Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

GammalDansken

Inte alls jag är mest fascinerad att en telefon kan väcka sådana känslor att man måste spamma en tråd.

Tråden handlar om köpråd och inte vilken som är bäst eller sämst.

Eftersom det suveräna köprådet KÖP INTE inte verkar bita på dig

tvingas vi ju posta ytterligare argument.

Ingen risk heller att dom tar slut.

Vänta bara så mycket skit vi kommer att hitta om Ajfåne 5.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hasseigöteborg

Om nu detta är en köptråd och dessutom på ett forum som handlar mest om Thailand.

Då kan man ju fråga sig om det är så smart att köpa en IPhone från en svensk operatör. För då går det ju inte att använda denna Iphone i Thailand med en Thai operatör.

Nu tillbringar ju jag 5-6 månader per år i Thailand så då skulle jag aldrig kunna tänka mig att köpa en operatörslåst mobil. (Iphone, Andriod eller annat )

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vänta bara så mycket skit vi kommer att hitta om Ajfåne 4.

Det var exakt rätt ord :dance1:

Ni får argumentera,tjaffsa,spamma,trolla hur mycket ni vill men jag köper det jag vill ha.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Om nu detta är en köptråd och dessutom på ett forum som handlar mest om Thailand.

Då kan man ju fråga sig om det är så smart att köpa en IPhone från en svensk operatör. För då går det ju inte att använda denna Iphone i Thailand med en Thai operatör.

Nu tillbringar ju jag 5-6 månader per år i Thailand så då skulle jag aldrig kunna tänka mig att köpa en operatörslåst mobil. (Iphone, Andriod eller annat )

hf

Var står det i reglerna att det vi postar här måste handla 100% om Thailand? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Var står det i reglerna att det vi postar här måste handla 100% om Thailand? :)

Hur kan man så totalt missa nyckelordet: operatörslåst

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Än en gång...måste allt vi postar här handla om Thailand?

Handlar den tråden om Thailand?

Sluta med ditt löjliga tjaffsande :suicide:

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man så totalt missa nyckelordet: operatörslåst

Telia erbjuder upplåsning av iPhone efter 12 månader mot en avgift på 300 kronor.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Förstår mig inte på de personer som köper en produkt som inte är helt 100% okej.

varför lägga ut pengar på en sådan pryl?

http://www.youtube.com/watch?v=yK6Zh0wsHmU

Tja, om du tänker efter lite.. så tror jag att du förstår precis varför dom köper. Är väl bara läsa inläggen från Översteprästens undersåtar, så förstår man precis. :mdr:

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår mig inte på de personer som köper en produkt som inte är helt 100% okej.

varför lägga ut pengar på en sådan pryl?

http://www.youtube.com/watch?v=yK6Zh0wsHmU

Hur många gånger och i många trådar har du nu lagt in denna film?

Börjat bli lite tjatigt speciellt då du inte direkt var först.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Telia erbjuder upplåsning av iPhone efter 12 månader mot en avgift på 300 kronor.

Herr Chang har talat.

Visst gör dom det, för det finns väl ingen som vill ha en iP4, när iP5 börjar bli last gammal? http://www.pocket-lint.com/news/34369/iphone-5-rumours-start-already :whistle:

Då står de där på kö igen, tacksamt att sälja till sina kultmedlemmar :great:

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad telefonen har för fördelar eller nackdelar är det ju anmärkningsvärt hur denna telefon väcker känslor,

Vissa verkar ju ha väldigt svårt att acceptera det faktum att många fortfarande gillar och vill ha denna telefon.

Måste vara jobbigt att vara så anti mot något och sedan få se den dyka upp överallt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vad telefonen har för fördelar eller nackdelar är det ju anmärkningsvärt hur denna telefon väcker känslor,

Vissa verkar ju ha väldigt svårt att acceptera det faktum att många fortfarande gillar och vill ha denna telefon.

Måste vara jobbigt att vara så anti mot något och sedan få se den dyka upp överallt.

Hej du

Jag är inte alls anti mot mac.

Har själv har en iphone 3

För mig gäller det att telefonen fungerar för mina behov, vad som sitter inne i den är totalt ointressant för mig.

Jag är inte det minsta märkesbunden, så länge den fungerar är det okej vad det blir nästa gång vet jag inte.

Har jag spammat för någon konkurrent?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej du

Jag är inte alls anti mot mac.

Har själv har en iphone 3

För mig gäller det att telefonen fungerar för mina behov, vad som sitter inne i den är totalt ointressant för mig.

Jag är inte det minsta märkesbunden, så länge den fungerar är det okej vad det blir nästa gång vet jag inte.

Har jag spammat för någon konkurrent?

Har inte sett om du spammat för någon konkurrent dock med filmen o Iphones antenn problem.

Mitt senaste inlägg var väl inte direkt riktad mot dig.

Själv irriteras jag av att inte Iphone stöder flash. Likaså var det ju tidigare för MMS. Uppenbarligen sätter man någon dum stolthet före funktionaliteten för kunderna.

Ni som vet kommer det någon lösning till flash problemet med Iphone 4 eller kan man inte heller surfa med den telefonen full ut?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv irriteras jag av att inte Iphone stöder flash. Likaså var det ju tidigare för MMS. Uppenbarligen sätter man någon dum stolthet före funktionaliteten för kunderna.

Ni som vet kommer det någon lösning till flash problemet med Iphone 4 eller kan man inte heller surfa med den telefonen full ut?

Det finns några utvecklare som har lyckats att installera och köra flash på en jailbreakad telefon, så möjligheten finns att det kommer gå att köra flash på jailbreakade telefoner nån gång i framtiden.

Däremot kommer det troligtvis aldrig att finnas stöd för det i fin versionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår mig inte på de personer som köper en produkt som inte är helt 100% okej.

varför lägga ut pengar på en sådan pryl?

Syftar du på antennen? Visa mig i så fall den mobil som fungerar perfekt i detta avseende oavsett hur man håller den.

Vad gäller Flash så är det upp till Adobe att leverera en version som fungerar acceptabelt med de förutsättningar som gäller för en mobil. Alltså prestanda och batterikonsumtion. Man har haft tre år på sig men inte visat något än...

Vore också intressant att veta vilka produkter du anser vara 100% OK?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Syftar du på antennen? Visa mig i så fall den mobil som fungerar perfekt i detta avseende oavsett hur man håller den.

Vad gäller Flash så är det upp till Adobe att leverera en version som fungerar acceptabelt med de förutsättningar som gäller för en mobil. Alltså prestanda och batterikonsumtion. Man har haft tre år på sig men inte visat något än...

Vore också intressant att veta vilka produkter du anser vara 100% OK?

Herr Chang har talat.

en telefon skall väl fungera med ett standardgrepp som de flesta använder för att vara användarvänlig?

Den dagen jag skall köpa ny telefon kollar jag in vad som finns som uppfyller mina krav.

som jag skrev i ett senare inlägg, så skiter jag fullständigt vad de e för märke.

funktion o användarvänlighet kommer först.

Men det ju klart det finns de som söker en identitet för att tillhöra en grupptillhörigt

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gäller Flash så är det upp till Adobe att leverera en version som fungerar acceptabelt med de förutsättningar som gäller för en mobil. Alltså prestanda och batterikonsumtion. Man har haft tre år på sig men inte visat något än...

Tror att det ligger nått helt annat bakom varför Apple inte släpper in Flash i mobilen. Hade det bara handlat om prestanda och batterikonsumtion, så hade de inte pushat för en teknik som i dagsläget har mycket sämre prestanda och som kräver mer processorkraft. dvs HTML5 och JavaScript.

HTML5 är framtiden, men teknikern behöver fortfarande nått år på sig att mogna innan den kommer upp och förbi den klass som Flash har idag.

Ändrades av elephant
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

en telefon skall väl fungera med ett standardgrepp som de flesta använder för att vara användarvänlig?

Den dagen jag skall köpa ny telefon kollar jag in vad som finns som uppfyller mina krav.

som jag skrev i ett senare inlägg, så skiter jag fullständigt vad de e för märke.

funktion o användarvänlighet kommer först.

Du verkar inte dum på nått sätt så därför drar jag slutsatsen att du kommer förstå mitt resonemang.

Det antenn problem som rapporteras i media att om man håller telefonen på "fel" sätt s.k.a death grip försvinner mottagningen anser jag är överdrivet.

Tar jag exakt samma grepp på min 3GS så tappar jag en del av mottagningen från att ha 4-5 staplar så sjunker det ner till 1-2 staplar men aldrig att jag tappar mottagningen helt.

Under det år jag haft min 3G:s har det aldrig ställt till nått problem när jag pratar eller surfar för jag håller inte telefonen för mig i ett sånt onormalt grepp.

Så i praktiken för mig kommer det inte bli nått problem eftersom jag dels inte kommer hålla telefonen i sånt grepp vid normalt användande och att jag kommer ha ett skydd på telefonen ifall jag är så klumpig att jag tappar den.

Så för mig kommer detta bli ett "icke" problem eftersom det standardgrepp du så fint kallar det inte är standard för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det ligger nått helt annat bakom varför Apple inte släpper in Flash i mobilen. Hade det bara handlat om prestanda och batterikonsumtion, så hade de inte pushat för en teknik som i dagsläget har mycket sämre prestanda och som kräver mer processorkraft. dvs HTML5 och JavaScript.

HTML5 är framtiden, men teknikern behöver fortfarande nått år på sig att mogna innan den kommer upp och förbi den klass som Flash har idag.

Det är möjligt att Flash fungerar utmärkt på Windows, men jag kan tala om att det finns många brister i implementationen för Mac OS X. Så jag förstår Steve Jobs som undanber sig Flash på iPhone...

Dessutom bygger mycket av Flash på att man förutsätter att det finns en mus där man kan röra muspekaren över olika delar av den yta som kontrolleras av Flash, och då händer det diverse. Klickar man händer något annat. Detta fungerar helt enkelt inte med en pekskärm, så varför skulle Apple använda Flash i iPhone?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

en telefon skall väl fungera med ett standardgrepp som de flesta använder för att vara användarvänlig?

Den dagen jag skall köpa ny telefon kollar jag in vad som finns som uppfyller mina krav.

som jag skrev i ett senare inlägg, så skiter jag fullständigt vad de e för märke.

funktion o användarvänlighet kommer först.

Men det ju klart det finns de som söker en identitet för att tillhöra en grupptillhörigt

Antennen på Iphone 4 fungerar precis lika bra som andra Smartphones

Här är ett oberoende test Test av iPhone

Lite löjligt det där med att man påstås söka en "grupptillhörighet" bara för att man väljer Apple's produkter!

Kan det inte vara så att Apple's produkter helt enkelt är så bra och med en sån överlägsen kvalitet att folk som väljer att testa Apple blir frälsta och stannar inom Apple världen sen??

Så är det för mig i alla fall...

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

... cut ...

Lite löjligt det där med att man påstås söka en "grupptillhörighet" bara för att man väljer Apple's produkter!

Kan det inte vara så att Apple's produkter helt enkelt är så bra och med en sån överlägsen kvalitet att folk som väljer att testa Apple blir frälsta och stannar inom Apple världen sen??

Så är det för mig i alla fall...

/ Joe

Vi tackar pseudonymet Joe för hans bekännelse.

Tack Joe.

Folk som är "frälsta" och därför "stannar inom en viss värld"

(oavsett vad som i övrigt händer runt ikring dom)

kan nog lugnt påstås ha "grupptillhörighet".

Nästan för snällt att använda den beteckningen.

The CrappleWorld är bara en av många luriga sekter out there

som det finns all anledning att passa sig för.

Kännetecknande för dessa är, att kritik mot deras "Gud" samt försök

att lämna gruppen ses på med oblida ögon av de övriga sektmedlemmerna

och straffas i vissa fall hårt.

Förnekelse är också vanligt.

I Sverige förekommer detta frekvent i de mellersta och norra delarna av landet

fast enstaka exempel från Skåne har figurerat i dagspressen.

Vi som försöker hjälpa ut er ur er psykos och få er att frigöra er från sektträsket

gör en stor samhällsinsats.

Det må kännas hårt just nu men ni Crapplerister kommer att tacka oss för att vi öppnade era ögon.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi tackar pseudonymet Joe för hans bekännelse.

Tack Joe.

Folk som är "frälsta" och därför "stannar inom en viss värld"

(oavsett vad som i övrigt händer runt ikring dom)

kan nog lugnt påstås ha "grupptillhörighet".

Nästan för snällt att använda den beteckningen.

The CrappleWorld är bara en av många luriga sekter out there

som det finns all anledning att passa sig för.

Kännetecknande för dessa är, att kritik mot deras "Gud" samt försök

att lämna gruppen ses på med oblida ögon av de övriga sektmedlemmerna

och straffas i vissa fall hårt.

Förnekelse är också vanligt.

I Sverige förekommer detta frekvent i de mellersta och norra delarna av landet

fast enstaka exempel från Skåne har figurerat i dagspressen.

Vi som försöker hjälpa ut er ur er psykos och få er att frigöra er från sektträsket

gör en stor samhällsinsats.

Det må kännas hårt just nu men ni Crapplerister kommer att tacka oss för att vi öppnade era ögon.

Tror du har lite väl höga tankar om tråden och i synnerhet dina inläggs världsliga påverkan. :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...