Jump to content
IGNORERAD

Tysta leken börjar nu... *GRR*


honken

Recommended Posts

Hej!

Eftersom många här på forumet kommit i kontakt måste jag träffat en underbar kvinna. Vi har känt varandra 7 månader och varit gifta i 1 1/2 månad och inte någon gång har jag blivit utsatt för tysta leken. Vi har varit tillsammans i Sverige och nu bor vi i Udonthani men hon är samma kärleksfulla kvinna alltid.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    14

  • ITOY

    8

  • jannegbg

    6

  • Herr Chang

    5

Mest aktiva i denna tråd

Hej!

Eftersom många här på forumet kommit i kontakt måste jag träffat en underbar kvinna. Vi har känt varandra 7 månader och varit gifta i 1 1/2 månad och inte någon gång har jag blivit utsatt för tysta leken. Vi har varit tillsammans i Sverige och nu bor vi i Udonthani men hon är samma kärleksfulla kvinna alltid.

Hälsningar

HansG

Du träffade rätt, för mig återstår det att se om det var rätt.

Men får man förslå en wifeswap innan? :) *kidding*

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Hans G , grattis.

2 Honken,lagg ner nu, trist men det ar min fasta overtygelse, det ar lattare att lara gamla hundar sitta an andra en Thaitjej som inte ar 100%, jag sitter med en skitseglina sa jag har bara last halften men efter 5 ars upp och nergang. sorry, men skaffa nat nytt.

Baa i all valmening.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fel att ge Honken råd efter att bara hört hans sida av historien.

Inte för att jag misstror dig Honken men hur du ser saker och ting är absolut annorlunda för henne.

Det är en stor kultur krock för henne att komma hit och det är inte lätt att acklimatisera sig.

För vissa går det bra men för andra sämre och vissa går det aldrig men du måste ge henne en chans.

Som du skrev tidigare sa att hon är 32år och vill inte att nån farang ska leka med henne.

Hon kanske känner att hon inte har så många fler chanser att få ett lyckligt liv.

Visst man tycker att hon ska bete sig på ett bättre sätt men det är lätt att det blir fel i en ny miljö.

Min fru har varit här i snart 2år och för mig har det gått hur smidigt som helst och det har varit min uppfattning att så har det varit för henne med.

Men nu när hon pratar bättre svenska så har hon berättat att dom första 3 månaderna var en väldigt omtumlande upplevelse.

Det var flera ggr som hon bara ville packa och åka hem för hon saknade sin familj och hemland så mycket.

Istället för att berätta för mig så höll hon tyst för att inte göra mig orolig och det kan man ha åsikter om det är rätt metod.

Men hon gjorde så för hon trodde verkligen på att det skulle gå bra och att hon skulle trivas här i sverige med mig.

Nu låter det kanske värre än var det var men det jag menar är att alla personer är olika.

Min fru är den tysta,försiktiga personen men din flickvän kanske är den som reagerar och säger till när nått är fel.

Kanske på fel sätt och vid fel tidpunkt vad vet jag men alla reagerar vi olika.

Du skriver att du har mycket i bagaget och då undrar jag varför bjöd du hit henne om du visste att det skulle vara en nackdel?

Jag känner inte dig Honken men du verkar vara en tevlig person och jag önskar dig allt gott :preved:

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fel att ge Honken råd efter att bara hört hans sida av historien.

Inte för att jag misstror dig Honken men hur du ser saker och ting är absolut annorlunda för henne.

Det är en stor kultur krock för henne att komma hit och det är inte lätt att acklimatisera sig.

För vissa går det bra men för andra sämre och vissa går det aldrig men du måste ge henne en chans.

Som du skrev tidigare sa att hon är 32år och vill inte att nån farang ska leka med henne.

Hon kanske känner att hon inte har så många fler chanser att få ett lyckligt liv.

Visst man tycker att hon ska bete sig på ett bättre sätt men det är lätt att det blir fel i en ny miljö.

Min fru har varit här i snart 2år och för mig har det gått hur smidigt som helst och det har varit min uppfattning att så har det varit för henne med.

Men nu när hon pratar bättre svenska så har hon berättat att dom första 3 månaderna var en väldigt omtumlande upplevelse.

Det var flera ggr som hon bara ville packa och åka hem för hon saknade sin familj och hemland så mycket.

Istället för att berätta för mig så höll hon tyst för att inte göra mig orolig och det kan man ha åsikter om det är rätt metod.

Men hon gjorde så för hon trodde verkligen på att det skulle gå bra och att hon skulle trivas här i sverige med mig.

Nu låter det kanske värre än var det var men det jag menar är att alla personer är olika.

Min fru är den tysta,försiktiga personen men din flickvän kanske är den som reagerar och säger till när nått är fel.

Kanske på fel sätt och vid fel tidpunkt vad vet jag men alla reagerar vi olika.

Du skriver att du har mycket i bagaget och då undrar jag varför bjöd du hit henne om du visste att det skulle vara en nackdel?

Jag känner inte dig Honken men du verkar vara en tevlig person och jag önskar dig allt gott :preved:

Lappen:

Fullt medveten om att detta är bara min sida just nu, hennes sida väntar jag också på, så på söndag får jag hoppas den blir framlyft till mig från henne själv och inte via SMS eller annan digital kommunikation.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturkrock ??????? Hon har varit på resande fot i två veckor varav en i finland,honken presenterade henne för thaibekanta och förberedde med thaikäk och husgeråd,lärde henne åka tunnelbana.Trots det har hon hunnit vara borta med kompisar och spelat kort,gått på lokal.Finns väl inte en chans i helvetet att hon har hunnit kulturkrocka med något(det har det inte funnits tid till)Och hon längtar redan efter KOMPISARNA.Jag undrar bara vad Honken skulle gjort mera.Nä,håller nog med föregående talare,vad hon visat hittils har ju inte rosat marknaden.Du verkar vara en kille som har alla hästar i stallet så ta dig en riktig funderare om detta är något som du vill bygga vidare på.Obs.detta är min högst personliga åsikt Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken..

Du verkar få "råd" till höger och vänster, men ingen utan du själv kan sätta sig in i hur du och din flickvän har det.

Så lyssna på dig själv och ta allt annat med en klackspark, då det inte finns någon annan, som kan veta vad som händer i erat liv.

Finns så många förstå sig påare här, som tror sig veta hur man ska hanskas med ett thai-farang förhållande, men alla förhållande är unika.

Jag tror nog att ni kommer att finna den bästa lösningen på era problem..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Honken, kan varmt rekommendera folkuniversitetet.

Min fru gick där dom första 6 månaderna hon var här på turistvisum och den lilla svenskan hon lärde sig där gjorde underverk för förhållandet.

Hoppas det löser sig!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du veta det?

Puss på er! GmT

Försökte mest få Honken på bättre humör. Alltig bra med en ryggdunk när man är nere. Men är han inte "the man" så är han i alla fall "a man"

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Eftersom många här på forumet kommit i kontakt måste jag träffat en underbar kvinna. Vi har känt varandra 7 månader och varit gifta i 1 1/2 månad och inte någon gång har jag blivit utsatt för tysta leken. Vi har varit tillsammans i Sverige och nu bor vi i Udonthani men hon är samma kärleksfulla kvinna alltid.

Hälsningar

HansG

HansG,

Känt varandra i 7 månader gifta sedan 1½ månad. Nu bor ni i Udonthani.

Sök jobb som butikschef på Big C, ät falukorv och odla gräsmattor i Udon så lovar jag att du kommer bli lycklig.

Mvh

Maaanooooiii

Link to comment
Dela på andra sajter

HansG,

Känt varandra i 7 månader gifta sedan 1½ månad. Nu bor ni i Udonthani.

Sök jobb som butikschef på Big C, ät falukorv och odla gräsmattor i Udon så lovar jag att du kommer bli lycklig.

Mvh

Maaanooooiii

:crazy:

Hej!

Jag är trögfattad så jag kan inte förstå vad Du menar med ditt inlägg. Förklara gärna.

Hälsningar

HansG

Ändrades av HansG
Link to comment
Dela på andra sajter

hej hopp Honken, har följt vissa delar av detta senario som du villigt delat med dej av...tja va ska man säga..livet e en hora o jag har inga pengar..men stå på dej...det krävs nog några aha upplevelser innan det faller tillrätta.stå på dej mannen..

Kumunkondee

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken!

Hoppas ni kan reda ut det något idag. Om hon inte har varit ute och rest mycket så kan jag förstå att det kan bli väldigt omtumlande i början. Måne undrade hur hon skulle ha hunnit kultkrocka men det räcker väl med väder, mat, umgänge och att kopplas loss från familjen för att åstadkomma det. Vet att jag själv blev lite "överkänslig" första gången jag blev sambo (med mitt svenska ex).

Jag har full förståelse för din reaktion på "Fuck you"-sms:et. Det skulle ha framkallat ungefär samma reaktion hos mig. Men du får tänka på att svordommar är ofta bland det första man lär sig på ett nytt språk, men det sista man lär sig behärska. Jag kan bara ett fåtal fula ord på Thailändska men har förstått att jag inte bör använda dem (respekten för andras mödrar är viktig i Thailand :))Trots det så känner jag inte någon emotionell begränsning i att använda dem. Du skrev att hennes Engelska är jättebra. Det är mycket möjligt att hon inte uppfattar samma laddning i orden som du gör. Om man ser en Amerikansk actionrulle får man ju lätt intrycket att man använder ordet "fuck- /you/off/that" i normalt dagligt tal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kulturkrock ??????? Hon har varit på resande fot i två veckor varav en i finland,honken presenterade henne för thaibekanta och förberedde med thaikäk och husgeråd,lärde henne åka tunnelbana.Trots det har hon hunnit vara borta med kompisar och spelat kort,gått på lokal.Finns väl inte en chans i helvetet att hon har hunnit kulturkrocka med något(det har det inte funnits tid till)Och hon längtar redan efter KOMPISARNA.Jag undrar bara vad Honken skulle gjort mera.Nä,håller nog med föregående talare,vad hon visat hittils har ju inte rosat marknaden.Du verkar vara en kille som har alla hästar i stallet så ta dig en riktig funderare om detta är något som du vill bygga vidare på.Obs.detta är min högst personliga åsikt Mvh Måne

Så du menar att det är mer troligt att man känner av kulturkrock på längre sikt än på kort sikt?

Obs.detta är min högst personliga åsikt

Finns det någon annan åsikt än personlig?

Eller du kanske framför någon annans åsikt vanligtvis.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Honken!

Hoppas ni kan reda ut det något idag. Om hon inte har varit ute och rest mycket så kan jag förstå att det kan bli väldigt omtumlande i början. Måne undrade hur hon skulle ha hunnit kultkrocka men det räcker väl med väder, mat, umgänge och att kopplas loss från familjen för att åstadkomma det. Vet att jag själv blev lite "överkänslig" första gången jag blev sambo (med mitt svenska ex).

Jag har full förståelse för din reaktion på "Fuck you"-sms:et. Det skulle ha framkallat ungefär samma reaktion hos mig. Men du får tänka på att svordommar är ofta bland det första man lär sig på ett nytt språk, men det sista man lär sig behärska. Jag kan bara ett fåtal fula ord på Thailändska men har förstått att jag inte bör använda dem (respekten för andras mödrar är viktig i Thailand :))Trots det så känner jag inte någon emotionell begränsning i att använda dem. Du skrev att hennes Engelska är jättebra. Det är mycket möjligt att hon inte uppfattar samma laddning i orden som du gör. Om man ser en Amerikansk actionrulle får man ju lätt intrycket att man använder ordet "fuck- /you/off/that" i normalt dagligt tal.

Fuck är onekligen ett intressant och flexibelt ord. Kan bland annat användas som substantiv, verb och adjektiv. Jag upphör aldrig förbluffas över hur kreativa främst amerikanare är i användningen av detta ord.

De första åren kommunicerade jag och fru Chang främst på engelska. Hon tyckte jag var ful i munnen när jag använde detta ord. Jag försökte få det till att det var normalt att bruka detta ord i konversationer på engelska vilket hon inte riktigt köpte. En amerikan som vi träffade höll dock något motvilligt med mig... Riktigt rumsrent är det väl inte, det censureras ju friskt i vissa sammanhang. Dvs, ett pip döljer bruket av detta ord både i radio och TV.

Ett av fru Changs favorituttryck numera är "What the fuck !?" när något överraskar henne. Jag får ta på mig skulden för det. Men slipper dock "fuck you", tack och lov.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen,är du full elr? Det säger väl sig självt att man känner av en kulturkrock på längre sikt :diablo: Hon kan väl knappast känna det efter ett par dagar.Och efter att så många kom med goda råd så ville jag påpeka vad jag tyckte,har du problem med det elr?Är det inte det man skriver på ett forum????Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är fel att ge Honken råd efter att bara hört hans sida av historien.

Exacxtemente, Fodervärdarna bör snarast radera denna tråd och dessutom ge Honken en skriftlig varning!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen,är du full elr? Det säger väl sig självt att man känner av en kulturkrock på längre sikt :diablo: Hon kan väl knappast känna det efter ett par dagar.Och efter att så många kom med goda råd så ville jag påpeka vad jag tyckte,har du problem med det elr?Är det inte det man skriver på ett forum????Måne

Vad är ditt problem egentligen? Jag ställer en enkel fråga och du exploderar. Tagga ner lite och ta en valium eller nått. :mdr:

Bara för att jag tycker tvärtemot dig angående kulturkrock betyder det inte att varken du eller jag har fel.

Men jag anser att under en längre tid är det lättare att lära sig och få en förståelse för andra kulturer och därmed minskar krocken.

Jag tyckte din formulering var lustig för om man skriver en åsikt är det väl per automatik ens egen och inte någons annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet vad det betyder...vet du?

Men för att göra det enkelt för herrn.

Kulturkrock syftar på problematiska möten och missförstånd mellan individer med olika kulturell bakgrund
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är ditt problem egentligen? Jag ställer en enkel fråga och du exploderar. Tagga ner lite och ta en valium eller nått. :mdr:

Bara för att jag tycker tvärtemot dig angående kulturkrock betyder det inte att varken du eller jag har fel.

Men jag anser att under en längre tid är det lättare att lära sig och få en förståelse för andra kulturer och därmed minskar krocken.

Jag tyckte din formulering var lustig för om man skriver en åsikt är det väl per automatik ens egen och inte någons annan.

Lustig?

Min personliga åsikt är väl ett ganska vanligt uttryck? :mellow:

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha så nu får man inte tycka att nått är lustigt heller. :blink:

Han skrev...

Obs.detta är min högst personliga åsikt

Jag tycker att formuleringen är lustigt...och det är min högst personliga åsikt :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha så nu får man inte tycka att nått är lustigt heller. :blink:

Han skrev...

Jag tycker att formuleringen är lustigt...och det är min högst personliga åsikt :na:

Du är bra lustig om inte annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...