Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

En sak som jag ser som en nackdel med Iphonen är att den är lite väl hal.

Risken att den glider ur handen eller fickan är nog större än för andra telefoner.

Men jag köpte en ett tunt fodral till den som är bara 1mm tjock.

Med den så eliminerar man att den ska glida lika lätt och att den skyddas mot stötar och fall.

Jag gjorde samma sak till min iPod, men det var ett silikonskal, den där du köpte

verkar ju bättre.

\\Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

  • 2 veckor senare...

Så kan det gå om man jailbreakar sin iphone.. http://www.expressen.se/prylar/1.1775142/rick-astley-ett-virus-pa-iphonen

Dom utlämnar en viktigt detalj och det är att man måste öppna upp för SSH också för att det ska gå göra.

Och det görs inte per automatik när man jailbreakar utan det måste man installera och aktivera manuellt.

Så i praktiken är det ett fåtal som är i riskzon för SSH aktiverar bara riktiga fantaster.

Så skyddar du dig mot iPhone-masken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tilläggas kan ju även att det endast är de som efter att ha jailbreakat inte bytt default password för inloggning som root som "drabbats". Puckos...

Knappast något man kan klandra Apple för.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jailbreakade min iphone, men tröttnade på ha den jailbreakad, fanns bara en applikation som var bra, och det var Backgrounder. Resten sög rätt stort :) (enligt mig).

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jailbreakade min iphone, men tröttnade på ha den jailbreakad, fanns bara en applikation som var bra, och det var Backgrounder. Resten sög rätt stort :) (enligt mig).

Just det programmet är toppen för dom som vill köra Spotify samtidigt som man gör nått annat.

Ett annat som är bra är SBSettings där man kan göra inställningar som man annars inte kommer åt.

T.ex ta bort ikoner på hemskärmarna som inte går att avinstallera men som man inte vill se.

Men jag håller med om att det finns många som man inte har nån nytta av.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Nu har jag också köpt en iphone,fan va jag ångrar mig, man kan ju fan inte surfa med skiten.stöder inte flash va fan ska man surfa på då läsa GT eller?

Och man kan inte skicka via blåtand till andra mobiler (walkie talkie varning) stenålderskamera utan blixt men det visste jag innan. :diablo::diablo:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag också köpt en iphone,fan va jag ångrar mig, man kan ju fan inte surfa med skiten.stöder inte flash va fan ska man surfa på då läsa GT eller?

Och man kan inte skicka via blåtand till andra mobiler (walkie talkie varning) stenålderskamera utan blixt men det visste jag innan. :diablo::diablo:

Surfa med Flash? Driver du med mig eller? Sugen på alla taffliga annonser som snor åt sig 100% av CPU?

Maken till skitprogramvara får man leta efter. Jag är glad att slippa eländet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Surfa med Flash? Driver du med mig eller? Sugen på alla taffliga annonser som snor åt sig 100% av CPU?

Maken till skitprogramvara får man leta efter. Jag är glad att slippa eländet.

Herr Chang har talat.

Det är väl uppenbart att han inte köpt en Iphone utan han skriver så där för att få en reaktion.

Innan man köper nått så tar man väl redan på vad den klarar av för det handlar om ganska mycket pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tre Maccar som jag jobbar med.

Men fattar inte varför man ska ha en Iphone???

Upplys mej någon om jag missat något...vad kan jag göra med en iphone som jag inte kan göra annars???

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tre Maccar som jag jobbar med.

Men fattar inte varför man ska ha en Iphone???

Upplys mej någon om jag missat något...vad kan jag göra med en iphone som jag inte kan göra annars???

Jämfört mot vad? En annan telefon eller dator?

Om du är osäker på vad du kan göra med Iphone så sök på nätet.

För mig och mina behov så ersätter den en dator när jag är tex på jobbet.

Jag ser på film,tv-serier,lyssnar på musik,surfar,mailar,chattar,spelar spel..

Har ett övervakningsjobb så det är mycket dötid men det är inte populärt att ta med en laptop till jobbet.

Så för mig är den perfekt men absolut inte för alla.

MVH lappen

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tre Maccar som jag jobbar med.

Men fattar inte varför man ska ha en Iphone???

Upplys mej någon om jag missat något...vad kan jag göra med en iphone som jag inte kan göra annars???

Det är inget speciellt märkvärdigt med iPhone som ren hårdvara betraktad. Vad som enligt min mening skiljer den från andra mobiler är det enorma utbudet av program (>100000) varav de flesta är billiga eller rentav gratis. Kolla App Store i iTunes så ser du vad man kan göra med en iPhone.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Det är inget speciellt märkvärdigt med iPhone som ren hårdvara betraktad. Vad som enligt min mening skiljer den från andra mobiler är det enorma utbudet av program (>100000) varav de flesta är billiga eller rentav gratis. Kolla App Store i iTunes så ser du vad man kan göra med en iPhone.

Herr Chang har talat.

Frun hittade en Iphone på en marknad i somras och gav mig i uppgift att skaffa en laddkabel till den. Det visade sig vara en grannlaga uppgift och jag la ner projektet efter att ha upptäckt hur komplicerad en dylik produkt är. Man blir ju skinnad av tillbehören oavsett hur billig själva telefonen och dess mjukvaror är.

Det värsta jag fann var att man tydligen inte kan byta upp sig från en fordonsmonterad Iphone till nyare modell,,, utan att byta allt kopplat till telefonen (pga av laddningssystemet)... eller byta till nyare bil. Vad jag förstår är fordonsmonterade Ipods lika illa ute.

Så länge tillverkaren håller på att larva sig med så enkla saker som laddare... håller jag mig ... låååååångt borta från dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frun hittade en Iphone på en marknad i somras och gav mig i uppgift att skaffa en laddkabel till den. Det visade sig vara en grannlaga uppgift och jag la ner projektet efter att ha upptäckt hur komplicerad en dylik produkt är. Man blir ju skinnad av tillbehören oavsett hur billig själva telefonen och dess mjukvaror är.

Det värsta jag fann var att man tydligen inte kan byta upp sig från en fordonsmonterad Iphone till nyare modell,,, utan att byta allt kopplat till telefonen (pga av laddningssystemet)... eller byta till nyare bil. Vad jag förstår är fordonsmonterade Ipods lika illa ute.

Så länge tillverkaren håller på att larva sig med så enkla saker som laddare... håller jag mig ... låååååångt borta från dem.

Förstår inte riktigt problemet med laddare. USB sladd finns för 50 kr. Pirat laddare har jag sett för 50 kr. Har man USB sladden är det väl bara att använda en vanlig USB laddare eller dator. Så vad är problemet?

Förövrigt är det väl samma laddare till de befintliga modellerna av Iphone om jag inte är fel underrättad. Hur det är med kommande modeller vet jag inte. Dock är det väl inget som inte har hänt med andra märken av telefoner. Både Ericsson och Nokia har väl bytt laddare som inte är kompatibla med äldre modeller och det lär nog hända igen. Då är det nog bäst att hålla sig borta från alla mobiltelefontillverkare.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad du pratar om Toprunner för priset för en laddare till en Iphone är inte dyrare än någon annan telefon.länk till laddare

Sen finns det inga orginal monterade Iphone om du köper en bil.

Utan om du snackar om en docka som man monterar är det en smal sak att byta ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp ingen iphone nu, vänta tills sommaren då kommer en ny version. Det ryktas om en ganska stor uppdatering vid detta tillfälle. De två innan har ju varit ganska små.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Har tre Maccar som jag jobbar med.

Men fattar inte varför man ska ha en Iphone???

Upplys mej någon om jag missat något...vad kan jag göra med en iphone som jag inte kan göra annars???

ringa?

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Jag vet inte vad du pratar om Toprunner för priset för en laddare till en Iphone är inte dyrare än någon annan telefon.länk till laddare

Sen finns det inga orginal monterade Iphone om du köper en bil.

Utan om du snackar om en docka som man monterar är det en smal sak att byta ut.

När jag letade laddare råkade jag ut för detta:

http://tzywen.com/modules.php?name=News&file=article&sid=696

Att det sedan dess dykt upp nya lösningar är väl bra det då. Jag vidhåller dock att hålla på och byta system för så banala saker som att ladda batterier enbart gör det krångligt att äga en sån produkt.

Vad gäller fordonsmonterad utrustning var det främst Ipod jag menade. Flera ägare blev förbannade när de köpt ny Ipod och den funkade inte i bilen p.ga av Apples byte av laddningssystem.

Varför inte bara ha samma laddare till alla Apples produkter? Urfånigt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple har ju gått med på nya EU direktiven om att allt som kan laddas (mer eller mindre) ska ha samma laddningssystem. Det lär ju komma i nästa version av iphone.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Apple har ju gått med på nya EU direktiven om att allt som kan laddas (mer eller mindre) ska ha samma laddningssystem. Det lär ju komma i nästa version av iphone.

Med andra ord ytterligare ett laddningssystem :D Nu undrar man still om det blir fler ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord ytterligare ett laddningssystem :D Nu undrar man still om det blir fler ?

De största tillverkarna, Sony Ericsson, Nokia, Motorola osv (TOM Apple) har nu gått med på att köra samma system. Det är ju bra. Men det lär ta nått år innan de infört det på allt de säljer. Det innebär ju att om du har en mobilladdare från Nokia kan du ladda din Apple grej med den också.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag vet så har Iphone/Ipod använt samma kontakttyp men genom modell byte har vissa laddare tappat kompabiliteten.

Men SE däremot har bytt kontaktform flera ggr.

Så dina argument mot Iphone/Ipod för att dom inte har samma standard på kontakterna är löjligt när alla andra tillverkare gör samma sak.

CST_60_Charger_Laddre.jpg

laddare.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vad kostar en iphone i bkk just nu. Kan inte bestämma mig om jag skal handla i bkk eller hemma i swe?

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...