Jump to content
IGNORERAD

Andreas Strömberg - journalist - ja - visst.


ITOY

Recommended Posts

(Även till Kim)

Du hade ju förstahandsuppgifter och insåg vad det handlade om.

Bara att tacka ja till pojken - ta ett stadigt grepp i honom på lämpligt ställe -

och fråga om väg till närmsta polisstation.

mvh GD

Jo GD väldigt bra förslag :clapping:

Och när Herr Chang tar ett stadigt grepp om pojken, och traskar iväg

runt hörnet kommer då 8 poliser (för hallicken var utsänd av polisen

för att leta efter pedofiler) blir väldigt svårt för Herr Chang att

försöka förklara att han var på väg till polisstationen, och sen få

sitta kanske 15 år på Bangkok Hilton, nä Herr Chang gjorde nog rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    24

  • BaBoo

    14

  • Magnus-Chumphae

    13

  • ITOY

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo GD väldigt bra förslag :clapping:

Och när Herr Chang tar ett stadigt grepp om pojken, och traskar iväg

runt hörnet kommer då 8 poliser (för hallicken var utsänd av polisen

för att leta efter pedofiler) blir väldigt svårt för Herr Chang att

försöka förklara att han var på väg till polisstationen, och sen få

sitta kanske 15 år på Bangkok Hilton, nä Herr Chang gjorde nog rätt.

Hmm... riktigt så var det inte. Kanske dags att berätta exakt vad som hände (vilket jag berättat förut på Thaitjejer).

Fru Chang är inne på stora varuhuset i Chiang Mai och shoppar. Jag har ingen lust att agera smakråd och vänta medan hon provar en massa kläder och skor, så jag sätter mig utanför med en Beer Chang. Bredvid mig sitter två thailändska tonåringar som likt jag röker en cigarett. Jag pratar lite med dom, och kommer med lite moralkakor om hur olämpligt det är att skaffa sig denna ovana. Se bara på mig, slav under nikotinet!

Tja, mina beskäftiga råd verkar inte ha någon större effekt, och när dom rökt färdigt går dom iväg. Några minuter senare sätter sig en thailändsk man i 30-årsåldern bredvid mig och inleder konversation. Bland annat ber han om en cigarett vilket han får. Vi pratar om det ena och det andra, men sen kommer det:

"Do you like young boys?"

Först förstår jag inte varför han frågar om det, men sen så inser jag att han tidigare på avstånd observerat att jag pratade med thaitonåringarna. Jag svarade väl något intetsägande, men han fortsätter i rask takt med att berätta att några kvarter bort finns ett hus med många minderåriga. Både pojkar och flickor, och jag kan välja vem jag vill! Mot en avgift givetvis, minns dock inte hur mycket. Jag avböjde förstås efter mycket tjat från honom, och till slut gick han. Detta kan givetvis också misstänkas vara ett försök att få med mig någonstans där jag ostört kunde rånas...

Hur som helst såg jag i denna situation ingen nytta i att kontakta polisen. Att jag skulle gripa denna man och ta honom till polisen är väl för mycket begärt? Sannolikt skulle det då dykt upp tio thai som gärna skulle hjälpt till att ge farangen stryk.

GD får gärna berätta hur han hade agerat i samma situation.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hmm... riktigt så var det inte. Kanske dags att berätta exakt vad som hände (vilket jag berättat förut på Thaitjejer).

Fru Chang är inne på stora varuhuset i Chiang Mai och shoppar. Jag har ingen lust att agera smakråd och vänta medan hon provar en massa kläder och skor, så jag sätter mig utanför med en Beer Chang. Bredvid mig sitter två thailändska tonåringar som likt jag röker en cigarett. Jag pratar lite med dom, och kommer med lite moralkakor om hur olämpligt det är att skaffa sig denna ovana. Se bara på mig, slav under nikotinet!

Tja, mina beskäftiga råd verkar inte ha någon större effekt, och när dom rökt färdigt går dom iväg. Några minuter senare sätter sig en thailändsk man i 30-årsåldern bredvid mig och inleder konversation. Bland annat ber han om en cigarett vilket han får. Vi pratar om det ena och det andra, men sen kommer det:

"Do you like young boys?"

Först förstår jag inte varför han frågar om det, men sen så inser jag att han tidigare på avstånd observerat att jag pratade med thaitonåringarna. Jag svarade väl något intetsägande, men han fortsätter i rask takt med att berätta att några kvarter bort finns ett hus med många minderåriga. Både pojkar och flickor, och jag kan välja vem jag vill! Mot en avgift givetvis, minns dock inte hur mycket. Jag avböjde förstås efter mycket tjat från honom, och till slut gick han. Detta kan givetvis också misstänkas vara ett försök att få med mig någonstans där jag ostört kunde rånas...

Hur som helst såg jag i denna situation ingen nytta i att kontakta polisen. Att jag skulle gripa denna man och ta honom till polisen är väl för mycket begärt? Sannolikt skulle det då dykt upp tio thai som gärna skulle hjälpt till att ge farangen stryk.

GD får gärna berätta hur han hade agerat i samma situation.

Herr Chang har talat.

Precis som du, självklart. Har aldrig påstått annat.

Och inte kräver du heller att jag skulle gjort annorlunda.

(precis som jag skrev att det vore under bältet att göra det av dig)

Poängen var att du ansåg att Andreas, han ska minsann gå till polisen, han.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jo GD väldigt bra förslag :clapping:

Och när Herr Chang tar ett stadigt grepp om pojken, och traskar iväg

runt hörnet kommer då 8 poliser (för hallicken var utsänd av polisen

för att leta efter pedofiler) blir väldigt svårt för Herr Chang att

försöka förklara att han var på väg till polisstationen, och sen få

sitta kanske 15 år på Bangkok Hilton, nä Herr Chang gjorde nog rätt.

Oxå min åsikt.

Och att är just precis vad alla kräver av en notisjournalist.

För att få skriva om kriminella handlingar ska man alltså ingripa aktivt själv.

Dold kamera och andra goda förslag kom det fram här i tråden.

Någon kan väl försöka det med Hells Angels på hemmaplan :suicide:

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet ju inte säkert men om det vimlar av pedofilbarer vore det väl bara att hämta polisen och visa dom, måste ju vara svårt att gömma undan alla minderåriga på så många ställen, men vad vet jag ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som du, självklart. Har aldrig påstått annat.

Och inte kräver du heller att jag skulle gjort annorlunda.

(precis som jag skrev att det vore under bältet att göra det av dig)

Poängen var att du ansåg att Andreas, han ska minsann gå till polisen, han.

mvh GD

Nej GD,

Jag anser inte att Andreas måste gå till polisen och det har jag inte skrivit heller. Vad jag anser rimligt är att han i sin artikel presenterar lite mer bevis och dokumentation av det han påstår sig sett. Det är vad jag kallar journalistik, och det kan väl inte vara så svårt?

Det är ju ganska grava anklagelser om Thailand som han utan belägg vräker ur sig, men du tycker tydligen att ändamålet helgar medlen?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Då kan jag gladeligen kalla dig för pedofil också Gammeldanskan. Va fan det är ju bra att pedofilin kommer upp i ljuset. Gammeldansken är ju man och han har thailandsanknytning så han kan lyftas fram som pedofil även om det inte är bevisat att just han tänder sexuellt på barn. Det kommer säkert att rädda några barn från att bli utnyttjade om det blir debatt och skrivs om pedofili.

Men allvarligt talat så är det ju glasklart att inte poliser, Läkare och lärare ska ljuga i sitt yrkesutövande. Du verkar helt sakna känsla om vad som är acceptabelt, rätt och fel Gammeldansken.

Varför erkänna att man har fel när man kan slingra sig som en orm?

Om det gör dig gladare att kalla mig det ena eller andra, ITOY, så är det dig väl unnat.

Precis som med Andreas så är det bara din egen trovärdighet som kan fara illa av det.

Hur omsorgsfullt man än formulerar sig så går det tydligen alltid att läsa

så det passar i ens egen bild.

Försök ändå igen.

Jag ger exempel på att det ljugs i de nämnda yrkesgrupperna

och jag försöker hitta anledningarna till varför.

Inte tycker väl jag att det är bra om poliser ljuger.

Men jag är övertygad om att det förekommer. Inte minst när poliser

ska utreda andra polisers brott.

Inte tycker väl jag att läkare ska ljuga - om inte det finns en anledning

som den jag beskrev.

Inte heller tycker väl jag att mäklare ska göra det, men tror inte

du också att det händer varhelst det finns ekonomiska incitament?

Och vad gäller lärarna så kan de nog inte alltid hjälpa om de råkar ljuga.

Du kommer säkert att påstå att det är dumhet som får någon att våga gå emot strömmen

och visst kan det vara så. Men det kan lika väl vara feghet att låta bli.

Ditt inlägg reser frågan om vem som avgör när det är det ena eller andra.

Vem som bestämmer vad som är lögn.

Är det det allt du inte håller med om?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nej GD,

Jag anser inte att Andreas måste gå till polisen och det har jag inte skrivit heller. Vad jag anser rimligt är att han i sin artikel presenterar lite mer bevis och dokumentation av det han påstår sig sett. Det är vad jag kallar journalistik, och det kan väl inte vara så svårt?

Det är ju ganska grava anklagelser om Thailand som han utan belägg vräker ur sig, men du tycker tydligen att ändamålet helgar medlen?

Herr Chang har talat.

Förlåt, HC, jag missuppfatade dig nedan.

Men han skulle iaf. ta tag i saker och ting :-)

Problemet är väl att denna så kallade journalist gjort det enkelt för sig. Han tycker sig ha sett pedofilbarer i Patong. Några bevis presenteras icke.

En äkta journalist med lite mod hade förstås gått in med dold kamera och mikrofon och dokumenterat det han verkligen erbjöds. Och kollat upp åldern på de som erbjöds. Men det var väl för mycket besvär, eller så vågade han inte...

Herr Chang har talat.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

(Även till Kim)

Hmm - men polisen hade varit mycket mera tillmötesgående mot Andreas?

Du hade ju förstahandsuppgifter och insåg vad det handlade om.

Bara att tacka ja till pojken - ta ett stadigt grepp i honom på lämpligt ställe -

och fråga om väg till närmsta polisstation.

Men det är alltid någon annan som ska göra jobbet.

Typ Andreas. Och få skit för att han alldeles oavsett om det finns pedofiler just på

den platsen han skriver om - i alla fall medverkar till att den genomsnittliga

flata svenska turisten åtminstone får en chans att begripa att det finns en baksida

även av semesterparadiset i Thailand.

Om hänsynet till vad folk tänker om turister som likt Kim har rent mjöl i påsen

hindrar att notiser som denna publiceras överhuvudtaget, är det inte mycket kritiskt

tänkande som kan offentliggöras, för alltid är det nån som känner sig träffad.

Själv försöker jag sprida information om burmesernas situation i Thailand.

Knappast en enda svensk turist är medveten om att den skugga han ser vakna upp

på hotellets bakgård en tidig morgon och som först ägnar sig åt sitt eget företag:

(AB Sopletning) för att sedan övergå till sina "anställningar" - diverse 3D-jobb

(Dirty, Dangerous, Demeaning) för en daglön som inte ens räcker till för att

betala dagens första väl behövda återställare för svensken den morron.

Det känns jävligt oviktigt om exemplen är 100% korrekta, om just ditt hotell

har burmeser eller kambodianer eller pakistanier anställda, eller om just du tar dig en återställare.

Att nagelfara Andreas notis på det sättet hindrar läsare att se helheten bortom detaljerna.

Anledningen till mitt "eventuellt" ovan om turistens förståelse för resmålets problem.

Obstruktion enligt mitt sätt att tolka debatten, och, när den utförs systematisk: ett demokratisk problem.

Vilket är synd när det gäller ett problem som är så angeläget som barnprostitution.

Att dessutom kräva diverse fysiska straff och böter är enbart löjligt.

mvh GD

Kära GD,

var har du fått din kunskap om pedofiler ifrån. Har du någonsin sett en pedofil. Jag har sett pedofiler, många, och även råkat ut för dessa. Jag var som dig under många år, jag hatade dessa människor, det räckte att jag såg någon som tycktes se ut som en pedofil för att jag skulle börja skaka och gråta. Det skedde även när jag blivit nykter eftersom jag tyckte det var för skämmigt att ta upp i min inventering av mitt liv. Efter att jag bearbetat den våldtäkt, flera, jag råkade ut för i min ungdom, både män och kvinnor, så insåg jag att dessa personer är sjuka och behöver vård. Det svåra är att de för det mesta inte vet om att de har gjort något fel.

Jag har en fråga till Er på MPR: Hur många av Er har laddat ner bilder och/eller filmer på nakna tjejer/killar som kan vara under 18 år? Även tecknade serier som visar barnsex är förbjudet att inneha. Om ni har det så är ni kriminella. Du kan, med dina medbröder, skrika hur mycket ni vill om dessa "Jävlar som borde få en smärtsam kastrering" men du borde istället inse att de är sjuka. Visst, de har gjort något hemskt men vakna upp lite. Han, AS, är skyldig att kolla upp att det han skriver är sant. Det var allt jag hade att skriva denna gång.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det vet ni ju alla här att Journalister ”ljuger aldrig” och den som hävdar att en journalist ljuger har alltid fel!

Skulle du mot förmodan anse att en journalist ljuger så måste du presentera bevis för att han ljög uppsåtligen samt skriva till alla medier och presentera dessa bevis!

Mvh

Magnus-Chumphae

Kan ju inte svara för en hel yrkeskår men du är välkommen att söka igenom det jag skrivit om Thailand under drygt 12 år och hittar du en lögn där så är du duktig. Du ville ju inte skriva och påpeka flör Anders var han hade fel, eftersom det tydligen inte lönar sig.

Du ansvarar givetvis för alla inom ditt yrkesskrå?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktisk en kul och vettig fråga!!!!

När det gäller poliser så får man lov att påminna om kårandan.

Den sägs spela in - iaf när polisers hederlighet ifrågasätts.

(Vad än fd. skolpolisen Arne säger - lite absolut inte på honom)

När det gäller mäklare (vilken sort du nu än menar) så är det väl

inte mycket som hindrar dom - iaf de som säljer hus - att ljuga friskt (eller iaf att förtiga sanningen)

Efter de friskrivit sig med att du som köpare har undersökningsplikt. menar jag.

Läkare?

Knepig fråga. Ibland kan du bli mera sjuk av att få veta att du är det.

Är det läkarens plikt att hålla dig så frisk som möjlig eller så informerat som möjlig?

Lärare?

Jag är nöjd om de också lär barnen källkritik. Det kan behövas för att hindra journalister

att få för mycket makt i de godtrognas värld :-)

Notera vad elegant vi kom tillbaka på den smala väg med namnet ontopic

mvh GD

Du bara babblar utan att svara!!

Tycker du att dessa yrkeskategorier (inklusive journalister) har rätt att ljuga? JA eller NEJ om JA förklara då varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

återgälda frågan till GD,vad försigår i ditt huvud som försvarar denna A.S.är det hans sensationsskriverier eller som jag tycker ogrundade uttalanden för att tjäna ihop till brödfödan,sådana skriverier är väl horeri om nåt.Mvh Måne

Jag skulle oxå gärna vilja förstå varför GD försvarar denne A.S (hoppas att jag aldrig möter någon av dem)!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja

Nu är det ett jäkla ältande hit och dit.

Är det inte bättre att ise att man kan ha olika åsikter i olka frågor utan att ngn åsikt behöver var direkt rätt eller fel?

Själv tycker jag artikeln är en prutt i universum. Om den 100% luktfri eller inte är inte är inte av extensiell betydelse.

Nästa världsfråga ...

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja

Nu är det ett jäkla ältande hit och dit.

Är det inte bättre att ise att man kan ha olika åsikter i olka frågor utan att ngn åsikt behöver var direkt rätt eller fel?

Själv tycker jag artikeln är en prutt i universum. Om den 100% luktfri eller inte är inte är inte av extensiell betydelse.

Nästa världsfråga ...

mvh

Nej, olika åsikter kan man väl ha, men inte om en bar är full av pedofiler eller inte, det definieras av bestämda faktorer.

Tycker själv precis som du att artikeln egentligen är "en prutt i universum" och jag hade inga planer på att bevärdiga denna A.S någon längre stunds uppmärksamhet. Tänkte från början bara skriva 1 mening till stöd för dom som sa att A.S använt fel ord när han beskrev barerna på Bangla. Orkar inte bry mig mer om vad en svensk journalist som uppenbart bara har erfarenheten av att snabbt gå igenom nämda gata, utan att bry sig om att tala med varken tjejer eller kunder, tycker.

Nej det som triggade mig att fortsätta den onödiga diskussionen var att en del skribenter i tråden utryckte åsikter om att de som i tråden förnekade det A.S skrev gjorde det av skäl som "vill inte inse problematiken med barnsexhandel i Thailand" mm struntprat.

Egentligen bryr jag mig inte alls om denna A.S och hans åsikter. Som sagt, en korkskalles prutt i universum.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikeln är olycklig eftersom den riskerar att bli en i mängden av artiklar om Thailand det senaste året som bidrar till "Peter och Vargen" problematiken. Var och varannan svensk har numera varit i Phuket och de flesta har strosat längs Bangla Road åtminstonde en kväll och jag utgår från att ingen tror sig ha sett pedofilbarer även om säkert många äcklats av den oppna prostitutionen.

Barnsex och tjejer som mår dåligt av "vanlig" prostitution finns det alldeles for mycket av i Thailand. Om nu en serios journalist gor ett seriost reportage om detta så är det en uppenbar risk att det drunknar i mängden av undermåliga reportage om "Pedofili i turistparadisen" och folk i allmänhet rycker på axlarna och säger "ytterligare ett skandalreportage skrivet for att forsorja sig, jag läser serierna istället" vilket givetvis vore olyckligt.

Den enskilde journalisten, framforallt en frilansade, måste givetvis i forsta hand skriva artiklar som han kan forsorja sig på och enbart i andra hand artiklar som betyder något. Men att forsvara artiklar som denna på alla mojliga märkliga vis när man inte har något ekonomiskt intresse av det kan jag inte forstå, om man inte enbart tycker det är kul att argumentera vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Som sagt det som journalister skriver ska man ta med en nypa salt, och det gäller alla ämnen.

Det finns alltid saker som påverkar det dom skriver, t.ex uppdragsgivare, lojaliteter, ekonomi och politisk hemvist m.m

Att sensations reportage säljer är ju tragiskt, speciellt när nästan alla vet att det är ren lögn det som skrivs.

Men journalister i stort (det finns seriösa undantag) är beredda att smutskasta och ljuga för pengar, och tvekar inte att trampa på andra för att berika sig själva.

Dom är oftast lika bra på att ljuga som dom politiker dom är satta att bevaka.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja

Nu är det ett jäkla ältande hit och dit.

Är det inte bättre att ise att man kan ha olika åsikter i olka frågor utan att ngn åsikt behöver var direkt rätt eller fel?

Själv tycker jag artikeln är en prutt i universum. Om den 100% luktfri eller inte är inte är inte av extensiell betydelse.

Nästa världsfråga ...

mvh

Där träffade du spiken på huvudet eller .kanske det är tvärtom man ska säga. Var och varannan dag läser man ju i svensk kvällspress om mördarsniglar. galna kosjukan, svininfluensan och annan olycka som förutspås närmast utplåna den svenska befolkningen. Instämmer med att det är en prutt i universum, och knappt ens det.

Mvh Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där träffade du spiken på huvudet eller .kanske det är tvärtom man ska säga. Var och varannan dag läser man ju i svensk kvällspress om mördarsniglar. galna kosjukan, svininfluensan och annan olycka som förutspås närmast utplåna den svenska befolkningen. Instämmer med att det är en prutt i universum, och knappt ens det.

Mvh Fritz...

Ja precis, det finns så mycket elände i världen så vi kan låta vissa lögner/osanningar passera. Moral eller yrkesetik för journalister kan vi glömma helt för det finns svininfluensa och mördarsniglar som är så mycket allvarligare. Jag tycker också att vi kan låta poliser, advokater, lärare och politiker ljuga också för det finns ju värre saker i världen som krig och aids.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis, det finns så mycket elände i världen så vi kan låta vissa lögner/osanningar passera. Moral eller yrkesetik för journalister kan vi glömma helt för det finns svininfluensa och mördarsniglar som är så mycket allvarligare. Jag tycker också att vi kan låta poliser, advokater, lärare och politiker ljuga också för det finns ju värre saker i världen som krig och aids.

Hej på dig. Jag uppfattar ditt inlägg som ironiskt, dvs "förtäckt hån" mot mig och mitt inlägg. Om du läser mitt inlägg en gång till så borde du inse att det är kvällspressen och dess journalistik jag har invändningar mot och inget annat. Härmed avslutar Mr Fritz sina inlägg i denna tråd

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad befriande att det (äntligen) är någon mer än jag som verkar tycka att en liten notis eller bildtext

inte är något att bry sig om - och att kraven på fysisk bestraffning av journalisten, är löjliga överreaktioner.

Om man vågar ha åsikten att det luktar skit någon stans i Thailand riskerar man att starta ett

lämmeltåg av "Thailovers" som i sin iver att försvara det luktfria paradiset inte drar sig för

personliga påhopp med ord som lögnare, pedofil och orm.

I stället för en diskussion om varför det luktar eller hur det kunde dofta

startas vildsinta ordkrig om det överhuvudtaget är acceptabelt att tycka att det luktar.

Det tycker jag är lite sorgligt, oavsett vems fel det är.

Att inse att man inte måste få alla som missuppfattar (eller väljer att missuppfatta),

att förstå, att man inte menar illa, tror jag blir min slutsats av denna diskussion.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du stackars missförstådde Hr GD

Sluta tramsa nu! Journalisten utmålar alla som tar en bira på en bar i Thailand som

presumtiva pedofiler. Du försöker med alla medel försvara han men blir sedan själv missnöjd

när någon kallar dig pedofil. "Egen skit luktar inte illa" eller hur lyder talesättet.

Jag tror inte alls att du har en annan åsikt än de flesta andra här angående att blandas ihop

som en pedofilbarbesökare utan det är väl som vanligt, du debatterar för eller emot vad som helst

bara du får debattera. Tyvärr valde du visst fel ämne denna gången!

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu har det verkligen spårat ur i denna tråd må jag säga. Jag tror nog att alla här hatar pedofiler och vet att det inte kryllar av pedofilbarer i Thailand. Alla är nog också ense om att artikeln inte direkt gav en rättvis bild av Thailand. Sedan kan man ju diskutera nyanser som journalistens ansvar, artikelns verkan eller lukten av olika personers bajs men vi behöver ju inte bli ovänner bara för att vi har olika åsikter.

serenity now

http://www.youtube.com/watch?v=5513mXmQbw4

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja du stackars missförstådde Hr GD

Sluta tramsa nu!

.. osv ...

/SatanG

Känns som en bekräftelse på att min slutsats är rätt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...