Jump to content
IGNORERAD

Three foreigners arrested for swimming


kenke

Recommended Posts

Tallviking
23 minuter sedan, skrev Alarik:

Det glada 70-talet.

Även i Thailand var det glatt.

Siwer Ohlsson var fullt upptagen med att plåta.

Någon måste ju intervjua tjejerna.

 

Siwer är faktiskt still going strong, i Thailand och fortfarande plåtande. Motorcyklar mestadels.

 

Träffade en annan som intervjuade där nere på 70-talet

 

 

EA2A3249-696F-4BEC-BA55-ABAC64447CAB.jpeg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    19

  • kenke

    15

  • stefan5300

    11

  • spooncreek

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Träffade en annan som intervjuade där nere på 70-talet

 

 

EA2A3249-696F-4BEC-BA55-ABAC64447CAB.jpeg

 

Ja, det var en finsmakare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan Corona kom det massor med folk från Bangkok till Pattaya och framförallt till Jomtien. Många familjer men även massor med ungdomar som satt
vid stranden och festade. Även stora tjejgäng. Var och varannan bil som stog parkerad utmed stranden var från Bangkok. Likadant i Pattaya. Pattaya och Jomtien
har alltid varit populärt för Bangkokbor att besöka under helgen.
 
Jag säger inte att Thailändare inte åker till beachen i Pattaya nånsin. Dock måste du väl medge att det finns nog massor av stränder som är bra mycket finare än Pattaya. Och i detta fall så är ju allt annat i princip stängt. Så incitamentet, för Bangkok bor att åka ner till just Pattay för att sitta på en strand, som dessutom saknar service och solparasoller. Är ganska så medioker just nu. Ingen thailändare jag känner har valt just Pattaya om dom ska sitta på stranden. Då det finns massor av stränder som tilltalar thailändare mer. I vanliga fall är Ban Saen en sådan strand. Men den är väl vad jag förstått även den stängd just nu?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är känt sedan länge att tjejer reser till Pattaya under helgerna för att dra ihop pengar så det kan betala sina studielån.
Tror nog knappast det var det dom hade i åtanke. När dom satte badförbud, med hot om 100 000 i böter eller 1 år i fängelse.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, janne_h said:

Jag säger inte att Thailändare inte åker till beachen i Pattaya nånsin. Dock måste du väl medge att det finns nog massor av stränder som är bra mycket finare än Pattaya. Och i detta fall så är ju allt annat i princip stängt. Så incitamentet, för Bangkok bor att åka ner till just Pattay för att sitta på en strand, som dessutom saknar service och solparasoller. Är ganska så medioker just nu. Ingen thailändare jag känner har valt just Pattaya om dom ska sitta på stranden. Då det finns massor av stränder som tilltalar thailändare mer. I vanliga fall är Ban Saen en sådan strand. Men den är väl vad jag förstått även den stängd just nu?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Det både du och jag diskuterade var före Corona-krisen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det både du och jag diskuterade var före Corona-krisen!!
Nej det handlar om att någon skrev att förbudet beror på att man inte vill ha ner Thai till stranden. Vilket jag menade var ett väldigt konstigt skäl. Jag fyllde även i att Gennerelt så åker gärna Bangkok bor hellre till andra stränder. Även fast det finns thai som åker till Pattaya och festar på helgen.
Jag betvivlar att det är speciellt lockande idag för Bangkok folk att åka till stranden, även om dom skulle lyfta förbudet i morgon.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, janne_h said:

Nej det handlar om att någon skrev att förbudet beror på att man inte vill ha ner Thai till stranden. Vilket jag menade var ett väldigt konstigt skäl. Jag fyllde även i att Gennerelt så åker gärna Bangkok bor hellre till andra stränder. Även fast det finns thai som åker till Pattaya och festar på helgen.
Jag betvivlar att det är speciellt lockande idag för Bangkok folk att åka till stranden, även om dom skulle lyfta förbudet i morgon.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Kolla här vad du skrev:men ärligt talat. För gemene man i Bangkok. Så har Pattaya en Hakin stämpel på sig. Därför finns det massor av stränder där, gemene Thailändaren åker till framför Pattaya. Måhända att Pattaya tillhör svenne banans topplista. Men den tillhör definitivt inte topplistan för den gemene Thailändaren (framför allt tjejerna). Då åker man antingen före eller förbi Pattaya. Eller på vädtkusten ner mot Chaam istället. Då Thaitjejer från gärna undviker att frottera sig med Hakim (prostituerade) om inte killen tjatar. Pattaya går bra om det går att festa. Men inse att bara åka till stranden i Pattaya, som dessutom är ganska medioker, är ingen höjdare!

 

Du hävdar ju att gemene man(i princip alla Bangkokbor) inte gillar att åka till Pattaya tidigare!! Jag påstog tidigare att massor av familjer,ungdomar åkte till Pattaya/Jomtien på helgerna! Och det står jag för. Dom spenderade massor av kulor på mat och dricka på stränderna. Det var mångas räddning under lågsäsongen och då menar jag dom som arrenderar/äger en bit strand med servering och solstolar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Jag säger inte att Thailändare inte åker till beachen i Pattaya nånsin. Dock måste du väl medge att det finns nog massor av stränder som är bra mycket finare än Pattaya. Och i detta fall så är ju allt annat i princip stängt. Så incitamentet, för Bangkok bor att åka ner till just Pattay för att sitta på en strand, som dessutom saknar service och solparasoller. Är ganska så medioker just nu. Ingen thailändare jag känner har valt just Pattaya om dom ska sitta på stranden. Då det finns massor av stränder som tilltalar thailändare mer. I vanliga fall är Ban Saen en sådan strand. Men den är väl vad jag förstått även den stängd just nu?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Jag tror inte att Thailändare är lika beroende av att alt ska vara öppet som turister är.

Dom gångerna jag har varit i Pattaya när det har varit någon nationell helgdag så har det nästan varit omöjligt att promenera på stranden eller beachwalken.

Överallt är det familjer som lagt ut en filt eller liknande och äter medhavd mat och dricker medhavd "dricka". Självklart skulle det komma fler om alt var öppet

men jag tror ändå att det skulle vara många som skulle fly karantäntristessen i Bangkok och åka till olika stränder för lite rekreaton.

MVH

Nutteman

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
57 minutes ago, thomas001 said:

Du hävdar ju att gemene man(i princip alla Bangkokbor) inte gillar att åka till Pattaya tidigare!! Jag påstog tidigare att massor av familjer,ungdomar åkte till Pattaya/Jomtien på helgerna! Och det står jag för. Dom spenderade massor av kulor på mat och dricka på stränderna. Det var mångas räddning under lågsäsongen och då menar jag dom som arrenderar/äger en bit strand med servering och solstolar. 

Medhåll. Och inte bara strandhyrarna, särskilt i Jomtien finns mycket restauranger och trendiga uteserveringar, fler ju närmare slutet man kommer,  som har rätt mycket bangkokbor på helgerna.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tallviking:

Träffade en annan som intervjuade där nere på 70-talet

 

 

EA2A3249-696F-4BEC-BA55-ABAC64447CAB.jpeg

Han till hoger  e det neil young 😉

 

 

nedladdning.jpg.72ecda146e96ae60cc4adeae1866a021.jpgnedladdning.jpg.72ecda146e96ae60cc4adeae1866a021.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter



Det glada 70-talet.
Även i Thailand var det glatt.
Siwer Ohlsson var fullt upptagen med att plåta.
Någon måste ju intervjua tjejerna.
 
Siwer är faktiskt still going strong, i Thailand och fortfarande plåtande. Motorcyklar mestadels.
 


O fan, chans att springa på honom på jomtien?

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Kolla här vad du skrev:men ärligt talat. För gemene man i Bangkok. Så har Pattaya en Hakin stämpel på sig. Därför finns det massor av stränder där, gemene Thailändaren åker till framför Pattaya. Måhända att Pattaya tillhör svenne banans topplista. Men den tillhör definitivt inte topplistan för den gemene Thailändaren (framför allt tjejerna). Då åker man antingen före eller förbi Pattaya. Eller på vädtkusten ner mot Chaam istället. Då Thaitjejer från gärna undviker att frottera sig med Hakim (prostituerade) om inte killen tjatar. Pattaya går bra om det går att festa. Men inse att bara åka till stranden i Pattaya, som dessutom är ganska medioker, är ingen höjdare!

 

Du hävdar ju att gemene man(i princip alla Bangkokbor) inte gillar att åka till Pattaya tidigare!! Jag påstog tidigare att massor av familjer,ungdomar åkte till Pattaya/Jomtien på helgerna! Och det står jag för. Dom spenderade massor av kulor på mat och dricka på stränderna. Det var mångas räddning under lågsäsongen och då menar jag dom som arrenderar/äger en bit strand med servering och solstolar. 

Men herregud människa. Läs vad jag skriver utan att tolka. Om du gör en undersökning var en Bangkok bo åker helst på utflykt med familjen. Då kommer Pattaya ranka ganska lågt, jämfört med andra stränder. Det betyder inte att Thailändare eller Bangkok bor uteblir från Pattaya. Känns lite som jag trampat på en öm tå här.... Jag bor i Bangkok, och umgås uteslutande dagligen med Bangkok Thai, som var ämnet för dan. Jag bara talar om vad jag hör och ser. Släpp sargen. Det finns 70 miljoner thailändare. Så det vore väl konstigt om ingen av dessa skulle komma till Pattaya. 

Det finns precis som du skriver många ungdomar som åker ner på helgen och festar. Men när du kommer till en medelklass familj i dom övre klasserna. Som är en del av mitt normala umgänge. Så kan jag lova dig att en majoritet av fruarna rynkar på näsan åt Pattaya. 

Jag tänker inte gå in på detaljer. Men Thailand är ganska segregerat. Där vissa anser sig vara finare än andra och beblandar sig inte gärna med dom som utgör pattayas rykte. Även det inte är min personliga åsikt om vad som är rätt eller fel. Så kan jag vittna om att den synen är ganska vanlig i Bangkok. 

Det är av samma anledning som många prostituerade inte åker hem till isaan trots corona. Eftersom det florerar ganska mycket fördomar. Thailändare är mer fördomsfulla än vad du tror. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nutteman:

Jag tror inte att Thailändare är lika beroende av att alt ska vara öppet som turister är.

Dom gångerna jag har varit i Pattaya när det har varit någon nationell helgdag så har det nästan varit omöjligt att promenera på stranden eller beachwalken.

Överallt är det familjer som lagt ut en filt eller liknande och äter medhavd mat och dricker medhavd "dricka". Självklart skulle det komma fler om alt var öppet

men jag tror ändå att det skulle vara många som skulle fly karantäntristessen i Bangkok och åka till olika stränder för lite rekreaton.

MVH

Nutteman

 

Har väl kanske med att göra, att thai inte bryr sig om att dricka. Sen tar man med sig mat man köper själv. Dock något som är väldigt viktigt för Thai, som inte finns idag. Är solparasoll. Då man ogillar att sitta i solen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
34 minuter sedan, skrev janne_h:

Har väl kanske med att göra, att thai inte bryr sig om att dricka. Sen tar man med sig mat man köper själv. Dock något som är väldigt viktigt för Thai, som inte finns idag. Är solparasoll. Då man ogillar att sitta i solen. 

Thai bryr sig inte om att dricka :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev conservator:

Thai bryr sig inte om att dricka :-)

Jag jobbar som kassör i ordmärkarnas förening. Kan du skriva var jag ska skicka inbetalningskort till  medlemsavgiften? :)

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

Kolla här vad du skrev:men ärligt talat. För gemene man i Bangkok. Så har Pattaya en Hakin stämpel på sig. Därför finns det massor av stränder där, gemene Thailändaren åker till framför Pattaya. Måhända att Pattaya tillhör svenne banans topplista. Men den tillhör definitivt inte topplistan för den gemene Thailändaren (framför allt tjejerna). Då åker man antingen före eller förbi Pattaya. Eller på vädtkusten ner mot Chaam istället. Då Thaitjejer från gärna undviker att frottera sig med Hakim (prostituerade) om inte killen tjatar. Pattaya går bra om det går att festa. Men inse att bara åka till stranden i Pattaya, som dessutom är ganska medioker, är ingen höjdare!

 

Du hävdar ju att gemene man(i princip alla Bangkokbor) inte gillar att åka till Pattaya tidigare!! Jag påstog tidigare att massor av familjer,ungdomar åkte till Pattaya/Jomtien på helgerna! Och det står jag för. Dom spenderade massor av kulor på mat och dricka på stränderna. Det var mångas räddning under lågsäsongen och då menar jag dom som arrenderar/äger en bit strand med servering och solstolar. 

Det är bara släppa det där Thomas! Har Janne sagt att det är så då är det så oavsett hur överbevisad han blir :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
Precis nyss, skrev janne_h:

Jag jobbar som kassör i ordmärkarnas förening. Kan du skriva var jag ska skicka medlemsavgiften? :)

Dt var väl inget ordmmärkeri bara vilt främmande fakta som jag absolut inte kände igen som kom ifrån dig ! Dessutom så finns det mängder av Bkk som folk som inte lägger så stor vikt vid det förekommer i Pattaya utan gladeligen tar en weekend där ! Kakin eller Hakim som du nämnde måste väl rimligtvis vara Hagin :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev conservator:

Dt var väl inget ordmmärkeri bara vilt främmande fakta som jag absolut inte kände igen som kom ifrån dig ! Dessutom så finns det mängder av Bkk som folk som inte lägger så stor vikt vid det förekommer i Pattaya utan gladeligen tar en weekend där ! Kakin eller Hakim som du nämnde måste väl rimligtvis vara Hagin :-)

Om du säger så så är det förmodligen så..... Intresseklubben där jag ochså har en styrelsepost noterar....

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
8 minuter sedan, skrev janne_h:

Om du säger så så är det förmodligen så..... Intresseklubben där jag ochså har en styrelsepost noterar....

Lagt till med ett nytt sätt att argumentera ? Normalt vad jag har läst så kan du hålla på i evigheter bara för att din egen värld få rätt, allt enligt mina noteringar 

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev conservator:

Lagt till med ett nytt sätt att argumentera ? Normalt vad jag har läst så kan du hålla på i evigheter bara för att din egen värld få rätt, allt enligt mina noteringar 

Har du inget vettigt att skriva, kan du väl åtminstone låta bli att sänka dig till personangrepp. Vilket jag tycker är väldigt lågt.

Trodde att Maipenrai kommit ur träsket av ständiga personliga påhopp.Tänk vad fel jag hade....

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
9 minuter sedan, skrev janne_h:

Har du inget vettigt att skriva, kan du väl åtminstone låta bli att sänka dig till personangrepp. Vilket jag tycker är väldigt lågt.

Trodde att Maipenrai kommit ur träsket av ständiga personliga påhopp.Tänk vad fel jag hade....

Inga personangrepp vad jag kan se såvitt du inte är väldigt känslig

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket trams.....

 

"Någon" sa att stängningen av Pattis strand var bla för att folk inte skulle åka dit. Denna "någon" kan ha varit jag.

Jag hävdar fortfarande att det är så.

 

Sen måste man tydligen förtydliga att det gäller de människor som skulle åkt till Pattis, och som gillar att åka till Pattis. De människor som aldrig i sitt liv skulle åka till Pattis (av olika anledningar), är ju givetvis inte målgruppen för förbudet. Så lämna dessa personer utanför, hur såna som aldrig skulle åka till Pattis blev aktuella angående ett förbud som skulle hålla folk borta som gillar Pattis, kan nog bara en person på jorden förklara.

 

Så var det förtydligat. Om nåt skulle vara oklart så tar jag det igen:

 

1. Jag tror att förbudet att vara på Pattis stränder är designat att hålla folk borta SOM SKULLE VILJA ÅKA DIT.

2. De som aldrig skulle åka till Pattis HAR ALDRIG VARIT AKTUELLA ATT HÅLLA BORTA. Men om de skulle förirra sig och hamna i närheten av Pattis strand, så gäller förbudet även dem.

 

Nu måste alla typer av hantverkare förstå vad som menades av "någon" (hoppas jag).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu reser vi oss upp alla pa MPR    och tar i varandras handerna och sjunger..........😂

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajössenamn att försöka att argumentera emot janne,är nog det tröstlösaste man kan ge sig inpå.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
10 minuter sedan, skrev berlitz:

Jajössenamn att försöka att argumentera emot janne,är nog det tröstlösaste man kan ge sig inpå.

Men det ger en del rolig läsning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...