar eller möjligen för att kunna hitta en guldtorsk som kan bli hennes lilla ”sugar daddy” och pensionsförsäkring innan rynkorna blir för många och djupa. (Både exteriört och själsligt)

Åk inte snålskjuts på dessa kvinnor.

- Själv anser jag att det är helt ok att semestra och samtidigt ha riktigt roligt i de thailändska nöjeskvarteren.

Men för guds skull - bort med skygglapparna och bitterheten, och betala istället snällt räkningen som en karl när ni så uppenbart väljer att fiska i dessa vatten!

Dela på andra sajter

Min bäste herre, nu är du helt ute och cyklar påstår Maipenrais självutnämde Cornelisexpert med emfas.diablo.gif Den visan du åsyftar på skrevs långt senare och finns att avnjuta här i en liveinspelning med Cornelis i högform. http://www.youtube.c...h?v=wElqOVQAROc

Mvh Fritz..

Eftersom jag inte är någon Cornelisexpert kan jag inte ta upp en disskution om när visan skrevs, är dock helt benägen att hålla med om att den skrevs efter händelsen på båten, d,v,s senare, hade den skrivits innan kunde man ju misstänka att han hade varit ute efter en bekräftande upplevelse och det skall vi väl inte skylla den gode Cornelis för.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Dela på andra sajter

Ja jag tror faktiskt att en mager budget skulle kunna påverka vilka tjejer man blir vän med.

Visst ar det sakerligen sa. Lever man pa en budget som IL eller 10,000 baht har man mindre budget en tex. min barnflicka eller jambordig med tradgardsmastaren pa jobbet. Det begransar sjalvklart urvalet av vilka tjejer som kan forestalla sig en framtid med personen ifraga. Alla medelklass och overklass-tjejer gar det direkt bort. Jag skulle pasta att de allra tjejer med lite utbildning eller framtidsutsikter skulle valja bort en sadan person pa ett mkt tidigt stadium. Som tillfallig gik kanske det skulle funka men aldrig att presenteras for vanner och familj. Hur attraktivt ar det med nagon som lever pa existensminimum och ar nojd med det?

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Som jag ser det så kan man som farang i Thailand hitta en kvinna även med en budget på 10.000 baht i månaden. Men knappast som turist.

Det förutsätter säkert att man arbetar med något så man skaffar sig vänner o kontakter via det. Då kan ju kärlek utvecklas även mellan thai och farang.

Som jag ser det så finns det egentligen bara två alternativ som turist, antingen en bartjej eller en kontakt via nätet eller via annan thaikontakt.

Egentligen oavsett budget.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även på hemmaplan finns det dyliga nöjen.

Konstnären och satirtecknaren Leif Zetterling ger kanske svar på tal.

post-5068-125249490445_thumb.jpg

post-5068-125249490565_thumb.jpg

post-5068-125249490289_thumb.jpg

post-5068-125249490289_thumb.jpg

post-5068-125249490445_thumb.jpg

post-5068-125249490565_thumb.jpg

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu har jag ju aldrig frekventerat något horhus i Sverige.

Så har ingen koll på priser o dyl men 1000 sv kr för en natt hade jag aldrig betalat.

Idag finns det ju gott om nätsajter där man kan ragga upp ett ligg för en natt tom nästan gratis om man har tur.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...