Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Hej

Vilken telefon.. :o blir mer och mer kär i min nya iphone, idag var det dags för uppdatering Os 3,0(inkluderar mms mm)http://www.apple.com/se/iphone/softwareupdate/ och

ett gratis gmail e-konto till mobilen, måste också nämna att jag haft ett par nokia,samsung och sony telefoner, men denna slår allt med hästlängder!!! B)

stark köprekommendation

mvh swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja,det är dags för mig att skaffa en ny mobil.Har tittat en del på Iphone och tycker den verkar vara hur cool som hälst,men något för stor tyvärr.Så det lutar mot att jag köper en SonyEricsson W995 istället.Den har i stort sätt allt man behöver o lite till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,det är dags för mig att skaffa en ny mobil.Har tittat en del på Iphone och tycker den verkar vara hur cool som hälst,men något för stor tyvärr.Så det lutar mot att jag köper en SonyEricsson W995 istället.Den har i stort sätt allt man behöver o lite till.

Hej

Kan erkänna att den är stor, jag använder den bara privat bla för att det är mkt billigt att ringa till thaimob 0,88 öre p min, i arbetet använder jag en sony w660i också den en mkt bra telefon, liten skärm dock.

Anledningen till storleken är ju bla att det blir en bättre och överskådligare bild när man surfar på internet och tittar på youtube osv osv.

swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja då äntligen har man blivit med Iphone :dance1:

Nu har jag haft en Ipod Touch och den är allt vad en Iphone är men utan funktionen att ringa och ta bilder.

Märker stor skillnad på att dom uppdaterat hårdvaran och mjukvaran för allt flyter på mycket smidigare.

Eftersom jag ska ha den på jobbet och jag vill inte skada den köpte jag ett fodral till den också.

Hyffsat pris var det också med tanke på att jag lägger bara till 59:-/mån mot det jag betalade för mobila bredbandet men nu får jag en telefon på "köpet"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt vänner som vet är det mkt enkelt att låsa upp din telefon antingen via mjukvara eller ett lite kort som kallas rebellsim som är ett tunt simkort som sätt tillsamman med ditt sim kort och på sätt låser upp telefon och när de tar bort de är den låst igen så att garantin gäller

Hej,

Blir med Iphone 3GS 16 snart och undrar om nån verkligen vet , eller helst har egen erfarenhet av, hur man låser upp den för att också använda den med thai-simkortet i Thailand? Tillbaks i Sverige så ska den användas på Halebop igen.

Funkar det med ovannämda piggyback "rebelsim?" också på 3GS-modellen? Har nån använt det? Vem i MBK har det?

Vill ju inte paja garantin..unsure.gif..och det här med vänner som vet...??

Kan kanske Dygnrak (Dyngrak?) eller nån annan vänlig själ utveckla det här.smile.gif ..

Andra tips om hur man fixar det mottages givetvis gärna!! Ska alltså inte ladda ner "icke-Apple-programm", utan vill bara använda den som telefon i Thailand.

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

det e nog bäst å höra med återförsäljarn så du inte pajjar den.men det går kanske inte om du har abonemang(det måste upphöra inan du kan låsa upp den)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!

-------------------------------

Iphone skörare än andra mobiler (Di)

Uppdaterad 2009-09-23 11:12

Iphone går sönder mycket lättare än andra mobiler, enligt statistik från försäkringsbolaget If."De har blivit vanligare som försäkringsärenden än alla andra mobiltelefoner sammantaget, trots att traditionella mobiler ute på marknaden är otroligt mycket vanligare", skriver Caroline Uliana, pressansvarig på If.

En orsak är att Iphones skärm är av glas, inte plast som i de flesta andra telefoner, och därmed lättare går sönder när man tappar den i golvet.

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tappat min i golvet fler än en gång. Funkar kanon :na:

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tackar UT006jap.gif , tror vi setts på thaimötet i Folkets hus, Backa för nåt år sen...

När ett försäkringsbolag säger hur många som går sönder, så är det väl bara de lurar som är försäkrade hos dom som menas.

Klart att Iphone 3G:orna gick sönder när 3GS 16 & 32 annonserades...

Clion, den är ju operatörs-låst ett år när man får den, men det vore ju kul att kunna telefonera med den i Thailand också. Vi ska snart spendera några månader där i vinter.

Bond1, var det på ryamattan eller granitgolvet? och hur hög var fallhöjden?

Johan

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej den funkar kanon bra.

Är inne på min3:e Ihone alla har lagt av innan jag har tagit backup, garantin gäller. Men köp inte en sådan privat. Det fins bättre grejer.

HTC Hero eller något säger killarna på system och utveckling rekommenderar dom. Skall kolla med systemansvarig i veckan ( hon har lite koll 3000 mobiler att hålla koll på) så jag kanske får något nytt:) :great:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

När ett försäkringsbolag säger hur många som går sönder, så är det väl bara de lurar som är försäkrade hos dom som menas.

Det är att dom tar det på drulleförsäkringen för tappar du den går det inte på garantin.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har kollat runt lite om "RebelSimCard" och hittat lite högintressanta uppgifter.

Sammanfattning enligt beskrivningen:

Tydligen ett lövtunnt foliekort som sätts under det ordinarie(thai-simmet) och kopplar ur operatörslåset. Det sitter en IC-krets på undersidan på det, men den ska rymmas i uttaget på brickan. Behövs inte klippas i simmet. Ingen ändring av programmvaran i luren. Sätter man vid hemkomsten in sitt svenska simkort så ska allt funka som vanligt utan att det märks något i telefonen.

Låter som vanligt lite för bra för att vara sant!!great.gif

Är det nån som provat ?? unsure.gif Här är en länk :

http://rebelsimcard.com/virtu/

post-6170-125466038939_thumb.jpg

post-6170-125466038939_thumb.jpg

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det här vara rätt modell för Iphone 3GS 16/23GB som levereras nu i dagarna ??

Unlock iphone 3g with firmware v2.2 & v2.21& 3.0 Beta 2 Modem Firmware 04.22.01

Supports iphone 3G

2.2.1 & Modem firmware 02.30.03

2.2 & Modem firmware 02.28.00

Package includes

1 Rebel No Cut Sim Ready programmed with v72 iphone 3G rebel Sim Firmware.

1 iphone 3G Screen Protector

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Iphone som leveras nu heter 3GS med en firmware 3.1 så det du pratar om fungerar troligtvis inte

Link to comment
Dela på andra sajter

OK Lappen du har rätt, det är tydligen firmware 3.1 i nylevererade Iphone's. Går inte att nedgradera till 3.0 om man inte haft det innan sägs det.angry.gif..

Har mailat till RebelSimCard och fått följande svar:

hi

no solution yet but we are working on one<BR clear=all>Solutions Point Limited

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Bättre att vänta till ett fungerande jailbreak fungerar då kan du sätta in vilket kort och installer vilket program du vill

Link to comment
Dela på andra sajter

Bond1, var det på ryamattan eller granitgolvet? och hur hög var fallhöjden?

Johan

Det har hänt både utom och inomhus. Fallhöjden ca 95 cm. Från jackfickan och ner i backen. :clapping:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ja då har man tappat telefonen också rätt ner i stengolvet på jobbet :suicide:

Men den håll och utan en repa blev det :preved:

Nu har jag jailbrekat den också så nu kan man "styla" den som man själv vill. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att vänta till ett fungerande jailbreak fungerar då kan du sätta in vilket kort och installer vilket program du vill

Jag är dåligt uppdaterad på rinkebysvenskan, så - vad betyder "jailbreak"?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jailbreak betyder att du låser upp telefonen för andra program som inte är sanktionerade av Apple Store.

Så du kan installera program som dels andra har köpt och delar med sig eller som andra har knåpat ihop.

Du kan ändra det mesta i den med jailbreak som t.e.x installera olika teman för andra ikoner,bakgrunder ja det mesta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är dåligt uppdaterad på rinkebysvenskan, så - vad betyder "jailbreak"?

Sen är det inte rinkebysvenska utan Engelska

Vore jag inte på så bra humör skulle jag ta det som en förolämpning :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det inte rinkebysvenska utan Engelska

Vore jag inte på så bra humör skulle jag ta det som en förolämpning :huh:

Hej Lappen!

Du skall absolut inte ta det som en personlig förolämpning.

Tycker bara att vi skall vara rädda om vårt svenska språk, som håller på att utarmas.

Kul att du fattade den ironiska undertonen i mitt mess.

Fortsätt med ditt goda humör och ha en riktigt bra dag!:drinks:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller fullt med dig om språket men vissa saker är väldigt svårt att översätta till svenska utan att låta konstigt.

Jo jag fattade och det var bra att du fattade att jag fattade :great:

Tackar för det med tanke på att jag ska till jobbet behövs det :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Avbeställde min Iphon 3GS från Halebop då det inte verkade finnas något säkert sätt att låsa upp den operatörslåsta Halebop:en.

Varken rebell-sim eller jailbreak verkar ju finnas för firmvare 3.1, som finns i den nya 3GS:en enligt "Lappen".

Köpte i stället en olåst Iphone 3GS 32GB på "True" i Bangkok, nära MBK.

Kostade 28.500 Baht + VAT 7% En 16GB kostar 24.500 + VAT 7%. Man får inget VAT-återbetalningskvitto och garantin (1år) gäller enbart i Thailand säger dom.

Nu stannar vi i Thailand till Mars nästa år, så om den pajar med garantifel så är vi på plats i alla fall!!

Och VAT-återbetalningen ska bara gälla för köp inom 2 månader före utresa, enligt en obekräftad källa??

Funkar utmärkt med de olika operatörskort (AIS 12call, & Dtac) jag provat här. Thailändska kartor och navigations programmet funkar också över hela Thailand tror jag. Åtminstone över dom platser vi varit...great.gif ... Har inte hunnit koppla upp till Itunes ännu och har många andra saker att utforska.

Nu finns det ju bara 3G i Bangkok, Chiang Mai och Phuket (eller var det Hua Hin?) sägs det..så när vi bor utanför 3G täckningen och använder 2G-korten. Ska man ha 3G, får man köpa abonnemang med olika pris efter datamängd som ska utnyttjas. Det är lätt att byta SIM:et som sitter i en utdragbar lucka i botten.

Hälsningar från Nakhon Sawan,

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är lite synd att dom inte än lyckas knäckt hur dom låser upp operatörslåset.

Men för mig kvittar det eftersom jag vill ha Halebop och jag tänker aldrig ta med telefonen till Thailand.

Har lite dålig statistik över att tappa telefonen när jag är där så jag vågar inte :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...