Jump to content
IGNORERAD

Tips Vid Köp Av Iphone.


honken

Recommended Posts

Min snart 3åriga dotter gillar sin iPhone men jag vill inte ha den så hon leker gärna med den.Har dock fått problem med laddningen av batteriet så den hamnar nog i elektronik skrotlådan, ingen mening att byta ut batteriet. Sedan får vi hoppas att Apple lyckas lösa problemet med iPhone 4 annars kommer dom att få ett helvete med stämningar på halsen i USA.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 763
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    71

  • GammalDansken

    50

  • korp

    41

  • peerhan

    31

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Exakt. I och med att lansering av iPhone 4, åtminstone i Sverige, ligger ganska nära så är det ganska meningslöst att jämföra iPhone 3GS med en mobil som släppts nio månader senare.

Det går liksom ganska fort i mobilbranschen, och utan tvivel släpper HTC en modell om några månader som av en del upplevs som bättre än iPhone 4. Men för all del, som Wille skriver så är det iPhone 3GS han har möjlighet att jämföra med.

Min egen åsikt är dock att en mobil med Android OS aldrig kan vara bättre än en mobil med iOS 4. Och lycka till med att uppgradera Android OS!

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Jag uppgraderade min hero från 1.6 till 2.1 förra veckan och det gick utan några som helst problem. Såg däremot att vissa om uppgraderad simn iphone 3GS fått STORa problem. Steves råd. "köp en ny" kan tolkas som något nonchalant av VD´n för Apple

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag är en Apple fanboy sedan 1984 då jag köpte min första Mac. Det är främst därför jag retar mig på att M$ fanboys sprider lögner om Apple.

Visst är det så att jag vid två tillfällen under 1997 köpte Appleaktier. När alla analytiker förutspådde Apples snara konkurs...

Jag tvivlar dock på att jag skulle kunna prata upp Appleaktien på detta forum.

Herr Chang har talat.

"...sprider lögner..."?? Som att iphone 4 har funadmentala problem? Som att Jobs tycker att åtgärden vid misslyckad uppgradering av OS3 till 4 är "köp en ny" Detta hanterar Apple så bra själva.

BTW; jag är mer emot puttemjuk (MS) än Apple. Det innebär inte att jag okritiskt ser på när Apple begår det ena efter andra misstaget. Dom är helt enkelt för nonchalanta och lever på attd et finns fanboys som du.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag uppgraderade min hero från 1.6 till 2.1 förra veckan och det gick utan några som helst problem. Såg däremot att vissa om uppgraderad simn iphone 3GS fått STORa problem. Steves råd. "köp en ny" kan tolkas som något nonchalant av VD´n för Apple

Hur många av dom som har en 3GS har fått problem med uppgraderingen tror du?

Skulle tro att det är mindre än en promille och många av dom som fått problem har ställt till det själv.

Varför jag säger så för ofta när man läser på diverse forum där dom klagar och efter lite felsökande och råd från andra så kryper dom till korset.

Dom har helt enkelt inte lytt dom råd som Apple gått ut med vidd uppgradering från 3.1.3 till iOS4.

Ungefär som när man gick från XP till Vista att det är rekommenderat att formatera datorn innan man installerar.

Så många gånger har dom inte följt rekommendationerna och ställt till det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hur många av dom som har en 3GS har fått problem med uppgraderingen tror du?

Skulle tro att det är mindre än en promille och många av dom som fått problem har ställt till det själv.

Varför jag säger så för ofta när man läser på diverse forum där dom klagar och efter lite felsökande och råd från andra så kryper dom till korset.

Dom har helt enkelt inte lytt dom råd som Apple gått ut med vidd uppgradering från 3.1.3 till iOS4.

Ungefär som när man gick från XP till Vista att det är rekommenderat att formatera datorn innan man installerar.

Så många gånger har dom inte följt rekommendationerna och ställt till det själv.

Jag har ingen aning om hur många det är. Svarade bara på fråga/påstående från Changen. :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag har ingen aning om hur många det är. Svarade bara på fråga/påstående från Changen. :-)

Ja jag vet att du inte vet och det nog ingen exakt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

"...sprider lögner..."?? Som att iphone 4 har funadmentala problem? Som att Jobs tycker att åtgärden vid misslyckad uppgradering av OS3 till 4 är "köp en ny" Detta hanterar Apple så bra själva.

BTW; jag är mer emot puttemjuk (MS) än Apple. Det innebär inte att jag okritiskt ser på när Apple begår det ena efter andra misstaget. Dom är helt enkelt för nonchalanta och lever på attd et finns fanboys som du.

Var inte hans råd att om man har en gammal orginal iPhone som nu är 3 år gammal ändå, så kan det bli mycket långsamt med nya iOS4 samt många funktioner fungerar inte så då är det bäst att uppdatera den. Jag tror inte det handlade om att om man har problem med uppdateringen på en 3GS så ska man köpa nytt.

Detta är väl lite typiskt en negativ överdriven återgivning vilket verkar hända ganska ofta runt Jobs.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Intressant artikel om att iPhoen4 inte visade signalen på rätt sätt.

Men med den nya uppdateringen så är den mer korrekt.

anandtech

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu kan man se hur dålig täckningen blir med antennen vilket är bra för då vet man att man inte skall prova att ringa eller överföra någon form av information. "While the software update obviously does not and cannot address the design of the antenna itself - or make the drop from holding the phone any less - it does change the way the issue is perceived among users. The result is that most iPhone users will see fewer bars disappear when they hold the iPhone 4 in a bare hand." Sedan blev det ju lite tråkigt att man betalar för en telefon som inte går att använda. Men man kan ju alltid använda den till att ta foton med och lyssna på musik eller spela upp filmer med.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

När man jobbade med bilar en gång i tiden så pratade citroen ägare alltid lyriskt om sina bilar. Varför känns hela situationen så bekant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

tråkigt att man betalar för en telefon som inte går att använda. Men man kan ju alltid använda den till att ta foton med och lyssna på musik eller spela upp filmer med.

Och det vet du med säkerhet eftersom du själv äger en antar jag?

Jag har pratat med flera som har en iPhone4 och problemet är förstorat och överdrivet.

Mobiltäckningen i Usa är sämre än vad den är här i Sverige så vi kommer inte uppleva samma sak här.

När man gör det s.k.a dödsgreppet och man har 5 i mottagning så går det ner till 2-3,har man 3 går det ner till 1.

Visst det är inte en bra konstruktion av antennen men att säga att den är obrukbar är bara lögn och fabler från belackare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte falla mig in att köpa en redan dåligt produkt. Har ju redan 3án som är donerad till min 3 åriga dotter.

Och att köpa en telefon som man måste fixa till med silvertejp låter inte så kul faktiskt, den kostar ju en hel del faktiskt.

http://blogs.consumerreports.org/electronics/2010/07/apple-iphone-4-antenna-issue-iphone4-problems-dropped-calls-lab-test-confirmed-problem-issues-signal-strength-att-network-gsm.html

:huh:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Skulle inte falla mig in att köpa en redan dåligt produkt. Har ju redan 3án som är donerad till min 3 åriga dotter.

Och att köpa en telefon som man måste fixa till med silvertejp låter inte så kul faktiskt, den kostar ju en hel del faktiskt.

http://blogs.consumerreports.org/electronics/2010/07/apple-iphone-4-antenna-issue-iphone4-problems-dropped-calls-lab-test-confirmed-problem-issues-signal-strength-att-network-gsm.html

:huh:

Man kommer troligen snart att kunna köpa ett gummihölje att dra på sin ajfåne 4.

Ska enligt uppgift lösa antennproblemen och bara kosta nåra få dollars.

Apples tolkning av begreppet "eftermarknad"?

Vad gör det att luren blir ful som stryk om man i gengäld får hålla den som man själv vill?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Skulle inte falla mig in att köpa en redan dåligt produkt

Det är ett väldigt vågat påstående om nått.

Är övertygad att du någon gång i ditt liv köpt en sak som du visste inte var bäst men du ville ha den ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple har i varje fall lyckats med att producera en mobil som väcker starka känslor både hos anhängare och motståndare. Enorma mängder gratis publicitet, och det uppskattar jag som aktieägare.

Vem bryr sig om till exempel Sony Ericssons senaste modell?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Var inte hans råd att om man har en gammal orginal iPhone som nu är 3 år gammal ändå, så kan det bli mycket långsamt med nya iOS4 samt många funktioner fungerar inte så då är det bäst att uppdatera den. Jag tror inte det handlade om att om man har problem med uppdateringen på en 3GS så ska man köpa nytt.

Detta är väl lite typiskt en negativ överdriven återgivning vilket verkar hända ganska ofta runt Jobs.

Jag lyssnade precis till Steve Jobs på CNN nyheter. En kommentar från en av experterna var något liknande: "man kunde inte förvänta sig så mycket mer från Jobs.Apple är ju inte ett företag utan en religion där Jobs är översteprästen...något väsentligt sa han inte"

Ligger mycket i det :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Det är ett väldigt vågat påstående om nått.

Är övertygad att du någon gång i ditt liv köpt en sak som du visste inte var bäst men du ville ha den ändå.

Jag vill svara!! Då jag valde VHS istället för betamax !! Sen gjorde jag misstaget att köpa texas istället för commodore... så det gick jämt upp. Numer har jag inte valt apple... så jag ligger pluss !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu har ju dom erkänt att det finns problem. Sedan att dom påstår att det är si eller så många är ju ett försök att slippa stämningarna.

Men heder åt Apple att erkänna att det inte var en lyckad lansering och att man får gratis "Gaffa" tejp med telefonen är ju ett lyft eller att man kan lämna tillbaka en telefon. Sedan att det kostar pengar att få en ny det står det inget om. Så nu kan jag kanske köpa en ny iPhone till mig själv nästa månad när jag är tillbaka i USA för mera jobb. ;)

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Ja nu har ju dom erkänt att det finns problem. Sedan att dom påstår att det är si eller så många är ju ett försök att slippa stämningarna.

Men heder åt Apple att erkänna att det inte var en lyckad lansering och att man får gratis "Gaffa" tejp med telefonen är ju ett lyft eller att man kan lämna tillbaka en telefon. Sedan att det kostar pengar att få en ny det står det inget om. Så nu kan jag kanske köpa en ny iPhone till mig själv nästa månad när jag är tillbaka i USA för mera jobb. ;)

Bättre upp. Jobs toppar med gratis skal : http://www.aftonbladet.se/pryl/article7480619.ab

Jag fattar fortfarande inte vitsen ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Lappen!

Ja, jag är nöjd med min iPhone trots att det bara är iPhone 3G.

Var som sagt mer besviken på Tre, som du har bekräftat att det är det sämsta och dyraste. (Misstänkte att försäljaren måste fira stort när han lyckades sälja en utgångsmodell till det priset och slavkontraktet)

Brukar inte vara mig lik att köpa något så där utan vidare undersökning.

Men men - nu har man fått sig en läxa och vara slav i två år.

Sen är jag friiiiii. :-)

:::

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu har ju dom erkänt att det finns problem. Sedan att dom påstår att det är si eller så många är ju ett försök att slippa stämningarna.

Men heder åt Apple att erkänna att det inte var en lyckad lansering och att man får gratis "Gaffa" tejp med telefonen är ju ett lyft eller att man kan lämna tillbaka en telefon. Sedan att det kostar pengar att få en ny det står det inget om. Så nu kan jag kanske köpa en ny iPhone till mig själv nästa månad när jag är tillbaka i USA för mera jobb. ;)

Vad är det för svammel? Apple påstår att 0,55% har rapporterat problem med sina iPhone 4. Om det skulle vara fler lär det väl snabbt visa sig i "class action lawsuits". Inbillar du dig att det är Apple som lagligt får definiera hur många som är missnöjda?

Men köp gärna en iPhone 4 och döm själv... jag kommer att stå i kön vid Sverigelanseringen 30 juli. Bara två veckor kvar!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Kommer nog aldrig köpa en ajfåne.. Mest pga att jag inte behöver ha telefonen för mer än att ringa och sms:a med.. Men det är lite kul att retas med apple fan boys :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Vad är det för svammel? Apple påstår att 0,55% har rapporterat problem med sina iPhone 4. Om det skulle vara fler lär det väl snabbt visa sig i "class action lawsuits". Inbillar du dig att det är Apple som lagligt får definiera hur många som är missnöjda?

Men köp gärna en iPhone 4 och döm själv... jag kommer att stå i kön vid Sverigelanseringen 30 juli. Bara två veckor kvar!

Herr Chang har talat.

Nu har ju redan Class Action lämnats in mot Apple gällande Iphone 4.

◦General Negligence (APPLE and AT&T)

◦Defect in Design, Manufacture, and Assembly (APPLE)

◦Breach of Express Warranty (APPLE)

◦Breach of Implied Warranty for Merchantability (APPLE and AT&T)

◦Breach of Implied Warranty of Fitness for a Particular Purpose (APPLE and AT&T)

◦Deceptive Trade Practices (APPLE and AT&T)

◦Intentional Misrepresentation (APPLE and AT&T)

◦Negligent Misrepresentation (APPLE and AT&T)

◦Fraud by Concealment (APPLE and AT&T)

http://gizmodo.com/5577010/first-iphone-4-class-action-suit-filed-against-apple-and-att

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...