Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hmm, då jag inte kan läsa thai så ser jag inga priser? Och det är väl ändå iPhone 3GS man bör titta på i första hand?

http://www.siamphone.com/catalog/apple/iphone_3gs.htm

Fast det är klart, får man bra pris på föregående modell så varför inte. Jag sitter själv med en iPhone 3G, och lär avvakta trolig ny modell i juni.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha...hade det varit för Iphone hade jag köpt det :great:

Hm, såg nu att det stod ipod..

Är det inte en iphone avbildad? :huh:

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hm, såg nu att det stod ipod..

Är det inte en iphone avbildad? :huh:

Nä symbolen för telefon fattas.

Här ser du skillnaden mellan dom

iphone-ipod-touch-firmware.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har beställt ett set, och Ellos har meddelat att det är skickat!

Det gäller att passa på innan Apple slår näven i bordet ;)

För övrigt har detta uppmärksammats även på amerikanska sajter:

http://www.tuaw.com/2009/12/30/ipod-bedding-set-redefines-touchably-soft/

Herr Chang har talat.

Någon som är förvånad? ;)

Enligt Borås Tidnings pappersupplaga har man avtal med Apple

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som är förvånad? ;)

Enligt Borås Tidnings pappersupplaga har man avtal med Apple

Äsch då, jag som trodde att jag skulle få del av en exklusiv upplaga! Men vänta lite nu, jag kanske får första upplagan med pinsam felstavning Calender istället för Calendar ;)

Men förstås bra om Ellos har avtal med Apple.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jaha. då va det beslutat då...efter moget övervägande, undersökningar, läsande, kollande, funderande och beslutsångest. Jag skall bli med Iphone. Tror jag. Som ni ser så har ångesten inte släppt helt ännu men på det hela taget så har jag bestämt mig, det blir en Iphone. Om nu ingen här skriker rakt ut och kommer med några andra tips eller idér.

Några frågor är inte lösta ännu: Var, vem, och hur. Alltså var skall den köpas, vem skall man ringa med och hur gör man i Thailand, för telefonen kommer naturligtvis vara låst till den operatören jag väljer i sverige. Konstigt att det är lagligt föressten. Konkurensbegränsning tycker jag det känns som.

Om någon har svar på frågorna ovan och även på nästa fråga så återkom.

Fråga. Iphone+gps+Thailand?

Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan du jailbreaka dOCH låsa upp den med ett program som heter Blackra1in

Det tar bara några sekunder så är det fixat.

Vill du har mer tips eller vägledning kan du skicka PM

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Apple presenterade ju en ny pryl igår, iPad. Den ser ut som en förvuxen iPhone ungefär och skall köra samma operativsystem.

Skall bli intressant och se om den slår, jag funderar i alla fall på att skaffa en!

Herr Chang har väl redan beställt en, eller?? :dance1:

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det råder delade meningar om iPad... trots allt skulle jag nog beställt en om det varit möjligt. Vi får nog vänta några månader i Sverige.

Vad gäller iPhone skulle jag nog avvakta till sommaren då nästa modell förväntas lanseras. Men om behovet är omedelbart är det förstås inget fel på nuvarande modell. Jag har inte försökt använda min iPhone i Thailand, så jag vet inte hur det fungerar jämfört med Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. då va det beslutat då...efter moget övervägande, undersökningar, läsande, kollande, funderande och beslutsångest. Jag skall bli med Iphone. Tror jag. Som ni ser så har ångesten inte släppt helt ännu men på det hela taget så har jag bestämt mig, det blir en Iphone. Om nu ingen här skriker rakt ut och kommer med några andra tips eller idér.

Några frågor är inte lösta ännu: Var, vem, och hur. Alltså var skall den köpas, vem skall man ringa med och hur gör man i Thailand, för telefonen kommer naturligtvis vara låst till den operatören jag väljer i sverige. Konstigt att det är lagligt föressten. Konkurensbegränsning tycker jag det känns som.

Om någon har svar på frågorna ovan och även på nästa fråga så återkom.

Fråga. Iphone+gps+Thailand?

Ban

Jag har åxå tänkt tanken men insett att jag e hantverkare och kan inte handha touchscreen telefoner, jag slaktar normalt 2 lurar/år och de e väl dumt att förstöra 5k lurar i parti och minut

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

555555 clapping.gifclapping.gif

Fy fasen vad snabba de är med att hitta på skoj med nyheter. dance1.gif

Har folk inget att göra om dagarna? whistle.gifUntitled-1.gif

Mvh

BBJ

crazy.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Apple presenterade ju en ny pryl igår, iPad. Den ser ut som en förvuxen iPhone ungefär och skall köra samma operativsystem.

Skall bli intressant och se om den slår, jag funderar i alla fall på att skaffa en!

Herr Chang har väl redan beställt en, eller?? :dance1:

/ Joe

Den ser ju ut som en handikapp-version av en iphone. Man blir säker behandlad därefter om man går runt med en sån :download:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite kluven ännu, verkar cool att surfa och maila med, man kan ju skype ringa också. Läsa PDFer, e-books samt ha ett par filmer och lite mp3er på den. Storleken gör ju att man kan stoppa den i axelväskan utan problem. Saknar dock ett ordentligt OSx, eller ens en bantad version. Men mac office skulle väl fungera på den om jag minns rätt?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite kluven ännu, verkar cool att surfa och maila med, man kan ju skype ringa också. Läsa PDFer, e-books samt ha ett par filmer och lite mp3er på den. Storleken gör ju att man kan stoppa den i axelväskan utan problem. Saknar dock ett ordentligt OSx, eller ens en bantad version. Men mac office skulle väl fungera på den om jag minns rätt?

Hej korp,

Det är ett bantat Mac OS X, även om man kallar det iPhone OS. Fast du kommer ju inte åt det mesta om du inte jailbreakar...

Det är riktigt att iWork, Apples för all del enklare version av Microsoft Office kommer att finnas till iPad. Vad Microsoft har för planer med Office for Mac vet jag inte.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Den ser ju ut som en handikapp-version av en iphone. Man blir säker behandlad därefter om man går runt med en sån :download:

Multihandikappad m.a.o :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Köpte i oktober förra året en 3GS 32G av True i Bangkok. Funkar utmärkt nu också i Sverige 5 månader senare.

Laddar ner svenska Googlekartor m.m. Garanterat o-låsta "handset only"!!

Pris 28.500B + VAT 7% Dom skriver av någon anledning inget VAT-kvitto, så det blir inga pengar tillbaks på flygplatsen.

Är man i Thaland en längre tid, så blir den lite billigare med Abb.

http://www.truemove./price_plan.htm

JohanB

post-6170-126996871658_thumb.jpg

post-6170-126996896415_thumb.jpg

post-6170-126996899374_thumb.jpg

post-6170-126996871658_thumb.jpg

post-6170-126996896415_thumb.jpg

post-6170-126996899374_thumb.jpg

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte den utan abb, då det inte fanns 3G täckning där vi var. Använde i stället ett D-Tac 2G kontantkort. Gick väl då på GPRS eller nåt, för kartorna funkade ner till minsta kostig. Avsevärt bättre och med fler detaljer än GPS:en. I Sverige har vi ett Halebop 3G-kort.

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...