Jump to content
IGNORERAD

Frun fick fast jobb


Juan

Recommended Posts

Precis...

Skall man ta föräldrarledigt på lördag och söndag måste man ta en vardag i anslutning också.

Man behöver däremot inte ha lördagen och söndagen som normala arbetsdagar.

Vi tar t.ex bara ut föräldrarpeng på mig fred-sönd, tre dagar i veckan och inget på tanten förutom...

...de 60 dagar som hon inte kunde överlåta till mig.

Dessa tog vi för enkelhetens skull ut på henne måndag-fredag från tösen föddes och fram tills de är slut. (endast 180:-/dag)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Grevenigrevie

    4

  • Magrood

    3

  • Baa

    3

  • Juan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej Baa,

Det är förvisso en stor pedagogisk utmaning att förklara för thaidamen varför så mycket av intäkterna i Sverige försvinner till skatt...

Herr Chang har talat.

Hade också samma problem när tjejen fick fast jobb för drygt tre år sedan. Men när sedan barnen flyttade hit och det helt plötsligt började komma barnbidrag och hon inte behövde betala för skolan klagar hon inte längre.

Och visst lönar det sig att kämpa några år för att komma in i samhället. Efter 9 månader SFI kombinerat med diverse städjobb fick hon chansen på ett vik som orderplockare för sjukvårdsprylar. Fyra månader senare fick hon fast anställning, och nu, när hon har bott här lite mer än fyra år, tjänar hon lika mycket som mej som har jobbat som chaffis i över 20 år. Snacka om fel yrkesval från min sida...

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...