Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Det är väl ingen hemlighet att M$ sagt att Vista var en flopp efter dom förväntningar marknaden hade.

Min länk

Min länk

Att det var en flopp är inget som behöver diskuteras. Det jag vänder mig mot är påståendet att det var en flopp pga att det inte var ett intelligent system. Det fanns väldigt många orsaker till att det floppade, men definitivt inte för att systemet i sig självt var per definition ointelligent.

Det var när det släpptes på sin tid ett av de smartaste system som någonsin designats. Vista med ett servicepack eller två fungerar alldeles utmärkt även om Win 7 är klart bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tydligen är det en del folk som är intresserade av iPhone 4

Foton tagna utanför Telia-butiken för ca 20 minuter sen på gågatan i Malmö!!

post-3397-040377200 1280431639_thumb.jpg

post-3397-003592300 1280431701_thumb.jpg

Undrar om någon Andreoid telefon nånsin kommer att få den uppmärksamheten?? :whistle:

Eller nån Nokia med Symbian. :lol:

Jo, förresten, bilderna tagna med min iPhone 3G med iOS4, blixtsnabbt... :great:

/ Joe

post-3397-040377200 1280431639_thumb.jpg

post-3397-003592300 1280431701_thumb.jpg

Ändrades av Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, najs Joe. Tack för "direktrapporteringen" med bilder!

Köade själv för 3G'n, men inget nattköande och bara ca 1 timme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Undrar om någon Andreoid telefon nånsin kommer att få den uppmärksamheten?? :whistle:

Eller nån Nokia med Symbian. :lol:

/ Joe

Skulle inte tro det :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köa ute regnet för en telefon säger väl mer om populasen vid brofästet än om telefonen. :crazy:

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att köa ute regnet för en telefon säger väl mer om populasen vid brofästet än om telefonen. :crazy:

mvh. Lars

Det är väl roligt att folk gör något, ta sig ut i regnet, väntade på en telefon, vara lite sociala och lite "udda". Alla kan ju inte sitta hemma och sura, det vore ju trist.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl roligt att folk gör något, ta sig ut i regnet, väntade på en telefon, vara lite sociala och lite "udda". Alla kan ju inte sitta hemma och sura, det vore ju trist.

Dom kan ju ta tåget till helsingborg och gå på helsingborg´s festivalen. :drinks:

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen är det en del folk som är intresserade av iPhone 4

Foton tagna utanför Telia-butiken för ca 20 minuter sen på gågatan i Malmö!!

post-3397-040377200 1280431639_thumb.jpg

post-3397-003592300 1280431701_thumb.jpg

Undrar om någon Andreoid telefon nånsin kommer att få den uppmärksamheten?? :whistle:

Eller nån Nokia med Symbian. :lol:

Jo, förresten, bilderna tagna med min iPhone 3G med iOS4, blixtsnabbt... :great:

/ Joe

Hade vart kul om en som står långt fram i kö'n kommer in, och sen säger "Jag tar en Ericsson X1 mini pro, med ett Telia abb tack!"

Och se hur personalen skulle reagera.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hade vart kul om en som står långt fram i kö'n kommer in, och sen säger "Jag tar en Ericsson X1 mini pro, med ett Telia abb tack!"

Och se hur personalen skulle reagera.

Eller:

"Kan jag få en ajfån utan antennfel"

- och gått därifrån utan lur :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Lagom till säljstarten av iPhone 4 i de nordiska länderna valde Verdens Gang, Norges största dagstidning, att genomföra ett test för att se om Apples nya mobil utmärker sig negativt vad gäller mottagningen.

Tidningens utsände begav sig till Østmarka, ett område där Telenors mottagning är som allra sämst. Sedan ringde man upp en kollega från ett antal populära mobiler. (Förutom iPhone 4 var det iPhone 3GS, HTC Wildfire och Nokia E71).

Resultatet visade att samtliga mobiler fungerade att ringa med, även om mottagningen var nere på en stapel. Gjorde man det så kallade dödsgreppet (”grip of death”) försvann emellertid den sista stapeln på samtliga fyra mobiler.

Tidningens slutsats är att iPhone 4 inte har bättre eller sämre mottagning än övriga testade mobiler. Däremot kunde man konstatera att Apples nya mobil var den enda man kunde surfa med ute i ödemarken.

VG:s samarbetspartner Amobil har även gjort ett grundligt test av iPhone 4 utan att kunna hitta något som tyder på en felkonstruktion.

Den troliga orsaken till mottagningsproblemen är att amerikanska AT&T:s mobilnät inte riktigt håller måttet. I Norden har vi betydligt mer robusta nät, så det lär inte vara något större bekymmer här.

Jag kan tala om nästa vecka hur det verkligen är när jag får min iPhone4 :dance1:

Frugan dansar lika mycket över att hon får överta min "gamla" 3GS

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Inte konstigt att det finns konflikter runt om i världen på liv och död när man kan bedriva sådan fanatisk propaganda eller antipropaganda i en så banal fråga som val av en sketen mobiltelefon..

Vet att jag själv deltagit i denna diskussion tidigare, men vill här med göra en pudel.. Inte för att jag har någon speciell åsikt om dessa diskuterade mobiler utan pga det börjar te sig smått löjligt.. ( samt att jag inte fattar alla tekniska detaljer) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips vid köp av Iphone. HTC DESIRE... hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tips vid köp av Iphone. HTC DESIRE... hehe

Det är inget tips...utan ett antitips ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips vid köp av Iphone. HTC DESIRE... hehe

Du menar HTC DIAREE :ironi:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Usch vad ni två spjuvare är taskiga.

Vet ni inte att HTC´n är Världens bästa telefon, alla kategorier och att det är synd

om de som äger märket skulle tjäna färre miljoner på grund av er kritik.

Ni är bara avundsjuka och bittra människor, så det så.

Hoppas tusen myror hemsöker era kalsonger.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och surfade runt lite i natt och bestämde mig för att jag skulle nog ha en iPhone.

Jag, med! :whistle:

Jag köpte en iPhone 4 16GB, från Telenor!

Mvh

Skibi

Ändrades av skibi695

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote från filmen

iPhone still dominates,the most and best apps

Förväntar mig att jag ska få min i nästa vecka men jag var lite sen att beställa så skulle inte förvåna mig att det tar lite längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Iphonekillar är lika osexiga som lajvare

Killar som tror att nya mobiler ger dem förtur i raggkön lever i en tragisk drömvärld, skriver Quetzala Blanco.

Det är inte varje dag som det sitter 10- 15 killar i skrangliga tältstolar utanför Teliabutiken på Kungsgatan.

Jag saktar ner takten.

Strunt samma om jag blir sen till jobbet, jag kan ju omöjligen missa den här freakshowen.

Riktar in mig på en kille. Han är helt stelfrusen, ansiktet är rött. Kanske av kyla. Kanske av dålig rengöringsrutin.

Hur länge har han suttit där? Har han ätit en enda munsbit sedan Steve Jobs tillkännagav Iphone 4?

Är han fortfarande oskuld? Har han någon mamma eller pappa?

...

Det är episkt idi*tiskt och naivt.

Och framför allt sorgligt.

För går man på en dejt med en Ipadkille ser man inte hjärtan i hans ögon. Man ser små äpplen.

Något väsentligt saknas där och det är djupt osexigt.

...

Jag sitter inte med halvbånge och kollar Steve Jobs om och om igen på YouTube.

Att sitta på Kungsgatan en svinkall vardagsmorgon i juli och att highfiva med Ipads

är inget annat än barnsligt, världsfrånvänt och patetiskt.

Eller som man säger på internet: Epic fail.

Oj, Lappen, är det här du och dina polare får torrt på.

http://www.expressen.se/debatt/1.2082203/iphonekillar-ar-lika-osexiga-som-lajvare

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

..

Vad tomt citatet blev.

Håller du på att byta skiva?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Insåg att jag inte ska sänka mig till samma låga nivå där du håller till :whistle:

Det retar dig till vansinne att jag gillar iPhone eller hur?

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Insåg att jag inte ska sänka mig till samma låga nivå där du håller till :whistle:

Det retar dig till vansinne att jag gillar iPhone eller hur?

Det roliga är att det du som retar dig på att vi inte gillar Iphone! Det är ju det som är hela grejen att reta upp Iphone-nördarna. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roliga är att det du som retar dig på att vi inte gillar Iphone! Det är ju det som är hela grejen att reta upp Iphone-nördarna. :mdr:

HE HE Stämmer så bra så

Vad tomt citatet blev.

Håller du på att byta skiva?

Dagens garv ha ha ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det roliga är att det du som retar dig på att vi inte gillar Iphone! Det är ju det som är hela grejen att reta upp Iphone-nördarna. :mdr:

Inte alls jag är mest fascinerad att en telefon kan väcka sådana känslor att man måste spamma en tråd.

Tråden handlar om köpråd och inte vilken som är bäst eller sämst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...