stefan5300 Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 1 timme sedan, skrev Herluf: Sen är det många, (de flesta?) vars immunförsvar lätt hanterar denna infektion. Och många bygger enkelt upp ett försvar när de exponeras för viruset. Antikroppar är bara en del av immunförsvaret, allt går inte att mäta med prover. Kanske Thailändarna generellt har ett väl utvecklat immunförsvar mot just denna typ av virus? Chilli gör underverk, skrämmer bort det mesta. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herluf Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 En annan fråga är årstid/klimat. Om kyla gynnar viruset borde vi få se en minskning av fall nu. Argentina börjar få allt fler fall nu vad jag förstår. Ska bli intressant att se hur det går med NZ, som ju är virus fria.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Ja, det är alltid extra synd om husdjuren som aldrig har något eget ansvar för någonting. So what? Borde nog bli dax att man lär sig nånting på sfi. Vad är det för vits att ha folk som bara går till sfi Och stämplar närvaro, för att få soc bidrag. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 49 minuter sedan, skrev Herluf: En annan fråga är årstid/klimat. Om kyla gynnar viruset borde vi få se en minskning av fall nu. Argentina börjar få allt fler fall nu vad jag förstår. Ska bli intressant att se hur det går med NZ, som ju är virus fria.... Nya Zeeland blir intressant att följa. Thailand har tydligen tänkt sig resebubbla med olika länder som nya Zeeland. Frågan är hur intresserad nz är att ha resebubbla med Thailand? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 1 timme sedan, skrev Herluf: En annan fråga är årstid/klimat. Om kyla gynnar viruset borde vi få se en minskning av fall nu. Argentina börjar få allt fler fall nu vad jag förstår. Ska bli intressant att se hur det går med NZ, som ju är virus fria.... Virus lever ju inte lika länge på fasta ytor i värme som i kyla. Vilket gör att exponeringen för viruset minskar. Och därmed minskar den normalt. Troligtvis så är det orsaken till låg spridning i Thailand till exempel. Dock ser vi ju smittan öka lavinartat i Brasilien till exempel. Och troligtvis så är det direktsmitta mellan människor. Och rör man sig med tillräckligt många som är smittade. Så spelar nog då temperaturen ingen roll. I dessa länder är det ju mycket kindpussar mm som jag tror är orsaken. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 3 hours ago, Herluf said: Sen är det många, (de flesta?) vars immunförsvar lätt hanterar denna infektion. Och många bygger enkelt upp ett försvar när de exponeras för viruset. Antikroppar är bara en del av immunförsvaret, allt går inte att mäta med prover. Kanske Thailändarna generellt har ett väl utvecklat immunförsvar mot just denna typ av virus? eller så kanske dom har munskydd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 (ändrad) 17 timmar sedan, skrev Knasen: Jaså det är till att vara lättkränkt? Kanske du skulle försöka besvara sakfrågorna istället för att dra på dig offerkoftan! Nej du Knasen, är man lättkränkt blir man inte långvarig på MPR, särskilt inte med mina politiska åsikter. Vilket du redan vet. Däremot bemöter jag gärna påståenden om, som i det här fallet, att de som inte tycker som du om coronakrisen skulle vara känslokalla. Helt enkelt därför att jag tycker det är en rätt risig åsikt. I sakfrågan har jag uttryckt mina åsikter i antagligen på tok för många inlägg redan. Vi kan väl vara överens om att vi inte är överens i sak? Ändrades Juni 10, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 15 minuter sedan, skrev spooncreek: Nej du Knasen, är man lättkränkt blir man inte långvarig på MPR, särskilt inte med mina politiska åsikter. Vilket du redan vet. Däremot bemöter jag gärna påståenden om, som i det här fallet, att de som inte tycker som du om coronakrisen skulle vara känslokalla. Helt enkelt därför att jag tycker det är en rätt risig åsikt. I sakfrågan har jag uttryckt mina åsikter i antagligen på tok för många inlägg redan. Vi kan väl vara överens om att vi inte är överens i sak? Jag tycker utan att skämmas att de som raljerat över att det bara är gamlingar som ändå ska dö snart som dör i sviterna av Corona är empatilösa skitstövlar. Det har ingenting att göra med om de tycker som mig i övrigt gällande Corona eller inte utan det rör sig om just den här specifika frågan. Finns absolut folk som är av en helt annan åsikt än mig i Coronafrågan som inte raljerat om att det ju bara är gamlingar som snart ska dö ändå som dör och dessa personer faller då naturligtvis inte under begreppet empatilös i min bok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 3 timmar sedan, skrev Nicholas: eller så kanske dom har munskydd Fast folk börjar strunta i munskydd mer och mer i Thailand nu. Igår var vi till Sattahip och åt lunch. Det var fullt av folk i restaurangen. Och dom enda som hade munskydd var personalen. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 19 minuter sedan, skrev janne_h: Fast folk börjar strunta i munskydd mer och mer i Thailand nu. Igår var vi till Sattahip och åt lunch. Det var fullt av folk i restaurangen. Och dom enda som hade munskydd var personalen. Lite svårt att käka med munskydd. I Pattaya är det sällsynt att se någon utan munskydd, om de inte sitter och käkar på restaurant alltså. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 19 minuter sedan, skrev Jive: Lite svårt att käka med munskydd. I Pattaya är det sällsynt att se någon utan munskydd, om de inte sitter och käkar på restaurant alltså. Jag förstår. Men i och utanför börjar munskydd en försvinna mer och mer ser jag. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 1 timme sedan, skrev Esspe: "Empatilösa skitstövlar", nytt lågvattenmärke. Dina ordval har ibland mycket övrigt att önska. Du kanske skulle ha en extra lite ruta som poppar upp innan du skickar dina inlägg - "är du helt säker på att du vill skicka detta?" Varför skulle jag ha det? Jag skiter högaktningsfullt i vad de som jag anser är empatilösa skitstövlar tycker om mig. Jag kan säga att jag har reviderat min syn på vissa medlemmar ganska ordentligt i.o.m Corona-trådarna. Kanske de som tar åt sig istället skulle ha den där rutan som ploppar upp som du föreslår om de nu är så känsliga och inte kan stå för sitt resonemang där gamlingar som ändå ska dö snart inte får stå i vägen för mammons makt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 2 timmar sedan, skrev Knasen: bara är gamlingar "Bara är gamlingar" skriver du två gånger på det sättet du använder "bara" så framstår det som att någon tycker att äldre inte är så mycket värda, ett fult sätt att vinkla det hela, det tycks som du bara vill tolka det hela på ett sätt, och framhäva det som du ser det. Du använder ungefär samma retorik som godhetsapostlarna gör när de diskuterar integration, tycker man att viss invandring inte är bra för Sverige så är man automatiskt nazze, på deras nivå ligger du i detta! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 Precis nyss, skrev Soengsang: "Bara är gamlingar" skriver du två gånger på det sättet du använder "bara" så framstår det som att någon tycker att äldre inte är så mycket värda, ett fult sätt att vinkla det hela, det tycks som du bara vill tolka det hela på ett sätt, och framhäva det som du ser det. Du använder ungefär samma retorik som godhetsapostlarna gör när de diskuterar integration, tycker man att viss invandring inte är bra för Sverige så är man automatiskt nazze, på deras nivå ligger du i detta! Och så vaknade vindflöjeln till liv. Hur många åsikter och principer har du bytt idag då? Tönt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 2 minuter sedan, skrev Knasen: Och så vaknade vindflöjeln till liv. Hur många åsikter och principer har du bytt idag då? Tönt! "Tönt"? Är du ur form? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 (ändrad) 13 timmar sedan, skrev janne_h: Då är du väldigt dåligt påläst. Och det var inte Tegnell jag citerade. Det du troligen cyklade efter. Var i SydKorea tidigare så påstods det tidigare att friskförklarade visade sig vid senare tester ha corona ogen. Vilket man senare gick ut och drmenterade. Då man funnit att dom smittade cellerna tydligen var inaktiva. Så det var testet som felande enligt koreansk expertis. Så nej. Ingen har konstaterats med smitta 2 gånger. Vad du hänger upp dig på är hur många som har antikroppar. Vilket inte är hela sanningen. Då man bevisligen enligt experter, kan bli immun. Utan att ha några antikroppar. Vilket gör att dom antaganden om immunitet trots allt med stor sannolikhet stämmer. Trots att dom ej syns i ett antikropps test. Jag är läskunning, du skrev väl till och med att det var en kvinnlig expert som uttalat sig i TV att man blev immun, jag är fullt medveten om att Anders Tegnell är en man 😉 Drog han som exempel eftersom vi nog kan enas om att han är Sveriges mest ansedda expert på Corona viruset, man brukar i första hand hänvisa till vad han sagt och ingen annan "expert" för det finns tusentals forskare här i landet som kan ha åsikter i såna fall. Sen är jag inte dåligt påläst för det var i Kina man hade hittat fall där man trodde att folk blivit smittade två gånger men sen enades man om att de förmodligen bara aldrig blivit av med smittan helt efter första tillfället. Även i Sydkorea hade man trott att en grupp människor blivit smittade två gånger men det var fel, så vi har rätt båda två. Det är ju konstigt om hela världen, inkl Sverige, kör tester där man letar antikroppar för att se om man haft smittan om det skulle vara vanligt att man inte får antikroppar trots att man haft smittan. De tester som nu apoteket erbjuder som utförs på plats av vårdpersonal på utvalda apotek säger att det finns en chans att man inte hunnit utveckla antikroppar trots att man varit smittad, så med det undantaget så anses testerna säkra. Ändrades Juni 10, 2020 av Swippe It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 5 minuter sedan, skrev janne_h: "Tönt"? Är du ur form? Less på kretiner skulle jag nog snarare kalla det. Just vindflöjeln är ingen som jag orkar lägga någon energi på då han i morgon fäktas för någon helt annan åsikt eller princip. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KoratKalle Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 Precis nyss, skrev Knasen: Less på kretiner skulle jag nog snarare kalla det. Just vindflöjeln är ingen som jag orkar lägga någon energi på då han i morgon fäktas för någon helt annan åsikt eller princip. "Man kan väl ändra sig", man lär sig ju nya saker varje dag, sa han väl sist, och det har han ju rätt i till en viss del Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 2 timmar sedan, skrev Knasen: Jag tycker utan att skämmas att de som raljerat över att det bara är gamlingar som ändå ska dö snart som dör i sviterna av Corona är empatilösa skitstövlar. Det har ingenting att göra med om de tycker som mig i övrigt gällande Corona eller inte utan det rör sig om just den här specifika frågan. Finns absolut folk som är av en helt annan åsikt än mig i Coronafrågan som inte raljerat om att det ju bara är gamlingar som snart ska dö ändå som dör och dessa personer faller då naturligtvis inte under begreppet empatilös i min bok. Det är väl bara du som i ditt sätt att debattera fortsätter med den här typen av väldigt starkt fördömande uttryck mot de som inte tycker som du? Känslokalla, empatilösa skitstövlar, förintelseläkare, Sverige som Europas pesthärd.Listan blir ju bara längre för varje inlägg du skriver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 14 timmar sedan, skrev janne_h: Jag menar att lock down inte är speciellt effektivt i sig beroende på när det sätts in. Man kan visserligen om man stänger gränserna i ett tidigt stadium som till exempel nya Zeeland trycka undan sjukdomen. Men detta har ett annat pris som många gånger är mycket högre. I Italien Speciellt Lombardiet, som du själv tog upp. Så har lock down bevisligen inte hjälpt ett dugg. Och bakeffekten av detta är att man nu näst intill har riunerat Italiens ekonomi. Och angående Sveriges Grannländer som nu öppnar upp. Om smittan bryter ut igen. Tror du på fullt allvar att folk accepterar en lock down igen, och igen varje gång det bryter ut. Ska Thailand stänga hela landet igen om det bryter ut igen i höst? Vad tror du blir effekten av det? Hänger inte med här, vem har bevisat att lock-down inte hjälpte i t.ex. Lombardiet? Borde vara rätt svårt att bevisa det. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 1 timme sedan, skrev Knasen: Less på kretiner skulle jag nog snarare kalla det. Just vindflöjeln är ingen som jag orkar lägga någon energi på då han i morgon fäktas för någon helt annan åsikt eller princip. Tur att du är princip fast då........ Fantastiskt då hur mycket energi du ändå verkar besitta. Sen får väl dom visa utröna om det är bra eller dålig energi.... "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 14 minuter sedan, skrev SatanG: Hänger inte med här, vem har bevisat att lock-down inte hjälpte i t.ex. Lombardiet? Borde vara rätt svårt att bevisa det. / SatanG Bevisa vad? När du säger ok så är det bevisat menar du? Du är ju som don quijote när du debatterar. 16000 + personer döda på 10 miljoner människor talar väl sitt eget språk. Vad menar du att lombardiet har lyckats med angående den lock down ? Bevisa vad? Du har väl en hjärna att göra en konsekvensanalys av själv. Om du tycker att 16000 döda är att lyckas trots lock down så får det stå för dig. Jag gör i alla fall analysen att det var ett misslyckande. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 1 timme sedan, skrev Swippe: Jag är läskunning, du skrev väl till och med att det var en kvinnlig expert som uttalat sig i TV att man blev immun, jag är fullt medveten om att Anders Tegnell är en man 😉 Drog han som exempel eftersom vi nog kan enas om att han är Sveriges mest ansedda expert på Corona viruset, man brukar i första hand hänvisa till vad han sagt och ingen annan "expert" för det finns tusentals forskare här i landet som kan ha åsikter i såna fall. Sen är jag inte dåligt påläst för det var i Kina man hade hittat fall där man trodde att folk blivit smittade två gånger men sen enades man om att de förmodligen bara aldrig blivit av med smittan helt efter första tillfället. Även i Sydkorea hade man trott att en grupp människor blivit smittade två gånger men det var fel, så vi har rätt båda två. Det är ju konstigt om hela världen, inkl Sverige, kör tester där man letar antikroppar för att se om man haft smittan om det skulle vara vanligt att man inte får antikroppar trots att man haft smittan. De tester som nu apoteket erbjuder som utförs på plats av vårdpersonal på utvalda apotek säger att det finns en chans att man inte hunnit utveckla antikroppar trots att man varit smittad, så med det undantaget så anses testerna säkra. Viruset är nytt. Därför kan man naturligtvis inte veta exakt hur antikroppar utvecklas i förväg. Men det är faktum att den virolog experten som uttalade sig, sa så. Om du sen vill ifrågasätta detta så är det ditt problem. Vad sen det står på ett test från apoteket angående att man inte har antikroppar är väl ganska ointressant. Eftersom testet är till för att mäta om man har antikroppar. Inte om man är immun. Det lär väl märkas vid våg 2 om vi uppnått flock immunitet eller ej. Dock litar jag mer på utbildade praktiserande virologer som får uttala sig i aktuellt. Än dina privata teorier om saker och ting. Och nån typ av immunitet verkar folk få. Eftersom det inte finns kända fall där folk smittats 2 gånger hittils. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 (ändrad) 19 minuter sedan, skrev janne_h: Bevisa vad? När du säger ok så är det bevisat menar du? Du är ju som don quijote när du debatterar. 16000 + personer döda på 10 miljoner människor talar väl sitt eget språk. Vad menar du att lombardiet har lyckats med angående den lock down ? Bevisa vad? Du har väl en hjärna att göra en konsekvensanalys av själv. Om du tycker att 16000 döda är att lyckas trots lock down så får det stå för dig. Jag gör i alla fall analysen att det var ett misslyckande. Ja jag vet att du lätt blandar ihop ord och saker men du skrev att Lock-down BEVISLIGEN inte hjälpte i Lombardiet. När jag frågar vem/hur det har bevisats skriver du att det räcker att göra en konsekvensanalys för att förstå det. Även om många dog i Covid, hur fasen kan man få det till att Lock-down BEVISLIGEN inte funkar. Naturligtvis blev färre smittade pga Lock-down än om det inte varit det. Hajar du vad du skriver? / SatanG Ändrades Juni 10, 2020 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juni 10, 2020 Dela Inlagd Juni 10, 2020 3 timmar sedan, skrev Knasen: Och så vaknade vindflöjeln till liv. Hur många åsikter och principer har du bytt idag då? Tönt! Tack, bra nivå, trodde du var mer mogen än så. Jag anser att det är sunt att ta åt sig information, fler borde prova det! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu