Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Nu har ju redan Class Action lämnats in mot Apple gällande Iphone 4.

◦General Negligence (APPLE and AT&T)

◦Defect in Design, Manufacture, and Assembly (APPLE)

◦Breach of Express Warranty (APPLE)

◦Breach of Implied Warranty for Merchantability (APPLE and AT&T)

◦Breach of Implied Warranty of Fitness for a Particular Purpose (APPLE and AT&T)

◦Deceptive Trade Practices (APPLE and AT&T)

◦Intentional Misrepresentation (APPLE and AT&T)

◦Negligent Misrepresentation (APPLE and AT&T)

◦Fraud by Concealment (APPLE and AT&T)

http://gizmodo.com/5577010/first-iphone-4-class-action-suit-filed-against-apple-and-att

Ja, för all del. Men hur många är det som står bakom denna stämning? Apple meddelade just att man sålt 3 miljoner iPhone 4 på tre veckor. Dvs allt man lyckats tillverka...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Ett par artiklar om Apple och översteprästen Jobs.

http://www.expressen.se/prylar/1.2066934/apple-skickar-gratis-iphone-4-skal

http://www.expressen.se/prylar/1.2066504/apples-vd-kande-till-iphone-4-s-problem

Inte särskilt bra om ledningen släppt en ny telefon, medvetna om problemen. Det kan kosta...

Det skall i ärlighetens namn sägas att det inte är den första och inte den sista telefonen som är dåligt tillverkad.

Men då Apple sticker ut hakan så långt så får dom räkna med smällar också.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Apple har i varje fall lyckats med att producera en mobil som väcker starka känslor både hos anhängare och motståndare. Enorma mängder gratis publicitet, och det uppskattar jag som aktieägare.

Vem bryr sig om till exempel Sony Ericssons senaste modell?

Herr Chang har talat.

Tjaaa. läs gärna här:

http://www.affarsvarlden.se/hem/it_telekom/article795889.ece

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Artikel i Expressen om Apples censur av appar till ajfånen

Dax att bojkotta Apples låsta mobil

Den rebelliska Macintoshanvändaren är inte särskilt rebellisk längre.

Både Ipod och Iphone säljer som smör i Sverige.

Men priset vi betalar för dem är inte bara tusenlapparna vi gladeligen hostar upp när vi kastar oss över den senaste Iphonen.

Vi accepterar samtidigt att ett företag har makten att kontrollera vad vi gör med våra mobila liv på internet.

I slutänden är det upp till oss att välja vilken väg vi vill vandra.

Öppna telefonalternativ finns, där vem som helst kan skriva och köra vilka program som helst.

Vill du ha ett fritt mobilliv är det dags att bojkotta Iphone.

CHRISTOPHER KULLENBERG

är debattör och doktorand i vetenskapsteori

vid Göteborgs universitet.

Han slängde sin Iphone i början av sommaren

http://www.expressen.se/debatt/1.2068774/dags-att-bojkotta-apples-lasta-mobil

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaså GD, du klarar inte av att debattera själv utan måste hänvisa till artikel i Expressen. Känns det mer vederhäftigt?

Själv fäster jag ingen större vikt vid klickhoror på kvällsblaskornas sajter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jaså GD, du klarar inte av att debattera själv utan måste hänvisa till artikel i Expressen. Känns det mer vederhäftigt?

Själv fäster jag ingen större vikt vid klickhoror på kvällsblaskornas sajter.

Herr Chang har talat.

Trevligt att konstatera att du fäster större tilltro till mina utsagor än professorn som skrivit artikeln.

Misstänker dock att det snara är förmågan än viljan att bemöta som saknas.

Artikeln du missat är nämligen relativ neutral.

Som jag skrev förut - lätt att känna igen fanatikern i dig - det spelar ingen vad som skrivs, vem som skriver det eller var det skrivs.

I samma sekund du ser eller hör ordet Apple så blir du blind, det slår lock för dina öron

och din mun eller penna upprepar ett långsomt avklingande bingo bingo bingo.

Klickhorer, fanboys, hubsnyltare - vilken nördad och traumatisk klichevärld du lever i.

Om man riskerar bli såpass insnöad av att begagna Apple-produkter då förstår jag att

en växande skara betackar sig.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att konstatera att du fäster större tilltro till mina utsagor än professorn som skrivit artikeln.

Misstänker dock att det snara är förmågan än viljan att bemöta som saknas.

Artikeln du missat är nämligen relativ neutral.

Som jag skrev förut - lätt att känna igen fanatikern i dig - det spelar ingen vad som skrivs, vem som skriver det eller var det skrivs.

I samma sekund du ser eller hör ordet Apple så blir du blind, det slår lock för dina öron

och din mun eller penna upprepar ett långsomt avklingande bingo bingo bingo.

Klickhorer, fanboys, hubsnyltare - vilken nördad och traumatisk klichevärld du lever i.

Om man riskerar bli såpass insnöad av att begagna Apple-produkter då förstår jag att

en växande skara betackar sig.

Jag brukar skriva Apple fanboy när jag gör ett något fanatiskt inlägg. Är det något fel i det?

Har inga trauma vad jag vet... tvärtom njuter jag av Apples goda resultat. Imorgon är det dags för kvartalsrapport...

Att en växande skara betackar sig är ju rent ut sagt skitsnack. Det är en växande skara som köper Apple-produkter. Hävdar jag.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Många som uttryck ogillande för Apple´s produkter vågar inte ändra åsikt fast dom innerst inne vill ha en.

Jag var så förut, jag spydde galla över Apple som företag,jag raljerade som dom flesta "förståsigpåarna" här.

När jag fick leka lite med en Mac för några år sedan så började jag inse att jag hade fel.

Nu bara jag älskar jag Mac:ens enkelhet,att saker fungerar utan att det ska komma en jävla massa dialogrutor som frågar massa skit.

Precis som att Microsoft tror att alla som sitter framför skärmen är idi*ter och inte klarar av något.

Nu hade jag en jävla otur för i lördags så spillde en vän en alkoläsk rakt ner i datorn :diablo:

Som tur var hade jag kört Time Machine så allt var säkert sparat på en backup.

Jag ringde Länsförsäkringar och förklarade läget och hon bedömde att det inte var någon idé att reparera utan dom löste in den.

Datorn köptes i april förra året och fast den var 16månader gammal fick jag 9500:- för den och den kostade 11,996:- som ny.

Hon förklarade att just Mac betingar ett högre försäkringsvärde för deras värde står sig bättre jämfört mot PC.

Sen att Apple har uppgraderat MacBooken till MacBook Pro och till samma pris gör inte saken sämre :great:

Så nu sitter jag här med en spillans ny MacBook Pro med värre processor,större hdd,upplyst tangentbord,mm,mm och myser :dance1:

Tog en liten bild åt dig Herr Chang så du får sukta lite ;)

IMG_3027.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Om den nya medlemmen får säga ett par ord om Iphone:clapping:

Detta är en kärleks förklaring.

Har ägt min lur i 2 år nu,aldrig haft några problem.

Det är en 3g och den går dit jag vill.

Jobbar som byggare här hemma,och den hänger med jämt.

Det låter löjligt men jag älskar den.

Dom andra lurar jag har haft brukar hålla ett 1/2 år eller 1 år.

Visserligen har jag ett skal på den men inte en repa på glaset,några på baksidan när någon liten sten har letat sig in.

Kan tipsa er som kör Iphone i dag eller går i ha begär,Om Lonely Planet Thai Phrasebook.

Och sluta med Hedenhös prylarna,skaffa en Mac.Untitled-1.gif

Och du TS du vet väl att det kommer en ny lur i dagarna kanske värd att vänta på?

Ha det bästB)

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag brukar skriva Apple fanboy när jag gör ett något fanatiskt inlägg. Är det något fel i det?

Har inga trauma vad jag vet... tvärtom njuter jag av Apples goda resultat. Imorgon är det dags för kvartalsrapport...

Att en växande skara betackar sig är ju rent ut sagt skitsnack. Det är en växande skara som köper Apple-produkter. Hävdar jag.

Herr Chang har talat.

Hävder du ja - men eftersom du inte är "klickhora" kan du inte backa upp ditt påstående med fakta och det är därför inget att ta på allvar.

Du tvingas ta till "skitsnack" - en annan av dina favoritklyschor?

Läs artikeln, så kanske du får lite hum om hur annat än just egen lilla ajfån eller Mac, fungerar. Eller snarare hur Världen runt ikring dom, fungerar

Se dett sätt som Apple hanterar sina kunder, den senaste kvalitetskrisen och det faktum att de andra operativsystemen är minst lika bra och kan uppgraderas med det som användaren (inte herr Jobs) vill ha - som en trend.

Som "det var då det vände".

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det måste vara jobbigt i längden att vara så bitter och grinig som GD är hela tiden :huh:

Eller det går kanske på rutin så han inte tänker på det vad vet jag :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Artikel i Expressen om Apples censur av appar till ajfånen

Dax att bojkotta Apples låsta mobil

Den rebelliska Macintoshanvändaren är inte särskilt rebellisk längre.

Både Ipod och Iphone säljer som smör i Sverige.

Men priset vi betalar för dem är inte bara tusenlapparna vi gladeligen hostar upp när vi kastar oss över den senaste Iphonen.

Vi accepterar samtidigt att ett företag har makten att kontrollera vad vi gör med våra mobila liv på internet.

I slutänden är det upp till oss att välja vilken väg vi vill vandra.

Öppna telefonalternativ finns, där vem som helst kan skriva och köra vilka program som helst.

Vill du ha ett fritt mobilliv är det dags att bojkotta Iphone.

CHRISTOPHER KULLENBERG

är debattör och doktorand i vetenskapsteori

vid Göteborgs universitet.

Han slängde sin Iphone i början av sommaren

http://www.expressen...les-lasta-mobil

Horer är vi hela bunten,utom du mamma.

Kärleken har inga gränser,det vet du säkert redan?

Men jag älskar min Iphon.

Det som retar mig mest är att Herr Chang tjänar pengar på mig.

Får väl trösta mig med att han spenderar lite i Isan.

Du G.D du vet inte var han kasta den?

Ha det bäst

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det måste vara jobbigt i längden att vara så bitter och grinig som GD är hela tiden :huh:

Eller det går kanske på rutin så han inte tänker på det vad vet jag :whistle:

Vilken slump. att just det skulle komma från dig :-)

Inte grinigt alls härifrån, bara förvåning att du och Changen verkar ha ett i det närmaste religiöst förhållande till en telefon eller dator.

Ta fram ajfånen varje morron från under huvudkudden och säg 20 ggr:

Det är ingen altaretavla, det är ingen altaretavla.

Upprepa seancen framför din nya dator.

Tips (enligt trådens titel): Försök att låta som du menar det.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken slump. att just det skulle komma från dig :-)

Inte grinigt alls härifrån, bara förvåning att du och Changen verkar ha ett i det närmaste religiöst förhållande till en telefon eller dator.

Ta fram ajfånen varje morron från under huvudkudden och säg 20 ggr:

Det är ingen altaretavla, det är ingen altaretavla.

Upprepa seancen framför din nya dator.

Tips (enligt trådens titel): Försök att låta som du menar det.

Jaha, och varför skulle vi inte få uttrycka vårt gillande av Apple-produkter?

Det börjar lukta avundsjuka från en bitter PC-gubbe...

Skriv gärna om ditt plastiga Dell-skräp, det stör mig inte det minsta. Men tala inte om för mig vad jag ska tycka.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vilken slump. att just det skulle komma från dig :-)

Inte grinigt alls härifrån, bara förvåning att du och Changen verkar ha ett i det närmaste religiöst förhållande till en telefon eller dator.

Ta fram ajfånen varje morron från under huvudkudden och säg 20 ggr:

Det är ingen altaretavla, det är ingen altaretavla.

Upprepa seancen framför din nya dator.

Tips (enligt trådens titel): Försök att låta som du menar det.

Ja nått fel måste det vara när du lägger ner sådan tid att och kraft att tala om för vad vi ska tycka om och köpa.

Nått avundsjukt måste det vara som Herr Chang säger och att det är alltid PC-bögar som klagar över vårt val av produkter.

Väldigt sällan man ser Mac användare som startar tjafset utan det är PC användare som måste visa sin bitterhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Tänk vilken bred grupp som nu i ditt uttalnde blev "PC bögar" jösses att man kan gidddra om vilken dator som är att fördra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tänk vilken bred grupp som nu i ditt uttalnde blev "PC bögar" jösses att man kan gidddra om vilken dator som är att fördra!

En Pc-bög är den som klagar,en Pc användare är den som accepterar att valfrihet är en rättighet.

Jag klagar inte på att vissa vill ha Pc utan det är Pc-bögar som klagar på att "vi" väljer Mac

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Aftonbladets prylexpert Peter Pettersson ser ingen anledning till oro för dålig mottagning på Iphone 4 i Sverige.

– Det är möjligt att det blir ett näst intill ickeproblem här, säger han.

Iphone 4 kommer att lanseras i Sverige, och 16 andra länder, den 30 juli, uppgav Apples vd Steve Jobs vid fredagens presskonferens.

"USA:s 3G-nät suger"

Enligt Peter Pettersson, Aftonbladets prylexpert, har antennproblemen främst gällt USA och inte andra länder där Iphone 4 har lanserats.

– Det amerikanska 3G-nätet suger, det är som det svenska var 2004-2005, säger han.

Steve Jobs hävdar att smarta telefoner av andra märken har haft samma problem som Iphone 4.

– Apple har rätt i sitt försvar, alla smarta telefoner med inbyggd antenn blir sämre om man håller för antennen. Kombinerat med dåligt nät så blir det ett problem, säger Peter Pettersson.

"Inget problem i Sverige"

Han är inte oroad över att vi i Sverige kommer att ha problem med mottagningen på Iphone 4.

–Troligtvis kommer vi ha samma problem som i Tyskland – det vill säga inga alls.

Peter Pettersson tycker att Apples erbjudande, gratis skal och full returrätt, räcker i dagsläget.

– Men om det är ett bestående fel och sprider sig till andra länder, då handlar det om en jättegroda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stod själv i kö för att köpa den första Iphonen när den kom ut i handeln för ett par år sedan. Tog inte många veckor innan sonen tog beslag på den... Men den korta tiden som jag hade min Iphone hade jag inget att klaga på, förutom att det var dyrt att ringa med den… Men det kan beror på att jag ringer gratis med jobbmobilen och då är ju allt dyrt..

Köpte 3an till frugan för ett par månader sedan. Hon blev lite rädd och sa ”jag är ingen teknisk person”. Men det har inte varit några problem för henne att använda den (användarvänlighet är en av Apples starka sida), utan tvärtom får jag nog säga, det blir lite väl mycket Facebooks skrivande, ringande med Skype etcl…

En positiv sak är att hon fortfarande kan ge mig en kram och säga att det var den bästa presenten hon någonsin har fått… så det är inte bara guld som glimmar…

Är lite inne på att köpa 4an när den kommer, men till mig själv…

Skall sägas att jag inte är en av de frälsta, men vi har varit mycket nöjda med våra Iphones.

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men den korta tiden som jag hade min Iphone hade jag inget att klaga på, förutom att det var dyrt att ringa med den

//bob

Men det beror inte på telefonen utan abonnemanget :)

Som du säger...användar vänligt är ledordet för Apple :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Men det beror inte på telefonen utan abonnemanget :)

Som du säger...användar vänligt är ledordet för Apple :great:

Det kanske blir knepigare att använda när den kommer med multi-tasking ? Mer att hålla reda på och så.. :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det kanske blir knepigare att använda när den kommer med multi-tasking ? Mer att hålla reda på och så.. :huh:

Nä varför skulle det blir det?

Det enda du märker av mulit-tasking är när man trycker på home knappen 2ggr så kommer dom program som ligger i bakgrunden upp som en meny.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte på denna tråden när jag såg detta avsnitt...

http://www.tagtele.com/videos/voir/57238

Hoppas den är snabbare med era uppkopplingar, jag laddade ner avsnittet.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, användarvänligt kan man påstå... jag är själv lite förbluffad över hur mycket fru Chang listat ut på egen hand vad gäller hennes iPhone 3G. Själv sitter jag ju och läser en massa tips på internet, men det gör inte hon.

Helt klart ska hon likt mig ha en iPhone 4, för hennes del betalar Fru Chang AB ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa vecka kommer den och jag har semester...Gott.

Kom hem från Thailand i maj och funderade på att byta till en apple 3G 32 GB men tänkte att den funnits en tid på marknaden och det snart borde komma något nytt, och det gör det, nästa vecka :drinks:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...