Jump to content
IGNORERAD

MPR tystnad om bärplockare i kris.


Vaxet

Recommended Posts

Och alla dessa thailändskor som kommer hit de integreras inte alls. Käkar thaimat, spelar kort, tjattrar på thailändska, pallar äpplen och utnyttjar SFI för att få bidrag. Sedan när sfi är färdigt så ska de ha alla möjliga andra bidrag som finns. Det finns speciella forum på internet där de diskuterar hur man mjölkar stat och kommun på så mycket pengar som möjligt. Och om dessa thailändskor får för sig att jobba så blir det svartjobb på restaurang eller på massageinstitut och de oskattade pengarna skickar de till sina släktingar i Thailand. Och man läser ju också ofta om att de säljer sex och sprider säkert både det ena och det andra genom de sexuella kontakterna.

Jasså? Jag som har uppfattningen att thailändskorna är bland de bäst integrerade invandrargrupperna i Sverige i och med att så många har svensk partner och direkt kastas in i svennelivet. Sedan beror det ju vad man menar med att integreras: är thaimatskäkande ett mått är inte jag heller särskilt väl integrerad.

Bidrag för att gå SFI får bara flyktingar, till den gruppen räknas inte många thailändskor. Snackar vi svartjobb borde vi nämna alla helsvenska hantverkare, flertalet jag känner skattar väldigt blygsamt. Av de permament boende thailändskorna jag känner till här söder om sthlms innerstad skulle jag bli fantastiskt förvånad om någon av dem säljer sex. Det handlar nog ofta om mer tillfälliga besökare från hemlandet skulle jag gissa. Men vad gäller det ämnet finns det större experter här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    11

  • ITOY

    7

  • Gnarparn

    5

  • Stickan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Utav alla Thai som jag känner eller min flickvän,så betalar nog 95% av dessa skatt i Sverige..

Sen skriva att byggnadsarbetare jobbar svart, var ett ganska grovt påhopp..

Hur fick du ihop denna fakta?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utav alla Thai som jag känner eller min flickvän,så betalar nog 95% av dessa skatt i Sverige..

Sen skriva att byggnadsarbetare jobbar svart, var ett ganska grovt påhopp..

Hur fick du ihop denna fakta?

Rock on!

Utgår från några helsvenska hantverkare jag känner som gör många jobb åt privatpersoner. De jobbar en hel del svart, det är ett faktum och inget ogrundat påhopp. I en del fall tror jag att de måste jobba svart för att få jobb och få vardagen att gå ihop, men det är en annan debatt. Byggnadsarbetare har jag inte nämnt.

Poängen var att de thaitjejer som jobbar svart kanske beter sig som svenskar i allmänhet med samma slags jobb. Rätt missriktat att tex anklaga just städjobbande thaitjejer för svartjobb om de jobbar svart i lika hög/låg grad som andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snackar vi svartjobb borde vi nämna alla helsvenska hantverkare.

.Byggnadsarbetare har jag inte nämnt.

Är inte byggnadsarbetare just hantverkare.. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det funkar inte så , vad ska bäruppköparna ta pengar ifrån om det inte finns några bär

??som jag sagt tidigare det är många att konkurera med bla kina, ryssland

Priset på de svenska lingonen har pressats rejält och ligger idag på ungefär samma nivå som de från Finland och Ryssland. De kinesiska kostar däremot ungefär hälften, säger Bo Ahlstedt, lingonimportör på Olle Svensson AB i Blekinge

Hej!

Det är nu med bärbranchen som med varvs och Teko industrin. Kan de ej betala anständiga mini löner och få lönsamhet så lägg ned alltihopa! När Bärkungarna som tjänar milijoner och åter milioner måste gråta krokodiltårar bara för att de som alla andra företagare i sverige måste betala sociala avgifter har de inget existensberättigande!!!

Varför skall vårt Migrationsverk överhuvudtaget föra en disskution med dessa rika stollar som bara är ute efter att skinna fattiga mäniskor in på bara kroppen!!

Tommy Innola och hans prisade Polarica är en skamm fläck för Sverige och de som delade ut priset måste komma från ett Tivoli!

En branch i Sverige kan inte byggas på Slavlöner och att de som jobbar skall bli skyldiga för att få ynnesten att jobba åt Polarica----urk jag mår illla :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte byggnadsarbetare just hantverkare.. :whistle:

En byggnadsarbetare är en hantverkare...men en hantverkare är inte nödvändigtvis byggnadsarbetare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Berätta gärna mer om dessa helsvenska hantverkare

De jobbar minst lika mycket svart som thailändska städerskor enligt min erfarenhet. Men det kanske är fel? Det kanske är så att det är bara thailändska invandrare som jobbar svart medan de helsvenska hantverkarna är duktiga skattebetalare? Du kanske kan upplysa? Mycket mer berättat blir det inte av mig i alla fall.

Rätt OT från bär nu men vad fan. idi*tförklaringen av thailändskor i allmänhet förtjänade svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...