Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Guest Toprunner

Är det den som har flest program den telefon som vnner?

Efter 5 sekunder på google så gav det 78 400 i måndags och en ökning på 3-4000 i veckan.

Själv har jag en gamal samsung men ogillar det jag sett av iphone.

android verkar vara mer öppet och kan visst köra program som tex. väder direkt på skärmen.

Det som torde vara mer intressant är hur många man kan köra på samma gång? Den gamla modellen räckte det ju med 1 tydligen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Är det den som har flest program den telefon som vnner?

Efter 5 sekunder på google så gav det 78 400 i måndags och en ökning på 3-4000 i veckan.

Själv har jag en gamal samsung men ogillar det jag sett av iphone.

android verkar vara mer öppet och kan visst köra program som tex. väder direkt på skärmen.

Det är ingen som vinner men det är klart och tydligt att vissa älskar att dissa iPhone fast dom aldrig använt en.

Man skaffar en telefon efter sina behov och anser man inte att en iPhone passar en så är det ok.

Men att dömma bort bara för att man sett,hört,läst tycker jag är bara dumt.

android verkar vara mer öppet och kan visst köra program som tex. väder direkt på skärmen

Verkar?? Du vet inte till 100% eller hur? Bara för att andra skrivit så gör du det också :D

Det som torde vara mer intressant är hur många man kan köra på samma gång? Den gamla modellen räckte det ju med 1 tydligen

Eftersom många program inte är klara för iOS4 än så fungerar inte multitasking,så fint som det heter,riktigt fullt ut.

Klipper in om multitasking.

Apple claims their multitasking will save battery life and resources, unlike the competition. But how?

The reason is simple: This is not 100% true multitasking. Not in the sense that developers define it: All system resources are available to all applications, with the system assuming the role of a traffic controller, giving preference to some tasks and less preference to others as needed.

Free-for-all multitasking will consume way too many resources, especially memory. This will make the system choke, given the limited memory available in these devices. The CPU would also be taxed, and it would deplete the battery life quicker while slowing down applications running on the foreground.

Apple's method, however, is quite clever: Basically, it allows you to pause applications—like you can pause them in any UNIX-based operating system, while enabling some special services to allow some types of tasks—like receiving calls or playing music—to run on the background. There are seven kinds of services, and Apple says these will give the user the kind of multitasking they demand, but without choking the system:

Som det är nu med iOS4 så trycker man 2ggr på Home knappen så kommer en undermney med alla program som ligger i bakgrunden.

När man väljer vilket program man vill använda så "startas" det på en gång.

Man kan också stänga ner dom program man inte vill ha igång i bakgrunden.

Det fungerar väldigt bra och är snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen som vinner men det är klart och tydligt att vissa älskar att dissa iPhone fast dom aldrig använt en.

Man skaffar en telefon efter sina behov och anser man inte att en iPhone passar en så är det ok.

Men att dömma bort bara för att man sett,hört,läst tycker jag är bara dumt.

Verkar?? Du vet inte till 100% eller hur? Bara för att andra skrivit så gör du det också :D

korrekt i sak, fel ändå.

jag dömer bort iphone efter att ha haft en i 8-10 dagar, det var tråkigt och stelt och itunes var ett elände.

min musik vill jag ha precis som JAG vil, inte som apple vill.

android har jag haft i 4-5 dagar innan jag åkte till Thailand och där duger vilket skrot som helst.

innan dess så blev jag förevisad en android under ganska lång tid av en person från google.

dock var mitt intresse mer riktakt på den efterföljande festen än en massa tekniskt hokus-pokus.

men med widgets (tror jag det hette) så sparkar android stjärt på iphone och det var en massa annat som jag

inte orkar ta upp här.

så med MIN efrarenhet så gillar jag inte iphone och tycker android är bättre men föredrar en enkel telfon av valfri model.

men du verkar vara en iphoneälskare som inte ser nått annat som bra eftersom du nödvändigtvis ska hylla iphone hela tiden.

vad har du själv för erfarenhet av android?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Eftersom många program inte är klara för iOS4 än så fungerar inte multitasking,så fint som det heter,riktigt fullt ut.

Klipper in om multitasking.

Som det är nu med iOS4 så trycker man 2ggr på Home knappen så kommer en undermney med alla program som ligger i bakgrunden.

När man väljer vilket program man vill använda så "startas" det på en gång.

Man kan också stänga ner dom program man inte vill ha igång i bakgrunden.

Det fungerar väldigt bra och är snabbt.

Och hur fungerar det när man chattar på Facebook, MSN, Yahoo och Ebuddy samtidigt? Loggar man in varje gång man växlar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

ska bara tillägga att multitasking på ios4 är skämt jämfört med android, ett STORT skämt.

testade det så sent som i måndags, att kalla det multitasking borde vara kriminellt.

men jag vill tillägga att iphone fungerade mycket bra utan problem men var otroligt restrektivt med vad man kan göra jämfört med android.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

korrekt i sak, fel ändå.

jag dömer bort iphone efter att ha haft en i 8-10 dagar, det var tråkigt och stelt och itunes var ett elände.

min musik vill jag ha precis som JAG vil, inte som apple vill.

android har jag haft i 4-5 dagar innan jag åkte till Thailand och där duger vilket skrot som helst.

innan dess så blev jag förevisad en android under ganska lång tid av en person från google.

dock var mitt intresse mer riktakt på den efterföljande festen än en massa tekniskt hokus-pokus.

men med widgets (tror jag det hette) så sparkar android stjärt på iphone och det var en massa annat som jag

inte orkar ta upp här.

så med MIN efrarenhet så gillar jag inte iphone och tycker android är bättre men föredrar en enkel telfon av valfri model.

men du verkar vara en iphoneälskare som inte ser nått annat som bra eftersom du nödvändigtvis ska hylla iphone hela tiden.

vad har du själv för erfarenhet av android?

Ok..bättre förklaring vilken erfarenhet du har om iPhone :great:

Jag har en vän som har en HTC telefon som jag pillat en hel del med men någon större erfarenhet har jag inte.

Men jag har inte heller dissat den som andra gör utan att provat.

Och hur fungerar det när man chattar på Facebook, MSN, Yahoo och Ebuddy samtidigt? Loggar man in varje gång man växlar ?

Nej man behöver inte logga in varje gång med Facebook eller Ebuddy.

Dom andra programen har jag aldrig provar så det kan jag inte svara på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen.

HTC har telefoner med andra OP än android, men jag får väl förutsätta att det var en android telefon.

bjud hem din kompis på en öl och pilla lite mer så blir det nya peningtransaktioner inom kort misstänker jag.:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Sitter just nu med en HTC Desire och en iPhone 3GS i händerna och jämför. 3GS:en har iOS 4. Hur mkt jag än vill att iPhonen skall dominera så jag kan köpa en med gott samvete så känns det som Desire-luren och Android är ganska överlägset på det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Lappen.

HTC har telefoner med andra OP än android, men jag får väl förutsätta att det var en android telefon.

bjud hem din kompis på en öl och pilla lite mer så blir det nya peningtransaktioner inom kort misstänker jag.:whistle:

Jo jag vet men det här var med Android.

Nä jag är ledsen men jag är fortfarande nöjd med min iPhone 3GS och kommer troligtvis köpa iPhone4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter just nu med en HTC Desire och en iPhone 3GS i händerna och jämför. 3GS:en har iOS 4. Hur mkt jag än vill att iPhonen skall dominera så jag kan köpa en med gott samvete så känns det som Desire-luren och Android är ganska överlägset på det mesta.

Ähum, jämföra iPhone 3GS med HTC Desire är väl inte riktigt rättvist? Det är väl med iPhone 4 du ska jämföra?

iPhone 3GS är förra årets modell...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ähum, jämföra iPhone 3GS med HTC Desire är väl inte riktigt rättvist? Det är väl med iPhone 4 du ska jämföra?

iPhone 3GS är förra årets modell...

Herr Chang har talat.

Av någon anledning verkar de flesta som har en ajfåne3

vara väldigt sugna på en ajfåne 4.

Förra årets modell, säger du - det vill säga att man endast

kan ha dom ca 1 år - och till en kostnad av 7-10000

En dyr hobby.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Av någon anledning verkar de flesta som har en ajfåne3

vara väldigt sugna på en ajfåne 4.

Är det konstigt?

Förra årets modell, säger du - det vill säga att man endast

kan ha dom ca 1 år - och till en kostnad av 7-10000

Vem har sagt det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ähum, jämföra iPhone 3GS med HTC Desire är väl inte riktigt rättvist? Det är väl med iPhone 4 du ska jämföra?

iPhone 3GS är förra årets modell...

Herr Chang har talat.

Men nu har jag inte det alternativet eftersom jag inte har tillgång till en iPhone 4.

MEd tanke på hur få förbättringar och förändringar som återges för iPhone 4 så verkar det inte helt fel ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Nej man behöver inte logga in varje gång med Facebook eller Ebuddy.

Dom andra programen har jag aldrig provar så det kan jag inte svara på.

Oj.. jag glömde att ett av de mest populära chattprogrammen inte går att köra på iphone eller macintosh. Inte konstigt att du inte provat då. Men de är säkert bra på annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men nu har jag inte det alternativet eftersom jag inte har tillgång till en iPhone 4.

MEd tanke på hur få förbättringar och förändringar som återges för iPhone 4 så verkar det inte helt fel ändå.

Gränssnittet är inte förändrat så mycket men prestandan är stor skillnad på iOS4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Gränssnittet är inte förändrat så mycket men prestandan är stor skillnad på iOS4.

Nu hade ju luren precis installerat iOS 4

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja och?

Då HC tyckte jämförelsen med 3GS var meningslös så är det ju relevant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Då HC tyckte jämförelsen med 3GS var meningslös så är det ju relevant.

Ja och Herr Chang poängterade att jämföra med en gammal iPhone mot en ny HTC är inte rättvist.

Naturligtvis så menade jag att iPhone4 har bättre prestanda och inte iOS4.

Men gillar man inte iPhone så gör man inte och ingen är tvingad att köpa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Ja och Herr Chang poängterade att jämföra med en gammal iPhone mot en ny HTC är inte rättvist.

Naturligtvis så menade jag att iPhone4 har bättre prestanda och inte iOS4.

Men gillar man inte iPhone så gör man inte och ingen är tvingad att köpa.

Och nu när ajfånen är ny, är det då rättvist att jämföra med en gammal HTC? :crazy:

Händer ju saker hela tiden med teknik och ajfånens konkurrenter lär nog svara med någon nyhet.. ;)

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och Herr Chang poängterade att jämföra med en gammal iPhone mot en ny HTC är inte rättvist.

Naturligtvis så menade jag att iPhone4 har bättre prestanda och inte iOS4.

Men gillar man inte iPhone så gör man inte och ingen är tvingad att köpa.

Exakt. I och med att lansering av iPhone 4, åtminstone i Sverige, ligger ganska nära så är det ganska meningslöst att jämföra iPhone 3GS med en mobil som släppts nio månader senare.

Det går liksom ganska fort i mobilbranschen, och utan tvivel släpper HTC en modell om några månader som av en del upplevs som bättre än iPhone 4. Men för all del, som Wille skriver så är det iPhone 3GS han har möjlighet att jämföra med.

Min egen åsikt är dock att en mobil med Android OS aldrig kan vara bättre än en mobil med iOS 4. Och lycka till med att uppgradera Android OS!

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Exakt. I och med att lansering av iPhone 4, åtminstone i Sverige, ligger ganska nära så är det ganska meningslöst att jämföra iPhone 3GS med en mobil som släppts nio månader senare.

Det går liksom ganska fort i mobilbranschen, och utan tvivel släpper HTC en modell om några månader som av en del upplevs som bättre än iPhone 4. Men för all del, som Wille skriver så är det iPhone 3GS han har möjlighet att jämföra med.

Min egen åsikt är dock att en mobil med Android OS aldrig kan vara bättre än en mobil med iOS 4. Och lycka till med att uppgradera Android OS!

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Glöm inte gaffatejpen, HC

Att man inte kan ringa med telefonen är en finess som liksom typ är viktigare

än operativsystem, appar och design.

Med tanke på trådens namn måste just tejpen vara det ultimata tipset.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte gaffatejpen, HC

Att man inte kan ringa med telefonen är en finess som liksom typ är viktigare

än operativsystem, appar och design.

Med tanke på trådens namn måste just tejpen vara det ultimata tipset.

Tja GD,

Nu är det ju så att du inte har någon susning om hur många som har problem med iPhone 4. Ej heller jag.

Men det det hindrar ju inte uppenbarligen skadeglada medier att rapportera... Har du funderat på deras agenda?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tja GD,

Nu är det ju så att du inte har någon susning om hur många som har problem med iPhone 4. Ej heller jag.

Men det det hindrar ju inte uppenbarligen skadeglada medier att rapportera... Har du funderat på deras agenda?

Herr Chang har talat.

Nej men jag har undrat över din, många gånger.

Thailändares (härunder din frus familjs) beteende går bra att prata ner i skiten men om någon

med ett enda ord vågar kritiserar en idi*tisk telefon, far du i taket.

Om det är för att du tycker synd om Jobs eller försöker prata upp dina aktier är svårt att säga

men med tanke på hur mycket pengar verkar betyda för dig, är jag benägen att tro på det senare.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men jag har undrat över din, många gånger.

Thailändares (härunder din frus familjs) beteende går bra att prata ner i skiten men om någon

med ett enda ord vågar kritiserar en idi*tisk telefon, far du i taket.

Om det är för att du tycker synd om Jobs eller försöker prata upp dina aktier är svårt att säga

men med tanke på hur mycket pengar verkar betyda för dig, är jag benägen att tro på det senare.

Jag är en Apple fanboy sedan 1984 då jag köpte min första Mac. Det är främst därför jag retar mig på att M$ fanboys sprider lögner om Apple.

Visst är det så att jag vid två tillfällen under 1997 köpte Appleaktier. När alla analytiker förutspådde Apples snara konkurs...

Jag tvivlar dock på att jag skulle kunna prata upp Appleaktien på detta forum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...