Jump to content
IGNORERAD

Bar rapporter???


Naam jai

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Det man ska ha i minne var att barerna inte var populära bland folk i allmännhet ens på sjuttiotalet, men dom som var med och tjänade pengar på det var naturligtvis nöjda, min nuvarande svärfar körde cykel taxi under kriget just för att det gav mera än att vara på farmen då.

Han har berättat att folk gick ut och slog sönder och rev dom flesta barerna när USA soldaterna reste hem just av den anledningen att folk var trötta på sexhandeln och ville få stopp på det.

Vad jag vet är detta tredje gången som det rensas i barområdena och att gammla FA var mycket större förr i tiden, det kunde man se på vissa platser med gammalt kakel o.s.v.

Anledningen till att det finns oro är att människor med en kvinnosyn som "passar bättre" i Pattaya och Patong ska komma till Udon Thani,

det förekommer att falanger antastar vanliga kvinnor och skolbarn i området runt complex och kommer med skamliga förslag och uttrycker sig kränkande även till skoltjejer. Att fulla  personer raglar omkring även dagtid och kanske har pissat i byxorna eller beter sig som dom borde vara inlåsta på sinnes sjukhus är en plåga som spiller över på alla falanger även bofasta och seriösa föräldrar. Det ska det bli skönt att slippa se när man kommer dit med släkten.

Jag hoppas också att det nya ska bli något bättre och att det ska passa alla även thai.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    9

  • Steinlager

    7

  • JanTee

    6

  • NiceBeaver

    5

Mest aktiva i denna tråd

Hej!

Quote

... Min flickvän hittade en sida med återtagna objekt från banker och sånt. ...

Nu blev jag nyfiken! Finns det någon möjlighet att du skulle kunna lägga den länken här?  :P Tackar på förhand. :wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

För ca ett och ett halvt år sen var det rejält med trubbel i Udon Thani (det fanns ett par bråkmakare från en viss ö ovanför Frankrike som flyttat dit, samt några som tyckte mer om att sitta utanför skolorna o kolla elever (grundskola)). Var ett antal gånger som det blev stora slagsmål på en del barer (ingen nämnd och ingen glömd). De styrande fick nog och lokal polis tillsammans med Immigrationspolisen och Turistpolisen gjorde en upprensning. Ett antal personer blev  "Persona Non Grata" och fick "frivilligt" lämna Udon Thani. I samma veva grep polisen även ett lokalt gäng som ägnat sig åt att "knacka" västerlänningar och sno deras pengar och smycken. Även de berömda soierna på Adunyadet Rd stängdes i denna veva. Tycker att det varit lugnt i Udon sedan dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det var skönt att höra, för när inte ens barn går säkra då ligger vi falanger illa till, och det var även en tokig norrman som sprang runt helt galen, honom såg jag flera år i rad och alla falanger försökte unvika honom, han var ofta blåslagen. Och höll till utanför complex och tiggde.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Turistpolisen var mycket synligare och aktivare sist jag var där, ett tecken på att de inte vill ha "oönskade personer" som invånare i Udon Thani.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Steinlager

Tack för infon, men visst är det tragiskt att sånt ska behöva hända i Udon och det är väl baksidan av FA.

Jag ska besöka Day and Night och bilda mig en uppfattning till vintern.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla bra svar.

Vet ni att det efter rivningen av gamla FA så finns det dubbelt så många barar som innan

Den senaste, i soien före Nightmarket där bl.a Aussie Pub håller på att öppna (Inte Justin som ägare)

Denna "Lilla FA" kommer att stå klar om ca. 3 månader.Kallas även för "Nutty Park"

Grasshopper bar är redan öppen

Håller med om att det blivit lugnare efter utrensningen, det görs numera regelbundna besök på alla barer

kontroll av tillstånd, mm Flera gånger i veckan utom hos MR Tong, som har egna öppettider åxå..

Ingen vill väl ha "Pattaya folket" eller "patong folket" till Udon

Klart man får skämmas som farang när dessa idi*ter som faktiskt även representerar "oss", när de syns i fyllan på stan

går rumt och antastar oskyldiga skolflickor mm

Detta får inte upprepas igen

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla med tjejen ikväll var hon hittade den.

Det var en sida som bara var på thai från deras motsvarighet till kronofogden.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

UT:

Här är länken till tomten vi stationen som kostar 109 millar!!!

Och här är startsidan för Udon där det finns alla möjliga objekt till salu. Tomter, hus, moppar och en Volvo 960.

Dock en liten varning för den sidan. Den innehåller en massa reklam och pop up som tränger sig igenom.

Och tack till P3 som klistrade ihop tråden igen, efter min lilla klippfadäs.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej alla glada!

Inte visste jag att det fanns ett sånt finfint forum om Thailand för svenskar, hehe. Jag och en annan svensk bestämde oss för att hjälpa barerna i Udon Day and Night eftersom vi hade lärt känna många av ägarna och dess anställda under några månader då Soi Farang fortfarande vart igång. Så vi bestämde oss för att göra en hemsida om hela stället och försöka rapportera så mycket som möjligt.

Idag har vi samarbete med dom flesta barerna ang. bilder till galleriet och nyheter då det händer något som är värt att nämnas. Så för er som vill veta lite mer är ni mycket väkomna till den officiella sajten för stället.

udondayandnight.com

Många letar efter nästa ställe i Thailand då Pattaya, Phuket m.m. börjar bli lite söndertjatat. I Udonthani via ställen som Udon Day and Night och Nutty Park som någon nämde kan man få en liknande upplevelse. Men samtidigt har man möjlighet att ta det lite lungt i en betydligt behagligare och mer traditionell Thailändsk miljö. Sen så sparar man ju en hel del pengar på att åka till Udonthani istället för att välja en turistort.

50 baht för en LEO är standard och finfina hotellrum går att få för 350baht om dagen.

Sen så kan ja tala om att de finns en mycket seriös restaurang längst inne i Udon Day and Night där dom hyrt in duktiga kockar som lagar fin fint käk. Klart att stället är inriktat på utlänningar... men nog är det en hel del Thai som springer där också. Turistpoliser skymtas varje dag i Udon Day and night förutom en inhyrd vakt som håller koll på stället. Udon Day and Night är knappast någon skamfläck idag då det gynnar näringslivet i området och ser till att korttids turister har något att göra på kvällarna... jag tror stenhårt på detta projekt och hoppas verkligen att det tittar förbi lite fler svenskar.

Som någon sa så har Fifty-Fifty bar svensk relation, men det går att ha skoj som svensk i alla barer såklart :P

Hoppas vi ses :P

//Billy

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med rapport "hemifrån", kommer att kolla in etablissemanget i okt. när vi kommer "hem" till Udon över vintern.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja.. sen har vi ordnat till kartan över stället också. Såg att någon hade länkat våran gamla... så till alla er som inte hittat till Udon Day and Night ännu:

location.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sådär... nu vart det ett 50-tal bilder uppe på udondayandnight hemsidan i galleriet. Har betydligt fräckare bilder än vad som ligger i galleriet, men nog är det en inblick i vad som försigår där, hehe.

Och som en liten notis för ev. svenskar som funderar på att skaffa bar så har jag precis fått reda på att det är en bar i Udon Day and Night som är till salu. Mannen bakom baren är australiensare och har åkt hem till Australien. Är det någon som vill veta mer är det bara att kontakta mig via maipenrai eller våran hemsida udon day and night så berättar jag mer om detta.

Sen jobbar jag hårt på att försöka få barerna att komma me lite små erbjudanden emellanåt.. så jag hoppas kunna komma med en nyhet snart som innebär mer fest för pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Thailand ska ju köpa JAS! så snart får vi se svenska militärer på barerna  :drunk:   ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Från välunderättad källa

så kommer JAS att stationeras i Södra delarna av Thailand

Vi slipper svenska militärer i Udon Thani

Jan & Puh

UdonThani Friends !!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Att öppna bar e nog det sista du ska göra om du vill ha kvar pengarna i Udon. (Stämmer förstås överallt i Thailand).

Molly Malones har stängt, O´Harleys ägare vill sälja, har hört att tre av barerna i nyöppnade Udon Day & Night är till salu, detsamma gäller för två andra barer på samma gata (soi sampanhit), Aussie Bar på Adunyadet Rd söker oxå nya ägare och mitt i allt detta så ska det i Nutty Park snart finnas femton "units" till att hyra för den som vill öppna en egen bar.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Jaha, Aussie bar till salu, då kan man undra vad för nytt projekt Justin har på gång? Detta är fjärde baren han har

startat upp för att sedan sälja.

:drunk: Häls U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tjen Bamse hær ska till Udonthani 30 dec har aldrig varit dær bor på Charoensri grand royal någon som har tips på bra restauranger,bareb,a go go och saker att gøra :drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer till Udonthani den 2 jan, Har aldrig varit där. Så tips emottages tacksamt. Ska kanske bo på samma hotell. Låter lilla damen fixa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Guest Isan Lover

Hej

Besökte Udon day and night två gånger under dom 3 månader som jag var i Thailand.

En gång med frugan och lillgrabben, och en gång med två svenska kompisar och två thaikillar från byn.

Och det var helt klart ett lyft jämfört med det gammla Falang Alley.

Snyggt och rent, och mycket elegantare.

Enda problemet verkade vara för lite kunder men det verkar ju vara samma över hela landet i år.

Men som sagt bra läge och helt klart en stor förbättring.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ehh...är det där verkligen vad Udon behöver? :ahh:

  Vilket klientel räknar man med att få in? Jag menar, folk som vill ha nightlife och barliv åker väl inte till Udon, eller har jag fel? De flesta faranger jag känner i Udon är ju gifta med en tjej från trakten, de behöver  inte springa på barer och supa ner sig och sniffa efter kjoltyg :crazy: Gör de det (inklusive mig själv) så har man satt sig i skiten :fan1: Plus att det finns gott om vattenhål som passar såväl farang som thai.

  Falangalley var enligt mitt tycke en skamfläck för oss utlänningar. Nä , jag är långt ifrån moralpolis men tycker gatan var en patetisk efterliknelse av turistorternas bargator. Besöktes mest av cyniska fyllon med bedagade "skönheter" i sina knän.

  Men,men...jag ska inte vara fördömmande, tonar man ner girly-utbudet något så kanske det blir en bra mötesplats för utländska nattsuddare. Får ta en besiktning nästa tripp.

/

www.mangeudon.se

Jag förstår att detta kan komma som en överraskning men för en massa personer som var på väg från och till Laos och som stannade i Udon ett par dagar så var detta "vatten hål" mycket populärt. Allt kanske inte är till för den inhemska publiken? :im_so_happy:  

Link to comment
Dela på andra sajter

JanTee

Då jag hade missat denna tråd men läst igenom den så fråga du om det fanns andra platser där det finns farangbarer typ Korat.

Det finns rätt många barer (farang) i korat, det finns även svenskställen där ägarinnan pratar svenska.

Du är välkommen till Korat så blir du förvånad, det finns mycket att göra om man vet om ställena där faranger samlas där kan man få mycket tips om olika ställen.

Kolla in vårt forum där finns många länkar till olika farangbarer.

http://www.korat.forum24.se

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag förstår att detta kan komma som en överraskning men för en massa personer som var på väg från och till Laos och som stannade i Udon ett par dagar så var detta "vatten hål" mycket populärt. Allt kanske inte är till för den inhemska publiken?

Oj då, det var verkligen till att degradera mitt förstånd.  :whistle:

Först och främst så tror jag  inte man ska underskatta de lokala farangernas köpkraft. För det andra så är det ofta de inhemska farangerna som rekommenderar de nyanlända vilka ställen som är värda ett besök.

Jo, som Isaan-lover skrev så var det onekligen  fräschare än gamla "farang-alley" och faktiskt ett rätt så harmlöst hak, lik förbannat står jag fast vid att det inte tillför Udon ett dugg och att det bara sänker profilen på staden. Krogutbudet är redan stort utan Day&night.

Knappast så lär några backpackers på väg till Laos hålla alla barerna på Day&night flytande. Redan så tycks ägarbyten vara frekventa, ett dåligt omen.

Men,men...den som lever får se. Själv lär jag inte sprätta många bahtingar där i alla fall. :nono:

/

http://www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...