Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Nja Janptr, enligt min åsikt är det inget speciellt med hårdvaran i iPhone. Vad som gör den speciell är den unika integrationen med mjukvara, synkning med stationär dator och så förstås App Store. Konkurrenterna ligger efter ordentligt om man ser till helheten.

Herr Chang har talat.

Din okunskap lyser igenom och dina uttalande är är pinsamma. Det är uppenbart att du inte ha en aning om hur en Android telefon fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sedan tycker jag det är ganska löjligt att våndas över huruvida man ska spendera sju spänn eller inte på ett program. Ska man tillbringa flera timmar på nätet och läsa recensioner av programmet för att försöka bedöma om det är värt dessa sju kronor? Då värderar man inte sin egen tid särskilt högt...

Herr Chang har talat.

Kanooon! :great:

Bra talat HC!!

Mvh

Skibi

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det här bli en iPhone VS Android tråd???

Tja, Android fanboys retar sig uppenbarligen på att det skrivs om iPhone... någonstans innerst inne finns kanske en liten insikt om att man köpt fel mobil ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tjafs är alltid kul..tror iphoneägare ska vara väldigt glada att android finns så herr jobs är tvungen att anpassa sin lur efter konkuransen,annars skulle ni fortfarande inte kunna använda mappar eller "multitaska" osv.

Vem vet,snart kanske ni rent av kan använda widgets ;)

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tjafs är alltid kul..tror iphoneägare ska vara väldigt glada att android finns så herr jobs är tvungen att anpassa sin lur efter konkuransen,annars skulle ni fortfarande inte kunna använda mappar eller "multitaska" osv.

Vem vet,snart kanske ni rent av kan använda widgets ;)

Visst, lite tjafs är alltid kul och konkurrens är bra för alla parter.

Är dock inte övertygad om att Herr Jobs anpassar iPhone efter konkurrensen, känns nog snarare som tvärtom... men vad vet jag?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Apple någonsin anpassat sina produkter efter konkurrenterna?

Jag trodde Apples motto vara att tänka annorlunda och inte följa någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Apple någonsin anpassat sina produkter efter konkurrenterna?

Jag trodde Apples motto vara att tänka annorlunda och inte följa någon annan.

Vilket ju ibland även lett till att de skiter i vad kunderna säger de vill också, de talar om för oss vad vi vill ha istället. Vilket tur att de verkar ha bra koll på vad jag vill ha då :giggle:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen så vet dom vad folk vill ha eftersom dom säljer miljoner Apple prylar.

Att en enskild person,vill säga du,inte gillar dom betyder inte att resten ogillar dom.

Allt det snacket om att Apple inte lyssnar på kunderna...hur vet vi det egentligen.

Hur många tillverkare lyssnar till den enskilda individens önskemål egentligen.

Tror varken SE,Nokia eller någon annan tillverkare lyssnar till enskilda individers önskemål utan går efter marknadsundersökningar.

Eller efterapar andra tillverkare.precis vad dom flesta gör nu efter succén med iPhone.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen så vet dom vad folk vill ha eftersom dom säljer miljoner Apple prylar.

Att en enskild person,vill säga du,inte gillar dom betyder inte att resten ogillar dom.

Allt det snacket om att Apple inte lyssnar på kunderna...hur vet vi det egentligen.

Hur många tillverkare lyssnar till den enskilda individens önskemål egentligen.

Tror varken SE,Nokia eller någon annan tillverkare lyssnar till enskilda individers önskemål utan går efter marknadsundersökningar.

Eller efterapar andra tillverkare.precis vad dom flesta gör nu efter succén med iPhone.

hehe ja det var ju det jag lite skämtsamt sa, Apple verkar veta bättre vad jag vill ha än jag själv vet :) btw trodde jag att det framkommit att jag verkligen gillar Apple och deras produkter. :great:

Jag tror "ryktet" att Apple inte lyssnar på sina kunder kommer ifrån att de aldrig använt sig "focus groups" för att samla information och testa sina produkter. Men det verkar ju inte ha hafr någon större negativ påverkan.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe ja det var ju det jag lite skämtsamt sa, Apple verkar veta bättre vad jag vill ha än jag själv vet :) btw trodde jag att det framkommit att jag verkligen gillar Apple och deras produkter. :great:

Jag tror "ryktet" att Apple inte lyssnar på sina kunder kommer ifrån att de aldrig använt sig "focus groups" för att samla information och testa sina produkter. Men det verkar ju inte ha hafr någon större negativ påverkan.

Jo jag vet att du gillar Apples produkter :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, lite tjafs är alltid kul och konkurrens är bra för alla parter.

Är dock inte övertygad om att Herr Jobs anpassar iPhone efter konkurrensen, känns nog snarare som tvärtom... men vad vet jag?

Herr Chang har talat.

Helt klart har andra tillverkare rippat apples succe-telefon men samtidigt är jag övertygad om att om inte android hade börjat plocka marknadsandelar i smartphone-klassen så hade inte iphoneanvändare kunnat göra allt det dom kan idag.

Multitasking,mappsystemet och liknande var man tvungen att jailbreaka för att få tillgång till för inte så länge sen bara för att herr jobs inte gillade det.

Först när vissa började välja andra märken pga av det la han till det med en uppdatering,förmodligen med en indignerad min för att folk inte begrep sitt eget bästa.

Vassego,lät er väl smaka :dance:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att Apple inte går ut frågar folk direkt vad de vill ha i nästa produkt. Däremot var man väldigt tidigt ute med noggranna studier av hur folk använder deras produkter. Ambitionen är ju att produkterna ska kunna användas efter ett minimum av manualstudier. Man videofilmar då hur slumpmässigt utvalda människor använder något de aldrig sett förr, och Apple lär sig antagligen mycket av det.

Det är också nyttigt för den som skrivit programmet att observera dessa experiment, det sägs att ibland måste man sätta tvångströja på den frustrerade programmeraren så att han inte rusar in och stör experimentet när folk inte fattar hur programmet ska användas ;)

Min egen erfarenhet som programmerare är att det ofta inte är särskilt meningsfullt att fråga användare vad dom vill ha i nästa version. Det är ofta bättre att sitta med dom några timmar och se hur dom använder programmet, vad dom upplever som knöligt, vad som frustrerar dom etc.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en Samsung Galaxy S android häromveckan.

Enligt säljaren (Phonehouse) så kan man inte stoppa in ett Thai simcard (D-tac, 1-2Call) i den svenskköpta Iphone4.

Men det går bra med svenskköpt Samsung. Han sa det efter jag hade bestämt mig, så det var inget säljtrick

Men men.. det finns säkert knep att kringgå det..

2,5mån kvar till Thailand yiiipiieee

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag köpte en Samsung Galaxy S android häromveckan.

Enligt säljaren (Phonehouse) så kan man inte stoppa in ett Thai simcard (D-tac, 1-2Call) i den svenskköpta Iphone4.

Men det går bra med svenskköpt Samsung. Han sa det efter jag hade bestämt mig, så det var inget säljtrick

Men men.. det finns säkert knep att kringgå det..

2,5mån kvar till Thailand yiiipiieee

Jadå, JB eller köpa telefonen i Thailand till ett mycket billigare pris och dessutom olåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadå, JB eller köpa telefonen i Thailand till ett mycket billigare pris och dessutom olåst.

Om man har uppdaterat till IOS 4.1 så innebär det att man uppdaterat sitt baseband till telefonen också och då går det inte att låsa upp den i dagsläget.

Dom håller på att arbeta på ett JB till IOS 4.2 som också kommer låsa upp för andra operatörer.

Men än så länge är det spekulationer och inga raka besked.

En arbetskamrat åker till Thailand under jul och han tänker köpa en iPhone 4 för priset är riktigt bra och den är som du säger olåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja, JB innebär att man måste vänta med att uppdatera SW till det finns JB till telefonen.<BR>Men måste man använda sig av JB så tycker jag att man har valt fel telefon alt. köpt sin telefon i fel land. Och då har man inte läst på tillräckligt och får alltså skylla sig själv.<BR>Samma gäller dom som har köpt sig en begagnad historia på blocket och lipar över att den inte funkar med deras simkort

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att Apple inte går ut frågar folk direkt vad de vill ha i nästa produkt.

Herr Chang har talat.

Jag kan med bestämdhet informera att så är fallet!

Att man frågar, alltså.

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

En annan tanke som slog mig vid ett ev köp utomlands är hur man aktiverar iPhone 4. Kanske affären kan göra det åt en eller kanske man kan finna iTunes på ett internet cafe, någon som har ett förslag? Vore tråkigt och äga en iPhone men ej kunna använda den förrän man kommit hem.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det kan dom säkert göra i butiken.

Att det kan bli lite rörigt att hålla på med iTunes är inte heller en direkt fördel med iPhone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bara ett konto på Itunes/Istore så går det ju ganska fort att aktivera den.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja konto har jag och använder både iPad och iPod Touch 4G. Men jag tror det krävs iTunes för att aktivera det hela, har iaf ej hört någon annan lösning.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

In på närmaste internet cafe. Annars kan man släpa med laptop om man nu har en sådan

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...