Jump to content
IGNORERAD

Maitans Strandhugg (Changhugg)


Maitan

Recommended Posts

Vilket jävla gnäll!

Ni har ju gjort ett val, Ni älskar Er sambo/fru (antar jag). Är det fel så hoppa av,gnäll inte över situationen. Den kan Ni ändra på,lev bara utan partner istället för att beklaga Er över Eran dilemma (det är ju aldrigför sent att bryta ihop och komma igen.

Ni kan gången med thaikvinnor,det är ju genomgått på detta forum och andra forum hur mycket som helst. Bjud på Er så bjuds det tillbaka. Trist när det inte funkar,men shit happens!

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    628

  • måne

    86

  • Nerike

    47

  • Odin

    39

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja jag får väl dra min story också

damen arbetar ju som städerska på ett hotell hårt jobb kommer hem vid 1730.jag hämtar barnen på dagis fixar mat mm .nu

har en väninna en thaitakovay som hon vill hyra ut.dagskassan är 1500kr per dag varje dag i månaden (öppet)

hyran är på 12000kr i månaden det blir en lön på omkr 11-12000kr i månaden.nu tjänar hon 12-13000kr på hotellet

men det stora problemet är att när hon stänger kl 2000 så ska det städas 1 timma med påföljd att hon kommer hem 1030-2300

varje dag.och då sover ju en annan.alltså vad fan ska man vara tillsammans när man aldrig träffas.så för mig är det inget alternativ.

och så nu håller tjatet på du tänker inte på mig bla bla

så man börjar bli trött 1zgarz5.gif

Clion säg ifrån direkt denna plan

Du säger

DK 1500/dag

Hyra 12000

Hyran är alltid för företag 12 000 + moms det vill säga 15 000:-

DK 1500/dag om ni har öppet 30 dagar så får ni in 45 000:-

Minus hyra 30 000:- kvar minus inköp brukar ca 35-40 % men säg att ni är duktiga så nu har ett inköp på 35 % då har ni kvar 19 500:-

El och gas ca 5000:- då har ni kvar 14 500.-

Så eftersom hon har eget så måste hon betala arbetsgivaravgf. skatt som brukar bli ca 63 %

Så av dom 14 500:- efter 63 % så har hon kvar 5 365:-

Men då får inget gå sönder som ex. disk,kyla kassa mm.

Och ni skall även räkna med att hon måste skatta för maten hon äter, även om man har egen rest. så räknas det som förmån.

Skulle även tro att ni inte kommer ha öppet i 30 dagar så det som blir kvar är säker mycket mindre än dom 5 365:-

Vissa henne detta och säg att Nerike jobbar med att sälja restauranger och han kan dom här grejorna samt kostnader skatter mm.

En annan sak varför vill hon hyra ut, jo för den går inte runt som du ser utan det blir ett slavkontrakt.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med Nerike(och det är inte ofta)Och hur ska Joel känna igen sin mamma när hon är borta all hans vakna tid.Jag tror hon måste inse att detta är inte Thailand vad det gäller affärer och avgifter och NÄR ska ni åka till Thailand,nerike räknade på 12 månaders jobb.Blir det en månads semester så blir förtjänsten ännu mindre.Och har för mig att du pratade om att flytta till Thailand om 2-3 år?hur blir det med det då???NNNNÄÄÄÄÄ,få henne på andra tankar och det fort.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ingen fara gubbar jag går inte på den grejen

:crazy:

Men det jobbiga är ju att dom inte lyssnar vad man säger utan väninnorna äääär så snälla :diablo:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, grakull. Det kanske finns känslor inblandat med sin Thaidam oxå då är det inte så lätt att säga goodbay som du tycker. Men du är väl en Fantomen så det är väl inga problem för dig :whistle: Om nu Maitan tar upp ämnet med sin Tjej och vill höra andras åskter med sina fruar så behöver du inte svara så korkat din idi*t så det är bättre att du håller käften och inte svarar alls :diablo::bag:

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppsan sakeo,har du käkat taggtråd till lunch??Maitan är nog man nog att sortera inläggen här.Att kalla nån för i***t är väl lite hårt.Men du kanske bara är lite fredagsglad :drinks: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Får beundra Mait som är en öppen gubbe.kan vara skönt å ventilera sina känslor

säkert att det inte e nån dans på rosor med hotell å bar och alltid trevlig

så om du behöver få ur dig dina bekymmer eller nåt annat så kom igen

här är många på forumet som kan komma med uppmuntran och råd :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Måne jag blev bara lite upprörd men det går över, han en trevlig helg även du clion. :drinks:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, grakull. Det kanske finns känslor inblandat med sin Thaidam oxå då är det inte så lätt att säga goodbay som du tycker. Men du är väl en Fantomen så det är väl inga problem för dig :whistle: Om nu Maitan tar upp ämnet med sin Tjej och vill höra andras åskter med sina fruar så behöver du inte svara så korkat din idi*t så det är bättre att du håller käften och inte svarar alls :diablo::bag:

Sakaeo

[/quote

Hej Sakaeo!

Tjaa,vad skall jag säga om den kommentaren...idi*t tycker jag nog var lite mustigt, du är förstås nära vän till Maitan och tar honom i försvar. Det är bra,sådant har man vänner till. Jag och Mait är bekanta, jag har bott hos honom och mått bra med det. För den skull så må man väl ändå ha en uppfattning som inte idi*tförklarar en,eller?

Jag anser att ett forum likt detta skall vara så att man kan tycka saker utan personliga påhopp från vissa.

Sen tycker jag att man skall inte lämna ut sin kära på det viset som Mait gör,det skall han diskutera med henne om, inte alla hans besökare.

Grakullf

Det är bättre att lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vill be om ursäkt för att jag tog upp detta på tråden, ville bara skriva av mig. Eftersom min käraste bara tittade på mig, det var som att prata med en väg. :crazy: Men som ja förstår så var det några som tog illa åt sig så ber jag om ursäkt. :wai:

Mvh Maitan :(

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är livet tungt och ibland ler det :friends: Att ta upp sina jobbiga perioder här på forum kan lätta upp när man inte har någon att ventilera dom med.Om maitan känner sig dassig så tycker jag det är vår plikt att försöka stödja honom.Han har säkert övervägt innan han skrev och ansåg nog att många här hade erfarenhet av liknande problem.Starkt gjort maitan och hoppas det löser sig för dig :friends::drinks: Mina sympatier har du iaf.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Maitan

jag står på din sida. Det är skönt för stjälen att få skriva av sig när man mår mindre bra p.g.a av att ni har trassel. Jag tycker det hjälper väldigt mycket och man får en chans att reflektera över sin egen reaktion. Kämpa på Maitan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Mait idag var det dystert IFK-Häcken 0-1 och missad straff av blåvitt.

Men Frölunda vann efter förlängning,Niklas Andersson när det var 1 minut kvar av 4 perioden.

Ha de.

Johnny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hej vill be om ursäkt för att jag tog upp detta på tråden, ville bara skriva av mig. Eftersom min käraste bara tittade på mig, det var som att prata med en väg. :crazy: Men som ja förstår så var det några som tog illa åt sig så ber jag om ursäkt. :wai:

Mvh Maitan :(

Du ska absolut inte be om ursäkt för att några kommer med trista inlägg.

Mycket bättre att få skriva av sig än att bära det inom sig och det exploderar vid fel tillfälle.

Vi alla känner frustration när det är en fnurra på tråden och det är som att prata med en väg.

Jag vet inte om du har några vänner nere i Thailand som du verkligen kan prata ut med.

Visst kan man prata med "polare" men det är inte samma sak som att prata med en vän.

Jag har förmånen att jag har flera barndomskamrater som jag kan lufta mina känslor med.

Kanske dom inte har några råd att ge men att får utbyta erfarenheter och att dom lyssnar är viktigt.

Hoppas att det löser sig till det bästa för dig :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Maitan du behöver inte be om ursäkt, när det kom direkt från ditt hjärta. Det var ärligt och naturligt från dig och det är ingen skam.Det är många som är i din sitts men vill inte ekänna det.

Hej Grakullf. Jag har aldrig träffat Maiten personligen, men jag tycker han verkar OK vad jag läst på forumet det är säkert du oxå, jag blev bara lite iriterad när du sa att det var bara att lämmna damen så enkelt är det inte tycker jag. Nu är det ju inte så att Maiten har tagit damen till Sverig. Som många andra har gjort då är det inte så enkelt att säga good bay bara.

Hoppas att du förstår vad jag menar.

:drinks:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lappen å Sakaeo, tack för erat stöd det har börjat lösa sig något nu. Det är ej lätt att driva företag här nere, när man sålde att där hemma och flyttade ner hit för gött. Visste man inte hur myndiheterna fungerade, man trodde det är väl som hemma i svedala. Men så var det inte..man trodde också den man är ihop med skulle veta mer om sitt land hur det fungerar. Men det är jag själv som valde detta liv så man skall väl ej klaga. Men det är kvar 5 år och en månad då skall ja ta min pension och leva som turist igen. :friends::drinks:

Mvh Maitan :8::beach: Vill tacka alla som stöttade mig, J43 f-n att de förlora mot Häcken.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena maitan,skönt att höra du mår bättre.Från det ena...tror du att du kan fixa nån som hämtar mig på utapao flygplats när jag kommer,det vore kanon att slippa tjafsa med flygplatstaxikärringen(igen)hon försöker alltid rocka mig när jag anländer :diablo: Mvh Måne :drinks::friends:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej gubbs, nu vill ja bara säga MÅ FAN TA ALLA FRUNTIMMER ingen till namn eller annat men så känner jag mig. Och det skänns skönt, bli inte arg på mig men f-n vad gött det hörs där ute...

Mvh Maitan :8::beach:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har hänt nu kompis ?

Ta et nu lungt så kommer vi snart ned och stöttar upp dig på alla flanker :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde djävulen hade den kontrollen redan :whistle: lugn nu tills Måne kommer ner så ska vi lösa det där med kvinnfolket.Dom vet redan sin plats men man måste leda dom dit :crazy: väntar på pm:et :great: Mvh Måne

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...