Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Whatsapp är en blandning mellan ett chattprogram och vanligt sms.

Du kan skicka okomprimerade bilder,film eller ljudklipp men bara till dom som har programmet också.

Eller så laddar man ner lite versionen som många utvecklare har för att man ska få prova på för att se ifall det är bra.

Vad jag förstår kan även android användare ha detta? Vet du om det finns en lite version till Whatsapp

Det skulle ju passa mig perfekt då jag smsar till Thailand ganska mycket

Ändrades av mr chaweng
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vad jag förstår kan även android användare ha detta? Vet du om det finns en lite version till Whatsapp

Det skulle ju passa mig perfekt då jag smsar till Thailand ganska mycket

Ja den finns till Android också men tråkigt nog så finns den inte i en Lite version men jag tycker inte 7:- är så mycket för att prova.

Det känns som en petites att fundera över sju kronor med tanke på att man kanske slösar pengar på andra saker som man inte får någon användning för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den finns till Android också men tråkigt nog så finns den inte i en Lite version men jag tycker inte 7:- är så mycket för att prova.

Det känns som en petites att fundera över sju kronor med tanke på att man kanske slösar pengar på andra saker som man inte får någon användning för.

Exakt, man måste ha lite perspektiv på vad saker och ting kostar.

Skulle jag sitta och vela över ett program som kostar sju kronor samtidigt som jag röker tre cigarretter och dricker en del öl så var det väl ingen större vinst. Oavsett om jag köper programmet eller ej.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den finns till Android också men tråkigt nog så finns den inte i en Lite version men jag tycker inte 7:- är så mycket för att prova.

Det känns som en petites att fundera över sju kronor med tanke på att man kanske slösar pengar på andra saker som man inte får någon användning för.

Det verkar som på den här tråden att jag är en riktig snåljåp men inget kan var mer fel :whoco5:

Men att slänga ut en massa 7kr på något man tycker suger gillar jag inte, där av frågan på denna tråd.

Sen min fråga ang. jailbreaka Iphonen tycker inte jag är värre än att ladda hem musik, spel eller film ifrån piratebay. Vilket dem flesta gjort förutom herr Chang.

Där med har jag inte sagt att jag SKA göra det. Det var min son som sa att jag skulle göra det då alla hans polare som har Iphone har gjort det.

Han sa där emot att den kunde tappa i snabbhet om man jailbreakade den. Det var därför jag undrade om någon hade erfarenhet om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tappar INTE snabbhet bara för att du jaibreakar den.

Det är vad du gör efter du jaibreakat den som kan spela in om den blir seg eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ändra utseendet på din iPhone med ett program som heter Winterboard.

Du laddar hem olika teman för att ändra ikoner,bakgrund,ja allt kan man ändra och DÅ kan man uppleva en viss seghet.

Men jag har själv märkt att det beror på vilket tema man laddar hem och beroende på hur dom skapat dom.

Nu känner jag inget behov att jailbreaka och ändra utseendet längre utan jag är nöjd som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tappar INTE snabbhet bara för att du jaibreakar den.

Det är vad du gör efter du jaibreakat den som kan spela in om den blir seg eller inte.

Precis så är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har givetvis laddat ner sådant som upphovsmännen har godkänt för gratisdistribution. Dock ej sådant som man egentligen vill ha betalt för. Vilket kanske inte alltid är så lätt att veta, men oftast är det uppenbart.

Vet inget om det, sorry.

Vad gäller prova program innan man köper dom så har många en "light" version som är gratis. Man kan sedan köpa fullständiga versionen om programmet tilltalar en.

Sedan tycker jag det är ganska löjligt att våndas över huruvida man ska spendera sju spänn eller inte på ett program. Ska man tillbringa flera timmar på nätet och läsa recensioner av programmet för att försöka bedöma om det är värt dessa sju kronor? Då värderar man inte sin egen tid särskilt högt...

Men det är väl samma fenomen som när Windows fanboys köper absolut billigaste datormodellen och sedan lägger enormt mycket tid på att fixa till den... tid är gratis och datorn var förstås ett bra och billigt köp!

Herr Chang har talat.

Håller inte med,att läsa recensioner på nätet är väl det tidseffektivaste sättet att hitta appar man gillar.

Antalet appar har som gör samma sak är enormt och att sitta och ladda ner dom en efter en för att testa alla själv innan man bestämmer sig låter jobbigt.

Det är för mycket fokus på vilken plattform som det finns mest apps till när problemet egentligen är att sålla bort dom 99% som är skit.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med,att läsa recensioner på nätet är väl det tidseffektivaste sättet att hitta appar man gillar.

Antalet appar har som gör samma sak är enormt och att sitta och ladda ner dom en efter en för att testa alla själv innan man bestämmer sig låter jobbigt.

Det är för mycket fokus på vilken plattform som det finns mest apps till när problemet egentligen är att sålla bort dom 99% som är skit.

Men då ska det recensioner från seriösa sidor och inte omdömen från personer på App Store.

Det har varit fall där personer fått betalt eller vänner till utvecklarna har gett höga omdömen bara för att just deras app ska komma högt upp i rankingen.

Sen tycker jag det går ganska lätt att se direkt om en app är intressant eller värd pengarna att ladda ner.

Lite ungefär som att titta på ett omslag till en Dvd-film där det är lätt att se ifall det är en B eller C film.

Men visst det finns undantag där man kan göra sina missbedömningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att klargöra saker och ting, jag struntar i era telefoner.

Sen om ni har en Android telefon eller en iPhone rör mig inte i ryggen.

Men jag vidhåller att tanka ner vilken app man vill, vare sig den

kostar sju kronor eller sju tusen och ha möjlighet att testa under

24 timmar slår iPhones lösning alla dagar i veckan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att en lösning som är så bra inte är mer använd eller blivit en succé :whistle:

För än hur man vrider och vänder på det så är App Store,eller iTunes Store som det egentligen heter,en succé.

Ska bli intressant att se om App Store för Mac blir en lika stor succé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att en lösning som är så bra inte är mer använd eller blivit en succé :whistle:

För än hur man vrider och vänder på det så är App Store,eller iTunes Store som det egentligen heter,en succé.

Ska bli intressant att se om App Store för Mac blir en lika stor succé.

Bara för att det är bra betyder det inte att man kan göra det bättre.

Jag tycker i alla fall att det är ganska skönt att kunna testa fullversionerna av programmen och ha möjligheten att lämna tillbaka dem om jag inte är nöjd. Det finns lightversioner av de flesta apparna på market också, systemet med öppetköp är bara en extra tjänst till kunderna.

Tydligen är öppetköp något dåligt, för det kan väl inte vara så att den ända anledningen du inte tycker om det är för att inte apple har infört det ännu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag tycker absolut inte att det är en dålig idé och jag är inte insatt i hur Apples system fungerar i iTunes Store om det vore praktiskt möjligt.

Jag antar att det är säkert inget större problem att lösa men personligen för mig är det inget större bekymmer att det inte finns.

För som jag skrev tidigare har många utvecklare en Lite version av sina appar med begränsade funktioner men där man alla fall får en uppfattning ifall det är värt att köpa fullvärdig version.

Men visst ett system där man kunde få prova på alla appar under 24h och om man sen vill ha det och man inte avinstallerat det så dras summan från ens konto.

Skulle säkert göra iTunes Store ändå mer populärt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då ska det recensioner från seriösa sidor och inte omdömen från personer på App Store.

Det har varit fall där personer fått betalt eller vänner till utvecklarna har gett höga omdömen bara för att just deras app ska komma högt upp i rankingen.

Sen tycker jag det går ganska lätt att se direkt om en app är intressant eller värd pengarna att ladda ner.

Lite ungefär som att titta på ett omslag till en Dvd-film där det är lätt att se ifall det är en B eller C film.

Men visst det finns undantag där man kan göra sina missbedömningar.

Det finns gott om forum med en uppsjö av olika apptrådar om man är intresserad.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite komiskt angående alla inlägg senaste dygnet tycker jag. Öppnade en äldre tråd pga av att jag ev ska göra ett köp av iPhone 4 snart eller när jag själv reser i februari och tänkte som ny på forumet kolla om man kunde få lite goda råd. Men av att dömma av Subjekt så har det hela gått över till apps i stället för mobilen som det handlar om och det känns lite knäppt eller hur...kanske det borde öppnas en app tråd oxå :whistle:

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite komiskt angående alla inlägg senaste dygnet tycker jag. Öppnade en äldre tråd pga av att jag ev ska göra ett köp av iPhone 4 snart eller när jag själv reser i februari och tänkte som ny på forumet kolla om man kunde få lite goda råd. Men av att dömma av Subjekt så har det hela gått över till apps i stället för mobilen som det handlar om och det känns lite knäppt eller hur...kanske det borde öppnas en app tråd oxå :whistle:

Mvh

Janptr

Det finns redan en App tråd, både för iOs och Android :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns gott om forum med en uppsjö av olika apptrådar om man är intresserad.

Det finns det och jag försöker läsa dom flesta och dammsuga efter guldkornen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite komiskt angående alla inlägg senaste dygnet tycker jag. Öppnade en äldre tråd pga av att jag ev ska göra ett köp av iPhone 4 snart eller när jag själv reser i februari och tänkte som ny på forumet kolla om man kunde få lite goda råd. Men av att dömma av Subjekt så har det hela gått över till apps i stället för mobilen som det handlar om och det känns lite knäppt eller hur...kanske det borde öppnas en app tråd oxå :whistle:

Mvh

Janptr

Nja Janptr, enligt min åsikt är det inget speciellt med hårdvaran i iPhone. Vad som gör den speciell är den unika integrationen med mjukvara, synkning med stationär dator och så förstås App Store. Konkurrenterna ligger efter ordentligt om man ser till helheten.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Nja Janptr, enligt min åsikt är det inget speciellt med hårdvaran i iPhone. Vad som gör den speciell är den unika integrationen med mjukvara, synkning med stationär dator och så förstås App Store. Konkurrenterna ligger efter ordentligt om man ser till helheten.

Herr Chang har talat.

Glöm inte det unikt, löjligt höga priset

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja Janptr, enligt min åsikt är det inget speciellt med hårdvaran i iPhone. Vad som gör den speciell är den unika integrationen med mjukvara, synkning med stationär dator och så förstås App Store. Konkurrenterna ligger efter ordentligt om man ser till helheten.

Herr Chang har talat.

Lite nyfiken. Har du ägt eller överhuvudtaget testat en Android-lur? Har du tex. testat synkning med stationär eller laptop?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Svarar på tråd rubriken.

Det bästa om man ska köpa iPhone är att köpa den från t.ex Norge, Finland eller Thailand. Då får man dom olåsta och slipper köra med JB om man ska ta sig en tur till Thailand.

5630Sek kostar en iPhone olåst i Norge och i Thailand går den väl på 22250Thb. Och Apple har worldwide garanti på bärbara saker. Krånglar den så kan man lämna in den i en Apple butik i Sverige.

Gillar du att tweaka och "konfigurera", köp en Android

Gillar du inte att hålla på med sådant så välj iPhone.

iPhone något dyrare och mer "låst". Men alla har vi olika behov.

Så mitt råd blir köp det som passar dig. Men köper du iPhone så köp den inte i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen så har jag ägt 3 Android mobiler sen typ i juni men av någon anledning ej fastnat som man kanske trott. HTC Legend Xperia X10 och dess Mini model. Priset i Thailand är ganska ok och nästan jämbördigt med de vassaste androiderna i Sverige angående pris. Om det blir ny Android så är kravet 2.2 versionen eller över som gäller.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det blir ny Android så är kravet 2.2 versionen eller över som gäller.

Mvh

Janptr

Såg en SDK för Gingerbread i fredags så den är nog officiell när som helst.

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...