Jump to content
IGNORERAD

Anders Tegnell borde ställa sin plats till förfogande

Nakhon

Recommended Posts

28 minuter sedan, skrev Jive:

Och i Sverige nekas åldringar att få IVA

Nej, de får det om de är starka nog att klara det.

Har man inte hälsan så påskyndar ju IVA det hela, man bör ju inte hjälpa äldre att dö?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 297
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Swippe

45

• janne_h

42

• spooncreek

25

• SatanG

16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Nej, de får det om de är starka nog att klara det.

Har man inte hälsan så påskyndar ju IVA det hela, man bör ju inte hjälpa äldre att dö?

Jaha, är det så det är....

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Jive:

Jaha, är det så det är....

Jo, det är ju meningslöst att läggas i respirator om man inte klarar behandlingen.

Har själv pratat med IVA-läkare om detta, det enda som avgör är möjligheten att patienten ska överleva behandlingen. Och än så länge har inte antalet patienter slagit i taket, så alla som bedöms behöva (och överleva) respiratorvård får det.

Sen finns det ju alltid undantag och misstag som görs.

Min gissning är att du antagligen skulle få den vård du behöver. Dessutom skulle du inte behöva sitta och vänta på att receptionisten på sjukhuset räknat klart dina pengar, eller suttit i telefonkö med SOS.

Men jag förstår din oro, dock tror jag inte den är så befogad.

Sen finns det säkert många andra anledningar för dig att vara kvar i Thailand, tror även att smittorisken är mindre där, iaf just nu.

Ändrades av frogfish
Dela på andra sajter

spooncreek

Och i landet som inte har en Anders Tegnell så fortsätter vansinnet. Uppenbarligen tror man fortfarande att man utkämpar ett krig...

However, the Prime Minister of Thailand, Prayut Chan-O-Cha, warned in a speech this afternoon that the public should have patience. He stated he understood the suffering of business owners who were without income for many months but rushing this critical final phase would benefit nobody. He has previously stated specifically that the bar and nightlife industry should stop pressuring the government to reopen before they are ready.

The Prime Minister stated he was pleased with fourteen days without a single locally spread case of the virus but that the goal set by the CCSA was 28 days….two full incubation periods of the virus…to feel truly confident about the lack of internal local spread of the virus.

https://thepattayanews.com/2020/06/09/thai-center-for-covid-19-continues-meetings-over-phase-four-re-opening-of-businesses-as-prime-minister-stresses-patience-to-the-public/?fbclid=IwAR23IOPckTHbVd-PE5iWNiCrcf8NSbrMQgxVdiettuELjirFC29dj_M2KvU

"If 90 per cent of people act in line with the government [health] measures, I can confirm that we will definitely win the battle against Covid-19."

https://www.nationthailand.com/news/30389331?fbclid=IwAR1yjNl3EM8APSP6hcG1F6LcRuIV2_acKAe18AfhD18FRyso_t67oxsxtDw

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev frogfish:

Jo, det är ju meningslöst att läggas i respirator om man inte klarar behandlingen.

Har själv pratat med IVA-läkare om detta, det enda som avgör är möjligheten att patienten ska överleva behandlingen. Och än så länge har inte antalet patienter slagit i taket, så alla som bedöms behöva (och överleva) respiratorvård får det.

Sen finns det ju alltid undantag och misstag som görs.

Min gissning är att du antagligen skulle få den vård du behöver. Dessutom skulle du inte behöva sitta och vänta på att receptionisten på sjukhuset räknat klart dina pengar, eller suttit i telefonkö med SOS.

Men jag förstår din oro, dock tror jag inte den är så befogad.

He he, att vänta på att receptionisten har räknat mina pengar har jag aldrig behövt, eftersom jag har fri sjukvård.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Och i landet som inte har en Anders Tegnell så fortsätter vansinnet. Uppenbarligen tror man fortfarande att man utkämpar ett krig...

However, the Prime Minister of Thailand, Prayut Chan-O-Cha, warned in a speech this afternoon that the public should have patience. He stated he understood the suffering of business owners who were without income for many months but rushing this critical final phase would benefit nobody. He has previously stated specifically that the bar and nightlife industry should stop pressuring the government to reopen before they are ready.

The Prime Minister stated he was pleased with fourteen days without a single locally spread case of the virus but that the goal set by the CCSA was 28 days….two full incubation periods of the virus…to feel truly confident about the lack of internal local spread of the virus.

https://thepattayanews.com/2020/06/09/thai-center-for-covid-19-continues-meetings-over-phase-four-re-opening-of-businesses-as-prime-minister-stresses-patience-to-the-public/?fbclid=IwAR23IOPckTHbVd-PE5iWNiCrcf8NSbrMQgxVdiettuELjirFC29dj_M2KvU

"If 90 per cent of people act in line with the government [health] measures, I can confirm that we will definitely win the battle against Covid-19."

https://www.nationthailand.com/news/30389331?fbclid=IwAR1yjNl3EM8APSP6hcG1F6LcRuIV2_acKAe18AfhD18FRyso_t67oxsxtDw

Ja, de borde i stället förbjuda det här viruset att härja. Thailand ser ju ut som en krigszon. Annat är det i Sverige...😉

Dela på andra sajter

spooncreek
1 minut sedan, skrev Jive:

Ja, de borde i stället förbjuda det här viruset att härja. Thailand ser ju ut som en krigszon. Annat är det i Sverige...😉

Var härjar viruset i Thailand menar du?

Dela på andra sajter

Nu ska jag ta på mig munskyddet och ge mig ut i kriget och till krogen för att käka en god biff.

Dela på andra sajter

spooncreek
Precis nyss, skrev Jive:

Nu ska jag ta på mig munskyddet och ge mig ut i kriget och till krogen för att käka en god biff.

Beefeater och Patricks stängt, Calles sålt. Vart ska den goda biffen intas? Steak & Co har visst öppet.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev spooncreek:

Beefeater och Patricks stängt, Calles sålt. Vart ska den goda biffen intas? Steak & Co har visst öppet.

Krogen/puben heter Moon shine och ligger i Jomtien, soi 4.

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Jive:

Krogen/puben heter Moon shine och ligger i Jomtien, soi 4.

Ösregn i Jomtien just nu så glöm inte regnponchon.

Dela på andra sajter

4 hours ago, NiceBeaver said:

Hörde en notis på ekot i gårkväll om att senaste dygnet var det högsta i antalet smittade med 136 000 globalt.

Så noll smittade lär nog inte hända på ett år eller så, vare sig i Sverige eller många andra länder. Det är väl bara Nya Zeeland som har lyckats hittills. 

Om man inte trixar med siffrorna..... 

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev janne_h:

OK du tycker att strategin är fel från FHM. 

Vad du? Om jag inte missuppfattat det du skriver? Inte verkar vilja förstå i ditt resonemang. Är orsakerna till varför fler dör i Sverige. 

Strukturerna på äldreboenden är så mycket sämre än i grannländerna. Så det spelar lixom ingen större roll hur fhm skulle ha gjort. 

Man har under längre tid monterat ner servicen på äldreboenden. 

Som exempel så har man inte tillgång till syrgas. Vilket fanns på alla boenden tidigare. Skyddskläder saknas. I kombination med personal utan utbildning. Samt timanställda som inte har råd att vara sjuka. 

Norge och Finland har kunnat undvika detta. Då vad jag vet, så har dom inte monterat ner äldrevården, på samma sätt som Sverige . Detta i kombination med brist av tester. Beredskapslsger som ej finns längre. Har gjort detta till en mardröm. Detta kan man tacka politikerna dom senaste 30 åren för. 

En faktor är även att Sverige har minst intensivvård platser i europa. Så man har även genom det undvikit att skicka äldre till sjukhus. Och vårdat dom på hemmen. Där utrustning saknas. 

Om vi utesluter äldrevården och Järva och andra invandrarområden. Så skulle jag vilja påstå att Sverige inte är speciellt mycket mer drabbade än andra länder. 

Så då blir det ju så att den typ av hårdare nedstängning som andra länder praktiserat inte fungerat. 

Mitt företag har haft öppet som exempel. Och ingen anställd har hittills haft en sjukdag vad gäller covid-19 hittills. Detta trots att dom vanligtvis besöker flertal kunder per dag hemma hos kunderna. Men det kanske beror på att dom tagit till sig informationen från Tegnell. Och har basala hygienrutiner, håller avstånd till kunden mm. 

Du får väl tro vad du vill. Men fakta är att både Spanien och Italien har visat, att total lock down är inte lösningen. Snarare nånting som skjuter samhället ekonomiskt i sank. 

Om du mer eller mindre ska kopiera en artikel rakt av ifrån Aftonbladet så ange åtminstone källan! 😉 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dOyngJ/ar-strategin-verkligen-forklaringen-till-de-hoga-dodstalen

Vad den journalisten och även du som kopierar texten glömmer är ju att även i t ex Norge så har många äldre dött, fullt naturligt eftersom äldre tillhör en stor riskgrupp, de bär många gånger på andra sjukdomar osv.  Om jag inte minns fel så läste jag att ca 50% av de döda i Norge var över 75 år. Så att många äldre dött i Sverige förklarar ändå inte varför vi har så höga dödstal jämfört med våra grannländer i Norden.

Är det så lätt att missuppfatta det jag skriver alltså, att Sverige valt fel strategi jämfört med våra Nordiska grannländer om strategin gick ut på att ha så få döda som möjligt? Vi bör väl utgå ifrån att FHM och regeringen pratar med varandra innan de går ut med en strategi de ska köra på. Om det är pga brister på äldreboenden som gjort att strategin fungerade dåligt så är det väl fortfarande en dålig strategi i så fall, för alla borde varit medvetna om vilka förutsättningar som fanns. 

Det är som att det blir fullt slagsmål mellan två grupperingar inne på en krog och ägarna och dörrvakterna skyller på varandra, "ni skulle stoppat dessa besökare vid dörren!", "Ja men ni sa inte vilka som fick komma in eller ej!". 

Nej nej nej, sluta skylla ifrån sig, man får nog prata ihop sig innan och veta vilka förutsättningar som gäller.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Maha Energy?

Den har ju gått rätt bra sista tiden så tror inte så många som köpt den på pga att jag tipsat om den varit så besvikna jämfört med om de skulle köpt nåt annat bolag, MAHA slutar säkert på + för i år så det är alltid ett bra tips att köpa den 😉 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Esspe:

Varför skulle du inte få adekvat vård? Gör man bedömningen att du skulle klara IVA respirato så skulle du naturligtvis få vård.

Jag får sluta läsa Aftonbladet och Expressen.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Det mesta här gått rätt bra på sistone.

Bra och bra, allt är ju relativt, MAHA var nere på 5,66 kr i år och som mest uppe på över 18 kr igår, det är ju upp över 300% från lägsta nivå. Det är till och med bättre än bra... 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swippe:

Om du mer eller mindre ska kopiera en artikel rakt av ifrån Aftonbladet så ange åtminstone källan! 😉 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/dOyngJ/ar-strategin-verkligen-forklaringen-till-de-hoga-dodstalen

Vad den journalisten och även du som kopierar texten glömmer är ju att även i t ex Norge så har många äldre dött, fullt naturligt eftersom äldre tillhör en stor riskgrupp, de bär många gånger på andra sjukdomar osv.  Om jag inte minns fel så läste jag att ca 50% av de döda i Norge var över 75 år. Så att många äldre dött i Sverige förklarar ändå inte varför vi har så höga dödstal jämfört med våra grannländer i Norden.

Är det så lätt att missuppfatta det jag skriver alltså, att Sverige valt fel strategi jämfört med våra Nordiska grannländer om strategin gick ut på att ha så få döda som möjligt? Vi bör väl utgå ifrån att FHM och regeringen pratar med varandra innan de går ut med en strategi de ska köra på. Om det är pga brister på äldreboenden som gjort att strategin fungerade dåligt så är det väl fortfarande en dålig strategi i så fall, för alla borde varit medvetna om vilka förutsättningar som fanns. 

Det är som att det blir fullt slagsmål mellan två grupperingar inne på en krog och ägarna och dörrvakterna skyller på varandra, "ni skulle stoppat dessa besökare vid dörren!", "Ja men ni sa inte vilka som fick komma in eller ej!". 

Nej nej nej, sluta skylla ifrån sig, man får nog prata ihop sig innan och veta vilka förutsättningar som gäller.

Nej jag har inte kopierat något. Du kan backa i mina inlägg innan artikeln. Så skriver jag i princip samma saker. Det har varit vedertaget att det ligger till så sen ett bra tag. 

Sen vart du väldigt rörig?? 

Vad underliggande sjukdomar i Norge har med detta att göra förstår jag inte i jämförelse mellan länder. Dom i Norge har väl ungefär samma sjukdomar som i Sverige. Men om jag har uppfattat det hela rätt. Så har man i Norge till skillnad mot Sverige, haft förutsättningar att skydda åldringarna på ett annat sätt. I och med att förutsättningarna på norska pensinärshem var bättre innan corona, än i Sverige. Där åldrinhsvården var under all kritik sedan länge. 

Till och börja med så har alla regeringar skjutit från höften från början. Vad Norge har. Som inte Sverige har. Det är ju olje fonden på 5000 miljarder eller något. Vilket gör att norge spelar i en helt annan liga vad gäller lock down. 

Oavsett detta, så tror jag nog att fhm har insett att det var för sent för lock down. Och då fick man ta det näst bästa. Att trycka ner smittan. 

Det har ju även visat sig i länder som Italien och Spanien. Att lock down har mest lett till ekonomisk ruin. Utan att ha hjälpt speciellt mycket mot smittan. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev janne_h:

Den som lever får se. Thailändska befolkningen är inte speciellt roade av politikerna eller Prayut just nu. Enligt statistiska undersökningar, så har valunderlaget för regeringen minskat med 50 procent. Vilket är ett kraftigt underbetyg för regeringen. Allra helst i dessa tider, då det borde vara tvärtom. Man har skjutit en redan sarjad ekomi i sank. Man upprätthåller fortfarande utegångsförbud på nätterna som ingen egentligen förstår nyttan. Man säger att man ska öppna helt 1a Juli. Men häromdagen uttalade sig Prayut om att ingenting är bestämt. Och la ytterligare frågetecken, som en våt filt över det hela. Nu får tydligen hotellen öppna som vanligt. Vilket gör att bidrag är slut från denna månad. Då man optimistiskt tror att hotellen tar tillbaka anställda och börjar betala löner igen. 

Det blir nog så att det blir folkligt uppror i Thailand, om det fortsätter så här. 

Och då lär man nog vara tvungen att släppa in allt som går på 2 ben i Thailand. Då ekonomin och thailändarna nog inte tål mer lekstuga från regeringen. Allra helst då alla vet att regeringen normalt inte bryr sig nämnvärt om vem som dör av vad. 

Vilka statistiska undersökningar refererar du till?

Det är ju en ny undersökning bland befolkningen där en majoritet tycker han skött sig hyffsat.

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1930752/slight-approval-for-prayuts-one-year-as-pm-of-elected-govt-nida-poll

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev janne_h:

Nej jag har inte kopierat något. Du kan backa i mina inlägg innan artikeln. Så skriver jag i princip samma saker. Det har varit vedertaget att det ligger till så sen ett bra tag. 

Vad underliggande sjukdomar i Norge har med detta att göra förstår jag inte i jämförelse mellan länder. Dom i Norge har väl ungefär samma sjukdomar som i Sverige. Men om jag har uppfattat det hela rätt. Så har man i Norge till skillnad mot Sverige, haft förutsättningar att skydda åldringarna på ett annat sätt. I och med att förutsättningarna på norska pensinärshem var bättre innan corona, än i Sverige. Där åldrinhsvården var under all kritik sedan länge. 

Till och börja med så har alla regeringar skjutit från höften från början. Vad Norge har. Som inte Sverige har. Det är ju olje fonden på 5000 miljarder eller något. Vilket gör att norge spelar i en helt annan liga vad gäller lock down. 

Oavsett detta, så tror jag nog att fhm har insett att det var för sent för lock down. Och då fick man ta det näst bästa. Att trycka ner smittan. 

Det har ju även visat sig i länder som Italien och Spanien. Att lock down har mest lett till ekonomisk ruin. Utan att ha hjälpt speciellt mycket mot smittan. 

Ang. lock-downs och om det hjälper eller inte kan du väl inte bara välja ut tvp hårt drabbade länder och sen påstå att det inte funkar.

Tycker du inte det funkade i Kina? Taiwan? etc.

Det handlar nog mer om NÄR den sätts in och inte bar OM den sätts in.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev janne_h:

Då ber jag om ursäkt Janne, jag läste nämligen den artikeln igår kväll och det står nästan exakt samma som du har skrivit :-) Jo men än en gång, när man tar fram en strategi som FHM och regeringen gemensamt är överens om så måste de ju veta om förutsättningarna, eller hur? De visste vilka ekonomiska resurser som fanns, de borde åtminstone ha vetat vilka förutsättningar som fanns på våra äldreboenden osv. Man erkänner ju till och med att man misslyckats med att skydda de äldre på äldreboendena. 

Och Danmark och Finland har ingen oljefond på 5000 mijarder, så vi kan inte skylla Norges låga dödstal på att de har mer pengar. 

Istället för att försöka bena ut just vad det var som brast i vår strategi som gjorde att vi har så otroligt många fler döda jämfört med våra Nordiska grannländer så är det väl bara att konstatera att deras strategi var bättre än våran. Även om vår strategi på nån punkt var bättre än deras så är ju den logiska förklaringen att hade vi gjort som dom, rakt av, så hade vi med största sannolikhet fått i närheten av deras siffror gällande döda sett till folkmängd.

Spanien och Italien och andra länder jämför jag överhuvudtaget inte med, betydligt större folkmängd och man bor ihop flera generationer osv. Mer rättvist att jämföra med våra grannländer där de lever som oss och där befolkningen ser ut som vår i stora drag. 

Lockdown är ju bara en liten sak i våra grannländers strategi, de har haft inreseförbud, varit bättre med smittspårning, bättre att testa folk mm.

Sen tror jag precis som du att FHM insåg för sent att det fanns "brister" i deras strategi, då hade man bara skapat förvirring och panik genom att lägga om strategin. Så man valde att köra på den linjen man slagit fast från början. Och nu står vi här, vi får inte ens åka till vissa länder som våra Nordiska grannar kan resa till. Tråkigt och pinsamt om du frågar mig 😕 

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Swippe:

Då ber jag om ursäkt Janne, jag läste nämligen den artikeln igår kväll och det står nästan exakt samma som du har skrivit :-) Jo men än en gång, när man tar fram en strategi som FHM och regeringen gemensamt är överens om så måste de ju veta om förutsättningarna, eller hur? De visste vilka ekonomiska resurser som fanns, de borde åtminstone ha vetat vilka förutsättningar som fanns på våra äldreboenden osv. Man erkänner ju till och med att man misslyckats med att skydda de äldre på äldreboendena. 

Och Danmark och Finland har ingen oljefond på 5000 mijarder, så vi kan inte skylla Norges låga dödstal på att de har mer pengar. 

Istället för att försöka bena ut just vad det var som brast i vår strategi som gjorde att vi har så otroligt många fler döda jämfört med våra Nordiska grannländer så är det väl bara att konstatera att deras strategi var bättre än våran. Även om vår strategi på nån punkt var bättre än deras så är ju den logiska förklaringen att hade vi gjort som dom, rakt av, så hade vi med största sannolikhet fått i närheten av deras siffror gällande döda sett till folkmängd.

Spanien och Italien och andra länder jämför jag överhuvudtaget inte med, betydligt större folkmängd och man bor ihop flera generationer osv. Mer rättvist att jämföra med våra grannländer där de lever som oss och där befolkningen ser ut som vår i stora drag. 

Lockdown är ju bara en liten sak i våra grannländers strategi, de har haft inreseförbud, varit bättre med smittspårning, bättre att testa folk mm.

Sen tror jag precis som du att FHM insåg för sent att det fanns "brister" i deras strategi, då hade man bara skapat förvirring och panik genom att lägga om strategin. Så man valde att köra på den linjen man slagit fast från början. Och nu står vi här, vi får inte ens åka till vissa länder som våra Nordiska grannar kan resa till. Tråkigt och pinsamt om du frågar mig 😕 

Den stora skillnaden är att våra grannländer inte har 50 områden som fungerar o ser ut som Mogadishu.

Rätt lätt att förstå hur det hänger ihop när man ser vilka platser som sticker ut, Filipstad, Vänersborg, Trollhättan, Rinkeby etc etc.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev janne_h:

Lyckas för nya Zeeland är väl en sanning med modifikation. Nu ska ju bara landet vara stängt till dess att ett vaccin finns. Lycka till med det säger jag. Thailands regering tror att dom ska kunna upprätta resebubbla med bland annat nya Zeeland. Undra hur intresserad nz är av detta? 

De lyckades kväsa viruset under deras sommar. 

Hur blir det nu om det blossar upp under deras vinterperiod? Blir det lika lätt att kväsa det då?

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Soengsang:

Den stora skillnaden är att våra grannländer inte har 50 områden som fungerar o ser ut som Mogadishu.

Rätt lätt att förstå hur det hänger ihop när man ser vilka platser som sticker ut, Filipstad, Vänersborg, Trollhättan, Rinkeby etc etc.

F*n snackar du om! Jag bor själv i Vänersborg och besöker Trollhättan dagligen, du ska inte komma och antyda att vi inte sköter oss bättre än er andra minsann! 😉😉😉 

Nej men seriöst, riktigt så enkelt är det nog inte faktist, nu ska jag villigt erkänna att jag inte har koll på siffrorna och faktum är att jag inte tror att det finns officiella siffror över de dödas "etniska bakgrund", jag vet att man nämde vissa folkgrupper ett tag men där stack ju även Finländare ut som mer känsliga för att dö jämfört med etniska Svenskar.  Även om man så klart kan se siffror över områden som sticker ut. Men liknande områden bör finnas även i Norge och Danmark, inte i Finland kanske för de har väl bara en bråkdel med folk med invandrarbakgrund jämfört med oss, Danmark och Norge. Men jag tror Tino Sanandaji nämde i en Podcast att invandrarområden inte stack ut överlag, fanns även områden där det bodde mest etniska Svenskar som stack ut över antal smittade/döda av Covid-19. Däremot så kan förortsområdena varit bland de först drabbade och hans teori var att det kan ha berott att många utrikesfödda taxichauförer körde smittade ifrån Arlanda och sen tog de med sig smittan hem och många bodde trångt i stora grupper osv.

Men även om det skulle vara så att det stora antalet smittade och döda beror på en viss grupp utsatta områden så borde både FHM och regeringen vetat om att risken fanns att dessa områden skulle bli en smitthärd så att man höll koll på dessa extra noga. Lägger man upp en strategi så måste man ta hänsyn till allt, man kan inte förvänta sig att alla kommer ta till sig av uppmaningar mm på samma sätt.

Var ju som med helgens BLM manifestationer, de som sökte tillstånd för dessa måste ha fattat att det kommer att komma mer än 50 pers, de kan inte skylla på att det inte är deras problem att det kom tusentals istället för 50 pers. Precis som den som godkände dessa tillstånd måste ha fattat att det kommer inte gå att hålla att det bara kommer 50 pers och därför så skulle man så klart aldrig gett tillstånd under rådande omständigheter. Men det är ju bara en massa tramsande och förklaringar (ursäkter) hela tiden hur misslyckat hanterandet av denna pandemin är 😞 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Swippe:

Nej men seriöst, riktigt så enkelt är det nog inte faktist,

Enkelt och enkelt, det är tydliga observationer, Filipstad ligger riktigt högt i sitt landskap......på 2 saker, smittade och misslyckad integration, det stämmer in på många liknade platser.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Enkelt och enkelt, det är tydliga observationer, Filipstad ligger riktigt högt i sitt landskap......på 2 saker, smittade och misslyckad integration, det stämmer in på många liknade platser.

Ja men då kan jag ju ge en tydlig indikation över Vänersborg eftersom jag bor här och vi har INTE nån misslyckad integration. Och vi har fler smittade jämfört med t ex Trollhättan som verkligen har en misslyckad integration med ett av Sveriges största utanförskapsområden (Kronogården) där en vanlig Svenne inte sätter sin fot om man absolut inte måste 😮 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...