Jump to content
IGNORERAD

Maitans Strandhugg (Changhugg)


Maitan

Recommended Posts

conservator

Årligt talat gubbar är allt så bra som ni säger? Mvh Maitan.

Jag har krockat många många ggr under min "karriär" så du är inte ensam om detta!

Däremot så precis lika snabbt som konflikten kom in i bilden lika snabbt kan den försvinna (enl mina upplevelser) utan att man fattat ngt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    628

  • måne

    86

  • Nerike

    47

  • Odin

    39

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag lever lyckligt både därnere och här men visst f-n blir det konflikter.Det gäller att ta med sig erfarenheterna från varje konflikt så kanske man kan hantera den bättre nästa gång,för konflikter kommer alltid.Mvh Måne som tycker de blir färre och färre och lättare att lösa nuförtiden :great:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Conservator, gött att höra nån som har erfarenhet. Jag tror det är inte många som lever lyckliga här nere, sen vet jag också de som lever lyckliga här nere..

Mvh Maitan.

Ja det är definitivt inte ovanligt-sen som sagt så brukar det fixa till sig relativt snabbt igen!

Men det är säkert många som har hamnat i totalt obegripliga konflikter med sina damer!(svartsjuka är nog vanligt och då de söta ögonen förvandlas till kolsvarta skräckinjagande små klot) Som förgående sa gå och ta dig en bärs, sen så har det säkert lagt sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis hänger inte med vad du menar,som ja kan förstå allt ok. Helt ok, f-n detta är ej dans på några ..

jag går ut säger att ja har jobbigt.vet ej hur ja skall uttrycka mig nu. Men säger grattis till alla lyckliga.

Mvh Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Maitan!

Sök upp några av dina svenska kollegor ( i Jomtien t ex ) och få lite nyttig och befriande input.

Bara ett förslag.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ordnar sig för dig med,hon kanske visar upp en liten maktdemonstration,stå på dig

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det tycker du är vettigt, Jive? Mvh Maitan.

Jag vet inte om det är det vettigaste, men jag tror det är viktigt att ha någon att prata med när det kör ihop sej.

Jag tror det är bättre för er alla om ni, svenskar, ser varandra som kollegor och inte som konkurrenter. Ett synsätt som ni alla kan tjäna på.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Maitan Två saker jag kan gå i taket för är UPP TO och då svartsjukan träder in är I NOW fast det är så jävla fel, dom tror att det är sanning om deras fatasier det kan göra mig tokig. Man hoppas ju att svartsjukan ska gå över innas förhållandet tar slut för man orkar inte längere att ställa upp och bara få skit. :(

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att höra Mait :(

Måste vara något med den här dagen... var värsta grälet här också nu på morgonen :kort:

Men det löste sig med en webcam sesion :great:

Vi får ta gemensamma tag mot denna orättvisa och tala dom tillrätta över en öl när jag kommer ned :drinks:

Men det slutar väl som vanligt med att vi säger "Sorry Hunny" också smälter vi som smör i solsken igen :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Hej Thainab verkar som vi är dom två som har fått tag i feel tjejer. Maitan

Fel o fel! men jag är helt säker på att det finns många många fler! jag känner igen mig själv och har som sagt var befunnit mig där vid en massa tillfällen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag inte Mait, men dom är ju från samma by :whistle:

Det går snart över ska du se kompis, låt det bara gå lite tid så känslorna får svalna, sen kan ni reda ut allt :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Enis hänger inte med vad du menar,som ja kan förstå allt ok. Helt ok, f-n detta är ej dans på några ..

jag går ut säger att ja har jobbigt.vet ej hur ja skall uttrycka mig nu. Men säger grattis till alla lyckliga.

Mvh Maitan

Lycklig och OK de vet e faan.

Har nog skrikigt ur mina lungor vid ett antal tillfällen under årens lopp då frugan på intet sätt har sammalika tankebanor som en annan. :suicide:

/Enis - som kommer med en liten separat uppdatering under kvällen eller morgondagen :wai: (vad kan det vara då måntro :huh: )

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Maitan

Nu vet jag inte vad du menar med lyckligt förhållande.

Visst har jag och tjejen kanon ibland och rena världskriget andra dagen

Men nu skiter jag i henne när hon sätter den sidan till med deras så kallad svartsjuka.

Verkar vara den bästa medicinen, hon kan sitta på rummet och tjura

Och hon har slutat med up to you, men den löjliga tysta leken dyker upp då och då men jag skiter i det

jag drar iväg på stan själv det dröjer inte länge för hon dyker upp som inget har hänt.

Men visst har vi det bra den mesta tiden men vissa konflikter blir det ibland

Jag har lär mig nu efter 5 år med tjejen att inte bry mig så mycket

Hon vill bara att man själv ska må dåligt och när dom ser att jag inte gör det

Då brukar det gå över.

Du kommer att få se när jag kommer och hälsar på dig hur bitchig min kärring kan va

Fast hon får ge sig, allra helst när man sitter på beachen och hon ska ha allt.

Det bästa är att köpa massage till henne då är hon tyst i en timme och hon mår bra efter det.

Har sagt till henne att om hon inte skärper sig och slutar leka madame så kommer det att ta slut mellan oss.

Så det har blivit bättre med åren, och nu har vi en ömsidig respekt till varandra

Fast vissa dagar kommer bitchen fram, kan även vara jag som har en dålig dag

men det brukar gå över rätt fort.

Så ta det lungt bara så kommer du se att det ordnar sig, för den som säger att dom är 100 %

lyckliga med sitt förhållande den ljuger finns alltid nåt man retar sig på så även med henne att hon hittar fel på en annnan.

Min retar sig på mig att man dricker lite mycket när man har semester, men har sagt till henne att det är min semester och hon skall inte förstöra den för mig.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Nerike, du verkar ha lärt dig hantera situationerna på ett bra sätt!

Tackar!

Jag man är väl inte världens bästa själv så man får ta hennes brister likaväl som hon får ta min brister.

Så man brukar säga man får det man förtjänar *smile*

En egensak som min tjej har som jag tycker om är att, hon är inte snål i alla fall inte med mina pengar *smile*

Nä hon är inte snål med hennes heller.

Hon har lärt sig att hushålla med pengarna och inte som det var i början, då hon trodde att pengarna växte på träd i svedala.

Som sagt så har vi det ganska bra ihop, fast gräset är alltid grönare på andra sidan *smile*

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Enis å Nerike för dessa ord, men ibland kan man ej bara finna sig i allt. En av mina bästa vänner kom på besök idag har ej sett honom på ca 1 år, han har haft problem med sin that tjej ett bra tag. Hade mycket gäster när han kom så gick ej att prata privat, efter ett tag ville han att vi skulle ner tii stranden så vi kunde sitta i lungn å ro. Då dök j-velen fram å börja .han gick förre mig ner ringde en gång undrar var ja var, sa är på gång.Sen när ja kom ner hade han dratt. Ingen fara med detta men jag lever ej på samma sätt som för.man ställer upp på allt men tycker man sitter på (Hong Kong)har f-n ingen frihet.

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja Mait här är det världskrig för tillfället så du är inte ensam :diablo:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Årligt talat gubbar är allt så bra som ni säger? Mvh Maitan.

Jag lovar att allt är kanonfint mellan mig och min hustru men har för länge sen insett att jag dragit högsta vinsten i ett lotteri.

Starkt gjort av dig att hålla skenet uppe när jag besökte dig i dag. Pannbiffsmackan var som vanligt en höjdare great.gif

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja maitan och bättre hade blivit om hon visste att du sitter här på mpr och öser skit över henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mait.

Jag hade turen (eller oturen) att skiljas från mitt ex. i våras/somras.

Jag hade åxå turen att träffa min nuvarande efter bara ett par månader, men i mina ögon så finns det vissa tydligt stereotypa otrevliga drag hos alla Thaitjejer som poppar upp när man minst anar.

vis av erfarenhet har jag gjort fullständigt klart för min tjej att vissa saker accepterar jag inte, jag hade ju mitt förra förhållande i färskt minne.

Första gången hon körde tysta leken med mej så upplyste jag henne vänligt men bestämt var dörren var belägen, och berättade samtidigt att i min värld så berättar man vad som är fel (annars är det inget som är fel).

Det tog ett tag men hon fattade vad jag menade och har gett mej en hel del cred för det efteråt, fast nu med ökad säkerhet så börjar thaitakterna komma tillbaka.

Men hon surar utan synbar anledning då och då, och jag gör som Nerike och negligerar henne. Och även hon kommer (hittils) alltid till mej som om inget har hänt när hon har surat färdigt.

Men då börjar jag ifrågasätta varför hon var sur, och jag ger mej faan inte (det är inte alltid så lätt när hon efter en eller ett par dagars surhet kommer och vill kramas).

Allt är inte rosenrött för att hon bestämmer det, (fan heller)

Jag vill veta varför hon tjurat, och påtalar åxå att jag kan inte hjälpa om jag inte vet vad som är fel. PRATA KÄRRING

Jag älskar henne och vill inte förlora henne för allt smör i Småland... MEN (obs stort men) livet är för kort för att leva i ett dåligt förhållande, jag vill inte sitta på hemmet och ångra ett liv där jag/vi har mått dåligt.

Ni får kalla mej feg eller egoistisk om ni vill, men (igen) jag tar inte skit... Om den här relationen också blir en strid (jag pratar inte om 20 minuter) så drar jag...

Men just nu är jag väldigt hoppfull och glad över att ha ynnesten att få ha ett förhållande med denna underbara tjej..

Det här är inget råd Maitan jag vill bara berätta hur jag resonerar, och rent krasst förhållanden (och hela livet) är en fight.

Puss på dej gubben, hoppas allt löser sej till det bästa.. :drinks:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja jag får väl dra min story också

damen arbetar ju som städerska på ett hotell hårt jobb kommer hem vid 1730.jag hämtar barnen på dagis fixar mat mm .nu

har en väninna en thaitakovay som hon vill hyra ut.dagskassan är 1500kr per dag varje dag i månaden (öppet)

hyran är på 12000kr i månaden det blir en lön på omkr 11-12000kr i månaden.nu tjänar hon 12-13000kr på hotellet

men det stora problemet är att när hon stänger kl 2000 så ska det städas 1 timma med påföljd att hon kommer hem 1030-2300

varje dag.och då sover ju en annan.alltså vad fan ska man vara tillsammans när man aldrig träffas.så för mig är det inget alternativ.

och så nu håller tjatet på du tänker inte på mig bla bla

så man börjar bli trött :kort:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...