Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Ja, kära nån då...

Kanske dags för en del Applehatare att inse att det är iPhone det skrivs mest om. Av goda skäl.

Andra företag försöker kopiera bäst dom kan. Härmapor som dom är...

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tjena.. Efter en lång dag i skogen (svamp i mängder) tar jag mig ett par öl nu och besöker detta eminenta (stavas det såå?) forum.

Själv äger jag en Iphone 3G 16 Gb och är jätte nöjd, tex kör jag skype för drygt 40kr/mån till Thailand även över telefonnätet iom att jag jailbreakat... Har kikat lite på iphoneforum och om man vill ha en telefon utan abb så är 3 bäst. Där kan man köpa den nyaste modellen med största minnet för under 7000kr med kontantkort. Vill man ha en annan operatör är det (enligt kundtjänst)fritt att öppna telefonen direkt (kostar 350kr.

MEN...

Kan säga att min "gamla" ifån från julas är kalas och jag tror du kan köpa en begagnad ganska billigt.

Hör av dig om du undra hur du skall köra skype över 3G (funkar normalt bara över WLAN).

// Skål

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja, kära nån då...

Kanske dags för en del Applehatare att inse att det är iPhone det skrivs mest om. Av goda skäl.

Andra företag försöker kopiera bäst dom kan. Härmapor som dom är...

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Gå inte in på Willes länk HC - risken finns att du åker på minst en hjärnblödning :-)

T.ex. skriver denna trevliga killen bl.a. om CrApples "härmningar"...

I got the iPhone a few months ago after seeing one and it look good.

After having it for a week I was dissapointed with all the damn locks its got.

Locked bluetooth to headsets only, have to jailbreak to use Aus sim,

locked to iTunes, no bluetooth sync, deletes contacts from Outlook, damn it pisses me off.

Yea, its got a nice screen and nice keyboard but so does my Pocket PC and thats like 6 years old now.

As I got the first gen I dont have GPS or 3G and even if I did it doesnt woth with Vodafone

so all those TV shows and videos I use to watch are all gone now.

At least the PocketPC links to the Bluetooth GPS. Would be really nice if the iPhone did but no,

Apple are so lame they want to control everyone so they keep it all locked up tight that you cant

even send a SMS without them knowing somehow.

I was saying on another site the difference to the Crapple iPhone and Windows Mobile/SmartPhone.

WM has Full use of Bluetooth, Wifi, and HEAPS of apps that all work great.

It can also sync with windows and outlook via WiFi, Bluetooth, USB and Internet

where the iPhony is locked to itunes and USB only.

Now that sucks.

Also iTunes likes to delete contacts and appointments from Outlook whenever it feels like it

and if I make an appointment on the iPhone it gets deleted next sync so I cant even make appointments while I'm out.

I use to have a Nokia N70 and when I came home it would automatically sync via bluetooth

when it was close and I wouldnt have to wait as it was quick but the iPhony has to be put in the cradle

and wait for itunes to load then wait for it to sync then backup so Nokia taking about 30 seconds

and iphony taking 5 mins

I know which is quicker when you dont have time to wait.

What else can I say,. iphony's new touch screen...

Pocket PC, Windows Mobile has had touch screens for years.

iPhony is multi touch? well after 2 fingers are on the screen you cant see what your doing anymore

so its a gimmic.

I would rather use the pen than my finger as the pen is so slim I can still see what I'm doing

and its more precise where the iPhone wont even work with gloves on

so I have to freeze my hands just to answer the phone.

Would be nice to have the home button to answer when it rings but no thats too easy

and Apple dont want it to be a user friendly phone do they.

I cant believe they made this good looking phone with so much potential

and said "we will make the best phone on the planet but only give it features of phones 10 years ago"... WTF?

Do Apple know what other phones can do?

Have they heard of MMS? Do they realise 3G is also assosiated with video chat and online TV like 3

and Telstra's mobile foxtel channels which the iPhone cant even watch!!!

The Nokia N70 happily played all the channels on Vodafone but the iPhone cant even see Vodafone live

as the iPhony is more of a tiny crappy Mac than a phone.

I'm in the process of selling this crap and buying an actual phone.

Well, a real SmartPhone anyway.

Still not sure which one to get, a Dopod or a HTC?

They are real Smart Phones

Man kan väl inte annat än älska honom efter denna svada, eller vad säger du HC?

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha GD,

Gammal info... stämmer icke med iPhone OS 3.0. Som för övrigt kan laddas ner gratis sen juni detta år. Läs på lite...

Undrar hur många program denna patetiska gnällspik kan ladda ner till sin Nokia? Och hur många får plats i det ynkliga minnesutrymmet? Apple har mer än 65000 program tillgängliga till iPhone och iPod touch, många av dom är gratis. Och resten av dom oftast till mycket blygsamt pris. Nokia skiter nästan på sig när dom ser detta, och försöker härma så gott dom kan. Härmapor...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

bra inlägg changen, sakligt,lite tyket på ett fint sätt. blir mer o mer övertygad att min nästa telefon blir en iphone 3gs 32

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, kära nån då...

Kanske dags för en del Applehatare att inse att det är iPhone det skrivs mest om. Av goda skäl.

Andra företag försöker kopiera bäst dom kan. Härmapor som dom är...

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Fröken Kajsa, LOL! Snarare att det där äppleskruttet till företag som snott allt från början, och designat upp skiten! Lite utan basic funktioner som en skitbillig telefon har..BAH! Men misslyckats, med tekniken men sökt hjälp från gud om en hygglig font! Bad shit!

Slanta 10 loppor för en mobil som inte har tekniken, som en telefon för 3 lopper har!? (vem/varför) LOL! Och ut över! HAH! TORSK! Aint That Smartriks! Win for tha Win!

Som det är sagt, inte ens sektledaren Steve Jobs, kan sno utan att bli slagen på fingrarna!

Ungefär lika smart som att köpa Singha, och tro att man bli lika skönt full som på Chang!?

PoFF, fyllan värme bäst!

Amen, Jobs! Fan vad han skulle gilla det. det förbannade pulvert!

Skål alla! Ja, det vill säga fanatiker och hubsnyltare!

U w111 n3v3r w1N! 50 l34n!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fröken Kajsa, LOL! Snarare att det där äppleskruttet till företag som snott allt från början, och designat upp skiten! Lite utan basic funktioner som en skitbillig telefon har..BAH! Men misslyckats, med tekniken men sökt hjälp från gud om en hygglig font! Bad shit!

Slanta 10 loppor för en mobil som inte har tekniken, som en telefon för 3 lopper har!? (vem/varför) LOL! Och ut över! HAH! TORSK! Aint That Smartriks! Win for tha Win!

Som det är sagt, inte ens sektledaren Steve Jobs, kan sno utan att bli slagen på fingrarna!

Ungefär lika smart som att köpa Singha, och tro att man bli lika skönt full som på Chang!?

PoFF, fyllan värme bäst!

Amen, Jobs! Fan vad han skulle gilla det. det förbannade pulvert!

Skål alla! Ja, det vill säga fanatiker och hubsnyltare!

U w111 n3v3r w1N! 50 l34n!

Fullständigt lysande, detta måste ju ta död på alla tänkbara argument för Iphone, allt fanns ju med här och avslutningen var ju helt briljant :clapping::great:

Nu är det ju bara att låsa tråden för mer finns ju inte att säga, och om inte alla Iphone-användare byter in dessa under morgon dag är det häpnadsväckande :blink:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ser en fejkfilm ut? Så om jag ser en fejkfilm så är det egentligen inte en film, utan en illusion?

Apple, världens största sekt med absolut flest OTM anhängare!

Så här ser en fejkfilm ut

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

hej saxat från idg

Under året har Apple ökat antalet länder där iPhone säljs och det får ett tydligt utslag på försäljningen. Under andra kvartalet 2009 såldes 5,4 miljoner enheter, en ökning med 509 procent jämfört med samma kvartal året innan, enligt ett pressmeddelande från analysföretaget Gartner.

Prissänkningen på iPhone 3G med 8 GB minne har också haft effekt och tillsammans hjälper det Apple att befästa tredjeplatsen inom kategorin smarta telefoner.

Eftersom iPhone 3GS släpptes precis i slutet av andra kvartalet har vi ännu inte fått se vilken effekt den kommer att få på marknaden. Men rapporten slår fast att det såldes 1 miljon iPhone 3GS första helgen, att jämföra med konkurrenten Nokias flaggskepp N97 som kom upp i en halv miljon från att den släpptes i juni.

Uppdatering: På grund av ett fel i Gartners första pressrelease stod det ursprungligen att försäljningen gått upp med 51 procent, när rätt siffra är 509 procent.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Haha GD,

Gammal info... stämmer icke med iPhone OS 3.0. Som för övrigt kan laddas ner gratis sen juni detta år. Läs på lite...

Undrar hur många program denna patetiska gnällspik kan ladda ner till sin Nokia? Och hur många får plats i det ynkliga minnesutrymmet? Apple har mer än 65000 program tillgängliga till iPhone och iPod touch, många av dom är gratis. Och resten av dom oftast till mycket blygsamt pris. Nokia skiter nästan på sig när dom ser detta, och försöker härma så gott dom kan. Härmapor...

Herr Chang har talat.

Roligt att se att t.o.m crapple-fan-boys inser vikten av att ha tillgång till mycket program.

Då vet ni ju precis varför Windows är så oändligt mycket bättre än Mac.

Och jag som trodde det inte gick att få fanboys att fatta detta enkla sammanhang.

Samma kommer att hända med mobilerna, HC. Snart kör de om och crapple kommer aldrig i kapp.

Standard heter det. Konceptet som crapple i alla år vägrat följa.

Så det enda de har att komma med, egentligen, är en trendig design.

En design de med alla möjliga lås och spärrar försöker att få ha för sig själva,

men marknadskrafterna är för starka: Ingen vill betala för mycket och design är svårt skydda.

Och 95% ger fullständig fan i vem som designet och vem som kopierat.

Bara det är billigt.

De fem återstående procenten kan man kalla för idi*ter om man vill.

Jag kallar dom för märkesbögar.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser en fejkfilm ut

Tack, Farang! För jag hade fan inte en aning om vad en "fejkfilm" är! (Ironi)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste skämta GD...

Skulle MeToo$oft Mobile OS vara en standard? En mardröm för utvecklare... alldeles för många varianter av mobiler. Knappast en enhetlig plattform likt iPhone och iPod touch.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och surfade runt lite i natt och bestämde mig för att jag skulle nog ha en iPhone, men funderade vart jag skulle köpa den ifrån?

Hade ingen lust att pynta loss den direkt så började kolla upp den vid köp av abbonemang.

Denna undersökning baserar sig på att köpa en telefon och lägga undan abbonemanget för att inte nyttja den, utan att köra med sitt nuvarande abb.

Och utsluter Telia från denna undersökning för att jag inte hittade iPhone 3GS 8GB hos dom.

3

(www.tre.se)

24mån abb

Total kostnad: 9576kr under 24mån för abb + mobil.

Notering: Lite dyrt enligt mig, och osäker om den är låst till 3 för då krävs det att man har ett 3 nummer sen innan.

Telia

Notering: Hittade ej 8GB modelen.

Telenor

(www.telenor.se)

24mån abb

Total kostnad: 10776kr för abb + mobil.

Notering: Lite dyrare än vad 3 har. Oklart om denna också är låst.

Halebop

(www.halebop.se)

24mån abb

Total kostnad: 5016kr (150kr förhöjd, 59kr/mån)

Total kostnad erbjudande: 4662kr (beställer man innan 31 Augusti får man första 6mån på abbet gratis (dvs 59kr*6).

Notering: iPhone 3G/S är operatörslåst till Halebop i 12 månader. Kan efter det låsas upp mot en kostnad av 300 kr.

Men för min del så beställde jag den från Halebop, och då jag har ett abb där redan så kommer det nya abbet att få ligga och ej nyttjas, och man får en billig iPhone.

Pris för iPhone med kontant kort för just 8GB modelen har legat uppe i 4995kr hos andra, därmed blir det extremt billigt hos Halebop enligt mig.

Så jag slog till, och kommer nästa vecka bli en ny och troligen nöjd iPhone ägare :)

Update: Operatörslås info på halebop.

Jag har en iPhone 3G 16GB som jag köpte när den kom ut för ca 1 år sen, så följaktligen med Telia abonnemang, avtalet är låst ytterliggare ett halvår, blir dyrt som tusan, men jag kan i princip prata och surfa obegränsat. Jag tror abonnemangsformen heter iMax. Efter ett år kan man ta bort operatörslåset för 300 kr vilket jag avser att göra så jag kan använda den med mitt Thai simkort.

För ca 2 veckor sen köpte jag en iPhone 3Gs 16GB till min dotter. Helt utan abonnemang, men fortfarande operatörslåst till Telia, för ca 5800 kr. Man var tvungen att redan ha ett abonnemang hos Telia för att få köpa telefonen utan abonnemang.(Mycket underligt tyckte jag...)

Hon kör nu Halebop kontantkort i den.

Telia och Halebop är samma sak, något som Telia inte skyltar med eftersom de vänder sig till olika kundsegment. Alla blanketter osv skiljer sig mellan dem, men Telia äger Halebop, de kör i samma nät, har samma operatörs-id globalt och använder dessutom samma Kund & Tjänstehanteringssystem.

Både jag och min dotter är supernöjda med iPhone och jag rekommenderar den varmt!

Jag funderar tom på att skaffa en MacBook pro istället för PC, men sen såg jag att Apple inte har nån dockningsstation till sina laptops... Helt obegripligt!! Då sjönk mitt intresse rejält!!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste skämta GD...

Skulle MeToo$oft Mobile OS vara en standard? En mardröm för utvecklare... alldeles för många varianter av mobiler. Knappast en enhetlig plattform likt iPhone och iPod touch.

Herr Chang har talat.

Får hoppas att Mac aldrig släpper en iCar, för då skulle du väl köpa bil och enträget hävda hur överlägsen den var alla andra bilar.

Herre jösses, ni tjaffsar om en mobiltelefon, man ringer och skickar sms på dom...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jösses, ni tjaffsar om en mobiltelefon, man ringer och skickar sms på dom...

Ja, på en vanlig mobil gör man det... :mdr:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja, på en vanlig mobil gör man det... :mdr:

/ Joe

- på en crapple har man fullt upp att göra med att få den att funka, menar du :-)

Nu jag tänker efter så har jag aldrig haft behov att ladda ner ett enda program

(eller ringsignal), så varför det skulle vara viktigt på en mobil.

Jag använder min mobil professionellt - inte som leksak eller speldosa.

Den ska gå att ringa med och det ska gå utan att ladda batteriet på den mer än max 2 ggr / vecka.

Har haft smartphones sedan de kom (därför att företaget ett tag gav sig in på IP-telefoni)

och har fortfarande inte bytt åsikt om att jag ska ha dom till att ringa, spara telefonnummer

och anteckningar i.

Fick en HTC-värsting genom jobbet, men kom snabbt fram till att kort batteritid

och touchskärmar var funktioner jag inte behövde, så jag nöjer mig med min flera år

gamla Ericson P1.

Att betala 10000 för en telefon när det finns billigare som kan det samma

är ett stunt som märkesbögarna kan få hålla på med om de vill.

Erkänn att ni skiter i vad det kostar, ni vill ha en Iphone och därmed basta.

Det måste ju vara överpriset som får er att gå ut med patetiska försvarsinlägg

för produkten, för inte kan väl Apples affärsmetoder eller -strategier vara värda

annat än förakt - ens för er.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick min orderbekräftelse nu i vilket fall.

Orderinformation

Ordernummer: 2xxxxx

Orderdatum: 2009-08-14

Beskrivning

BeskrivningPrisSumma

1 stiPhone 3G 8GB svart

(1 st iPhone 3G 8GB svart)

(1 st Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris 24 mån)Fria SMS till hela världen ingår!0 kr0 kr

0 kr

Totalt pris vid kontant betalning

Månadsavgift Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris 24 mån

Förhöjd månadsavgift

Total månadskostnad 59 kr/mån

100 kr/mån

159 kr/mån

Månadskostnad faktureras separat i efterhand.

En bra deal tycker jag.

Hej honken

Beställde samma abbonemang

Det bästa av allt är minutpriset till Thailand 0,87 öre per min, så skönt att slippa använda telefonkort.

Nu är det bara och ringa, och synka ihop med itunes, kan det bli bättre!!

Man har internet, musik, kamera, billiga utlandssamtal m.m

mvh swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

- på en crapple har man fullt upp att göra med att få den att funka, menar du :-)

Nu jag tänker efter så har jag aldrig haft behov att ladda ner ett enda program

(eller ringsignal), så varför det skulle vara viktigt på en mobil.

Jag använder min mobil professionellt - inte som leksak eller speldosa.

Den ska gå att ringa med och det ska gå utan att ladda batteriet på den mer än max 2 ggr / vecka.

Har haft smartphones sedan de kom (därför att företaget ett tag gav sig in på IP-telefoni)

och har fortfarande inte bytt åsikt om att jag ska ha dom till att ringa, spara telefonnummer

och anteckningar i.

Fick en HTC-värsting genom jobbet, men kom snabbt fram till att kort batteritid

och touchskärmar var funktioner jag inte behövde, så jag nöjer mig med min flera år

gamla Ericson P1.

Att betala 10000 för en telefon när det finns billigare som kan det samma

är ett stunt som märkesbögarna kan få hålla på med om de vill.

Erkänn att ni skiter i vad det kostar, ni vill ha en Iphone och därmed basta.

Det måste ju vara överpriset som får er att gå ut med patetiska försvarsinlägg

för produkten, för inte kan väl Apples affärsmetoder eller -strategier vara värda

annat än förakt - ens för er.

mvh GD

Alla har olika krav vad en mobil ska klara av och du anser inte att det Iphone erbjuder är enligt dina krav...fine.

Men då måste du acceptera att det finns andra användare som vill ha lite mer lull lull eller annan design på sin mobiler än du.

Varför köper du just det märket du har på din bil jo för tycke och smak skiftar.

Kan inte förstå detta förakt för en produkt som inte inkräktar på erat användningsområde.

Ganska patetisk att så kategoriskt såga ett märke på personlig smak

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent marknadsforingstaktiskt var det ju ingen hit att behalla epitetet i framfor iphone nar den lanserades i Thailand..

ilappen, iHC eller ihonken blir inte heller sa smickrande ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

håller med om att 10 papp är aldeles för dyrt, då maan kan få 2 datorer för denna summa ,men som dixon skrev så gå det ju att få den för 7 papp.

om vi går in på funktionerne, så tycker jag gps är grym.en kompis har ett program som talar om graderna på taklutningen. heheheheh läste om ett program som var nedladdat30 miljoner ggr som pekade ut mecka för alla muslimer. +++++++ mycket mer

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla :preved: !

Beställde en vit Iphone 3Gs 32 igår 4180:- kontant för telefonen. 515:- /månad i 24 månader obegräsad surfning på nätet. :D

När jag ringer till Thailand betalar jag ca 85:- för 12-15 timmars taltid med kortet asia.

Abonemanget passar mig perfekt då jag ringer otroligt många samtal och telefonens funktioner lär vara helt suveräna ser fram emot nästa vecka då den finns i min hand.. :drinks:

Min fru vill också ha en..hmmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähum...

Det var värst vad denna tråd spårade ur. Det är fullt möjligt att detta muslimprogram laddats ner 30 miljoner gånger. Det betyder sannolikt inte att det finns 30 miljoner muslimer som använder iPhone, snarare att programmet kommit i ett antal nya versioner som laddats ner av användarna. Varje nedladdning av en ny version räknas som en nedladdning, även om man hade tidigare version. Låt oss säga att det funnits sex versioner av programmet, och att 5 miljoner användare laddat ner varje version. Det låter väl mer rimligt?

För övrigt är senaste officiella siffran från Apple angående antal nedladdningar från App Store 1,5 miljarder. Skulle tro dom nu närmar sig två miljarder. Något som Nokia, Sony Ericsson etc bara kan drömma om. Frågan är om dom ens bryr sig. De säljer väl hellre nya skitmobiler när programvaran börjar bli lite gammal.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

det var värst vad du tar i changen, personer som har eriksson/nokia/htc etc är människor dom med skälv har jag en nokia men skall köpa en iphone 3gs 32

därför gillar jag denna tråd

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jannegbg,

Jag har inget emot människor som har en Nokia eller Sony Ericsson. Jag bara konstaterar att dessa företag inte har något som kommer i närheten vad gäller programutbud jämfört med Apple.

Man ska förstås välja den mobil man föredrar. Touch screen passar inte alla, knappar att trycka på passar en del bättre.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jösses, ni tjaffsar om en mobiltelefon, man ringer och skickar sms på dom...

Håller med. Jag är totalt oförstående för varför det är så viktigt och hur en del verkar bli helt vansinniga. Intressant läsning dock.. :)

Ändrades av Joints
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...