Jump to content
IGNORERAD

Kan din thaipartner sitt personnummer?


Herr Chang

Kan din thaipartner sitt personnummer?  

95 röster

  1. 1. Kan din thaipartner sitt personnummer?

    • Ja
      71
    • Nja, ibland blir det till att kolla ID-kortet
      10
    • Nej
      14
    • Min thaipartner har trots UT ej något personnummer
      0


Recommended Posts

Tycker mig skönja ett mönster här... om mannen likt jag hjälper till med blanketter och internetbank så ser thaidamen ingen anledning till att göra ansträngningen att lära sig ett tiosiffrigt nummer.

Å andra sidan kan man ju tycka att de flesta borde veta när de är födda. Och de fyra sista siffrorna är väl inte svårare än bankomatkod eller portkod. Men så har vi förstås komplikationen olika tidräkning i Thailand och Sverige. Fru Chang är född 2515, men det duger inte när hon ska konstruera sitt personnummer ;-) Håhåjaja...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    3

  • Maitan

    3

  • ITOY

    3

  • Fritz

    2

Mest aktiva i denna tråd

Nu fattar jag noll..som vanligt. Ditt inlägg kom efter mitt så nu undrar jag stillsamt om det var en replik på mitt inlägg ??

Fritz..

Nej det var inte en replik på ditt inlägg utan svar på trådfrågan "Kan din thaipartner sitt personnummer?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej kan sitt personnummer och de fyra sista utan problem, hon har haft de i ca: 4mån. Hon har bättre sifferminne än mig (är det ovanligt för en thai-tjej?) Och hon har koll på allas födelsedagar i både min och hennes familj + vänner.

Vi hjälps åt med blanketter och internetbank, så jag vet att hon kan klara av det utan mig, samt att hon vet vad hon sätter sin namnteckning på.

Hon gick bara 6-7år i grundskola p.g.a. att hon måste sköta sina systrar och hemmet. Det var synd att hon inte fick en chans att studera när hon var ung, men hon tar igen det nu i Sverige och hon stortrivs i skolan men tycker det går för långsamt i hennes klass.

Det är lite skrämmande att läsa att vissa damer är så beroende av sina män efter flera år i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror vissa män även skapar detta beroende hos kvinnorna. En del medvetet och en del omedvetet. Men att kunna sitt personnummer borde väl vara en självklarhet. Min fru kan t.o.m. mitt personnummer likväl jag kan hennes. Så bör det ju vara.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maitan,har du varit på changen igen "nu har jag en NU kärring"du mena väl ny ;) var är strandbilderna????Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...