Jump to content
IGNORERAD

Funderingar kring när hon nu är här..(fortsättning)


honken

Recommended Posts

Justja.

Glömde fråga en sak.

Fick en present från tjejens bror i form av ett stort buddha halsband. Metalsilver färgat men endå rätt Rockigt utseende på den.

Betyder det någon form av acceptans från hans sida, eller bara som en hälsning?

Fick lite press på mig att motprestera nu, men ingen dalahäst blir det iaf, kanske en krogrunda nästa gång man är nere räcker?

Har bara sett personen över webcam en gång när hennes bror och syster kom till BKK för att hjälpa henne plocka hem kläder och prylar inför resan hit.

Eller vad har ni gamla och visa personer att säga om detta?

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    8

  • Avregistrerad clion

    3

  • gnagarn1891

    3

  • Burpan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det är ett tecken på att han vill låna pengar. Guldhalsband betyder minst 10.000 men silver max 5.000. Du har tur :dance1:

Ärligt talat. Han kanske bara vill vara trevlig och göra ett gott intryck.

För att sedan kunna låna pengar om några år :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nar jag inte vet vad jag skall ge en Thaiman for gava sa blir det oftast en Black Label - uppskattas (oftast)mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog bli svårt de där, såg att vid thai butiken hade hon köpt nått smaksocker för maten, så redan nu räknar hon väl med att smaken måste ändras på allt :)

Men ska lätt testa det ifall att...

Det där "smaksockret" kallas av thai för Ajinomoto eller Glutamat/Monosodium Glutamate.

( http://sv.wikipedia.org/wiki/Glutaminsyra )

Har själv slutat använda detta i vårt hushåll. Känns inte helt säkert det där.

EDIT: Hm, såg att det redan kommit svar på detta. jaja...

Annars tror jag precis som Kim att din tjej nog sover imorgon. När min tjej kom hem första gången stöp hon direkt i sängen och sov. Var rejält trött efter resan.

Ändrades av Acker
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

han önskar dig ett gott liv med buddasmycket :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa er för det där sockret.Inte bra för tänderna.Många thai har dåliga tänder fast dom inte äter godis och dricker läsk.Troligen pga detta

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar tråd det här, förhoppningsvis kommer jag gå i samma skor om ett par månader.

Fortsätt uppdatera...

Lycka till med det nya livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riskokarn kom in många månader innan, samt ÖB riset... 5kg thai för 75kr :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.. kommer du undan med en 5 kg påse, snart blir det 20 kg säckarna..

Fan vad man har släpat på ris :preved:

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en bra affär i Märsta om heter Thai Fong.Bra priser,dom är grossister till restauranger.Dom har även stickyrice(klibbris)på 25kg som jag tror att din tjej vill ha Burpan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ta ett besök på Thai fong www.thaifong.se se till att du printar ut deras kampanjpapper,

så får du lite saker till ett bättre pris.

Vi handlar det mesta som vi ska ha, fast vi har 16mil dit.

Dom har bästa priser. öb riset det duger inte.

Köp riset som thaifong har kanpanj på nu, så känner även du killnaden på ris och ris.

mvh

Gunnar

bild från gatan

Link to comment
Dela på andra sajter

Lundström6 man tackar för infon!

Men i övrigt idag. Den eviga t-banan.

Började med att jag tog med henne till polarens tjej, där som sedan spelade kort o åt o allt vad man kan tänka sig.

Jag drog iväg och fixade ett fiskespö, och ringde polaren och vi drog iväg och fiska lite (ingen lycka idag, men mer för att testa spöt).

Jag och polaren drog sen och tuggade lite mat, och då hans tjej också var hon vår gemensame vän och var ny till åkandet, så bestämde vi oss för att tala om för dom att de fick åka kommunalt själva hem.

Men det gick lite si och så, blev mer svar "if you not come, i sleep here" och sen "i can try next time".

Spelade ingen roll med att man försökte förklara att om de åkte fel så åker vi och hämtar upp dom.

I slutändan så fick vi dra till vår gemesamme vän och möta upp dom, men vi stannade en stund och printade ut kartor och allt, och de andra thai som var där som befunnits sig i sverige ett tag förklarade för dom också (vilket var bra).

Roliga var att när vi visade svenska t-bane kartan så vart det direkt ett oförstående öga riktat mot oss, så vi printade ut skytrain från BKK och visade bytes punkterna att de var samma i stort sätt.

BKK skytrain bilden visade sig i deras ögon "Ohh i know this train very good. no problem", men t-banan här vart det noll förstå.

Så imorn börjar provet, polarens tjej och min dom ska få åka runt tillsammans och testa tåg och stationer, hur de åker är upp till dom, och sen när man slutar jobbet så får man kolla av vart de befinner sig och har de åkt vilse så får de säga vilken station de är på så får man möta upp dom och visa dom hem :)

Vi funderade på att om en vecka ha ett skrifligt prov om knytpunkter och hur man åker från A till B osv och se om de lärt sig nått, lite för att sysselsätta flickorna också.

Och att de får komma ut och leka Indiana Jones i sthlm och dess 100 t-bane stationerna :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Honken, du vet väl att det t o m finns svenskar som inte klarar av att åka t-bana själva och då kan dom ändå språket och kan fråga sig fram.. :unsure:

Så var inte för hård mot henne nu.. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så där, då är Honkens tråd ren från speldiskussion, som har flyttats till egen tråd. Varsågod att fortsätt i den inledande positiva andan. Skulle vara kul att höra om det blev någon fisk till slut, gärna någon bild också. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Changen jag skulle lära mitt ex tunnelbana och var man skulle byta för att komma fram dit man skulle, jag fick hämta henne i Hallsberg nästan för hon bytte tåg på T-Centralen till fjärråg till Göteborg.Sant fick ett mobilsamtal efter Örebro att hon var där.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ris på ÖB förra veckan för första gången sen gumman kom hit i maj.

Vi bor ju i Märsta, så är ju annars granne med Thai Fong, så därifrån har man dragit hem några ton ris.

Jag trodde faktiskt inte jag kunde känna skillnad på ris & ris, men man har tydligen blivit en ris-kännare, för det var faktiskt inte samma sak.

Men det är nog ändå prisvärt att köpa ris på ÖB, om man inte tar nåt bra erbjudande på Fong'en... (Nu har de t.ex. nån 20 kgs påse för 299.- Same same but different)

För några veckor sedan petade jag undan potatissalladen och tog lite av barnens ris när vi hade grillat på gården. Börjar det bli lite thailändare av mig?

Andra gastronomer här som lärt sig "känna sitt ris"?

Och Honken, vad har du bjudit på för farangmat hittills?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...