Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Knappast slutet, sagan har knappt börjat... det finns säkert många kompetenta personer som vill jobba på Apple.

Aktiemarknaden tycks i vart fall inte oroas av detta avhopp, ny all time high för Appleaktien igår:

http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/24589/

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Knappast slutet, sagan har knappt börjat... det finns säkert många kompetenta personer som vill jobba på Apple.

Aktiemarknaden tycks i vart fall inte oroas av detta avhopp, ny all time high för Appleaktien igår:

http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/24589/

Herr Chang har talat.

Håller med Herr Chang för med tanke på att Ipad är redan slutsåld innan den ens släppts så det ser ljust ut.

Resten av tillverkarna kanske kommer ikapp men Apple har satt standarden med Iphone och Appstore.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...
Sam sip sam

"Tips Vid Köp Av Iphone."

Glöm inte att köpa tejp också. :)

iphone-4-the-duct-tape-solution

s

sicket mög han producerar sektledaren

Den nya versionen av Iphone släpptes i slutet av juni och såldes i över 1,7 miljoner exemplar bara under de första tre dagarna. Men enligt Consumer Reports tester har Iphone 4 problem med mottagningen – problem som exempelvis inte finns hos föregångaren Iphone 3GS.

Minst tre kunder har stämt Apple för problem med antennen på Iphone 4.

En analytiker skriver att kritiken från Consumer Reports för närvarande inte verkar påverka efterfrågan på Iphone 4, men att det ökar pressen på Apple att lösa problemen.

"Vi fortsätter att vänta oss en lösning från Apple, oavsett om den är mjukvaru- eller hårdvarurelaterad", skriver analytikern Mark Moskowitz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att jag missade den här tråden innan jag skaffade mig in iPhone.

Blev mest inspirerad av Svartens dotter.

:::

Det var lite kul.

Jag köpte min första mobil när jag var 28 år. Ja, typ fyra år sen. Vänta lite, hur gammal är jag nu. Har inte riktigt koll på det.

Har man passerad 30-gränsen så verkar man mer eller mindre tappa räkningen om sin ålder, speciellt för kvinnor. :drinks:

Tillbaka till ämnet.

Då valde jag SonyEricsson av en enda anledning. Att jag skulle stödja något svenskt. (Ibland tror man att man kan åtstadskomma mer än vad man egentligen gör)

Det måste vara en mycket udda modell. Under de 3-4 åren jag använde den såg jag typ 3-4 personer som hade en likadan telefon. :-)

:::

Den började funka sämre när vi var i Thailand. Kanske p.g.a. fuktigheten. Jag vet inte.

Men det gav mig en anledning att vilja ha en ny mobil.

Vi var på Laos förra året.

Min kusin och hennes vän sprang och köpte mobiler av Laos-modell (eller rättade sagt kinesisk modell) om ni förstår vad jag menar - de hade TVÅ simkort till och med?

Ni kanske undrar vad man ska ha två simkort på en och samma telefon till.

För min del så använde jag Comviq Smart för att ringa inom Sveriger och Amigo för att ringa Thailand. Slipper hålla på att byta simkort. Smiiiiidigt!

Jag blev intresserad, jag med.

Dagen därpå sprang vi till varuhuset igen.

Jag köpte en BB - priset var ok för att man skulle överväga att slänga en välfungerande mobil (i Sverige i alla fall).

Jag gillade den starkt och saknade de där "riktiga" funktionerna.

Sen så höll batteri inte så länge. Försäljaren sa att man kunde köpa ett riktigt batteri till och och kunder ladda ned program till det bla bla bla bla. Det var vara skitsnack.

Men man får vad man betalar för. Det var inget mer med det.

Jag fick i alla fall prova på med mjukstart.

Tre månader därefter gick jag och köpte en riktig BB (BlackBerry) i Bangkok.

:::

Var nöjd med den.

Men nätverket i Sverige funkade inte så bra.

Man får inte ut så mycket av BlackBerrys funktioner i Sverige om man inte betalar massa mycket extra pengar.

:::

Så tre månader efter det gick jag förbi en 3-butik i stan.

Det var en j-a duktig försäljare jag fick.

Efter typ fem minuter slog jag en signal till mannen min och frågade om han tänkte lämna mig om jag nu tänker skaffa en iFån (typ 3 månader efter att jag förstå köpt en rätt så dyr telefon). Jag kände mig lite om en Fåne av skaffa 3 nya telefoner på mindre än ett halvt år.

:::

Men suget efter en iPhone fick jag redan när den kom ut.

Men jag tyckte det var onödigt dyrt för en telefon.

Drömde till och med om att jag till slut köpte den.

Men man vill inte heller känna sig att man bara "följer strömmen" och är prydsgalen.

:::

Jag gillar telefonen starkt.

Gillar den mer och mer för varje dag som går. Har inte nått brytpunkten än.

- Kan kolla mejl även om jag sitter i lekparken med Liam och därmed tacka ja eller nej till översättnings och tolkuppdrag ganska omgående.

- Kartfunktion är superbra för mig har stor brist på lokalsinne.

- Ordböcker som jag har köpt (LingvoSoft) + Lexin funkar bra som nödhjälp inför mina uppdrag.

- Kalender med 2 påminnelser innan passar en glömsk person som jag utmärkt.

- Sveriges Radio är perfekt sömnmedel för mig. Lyssnar på Ekotnyheterna ett par minuter så somnar jag. Om jag lyssna på P1 Språk kan det dröja ända till 5-10 min innan jag somnar.

- Mina utgifter (som jag har köpt) är bra för mig att ha koll på mina utgifter (kan även ha koll på inkomster)

- Nyhetsapperna är bra också fast jag sällan läser nyheter. Men Svarten har nytta av både TextTV och SVT-play när vi åker tåg.

- Kids-grejor funkar bra när Liam är rastlös under långa resor. (typ resor som tar mer än 30 min.)

- Att få iPod på köpet är inte heller fel.

- MSN-funktion är också bra.

- Miniräknade funkar perfekt när jag ska räkna hur mycket jag ska ta betalt för mitt jobb - nära till hands.

- Blocket är också bra att ha när man jagar billiga barnvagnar. (har dock inte lyckas hitta något begagnat som är tillräckligt billigt för att vara just en begagnad vagn)

- Currency är bra att kolla ibland.

- Kamera är okey trots att man måste stå still som ett staty för att det ska bli en bra bild. :-)

* Men det jag är mest nöjd med är att det är så lätt att spela in ljud. (Nej, jag är inte galen i min egen röst - om det är någon som tror det)

Jag spelar in olika rollspel och träna på att tolka simultant. Det har gett bra resultat. :-)

Extra bra är det när jag sitter på tåget eller bussen och inte kan läsa på grund av att jag lätt bli åksjuk.

Då funkar de här ljudfilerna extra bra.

:::

Ojjj --- så långt inlägg för så liten grej.

Det var ett tag sen jag kunde skriva så här långt om "ingenting" :-)

Det är ett lyx nu förtiden.

:::

Glömde säga att jag är mycket nöjd med mobilen men inte så nöjd med Tre.

Förra månadens räkning skrämde livet ur mig lite grann.

Har aldrig betalat så mycket för mobilräkning.

Vågar inte ens säga hur mycket jag fick betala sist.

Men jag tröstar mig själv med att jag använder den för att ringa till Thailand för jobbets skull också. (Snabba tolkningar till och från Thailand för icke-myndighetskunder)

Jag har Global abb och kan ringa till Thailand för 69 eller 89 öre/minut.

:::

Natti natti

Magrood

Ändrades av Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

s

sicket mög han producerar sektledaren

Den nya versionen av Iphone släpptes i slutet av juni och såldes i över 1,7 miljoner exemplar bara under de första tre dagarna. Men enligt Consumer Reports tester har Iphone 4 problem med mottagningen – problem som exempelvis inte finns hos föregångaren Iphone 3GS.

Minst tre kunder har stämt Apple för problem med antennen på Iphone 4.

En analytiker skriver att kritiken från Consumer Reports för närvarande inte verkar påverka efterfrågan på Iphone 4, men att det ökar pressen på Apple att lösa problemen.

"Vi fortsätter att vänta oss en lösning från Apple, oavsett om den är mjukvaru- eller hårdvarurelaterad", skriver analytikern Mark Moskowitz.

Intressant att du nämner rapporten från Consumer Reports, vilka är väl närmast att likna med Konsumentverket i Sverige. Fast något kommersiella.

Det mest intressanta är att Consumer Reports på annat ställe ger iPhone 4 det högsta betyg man någonsin gett en mobil... vad är detta för fjantar? Hur ska dom ha det?

http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/25948/

Mediadrevet på webben kring iPhone 4 blir allt mer och mer fascinerande. Klickhoror!

Tack Magrood för rapporten om din iPhone! Åtminstone jag kommer att sitta i kö för en iPhone 4!

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Intressant att du nämner rapporten från Consumer Reports, vilka är väl närmast att likna med Konsumentverket i Sverige. Fast något kommersiella.

Det mest intressanta är att Consumer Reports på annat ställe ger iPhone 4 det högsta betyg man någonsin gett en mobil... vad är detta för fjantar? Hur ska dom ha det?

http://macdailynews.com/index.php/weblog/comments/25948/

Mediadrevet på webben kring iPhone 4 blir allt mer och mer fascinerande. Klickhoror!

Tack Magrood för rapporten om din iPhone! Åtminstone jag kommer att sitta i kö för en iPhone 4!

Apple fanboy Herr Chang har talat.

En sann fanatiker känner man lätt igen. Spelar ingen roll vad de skriver :-)

Glöm inte att köpa till gaffatejp, bara, för i vanlig Apple-ordning ingår det inte.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

- Kan kolla mejl även om jag sitter i lekparken med Liam och därmed tacka ja eller nej till översättnings och tolkuppdrag ganska omgående.

- Kartfunktion är superbra för mig har stor brist på lokalsinne.

- Ordböcker som jag har köpt (LingvoSoft) + Lexin funkar bra som nödhjälp inför mina uppdrag.

- Kalender med 2 påminnelser innan passar en glömsk person som jag utmärkt.

- Sveriges Radio är perfekt sömnmedel för mig. Lyssnar på Ekotnyheterna ett par minuter så somnar jag. Om jag lyssna på P1 Språk kan det dröja ända till 5-10 min innan jag somnar.

- Mina utgifter (som jag har köpt) är bra för mig att ha koll på mina utgifter (kan även ha koll på inkomster)

- Nyhetsapperna är bra också fast jag sällan läser nyheter. Men Svarten har nytta av både TextTV och SVT-play när vi åker tåg.

- Kids-grejor funkar bra när Liam är rastlös under långa resor. (typ resor som tar mer än 30 min.)

- Att få iPod på köpet är inte heller fel.

- MSN-funktion är också bra.

- Miniräknade funkar perfekt när jag ska räkna hur mycket jag ska ta betalt för mitt jobb - nära till hands.

- Blocket är också bra att ha när man jagar billiga barnvagnar. (har dock inte lyckas hitta något begagnat som är tillräckligt billigt för att vara just en begagnad vagn)

- Currency är bra att kolla ibland.

- Kamera är okey trots att man måste stå still som ett staty för att det ska bli en bra bild. :-)

* Men det jag är mest nöjd med är att det är så lätt att spela in ljud. (Nej, jag är inte galen i min egen röst - om det är någon som tror det)

Jag spelar in olika rollspel och träna på att tolka simultant. Det har gett bra resultat. :-)

Extra bra är det när jag sitter på tåget eller bussen och inte kan läsa på grund av att jag lätt bli åksjuk.

Då funkar de här ljudfilerna extra bra.

I nya versionen man tydligen numer utföra mer en 1 sak i taget... som på andra telefoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det var synd att du valde 3 Magrood för dom är sämst och dyrast.

Jag skaffade mobilt bredband från dom men det var bara att reklamera efter ett par veckor.

För den hastighet som dom lovade just där jag bor kom jag aldrig upp.

Så varje gång jag ser deras förbannade reklam där dom ljuger folk rätt upp i ansiktet blir jag förbannad.

Kul att du uppskattar ditt köp ändå :great:

I nya versionen man tydligen numer utföra mer en 1 sak i taget... som på andra telefoner.

Nya operativ systemet ja som man kan lägga in på 3GS också.

Dom rapporter som kommit in om att telefonen skulle bli seg kan jag inte förstå.

För vi jämförde mellan två telefoner en med gamla OP:et som är 3.1.3 mot iOS4.

Och det vi kunde se var att den med iOS4 var mycket snabbare.

Men jag tror att dom som fått problem med seghet är att dom bara uppdaterat till iOS 4 utan att rensat telefonen från alla sinna appar först

Ungefär som man lägger in ett nytt OP på en dator så mår datorn bättre om formaterar den först och sen lägger installerar det.

Sen så är alla appar inte anpassade för iOS4 heller och det kan bidra också men uppdateringarna har börjat komma.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag ber vördsamt om att få ge mitt tips till dem som överväger iphone.stryk dessa tankar! :-)

Kolla in Android genom t.ex HTC Hero, Legend och Desire. Fantastiska!

Öppet OS med ofantlig stor mängd appar. Inget problem med antenner eller nonchalanta VD:ar

Köp några av de telefonerna! Ni kommer garanterat bli nöjda!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

med ofantlig stor mängd appar

Ett väldigt luddig siffra...specificera.

För så många som det finns till iPhone är det inte.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp några av de telefonerna! Ni kommer garanterat bli nöjda!

Räcker det inte med en, tycker det blir svårt att hålla koll annars. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla iphone är slut överallt, allt går till de som förhandsbeställt. Jag antar jag skulle gjort det också...suck..

Det enda problemet med iPhone är att den är så populär att den inte går att få tag på. :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och surfade runt lite i natt och bestämde mig för att jag skulle nog ha en iPhone, men funderade vart jag skulle köpa den ifrån?

Hade ingen lust att pynta loss den direkt så började kolla upp den vid köp av abbonemang.

Denna undersökning baserar sig på att köpa en telefon och lägga undan abbonemanget för att inte nyttja den, utan att köra med sitt nuvarande abb.

Och utsluter Telia från denna undersökning för att jag inte hittade iPhone 3GS 8GB hos dom.

3

(www.tre.se)

24mån abb

Total kostnad: 9576kr under 24mån för abb + mobil.

Notering: Lite dyrt enligt mig, och osäker om den är låst till 3 för då krävs det att man har ett 3 nummer sen innan.

Telia

Notering: Hittade ej 8GB modelen.

Telenor

(www.telenor.se)

24mån abb

Total kostnad: 10776kr för abb + mobil.

Notering: Lite dyrare än vad 3 har. Oklart om denna också är låst.

Halebop

(www.halebop.se)

24mån abb

Total kostnad: 5016kr (150kr förhöjd, 59kr/mån)

Total kostnad erbjudande: 4662kr (beställer man innan 31 Augusti får man första 6mån på abbet gratis (dvs 59kr*6).

Notering: iPhone 3G/S är operatörslåst till Halebop i 12 månader. Kan efter det låsas upp mot en kostnad av 300 kr.

Men för min del så beställde jag den från Halebop, och då jag har ett abb där redan så kommer det nya abbet att få ligga och ej nyttjas, och man får en billig iPhone.

Pris för iPhone med kontant kort för just 8GB modelen har legat uppe i 4995kr hos andra, därmed blir det extremt billigt hos Halebop enligt mig.

Så jag slog till, och kommer nästa vecka bli en ny och troligen nöjd iPhone ägare :)

Update: Operatörslås info på halebop.

Det självklara valet är kontantkort, billigast och ingen månadsavgift.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det självklara valet är kontantkort, billigast och ingen månadsavgift.

Du kan inte köpa en iPhone utan abonnemang om du inte hade ett sen tidigare hos Telia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan inte köpa en iPhone utan abonnemang om du inte hade ett sen tidigare hos Telia.

Nja, nu är det ju inte bara Telia som säljer iPhone.

Hur man kommer att hantera iPhone 4 återstår att se, åtminstone jag har inte sett några priser och villkor från någon operatör.

Så länge bristen på iPhone 4 fortsätter är det väl dock osannolikt att man får köpa en utan abonnemang.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ett väldigt luddig siffra...specificera.

För så många som det finns till iPhone är det inte.

Tyvärr..det går inte att specificera. Då måste jag ange exakt klockslag då det fylls på ständigt.

Själv är jag anhängare av devisen "hellre kvalitet än kvantitet" jfr talessättet "en miljard flugor kan inte ha fel; ät skit"

Jag menar nu absolut inte att iphone apps är skit men argumentet att dom har flest apps är ganska ointressant.

Ange gärna någon användbar app som bara finns för iphone.

Har ni t.ex något liknande Mapdroyd? Jag tror den bara finns för Android. MYCKET användbar!!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nja, nu är det ju inte bara Telia som säljer iPhone.

Nä det vet jag men det är väl bara dom som man kan köpa en iPhone utan abonnemang.

Alla andra operatörer kunde man bara köpa med abonnemang.

Har ni t.ex något liknande Mapdroyd? Jag tror den bara finns för Android. MYCKET användbar!!

Ja jag håller med om att det finns många tveksamma appar på Apple store som inte tillför någonting.

Men du själv använde orden "ofantligt stor mängd" som säljargument och det betyder inte kvalitet utan kvantitet.

Varken du eller jag vet hela utbudet på program till iPhone eller Android.

Så att nämna ett program som bara finns på det ena OS:et är lite svårt.

Det finns ett program likt Mapdroyd och det heter oMaps

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett väldigt luddig siffra...specificera.

För så många som det finns till iPhone är det inte.

Är det den som har flest program den telefon som vnner?

Efter 5 sekunder på google så gav det 78 400 i måndags och en ökning på 3-4000 i veckan.

Själv har jag en gamal samsung men ogillar det jag sett av iphone.

android verkar vara mer öppet och kan visst köra program som tex. väder direkt på skärmen.

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...