Jump to content
IGNORERAD

Andreas Strömberg - journalist - ja - visst.


ITOY

Recommended Posts

Ljuger inte?

Kommer han med en enda sanning eller några faktum??

"Bangla Street i Patong på Phuket, i Pattaya, Bangkok och andra ställen. Hur kan vi turister låtsas som om vi inte ser något, trots att vi befinner oss mitt bland alla dessa förnedrande pedofilbarer?"

Var nånstans befinner sig vanliga turister mitt ibland pedofilbarer?, Kanske på Bangla street då, fast den vet jag inte var den ligger, Bangla road i Patong har inte några Pedofilbarer vad jag sett (och jag har sett en hel del där...), men det kan ju ha ändrat sig sedan jag var där senast.

Japp, Andreas Strömberg är vad som utges för journalist i dagens Sverige...

MVH Tommy

Så om han hade skrivit ...alla dessa förnedrande prostitutionsbarer. Istället för pedofilbarer så hade du tyckt det var en ok och sanningsenlig bild av Bangla road?

Bangla road eller Bangla street, tror nog att du är så pass begåvad att du kan lista ut vilken gata som avses?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    24

  • BaBoo

    14

  • Magnus-Chumphae

    13

  • ITOY

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hmmm!

Så om det skulle finnas någon eller några 17 åriga tjejer på några barer är det då en pedofilbar?

När jag var 18 så hade jag en flickvän som var 17 var jag pedofil då?

Du gör dig dummare än vad du förmodligen är...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om han hade skrivit ...alla dessa förnedrande prostitutionsbarer. Istället för pedofilbarer så hade du tyckt det var en ok och sanningsenlig bild av Bangla road?

Mai Chai

som ditt namn säger, det stämmer inte

Varför måste journalister överdriva så mycket

för att få uppmärksamhet, hade han skrivit

"alla dessa förnedrande prostitutionsbarer"

så hade det vart hans eget "utryck & känlsa"

du kan väl inte ärligt säga att Beerbars.

är speciellt förnedrande, utan han, du, ni

måste mena AGoGo... och där kan

jag hålla med om att en del gränser passeras

men det är som dåliga TV-program, klicka INTE

in på de kanaler du inte gillar=SKIT I ATT GÅ PÅ AGoGO

Pingis som gärna guidar runt MaiChai i pattis i oktober

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Aladdin Sane

Så om han hade skrivit ...alla dessa förnedrande prostitutionsbarer. Istället för pedofilbarer så hade du tyckt det var en ok och sanningsenlig bild av Bangla road?

Ja så skulle han skrivit. Det är en åsikt som man kan ha.

Däremot är det fel att skriva pedofilbarer på Bangla Road. För det finns inga.

Sen är det en annan sak att det finns många pedofiler i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så skulle han skrivit. Det är en åsikt som man kan ha.

Däremot är det fel att skriva pedofilbarer på Bangla Road. För det finns inga.

Sen är det en annan sak att det finns många pedofiler i Thailand.

Håller med, har varit i Phuket under många års tid och aldrig sett nåt liknande.

Kanske "journalisten" vet var dessa finns och har ett visst intresse inom området?? :whistle:

Isåfall så bör han gått till polisen och anmält det tycker jag.

Ändrades av keptang
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Han påstår att det finns pedofilbarer på Banglaroad du hävdar att han talar sanning, jag anser att ni båda ljuger tills någon av er visar upp dessa pedofilbarer!

Jag påstår nog ingenstans att han talar sanning, bara att han tycker till,

och det är han i sin goda rätt att göra.

Att den bildtexten, det handlar om, ger upphov till förfäran över att någon kan tycka så,

anser jag är en kraftigt överdriven reaktion.

Tänk om allt som sagts och tyckts om Thailand på detta forum skulle ledas i bevis

för att undvika påföljder som de han hotats med i denna tråd <_<

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag påstår nog ingenstans att han talar sanning, bara att han tycker till,

och det är han i sin goda rätt att göra.

Att den bildtexten, det handlar om, ger upphov till förfäran över att någon kan tycka så,

anser jag är en kraftigt överdriven reaktion.

Tänk om allt som sagts och tyckts om Thailand på detta forum skulle ledas i bevis

för att undvika påföljder som de han hotats med i denna tråd <_<

mvh GD

Alla har ju rätt att tycka till naturligtvis.

Men när en journalist skriver "Patong och Bangkok Enligt charterkatalogen: Ett tropiskt paradisland med leende människor. Verkligheten: Bordeller och sexköpande västerlänningar förpestar stämningen och har banat väg för ett paradis för pedofiler."

Så låter det som att det är fritt fram för pedofiler på dessa ställen och alla som åker dit känner till det och han har sett det själv, och det är väl inte konstigt att jag och många andra reagerar på detta då "vi" aldrig sett något som liknar det som Anders pratar om, ändå säger han själv att han inte har speciellt stor erfarenhet av Thailand.

Märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mai Chai

som ditt namn säger, det stämmer inte

Varför måste journalister överdriva så mycket

för att få uppmärksamhet, hade han skrivit

"alla dessa förnedrande prostitutionsbarer"

så hade det vart hans eget "utryck & känlsa"

du kan väl inte ärligt säga att Beerbars.

är speciellt förnedrande, utan han, du, ni

måste mena AGoGo... och där kan

jag hålla med om att en del gränser passeras

men det är som dåliga TV-program, klicka INTE

in på de kanaler du inte gillar=SKIT I ATT GÅ PÅ AGoGO

Pingis som gärna guidar runt MaiChai i pattis i oktober

Sist jag var i Phuket (april 2009) fanns där ett antal go-go barer längs Bangla road, men det är väl lika svårt att lösa ut en tjej där som på en beer bar längs Bangla road... Sen är ju prostitution olagligt i Thailand så det kan ju inte förekomma där eller?

För informations skulle så kan jag säga att vi snabbt hittade en kille i Pattaya under maj månad i år som ganska öppet erbjöd sig att köra oss till ett ställe där det fanns minderåriga prostituerade. Vi avböjde givetvis men det visar att det fortfarande att det finns "pedofilbarer" i Pattis och jag tror att det går att hitta om man gör sama sak i Patong eller Bangkok.

Fast det är ju klart, den sjavige inkastaren i gathörnet kunde givetvis ha ljugit också? Ifall vi hade följt med hade vi kanske fått se Noi 35 år istället?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

"Attacken" från journalisten var väl just angående Phuket egentligen.. "Hur kan vi turister låtsas som om vi inte ser något, trots att vi befinner oss mitt bland alla dessa förnedrande pedofilbarer? Jag kunde inte slappna av alls på Phuket."

Om någon känner till något om dylik verksamhet så tar jag gärna emot info på PM så att dessa ställen kan få ett besök av myndigheterna, kanske Anders själv har några tips då han verkar ha sett både det ena och det andra där..

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

"Attacken" från journalisten var väl just angående Phuket egentligen.. "Hur kan vi turister låtsas som om vi inte ser något, trots att vi befinner oss mitt bland alla dessa förnedrande pedofilbarer? Jag kunde inte slappna av alls på Phuket."

Om någon känner till något om dylik verksamhet så tar jag gärna emot info på PM så att dessa ställen kan få ett besök av myndigheterna, kanske Anders själv har några tips då han verkar ha sett både det ena och det andra där..

Sedan kan Anders få i uppdrag att lista ut hur mycket myndighetspersonen

som besökte pedofilbaren fick för att inte ha sett någotsomhelst :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

För informations skulle så kan jag säga att vi snabbt hittade en kille i Pattaya under maj månad i år som ganska öppet erbjöd sig att köra oss till ett ställe där det fanns minderåriga prostituerade. Vi avböjde givetvis men det visar att det fortfarande att det finns "pedofilbarer" i Pattis och jag tror att det går att hitta om man gör sama sak i Patong eller Bangkok.

Maichai, du är lite ute och cyklar tycker jag.Det är väl en rejäl skillnad att träffa en kille i ett gathörn kontra helt öppna pedofilbarer!? Den här Strömberg hade ju sett pedofilbarer med egna ögon... men det existerar inte idag, iaf inte på dom turistorter jag har varit på.Det närmaste man isf skulle komma pedofilbarer är Sunee Plaza i Pattaya där dom med (o)jämna mellanrum gör nedslag.Mest för att visa upp att här jobbar vi mot prostitution/minderåriga känns det som.

Omkring Sunee Plaza springer det tyvärr framförallt unga grabbar på småtimmarna som i en perfekt värld borde ligga hemma och sova.

Det är 15 år sen man såg "pedofil-barer" helt öppet i Pattaya, samma gäller en bit av stranden i Jomtien...

Det är nog inga större problem att finna umgänge med unga, finns ju gott om skrupelfria Thaiare som inte bryr sig om annat än baht.

Så självklart finns det, behöver man ju inte vara raketforskare för att förstå.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai, du är lite ute och cyklar tycker jag.Det är väl en rejäl skillnad att träffa en kille i ett gathörn kontra helt öppna pedofilbarer!? Den här Strömberg hade ju sett pedofilbarer med egna ögon... men det existerar inte idag, iaf inte på dom turistorter jag har varit på.Det närmaste man isf skulle komma pedofilbarer är Sunee Plaza i Pattaya där dom med (o)jämna mellanrum gör nedslag.Mest för att visa upp att här jobbar vi mot prostitution/minderåriga känns det som.

Omkring Sunee Plaza springer det tyvärr framförallt unga grabbar på småtimmarna som i en perfekt värld borde ligga hemma och sova.

Det är 15 år sen man såg "pedofil-barer" helt öppet i Pattaya, samma gäller en bit av stranden i Jomtien...

Det är nog inga större problem att finna umgänge med unga, finns ju gott om skrupelfria Thaiare som inte bryr sig om annat än baht.

Så självklart finns det, behöver man ju inte vara raketforskare för att förstå.

Det finns i alla samhällen, tyvärr.

Men då både Anders och flera här på MPR verkar veta var det finns så vore det inte helt fel med tips, så att man kan göra något för att få stopp på det.

Finns det folk på MPR som vet om vart detta sker men inte vågar tala om var? Om det är så, så är det så lågt (lägre än Glocalnet) att det inte ens bör nämnas.

Som jag sa innan, om någon vet något konkret så tar jag gärna det på PM och ser till att något händer, på Phuket då det är där jag kan få något att hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så om han hade skrivit ...alla dessa förnedrande prostitutionsbarer. Istället för pedofilbarer så hade du tyckt det var en ok och sanningsenlig bild av Bangla road?

Bangla road eller Bangla street, tror nog att du är så pass begåvad att du kan lista ut vilken gata som avses?

Nej.

Och det beror bara delvis på att A.S inte ens får namnet på Bangla road rätt, jag har aldrig hört någon kalla Bangla för "Street".

A.S försöker få det att verka som att det kryllar av pedofilbarer på Bangla, och i resten av Thailand med för den delen... (om det ens finns "pedofilbarer" så lär de knappast synas för en vanlig turist).

Han framstår som totalt okunnig när han inte ens kan hålla rätt på namnet på en av Thailands mest ökända bargator.

Jag har inget emot prostitution, du får stora problem att hitta ett "1" inlägg från mig där jag skriver nåt negativt om sexsäljare eller köpare (så länge det gäller vuxna människor med fritt val).

Vad menar du med "förnedrande prostitutionsbarer"? en motsats till alla "Glorifierande prostitutionsbarer" som bara har nöjda kunder och arbetare?

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan kan Anders få i uppdrag att lista ut hur mycket myndighetspersonen

som besökte pedofilbaren fick för att inte ha sett någotsomhelst :-)

mvh GD

Det bör ju inte vara så svårt då han vet var det händer och har sett det själv.. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

nu spekulerar jag villt här, men låt os säga att det hade gett lika mycket betalt att jobba i ett tvätteri i Thailand som tjejerna kan tjäna i en beerbar. Vad tror du majoriteten hade valt att sysselsätta sig med?

lamai64,

han har använt ett "målande" och "säljande" språk i ingressen för att locka folk att läsa, ett ganska enkelt knep om man har en tunn story i övrigt att förtälja. Men vi kan väl slå fast att det finns barnprostituerade på de flesta turistorter i Thailand, dock ej på gatorna som syns nuförtiden. Men det finns det vilket vårt lilla experiment i Pattaya bevisade.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy,

nu spekulerar jag villt här, men låt os säga att det hade gett lika mycket betalt att jobba i ett tvätteri i Thailand som tjejerna kan tjäna i en beerbar. Vad tror du majoriteten hade valt att sysselsätta sig med?

Vet inte, men jag antar att ett flertal damer valt det lättare alternativet, att jobba i Beerbar, mot ett hårt slit i tvätteri.

Det förekommer ju i alla länder i hela världen, även paradiset Sverige, varför? För att det är ett enkelt jobb.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte, men jag antar att ett flertal damer valt det lättare alternativet, att jobba i Beerbar, mot ett hårt slit i tvätteri.

Det förekommer ju i alla länder i hela världen, även paradiset Sverige, varför? För att det är ett enkelt jobb.

MVH Tommy

Tommy, det är inte PK att ha din åsikt. Du vet väl att vi måste tycka och tänka enligt de normer som lobbyisterna och opinionsbildarna basunerar ut. Minns du inte hur fröken advokat Claes Borgström (syster till fröken Tomas Bodström) försökte skapa opinion vid något VM i Tyskland för några år sedan? Det var tydligen flera hundra tusen tjejer som var offer för trafficing och redan på väg i containrar till Tyskland.. :yes: ja så går det till att skapa opinion. Rena rama bondfångeri fasonerna skulle jag vilja påstå.Det verkar som Andreas Strömberg jobbar på samma linje.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

lamai64,

han har använt ett "målande" och "säljande" språk i ingressen för att locka folk att läsa, ett ganska enkelt knep om man har en tunn story i övrigt att förtälja. Men vi kan väl slå fast att det finns barnprostituerade på de flesta turistorter i Thailand, dock ej på gatorna som syns nuförtiden. Men det finns det vilket vårt lilla experiment i Pattaya bevisade.

Varför inte börja med att slå fast att murveln ljuger?

Tycker du, som journalist, att det är ok att gå ut i media med vilka uppgifter som helst bara för att sälja några nummer?

Att köra på det viset gör ju att förtroendet för blaskorna sänks mer och mer, men det kanske inte gör så mycket.

MVH / SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Varför inte börja med att slå fast att murveln ljuger?

Tycker du, som journalist, att det är ok att gå ut i media med vilka uppgifter som helst bara för att sälja några nummer?

Att köra på det viset gör ju att förtroendet för blaskorna sänks mer och mer, men det kanske inte gör så mycket.

MVH / SatanG

Han skriver inte om namngivna personer som kan få livet förstört av oriktiga uppgifter.

Han skriver om ett land. Inte ens hela utan en liten del av ett land.

En liten del av ett land som många här råkar ha besökt som turister, som bekanta med någon

eller några av dets invånare eller, efter giftermål med en Thai, som gäster till sin släkt.

Tydligen räcker det för att känna ett tungt ansvar för att landet eller den lilla delen av landet

i alla sammanhang beskrivs på ett 100% sanningsenligt sätt i ett annat mycket mindre land, 8000 km därifrån.

Han skriver 10-15 korta rader, en notis, om ett land som inte bara är vackert och fint och . ett paradis

- utan om ett land, som är fylld med all möjligt skit i form av korruption, fattigdom, brist på demokrati, barnarbete och -prostitution

samt tveksamma metoder när det gäller behandlingen av främlingar och kriminella - eller ännu värre: sådana som direkt eller indirekt

(kanske med hjälp av färger med politisk symbolvärde), kritiserar kungahuset.

Han ska inte heller komma dragande med andrahandsinformation som kan ha uppsnappats från tveksamma källor

typ hörsägen från något thairelaterat forum eller från andra tidningar ty det vet ju alla att de är fulla av överdrifter

och osanninger - dom kan ju ingen lita på.

Upptäcks det något skumt, ska den som upptäcker det, genast ta sitt ansvar för det land han besöker

och gå till polisen och anmäla brott.

Eller hur?

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

lamai64,

han har använt ett "målande" och "säljande" språk i ingressen för att locka folk att läsa, ett ganska enkelt knep om man har en tunn story i övrigt att förtälja.

Precis som löp från Hänt i veckan eller Aftonsliskan.Dock är det denna gång en ren lögn och om den beror på att han vill skapa sig lite mediautrymme eller om det är ren dumhet och/eller okunskap kan man ju undra.

lamai64,

Men vi kan väl slå fast att det finns barnprostituerade på de flesta turistorter i Thailand, dock ej på gatorna som syns nuförtiden. Men det finns det vilket vårt lilla experiment i Pattaya bevisade.

Snälla nån, det har väl ingen förnekat?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, denna journalist har kanske observerat unga flickor som säljer blommor och annat krafs i barerna sent på kvällen och trott att det var sexuella tjänster som erbjöds. Själv blir jag deprimerad när de kommer med sina bedjande ögon och tycker att de borde vara hemma och sova istället. Blir väl inte mycket skolgång där...

Jag har trots många vistelser i Thailand blivit erbjuden sex med minderåriga endast en gång. Det gjordes mycket diskret vid ett tillfälle i Chiang Mai. Jag avböjde förstås. Så nog finns det på turistorterna, men väl undangömt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://arbetarbladet.se/nyheter/1.1256617/1.1256679?articleRenderMode=wide#placeholder

"Thailand

Patong och Bangkok Enligt charterkatalogen: Ett tropiskt paradisland med leende människor. Verkligheten: Bordeller och sexköpande västerlänningar förpestar stämningen och har banat väg för ett paradis för pedofiler. Unga thailändska tjejer på rad lånar ut sina kroppar och kön med ledsna ögon till lystna män med stora plånböcker på till exempel Bangla Street i Patong på Phuket, i Pattaya, Bangkok och andra ställen. Hur kan vi turister låtsas som om vi inte ser något, trots att vi befinner oss mitt bland alla dessa förnedrande pedofilbarer? Jag kunde inte slappna av alls på Phuket. Kalla det vad ni vill - men kalla det för guds skull inte semester."

Reflektioner någon?

Hade han haft kurage/vett att skriva Horbarer, istället för Pedofilbarer, samt fått vissa fakta justerade, så hade inte jag blivit upprörd, för horbarer finns det, i hela Thailand, den närmaste mitt hem ligger 30meter bort och kallas "Kareokebar", har lovat frugan att aldrig gå in där.. Igen :whistle:

Tror förresten jag blev erbjuden ett blowjob av en 6-7årig grabb en gång.

Grabben drog mig i skjortan och sa något(jag varken lyssnade eller brydde mig speciellt), tänkte att han tigger väl pengar? tog fram lite små slantar och tänkte ge honom, då blev han bestört och ville ha 100 bath!! för nåt han visade med handsignaler.

Jag blev illamående och gick därifrån, grabben fick småslantarna, ca 10bath.

Detta hände i Ragnong på gränsen till Burma, knappast en turistort, men visst det finns pedofiler, och de kan tydligen se ut som mig.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det är således Okej att en tidning ljuger?

Det är märkligt att vissa tycker det är ok att ” Ljuga” för att sälja flera tidningar eller få artikeln publicerad! Att kalla lögnen för målande språk eller säljande språk eller liknande ändrar inte det faktum att det är en lögn.

Jag anser att en tidning skall hålla sig till sanningen jag är djävligt trött på att tidningar tillåts ljuga som de önskar.

Jag vet att det finns stora problem avseende prostitution i Asien och I Thailand och Kambodja speciellt men detta förbättras då absolut inte av ”ljugande journalister”! Kan ni tänka er själva var gränsen hamnar så småningom ska det var ok att tex ” skriva att någon mördat någon” fast det inte är bevisat men det säljer ju flera tidningar eller!

Ska de få kalla sina meningsmotståndare pedofiler i de säljer ju tidningar då…

Var går gränsen? ??????

Jag personligen anser att journalister som skriver saker de ej kan styrka ( bevisa) skall hängas ut som de lögnare de är oavsett vad de skriver om.

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte varför allt är svart och vitt för en del här på MPR.

Sanningen är att varken i verkligheten eller hos en journalist är livet och sanningen svart eller vit

Vad som är exakt sant och vad som är exakt ljug ligger i betraktarens öga mest

Är man mot sexhandel håller man med honom olika mycket beroende på personliga åsiktgrunder och är man för sexhandel, och till och med i en del fall här på MPR storkonsument i Pattaya, tenderar man att hata honom.

Inte helt oväntat kanske !

Och ingen har därigenom varken fel eller rätt i mina ögon. Bara olika åsikt.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...