Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har jag fått min iPhone4 men får vänta att använda den tills jag får mitt microsim.

Du menar ringa GSM-samtal? För resten av iPhone 4 ska väl gå att använda?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag fått min iPhone4 men får vänta att använda den tills jag får mitt microsim.

Är du lite händig kan du klippa bort lite plast på ett vanligt SIM kort och sätta i det, tills du får ditt micro. Micro sim är precis som vanligt Sim bara med mindre plats runt kretsen.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar ringa GSM-samtal? För resten av iPhone 4 ska väl gå att använda?

Herr Chang har talat.

Nä jag måste ha ett simkort för att kunna aktivera telefonen.

Är du lite händig kan du klippa bort lite plast på ett vanligt SIM kort och sätta i det, tills du får ditt micro. Micro sim är precis som vanligt Sim bara med mindre plats runt kretsen.

:bag: Jo jag vet och jag gjorde ett försök men lyckades naturligtvis klippa lite för mycket :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har Oracle stämt Google för dom ska ha snott för mycket Java till Android...

Apple har tidigare stämt HTC för att de ska ha snott för mycket av deras patenterade multi-touch.

Å andra sidan finns det fyra stämningar från Nokia mot Apple. Det gäller då bland annat GSM-patent.

Håhåjaja ;)

Herr Chang har talat.

De enda som blir glada över detta är advokaterna, för oss vanliga användare så resulterar allt detta stridande bara i högre priser. :suicide:

Mvh

BBJ

:kort:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen fick jag mitt microsim så jag kan använda telefonen.

Det var precis det jag misstänkte angående antennproblemet..FÖRSTORAT

Har testat på olika sätt att framkalla bortfall av mottagningen utan att lyckas.

Än hur jag håller telefonen så har jag samma mottagning.

Däremot när jag skulle demonstrera för frugan på hennes 3GS så tappade jag 2-3 i mottagning :huh:

Har inte hunnit testat så mycket än men det jag reagerade direkt på var skärmen.

Vilken upplösning och skärpa :surprised:

Betraktningsvinkeln är mycket bättre mot 3GS:en

Man behöver inte vinkla telefonen för någon annan ska kunna se en bild eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte har den förmåga som S-M t.e.x att uttrycka mig i text så citerar jag en annan skribent.

Jag har jobbat många år med design av mobiltelefonantenner, och det har varit roande att läsa era funderingar på hur en mobiltelefonantenn fungerar. Jag ska försöka med enkla ord förklara lite grunder.

ALLA mobiltelefoners antennprestanda påverkas kraftigt av hur man håller telefonen med handen, och definitivt hur nära kroppen man håller telefonen. Fenomenet märks dock bara för användaren när man har "dålig täckning". Har man "bra täckning" är signalstyrkan så stark ändå, så en nedsatt antennfunktion kan försummas. Har man tillgång till mätinstrument är det både skrämmande och fascinerande att se att minsta beröring av en telefon dramatiskt förändrar egenskaperna.

Signalstyrkan är logaritmisk om det är upp till varje tillverkare att själv välja hur signalstyrkan ska visualiseras i form av "Signal bar's". Dvs 3 "bar's" på en telefon är absolut inte samma som 3 "bar's" på ett annat märke. Om jag förstått rätt så har Apple nyligen ändrat sina gränsvärden för respektive "bar", dvs om man jämför två iPhone 4 med olika versioner av mjukvara så kan samma praktiska signalstyrka visa olika antal "bar's".

Antennen på en mobiltelefon är inte bara den komponenten som kallas antenn. HELA telefonen är en aktiv del i antennen. Detta gäller även de telefoner med utstickande stubb-antenn. Telefonens metalliska delar agerar jordplan för antennen. Det gäller ALLA telefoner. (Inte bara "smartphones" som en del skriver). Om man berör, eller bra kommer nära, telefonens delar så förändras jordplanets egenskaper och antennens egenskaper förändras.

Telefoner av idag har ev väldans massa olika antenner inbyggda. Ex BT, WLAN, GPS, GSM, 3G etc. Alla dessa påverkas mer eller mindre på motsvarande sätt.

Alla telefoner har mer eller mindre känsliga punkter som påverkar antennprestandan. Skulle alla telefoner på marknaden granskas på samma sätt som iPhone 4 så tror jag man skulle hitta motsvarande problem på en stor del av konkurrenterna också. Kanske har iPhone 4 en extra olycklig punkt, men andra telefoner har definitivt liknande fenomen. iPhone 4 är kanske den mest uppmärksammade elektronikprodukten i den moderna historien, så det är lite som när det tillsätts en ny minister. Varje litet "lik i garderoben" grävs fram och förstoras till absurdum.

Huruvida alla iPhone 4 har samma problem har diskuterats aggressivt i denna tråden. Kanske är den mekaniska designen samma för alla telefoner, men situationen för olika användare kan vara ganska olika. Tex:

- Olika versioner på telefonens mjukvara

- Olika täckningsgrad där användaren befinner sig

- Olika sätt att hålla telefonen.

- Olika egenskaper för användarens händer. (Svett, ringar, klockor)

- Olika toleransnivåer hos användaren mot nedsatt prestanda

- "Måndagsexemplar"

Man ska även tänka på att det finns en massa andra komponenter inne i telefonens signalkedja som påverkar samtalets kvalité, så ett brutet samtal behöver absolut inte vara antennrelaterat.

Själv tror jag att bra eller tålig "täckning" i kombination med olika versioner av mjukvaran är den största skillnaden mellan olika användare.

På min iPhone 4 kan jag provocera fram lägre antal "Siganl bar's" om jag anstränger mig, men det kan jag på alla telefoner. I det stora hela ser jag detta som ett mycket uppblåst och överdrivet problem som många andra telefoner också har.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Hej

Har ej läst genom hela denna tråden utan ställer en fråga som kanske någon kan svara på...

Tänkte ev köpa en iPhone 4 i Thailand, antingen själv i februari eller om några veckor via en kompis.

Någon som har koll på priserna i Bangkok etc? Hörde från en kontakt att den kostar olåst (är ett krav) 23000 Baht, är det någon som har lite information om det hela? Läste någonstans att det oxå kunde vara någon tusenlapp billigare i Singapore.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt såld i min iPhone 4.

Retina skärmen med Angry birds. *mjew*

Sen när man tittar på en spelmotor Epic håller på med blir man förvånad över hur snygga spel kan bli.

Dock saknar jag fortfarande en sak i mjukvaran. möjligheten att ta bort en stacka nummer från sin samtalslista UTAN att behöva radera hela lista...

får hålla tummarna inför nästa iOS.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har iPod Touch 4G så skärmens kvalitet kan ingen klaga på! Men som sagt gärna lite info angående priser i Thailand/Asien på iPhone 4.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två frågor

Jag har precis skaffat en Iphone 4 och fått förslag att jag ska "Hijacka" den så att man visst kan ladda hem det mesta utan att betala. Har någon gjort det och är det att rekomendera att göra det?

Har någon erfarenhet av Whatsapp messenger. Fungerar det som sms eller? är det värt att ladda hem?

mvh

mr chaweng

Link to comment
Dela på andra sajter

Två frågor

Jag har precis skaffat en Iphone 4 och fått förslag att jag ska "Hijacka" den så att man visst kan ladda hem det mesta utan att betala. Har någon gjort det och är det att rekomendera att göra det?

Har någon erfarenhet av Whatsapp messenger. Fungerar det som sms eller? är det värt att ladda hem?

mvh

mr chaweng

Jag är nästan mållös...

Nu är det ju så att människor jobbat hårt med vissa program, och förväntar sig väl med all rätt viss utdelning av denna ansträngning och risktagande.

Tycker du det är OK att bara stjäla deras vedermödor? Har du själv något att tlllföra som någon är intresserad av att kopiera?

iPhoneprogram är löjligt billiga. Många kan köpas för sju kronor. Är du en sådan snålfis att du absolut måste kopiera gratis? Hur många program behöver du?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nästan mållös...

Nu är det ju så att människor jobbat hårt med vissa program, och förväntar sig väl med all rätt viss utdelning av denna ansträngning och risktagande.

Tycker du det är OK att bara stjäla deras vedermödor? Har du själv något att tlllföra som någon är intresserad av att kopiera?

iPhoneprogram är löjligt billiga. Många kan köpas för sju kronor. Är du en sådan snålfis att du absolut måste kopiera gratis? Hur många program behöver du?

Herr Chang har talat.

I en massa år har jag arbetat som sysadmin jag har aldrig snott något program men bekanta har varit hårt på mej med "det kostar jo inte nåt för dej"

ge mej office paketet, ge mej anti-virus , lös det här

.

själva jobbar dom som byggare, proj.ledare börsmäklare, gör dom nåt gratis ?

skulle inte tro det :diablo:

men sno nåt det gör dom gärna

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt Khemmarat.

En del verkar tycka bara för att det just inte kostar något att göra en digital kopia, så ska dom heller inte betala något.

Däremot ska deras eget arbete betalas enligt alla regler och avtal...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nästan mållös...

Nu är det ju så att människor jobbat hårt med vissa program, och förväntar sig väl med all rätt viss utdelning av denna ansträngning och risktagande.

Tycker du det är OK att bara stjäla deras vedermödor? Har du själv något att tlllföra som någon är intresserad av att kopiera?

iPhoneprogram är löjligt billiga. Många kan köpas för sju kronor. Är du en sådan snålfis att du absolut måste kopiera gratis? Hur många program behöver du?

Herr Chang har talat.

Jag förstår vad du menar och jag håller med dig att programen är billiga. Så då undrar jag. Kan du, en av få hålla handen på hjärtat och säga att du aldrig laddat hem en låt eller film från nätet?

Du svarade aldrig på min andra fråga! Vet du något om Whatsapp messenger? Skulle vara tacksam för ett svar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med helt och hållet då programmen är fantastiskt billiga på Appstore och då framför allt när man kommer från Symbian där det jämförelsevis varit löjligt dyra genom åren. Tycker många anledningar till jailbreak har försvunnit då man numera kan köra ex multitasking mm på iOS 4x. Hur många bra program hade funnits på Appstore om alla velat tanka gratis...

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag är nästan mållös...

Nu är det ju så att människor jobbat hårt med vissa program, och förväntar sig väl med all rätt viss utdelning av denna ansträngning och risktagande.

Tycker du det är OK att bara stjäla deras vedermödor? Har du själv något att tlllföra som någon är intresserad av att kopiera?

iPhoneprogram är löjligt billiga. Många kan köpas för sju kronor. Är du en sådan snålfis att du absolut måste kopiera gratis? Hur många program behöver du?

Herr Chang har talat.

Försåvida inte 7 kronor är ett sjuhelsikes överpris, för sånt man egentligen bara vill

testa - väga och i 99 fall ut av 100 finner för lätt.

Så förhåller det sig i mitt tycke med mycket shareware eller plugins till program som t.ex. Photoshop.

Ser fint och smart ut i shoppen men när man testar skarpt ofta viser sig vara skit som aldrig borde tillverkats.

Spill av både min och programmerarens tid - och för det vill Changen ha betalt i förskott.

Bättre vore, om det gick, att i efterhand betala för det som är till verklig nytta.

Fast då skulle väl Changen ligga sömnlös på nätterna och undra om alla kommer att betala :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med helt och hållet då programmen är fantastiskt billiga på Appstore och då framför allt när man kommer från Symbian där det jämförelsevis varit löjligt dyra genom åren. Tycker många anledningar till jailbreak har försvunnit då man numera kan köra ex multitasking mm på iOS 4x. Hur många bra program hade funnits på Appstore om alla velat tanka gratis...

Mvh

Janptr

Appstore är billigt, ingen anledning att kringgå det..tex ett helt ok navprog för bil 30-40 kr, navprog för båt ca 100kr, inkl kartor det är billigt!!

Sen att iTunes suger, det är en annan sak.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

På så sätt var de flesta Symbian applikationerna bra då man kunde testa fullversionen under 2v och sen krävdes en kod för att använda vidare.

Mvh

Janptr

Link to comment
Dela på andra sajter

Crapple-ägare som fultankar! Och jag som trodde Crapple-ägare var rika och tillhörde överklassen?!!? 7 kr är billigt, det är väl vad en beer chang kostar. Men vissa ser inget fel i att snylta det till sig själv eller varför inte be kärringen scouta marknaden för bästa pris på en redan billig klädesvara. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Crapple-ägare som fultankar! Och jag som trodde Crapple-ägare var rika och tillhörde överklassen?!!? 7 kr är billigt, det är väl vad en beer chang kostar. Men vissa ser inget fel i att snylta det till sig själv eller varför inte be kärringen scouta marknaden för bästa pris på en redan billig klädesvara. :mdr:

Överklassen? iPhone är ju en riktigt Svensson telefon. Jag tror det var Aftonbladet som beskrev den som det för den är så vanligt nu.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Bättre vore, om det gick, att i efterhand betala för det som är till verklig nytta.

Eller så köper man en Android telefon och då kan man lämna tillbaka sitt köpta

program inom 24 timmar och få pengarna tillbaka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nästan mållös...

Nu är det ju så att människor jobbat hårt med vissa program, och förväntar sig väl med all rätt viss utdelning av denna ansträngning och risktagande.

Tycker du det är OK att bara stjäla deras vedermödor? Har du själv något att tlllföra som någon är intresserad av att kopiera?

iPhoneprogram är löjligt billiga. Många kan köpas för sju kronor. Är du en sådan snålfis att du absolut måste kopiera gratis? Hur många program behöver du?

Herr Chang har talat.

Exakt Khemmarat.

En del verkar tycka bara för att det just inte kostar något att göra en digital kopia, så ska dom heller inte betala något.

Däremot ska deras eget arbete betalas enligt alla regler och avtal...

Herr Chang har talat.

PS, HC tycker dock att det är OK att stjäla program från Microsoft efter som han är Apple fanboy...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar och jag håller med dig att programen är billiga. Så då undrar jag. Kan du, en av få hålla handen på hjärtat och säga att du aldrig laddat hem en låt eller film från nätet?

Jag har givetvis laddat ner sådant som upphovsmännen har godkänt för gratisdistribution. Dock ej sådant som man egentligen vill ha betalt för. Vilket kanske inte alltid är så lätt att veta, men oftast är det uppenbart.

Du svarade aldrig på min andra fråga! Vet du något om Whatsapp messenger? Skulle vara tacksam för ett svar där.

Vet inget om det, sorry.

Vad gäller prova program innan man köper dom så har många en "light" version som är gratis. Man kan sedan köpa fullständiga versionen om programmet tilltalar en.

Sedan tycker jag det är ganska löjligt att våndas över huruvida man ska spendera sju spänn eller inte på ett program. Ska man tillbringa flera timmar på nätet och läsa recensioner av programmet för att försöka bedöma om det är värt dessa sju kronor? Då värderar man inte sin egen tid särskilt högt...

Men det är väl samma fenomen som när Windows fanboys köper absolut billigaste datormodellen och sedan lägger enormt mycket tid på att fixa till den... tid är gratis och datorn var förstås ett bra och billigt köp!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Två frågor

Jag har precis skaffat en Iphone 4 och fått förslag att jag ska "Hijacka" den så att man visst kan ladda hem det mesta utan att betala. Har någon gjort det och är det att rekomendera att göra det?

Har någon erfarenhet av Whatsapp messenger. Fungerar det som sms eller? är det värt att ladda hem?

mvh

mr chaweng

Whatsapp är en blandning mellan ett chattprogram och vanligt sms.

Du kan skicka okomprimerade bilder,film eller ljudklipp men bara till dom som har programmet också.

Eller så köper man en Android telefon och då kan man lämna tillbaka sitt köpta

program inom 24 timmar och få pengarna tillbaka.

Eller så laddar man ner lite versionen som många utvecklare har för att man ska få prova på för att se ifall det är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...