Jump to content
IGNORERAD

Demokraterna varnar rivaler över ljudklipp.


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    9

  • MaiChai

    4

  • möljis

    2

  • BaBoo

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Hej

Jag har legat sjuk i influensa sedan i lördags och har inte följt med i medierna, så jag visste inget om det här.

Men nu har jag förstått vad det handlar om, och visst kan det vara en förfalskling, det vimlar ju av sånt på nätet om dom flesta ämnen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet av livet är att många i diskussioner framför sina åsikter som fakta. Därför väljer jag ibland att hänvisa mina åsikter till fakta. Lätt som en plätt jap.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ironi är en slags humor som det krävs en viss intelligens att förstå. http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Mvh Fritz...

Min erfarenhet av livet är att många i diskussioner framför sina åsikter som fakta. Därför väljer jag ibland att hänvisa mina åsikter till fakta. Lätt som en plätt jap.gif

Mvh Fritz..

Är det inte en bra ide att läsa igenom den fakta du länkar till innan du ventilerar dina åsikter? :)

Enligt länken du angav är ironi inte en form av humor (det är en retorisk stil).

Likaså står det inget om att ironi kräver någon viss intelligens för att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Har ingen aning om ifall detta ljudklipp är äkta eller förfalskat, men jag instämmer med Wille i inlägg nr 22.

Om det är förfalskat, varför utnyttjar inte Abhishit och hans parti Demokraterna detta?

Låt en domstol fastställa att det är en förfalskning, och publicera det därefter som ett bevis på vilka fula knep hans politiska motståndare tar till.

Idag togs ärendet upp i parlamentet, och de röda ville att bandet spelades upp, men det tilläts inte.

Då började de rödas talesman läsa upp det som Abhisit påstås ha sagt i ljudklippet.

Då avbröts uppläsningen av Abhisits partikamrater. Enligt dagens Bangkok Post.

Jag har svårt att förstå varför Abhisit och hans partikompisar inte tillåter parlamentet att lyssna på en tejp som de påstår är en förfalskning.

Istället säger man : Lita på oss , tejpen är en förfalskning.

Att ljudklippet publiceras av ett företag som ägs av familjen Thaksin bevisar väl inte att det är en förfalskning.

De skulle naturligtvis publicera ljudklippet om den är äkta.

Jag hoppas att en domstol avgör om ljudklippet från april är förfalskat, och isåfall dömer dem som gjort förfalskningen.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Bossej,

men kommer domstolen fram till att det är en förfalskning så vet du ju hur det kommer att låta?

"De rika, adeln och makteliten kontrollerar domstolarna" Från Issan Bob och Dr T´s propagandamaskin.

Det som är mer intressant är vad syftet är med ett så pass dåligt förfalskat klipp? Samt hur fan man kan vara så dum att sprida det från ett kontor som tillhör Dr T´s syster?

Det hade kunnat göras mycket bättre och smartare men jag funderar på om inte avsikten var att det skulle avslöjas?

Sen kan jag inte begripa varför det röda (Phuea thai) vill att ett klipp som de officiellt tar avstånd ifrån och säger sig inte ha något att göra med ska spelas upp i parlamentet?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag togs ärendet upp i parlamentet, och de röda ville att bandet spelades upp, men det tilläts inte.

Då började de rödas talesman läsa upp det som Abhisit påstås ha sagt i ljudklippet.

Då avbröts uppläsningen av Abhisits partikamrater. Enligt dagens Bangkok Post.

Jag har svårt att förstå varför Abhisit och hans partikompisar inte tillåter parlamentet att lyssna på en tejp som de påstår är en förfalskning.

Istället säger man : Lita på oss , tejpen är en förfalskning.

Från: http://www.bangkokpost.com/news/politics/23214/pm-these-are-my-words-doctored

The prime minister showed the House a graph of his voice spectrum to prove the recording contained mostly excerpts of speeches from his Sunday programme, Confidence in Thailand with Prime Minister Abhisit, broadcast on April 19 and 26.

He said he had mentioned on the programme his order for authorities to "avoid using all forms of violence" in coping with demonstrators but the recording was doctored to remove the word "avoid".

Mr Abhisit said another part of the recording had him saying "to make chaos in the country" while his actual statement was, "Whoever tries to make chaos in the country".

The prime minister said Mr Chalerm's interpellation was bad practice because it showed an intention to use false evidence that could affect national security.

He challenged Mr Chalerm to guarantee the recording was original. Mr Chalerm did not accept the challenge but said the voice spectrum analysis Mr Abhisit had presented was unreliable.

Meanwhile, police are continuing to investigate a man employed by the Thaksin Shinawatra family-owned SC Asset Corp who is suspected of doctoring the recording.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...