Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

En annan tanke som slog mig vid ett ev köp utomlands är hur man aktiverar iPhone 4. Kanske affären kan göra det åt en eller kanske man kan finna iTunes på ett internet cafe, någon som har ett förslag? Vore tråkigt och äga en iPhone men ej kunna använda den förrän man kommit hem.

Mvh

Janptr

När jag köpte en iPad i New York aktiverade den trevliga expediten den åt mig i butiken, utan att jag behövde logga in på iTunes. Det borde dom kunna göra var som helst det säljs Appleprodukter.

Poängen är att man ska ha betalat först ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok det lät bra och hoppas Bangkok kan köra med samma goda service. Faktiskt ej tänkt på att det fanns Apple Store i Bangkok utan som vanligt vandra in på typ Dtac office eller Pantip Plaza och handla. Men googlade och fann Apple Store i Bangkok så då har man möjlighet och jämföra priser etc.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tror inte att dom säljer den på Apple store, du får nog gå till dtac eller någon annan återförsäljare. Apple Store har dom lite varstans i Thailand. Har sett i Korat och Udon och mest troligt finns det säkert i Pattaya, chiang mai och andra turistorter eller större städer.

Men prova gärna med att köpa från Apple butiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att dom säljer den på Apple store, du får nog gå till dtac eller någon annan återförsäljare. Apple Store har dom lite varstans i Thailand. Har sett i Korat och Udon och mest troligt finns det säkert i Pattaya, chiang mai och andra turistorter eller större städer.

Men prova gärna med att köpa från Apple butiken.

"Riktiga" officiella Apple store finns ju inte i Thailand, om det inte har öppnat nyligen kanske? De är ju lite halv exklusive utanför USA fortfarande.

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_store

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar om någon ringer med Rebtel till Thailand?

Jag har precis laddat hem deras app och undrar om någon vet hur det fungerar.

Måste den som man ringer till också ha Rebtel account? Det verkar ju ivf vara jävligt billigt.

Ändrades av mr chaweng
Link to comment
Dela på andra sajter

Utanför ämnet kanske men jag har använt Rebtel då jag hade en Android i somras. Fungerade mycket bra och billigt dessutom. Tror nog att jag betalade ungefär 10 öre/minut. Laddade mitt konto för $10 och nästan hopplöst att göra slut på :) Kopplas upp som lokalsamtal så man kan nog ringa lika billigt omvänt, alltså från Thailand till Sverige. Den andra behöver ej ha Rebtel utan själv ringde jag till thailändska mobil nummer

Mvh

Janptr

Ändrades av janptr
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok det lät bra och hoppas Bangkok kan köra med samma goda service. Faktiskt ej tänkt på att det fanns Apple Store i Bangkok utan som vanligt vandra in på typ Dtac office eller Pantip Plaza och handla. Men googlade och fann Apple Store i Bangkok så då har man möjlighet och jämföra priser etc.

Mvh

Janptr

Nu ska vi inte överdriva nödvändighet av aktivering i affären... det går att aktivera själv senare om har tillgång till internet och dator. Jag hade inte med mig laptop till New York, så då var det ju bra att dom aktiverade i affären.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att Apple inte går ut frågar folk direkt vad de vill ha i nästa produkt. Däremot var man väldigt tidigt ute med noggranna studier av hur folk använder deras produkter. Ambitionen är ju att produkterna ska kunna användas efter ett minimum av manualstudier. Man videofilmar då hur slumpmässigt utvalda människor använder något de aldrig sett förr, och Apple lär sig antagligen mycket av det.

Det är också nyttigt för den som skrivit programmet att observera dessa experiment, det sägs att ibland måste man sätta tvångströja på den frustrerade programmeraren så att han inte rusar in och stör experimentet när folk inte fattar hur programmet ska användas ;)

Min egen erfarenhet som programmerare är att det ofta inte är särskilt meningsfullt att fråga användare vad dom vill ha i nästa version. Det är ofta bättre att sitta med dom några timmar och se hur dom använder programmet, vad dom upplever som knöligt, vad som frustrerar dom etc.

Herr Chang har talat.

Kan så vara,

metoden har sina fördelar, men också risker.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett garantiföretag uppger att felfrekvensen på iPhone minskat med 62 procent de senaste två åren.

Det amerikanska garantiföretaget Squaretrade hävdar att Apples iPhone är marknadens mest tillförlitliga smartphone. Enligt Squaretrade klår iPhone Motorolas Androidtelefoner vad gäller kvalitet.

Squaretrade uppskattar att felfrekvensen på iPhone 4 är 2,1 procent under en 12-månadersperiod. Det betyder att två av hundra iPhone 4 går sönder per år.

Motorolas Androidtelefoner Droid och Droid X har en uppskattad felfrekvens på 2,3 procent under en 12-månadersperiod. HTCs Androidtelefoner har enligt Squaretrade en uppskattad felfrekvens på 3,7 procent. Blackberry har en felfrekvens på 6,3 procent, tre gånger så högt som iPhone 4.

Den tidigare iPhone 3GS har enligt Squaretrade en felfrekvens på 2,3 procent.

– iPhone är fortfarande den mest pålitliga smartphonetelefonen på marknaden, säger Vince Tseng på Squaretrade.

Squaretrade slutsats kommer efter att ha analyserat reparationer av iPhone 4 under fyra månader och åtta månaders reparationer av Motorola och HTC.

– Så länge du håller dig till iPhone, Motorola eller HTC så kommer du inte att ha några problem. De är de mest driftsäkra smartphonetelefonerna på marknaden, säger Vince Tseng.

Det mest anmärkningsvärda enligt Vincent Tseng är hur kvaliteten på smartphones ökat sedan Squaretrades studie för två år sedan.

2008 hade Blackberry en felfrekvens på 11,9 procent och iPhone 3G en felfrekvens på 5,6 procent. Det betyder att Apple minskat felfrekvensen på iPhone med 62 procent och Blackberry med 47 procent under de senaste två åren.

Vad gäller olycksfall är siffrorna dock omvända. Hela 13,8 procent av iPhone 4-ägarna lämnar in en skadad telefon där de själva har tappat den eller på annat sätt åsamkat skada självförvållat. Enligt Vincent Tseng beror det på glaspanelen på baksidan av iPhone 4.

– Skulle Apple gå tillbaka till att använda samma plastmaterial på baksidan av iPhone som på iPhone 3GS skulle antalet reparationer minska avsevärt, säger Vincent Tseng.

Källa

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det ej går att välja svenska som språk om den köps i Thailand, finns det någon lösning på det?

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Verkar som det ej går att välja svenska som språk om den köps i Thailand, finns det någon lösning på det?

Mvh

Janptr

Borde inte vara några problem att välja svenskt språk. Går nog säkert att välja Thai på en svensk tele också

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det ej går att välja svenska som språk om den köps i Thailand, finns det någon lösning på det?

Mvh

Janptr

Tja, det går att välja thai som språk på min nyinköpta iPhone 4. Om svenska inte finns på iPhone inköpt i Thailand kunde ju en nödlösning vara att ta den till Sverige och ladda om operativsystemet. Fast jag tvivlar lite på att Apple skulle skicka ut olika språkstöd beroende var man laddar ner från... för mycket besvär till just ingen nytta!

Själv är jag nöjd om det finns engelska som val.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelska passar utmärkt till mig men tanken är att mobilen ska användas av min son längre fram och därav det viktiga att kunna ändra språk. Går bra lägga in thai på iPod Touch 4 men enligt en på Telenor så kanske det kan finnas vissa olikheter på iPhone beroende på var dom säljs. Tror kanske Kina har vissa krav på speciella begränsningar mm.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Lita inte på väckningen om ni har en iphone..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8355128.ab

Höll på att missa den beställda taxin på nyårsdagens morgon :diablo:

Som tur var behövda jag besöka "hong naam" vid 07.30 tiden och noterade då att larmet inte hade löst ut...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tur att man inte kör med apelskrutt ha ha :giggle:

Det finns tydligen somliga som inbillar sig att Mongoloid OS är fritt från buggar...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det ej går att välja svenska som språk om den köps i Thailand, finns det någon lösning på det?

Mvh

Janptr

Min iPhone 4 har jag svenska på.

Inköpt dagarna före jul på MBK

Köpte en "dyrare" variant baserat på lite eftersökningar på nätet samt rekommendation ifrån ett par försäljare.

Man kan alltså hitta aningens billigare iPhones som är nya, men inte officiellt upplåsta. (Eller inte upplåsta alls i värsta fall).

Problemet med dessa inofficiellt upplåsta telefoner är att man har svårt att uppgradera mjukvaran allt eftersom.

SÅ om ni skall köpa en iPhone i Thailand, se till att den är ifrån ett land som faktiskt säljer officiellt operatörs olåsta telefoner.

T.ex. på MBK finns det en massa butiker som säljer iPhones som säljs i Thailand ursprungligen och de är billigare än ifrån t.ex. Hong Kong.

Just pga av att de låsts upp på ett olagligt sätt och är ifrån början operatörslåsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Det finns tydligen somliga som inbillar sig att Mongoloid OS är fritt från buggar...

Herr Chang har talat.

Finns väl inga OS som är fritt från Buggar.

Men nu var det ju så att det var en bugg med väckarklockan när vi bytte från sommar till vintertid. Om man nu som programmerare fixar detta problem är det under all kritik att man då inte kollar upp att system sedan klarar nästa "stora" händelse. Men inte då. Fel även här.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för några dagar sedan laddat hem appen Viber där man ringer gratis till alla som har denna App.

Talade med polarna som befinner sig i Thailand och det var klockrent.

Kommer inom kort även till android telefoner

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för några dagar sedan laddat hem appen Viber där man ringer gratis till alla som har denna App.

Talade med polarna som befinner sig i Thailand och det var klockrent.

Kommer inom kort även till android telefoner

Vad är skillnaden om man jämför med tex Skype?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är skillnaden om man jämför med tex Skype?

Du behöver inte ha det i gång som du behöver med skype för att kunna bli uppringd.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...