Jump to content
IGNORERAD

ARN-BKK


Hua Hin

Recommended Posts

Hej, 

 

Någon som vet hur det ser ut går det att inom närmaste tiden att flyga till Thailand? 

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Raggarn

    6

  • Soengsang

    4

  • Surin P3

    3

  • Mankan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Jag vet inte hur du definierar "den närmsta tiden",  men just nu är ju Thailand helt stängt för inkommande passagerarflyg till den 30 april. 

Så fort den restriktionen lyfter borde det gå bra att boka med t.ex Qatar som fortfarande flyger BKK-ARN. Men inledningsvis är det väl troligt att tidigare regler om friskintyg, försäkring och ev också karantän i 14 dagar kommer att krävas. 

 

"Vet" gör nog egentligen ingen nu, inte ens PM Prayut och hans gäng.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, spooncreek said:

Jag vet inte hur du definierar "den närmsta tiden",  men just nu är ju Thailand helt stängt för inkommande passagerarflyg till den 30 april. 

Så fort den restriktionen lyfter borde det gå bra att boka med t.ex Qatar som fortfarande flyger BKK-ARN. Men inledningsvis är det väl troligt att tidigare regler om friskintyg, försäkring och ev också karantän i 14 dagar kommer att krävas. 

 

"Vet" gör nog egentligen ingen nu, inte ens PM Prayut och hans gäng.

Jag har svårt att se att Thailand inte kommer förlänga stoppet för kommersiella flyg; det går ju trots allt inte att resa mellan många provinser utan intyg och karantän. 
 

Jag tror inte att man kan flyga från Sverige till Thailand förrän tidigast i juni och utan karantän tidigast i augusti. Thailand släpper ju inte ens på Emergency Law trots att de ligger på runt 30 smittade om dagen; hur rädda ska de då inte vara för Européer där hundratals dör varje dag?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag vet inte hur du definierar "den närmsta tiden",  men just nu är ju Thailand helt stängt för inkommande passagerarflyg till den 30 april. 

Så fort den restriktionen lyfter borde det gå bra att boka med t.ex Qatar som fortfarande flyger BKK-ARN. Men inledningsvis är det väl troligt att tidigare regler om friskintyg, försäkring och ev också karantän i 14 dagar kommer att krävas. 

 

"Vet" gör nog egentligen ingen nu, inte ens PM Prayut och hans gäng.

Ja närmaste tiden är så snart som möjligt min frus bror avled nu på morgonen och hon vill hem helst i dag vilket är omöjligt just nu

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Hua Hin said:

Ja närmaste tiden är så snart som möjligt min frus bror avled nu på morgonen och hon vill hem helst i dag vilket är omöjligt just nu

Jag beklagar. Det flygs hem thailändska medborgare med jämna mellanrum men förmodligen inte från Sverige. Thailand är dock stenhårda på 14 dagars karantän (på anvisat hotell eller sjukhus) så även om hon skulle hitta ett flyg från exempelvis London eller München så skulle hon dessvärre inte hinna till begravningen. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det kommer att bli enligt följande.
Thailands regering vill framstå som handlingskraftig, i omvärldens ögon. Och egentligen spelar det inte så stor roll. Eftersom väldigt mycket som är nerdtängt ändå är beroende av turister från länder som i alla fall är nedstängda
När Europas länder öppnar kommer Thailand göra likadant. Ett stort orosmoln är vad som händer när många europeiska länder öppnar. Tar smittan vid igen. Då är man ju på ruta ett igen. Personligen tror jag att övriga Europa är där i augusti. Där Sverige är i juni. Då jag betvivlar att folk i England Frankrike accepterar ytterligare lock down. Så slutet på augusti är min förutsägelse vad jag tror när flyget börjar igen mot Thailand tidigast. Jag har en biljett till Sverige 2 juli. När finnair säger att dom flyger igen. Jag räknar iskallt med att även det flyget blir inställt.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att se att Thailand inte kommer förlänga stoppet för kommersiella flyg; det går ju trots allt inte att resa mellan många provinser utan intyg och karantän. 
 
Jag tror inte att man kan flyga från Sverige till Thailand förrän tidigast i juni och utan karantän tidigast i augusti. Thailand släpper ju inte ens på Emergency Law trots att de ligger på runt 30 smittade om dagen; hur rädda ska de då inte vara för Européer där hundratals dör varje dag?
Jo, men ekonomin kommer nog strax göra sig påmind, och vill han undvika uppror så blir det nog till att släppa på reglerna snarare förr än senare.

Speciellt eftersom fallen är få.

Blir intressant att följa.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

Jag tror inte att man kan flyga från Sverige till Thailand förrän tidigast i juni och utan karantän tidigast i augusti.

Något sådant har jag vågat hoppats på och trott på också, men egentligen kan ju ingen veta utan kristallkula, kan mycket väl bli stopp året ut, jag är iaf mentalt förberedd på det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att det kommer att bli enligt följande.
Thailands regering vill framstå som handlingskraftig, i omvärldens ögon. Och egentligen spelar det inte så stor roll. Eftersom väldigt mycket som är nerdtängt ändå är beroende av turister från länder som i alla fall är nedstängda
När Europas länder öppnar kommer Thailand göra likadant. Ett stort orosmoln är vad som händer när många europeiska länder öppnar. Tar smittan vid igen. Då är man ju på ruta ett igen. Personligen tror jag att övriga Europa är där i augusti. Där Sverige är i juni. Då jag betvivlar att folk i England Frankrike accepterar ytterligare lock down. Så slutet på augusti är min förutsägelse vad jag tror när flyget börjar igen mot Thailand tidigast. Jag har en biljett till Sverige 2 juli. När finnair säger att dom flyger igen. Jag räknar iskallt med att även det flyget blir inställt.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk


Mja.

Hela Lampang är hyfsat nedstängt och där finn typ noll turister.

Och det är inte direkt nån byhåla.

Det är ju inte heller, udon, ubon, korat etc och dom har ju inte mycket till turister.

Nu fick folk börja jobba lite igen på central plaza, men det var för att kunderna skulle kunna hämta upp saker beställda på nätet.
Dvs inte gå in.

Big C oxå stängt vad jag hört.

Sedan höjde man tydligen elpriset (fingertopps känsla för timing), folkstorm, så fick man backs halvvägs.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörde ryktesvägen att Thai inte kommer köra på ARN förens 28 oktober.
Har själv legat hemma med Covid en månad men är frisk nu idag. Grabben sex veckor och frugan klarade sig med två och en halv vecka. 
Beklagar verkligen sorgen Hua Hin. 
Får man fråga om brodern dog i Covid?😥
mvh

 Raggarn 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag vet inte hur du definierar "den närmsta tiden",  men just nu är ju Thailand helt stängt för inkommande passagerarflyg till den 30 april. 

Så fort den restriktionen lyfter borde det gå bra att boka med t.ex Qatar som fortfarande flyger BKK-ARN. Men inledningsvis är det väl troligt att tidigare regler om friskintyg, försäkring och ev också karantän i 14 dagar kommer att krävas. 

 

"Vet" gör nog egentligen ingen nu, inte ens PM Prayut och hans gäng.

Ang Qatar går dom tomma från dhoa inga plan med passagerare får landa 

Link to comment
Dela på andra sajter

När det släpper och de börjar flyga igen, har folk pengar och är resandet det som folk prioriterar då?

Men tror samtidigt att är man företagare i rätt bransch blir det mycket övertid och arbete...

 

Ja det blir nog en härva när allt startar upp och samtidigt har vi risken för andra vågen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror även vissa modifierade restriktioner eller krav kommer ligga kvar i lång tid framöver. Eller till och med för alltid. 

Det kommer inte återgå till samma lätta turist-Thailand. Tror jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
24 minutes ago, Surin P3 said:

Jag tror även vissa modifierade restriktioner eller krav kommer ligga kvar i lång tid framöver. Eller till och med för alltid. 

Det kommer inte återgå till samma lätta turist-Thailand. Tror jag. 

Ännu en TM?
De har ju redan farangparanoia med TM47 (90 dagars) och TM30 (anmäla resa med övernattning).

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Captain Morgan:

Ännu en TM?
De har ju redan farangparanoia med TM47 (90 dagars) och TM30 (anmäla resa med övernattning).

 

Mer krav på försäkring och möjligen någon mildare variant av hälsointyg.

 

Men vi får väl se...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag tror även vissa modifierade restriktioner eller krav kommer ligga kvar i lång tid framöver. Eller till och med för alltid. 

Det kommer inte återgå till samma lätta turist-Thailand. Tror jag. 

För alltid tror jag inte, de kommer inte att vara ensamma i världen med det.

Men troligt att någon form av restriktioner för en tid, men inte realistiskt att tex ha 14 dagar karens för alla ankommande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

För alltid tror jag inte, de kommer inte att vara ensamma i världen med det.

Men troligt att någon form av restriktioner för en tid, men inte realistiskt att tex ha 14 dagar karens för alla ankommande.

Som jag skrev i inlägget innan, så tror jag krav på försäkring. Och kanske nåt slags friskhetsintyg.

 

Inget om karens. Eller karantän heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

Som jag skrev i inlägget innan, så tror jag krav på försäkring. Och kanske nåt slags friskhetsintyg.

 

Inget om karens. Eller karantän heller.

Karens, jag menade karantän, är väl en av de åtgärder som är på tapeten vid ev återöppnande, man kan nog förvänta sig det en period?

Försäkring är troligt, men samtidigt kommer det att kasta ut 10 000 tals expats ur landet.

Personligen tor jag de strävar efter snarast möjligt att bli samma "lätta turistland" de var tidigare, där 10-14 dagars turister enkelt väller in och spenderar pengar, men ingen kan nog veta när det kommer igång.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
58 minutes ago, Surin P3 said:

Mer krav på försäkring och möjligen någon mildare variant av hälsointyg.

 

Men vi får väl se...

Hälsoförsäkring var ju på gång långt innan Corona men har nog spårat ur just nu.
Allt kommer nog till slut att styras av pengar. Mer restriktioner = färre besökare = lägre inkomster.

Men som sagt, vi får se . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Raggarn:

Hörde ryktesvägen att Thai inte kommer köra på ARN förens 28 oktober.
Har själv legat hemma med Covid en månad men är frisk nu idag. Grabben sex veckor och frugan klarade sig med två och en halv vecka. 
Beklagar verkligen sorgen Hua Hin. 
Får man fråga om brodern dog i Covid?😥
mvh

 Raggarn 

Läs på deras webbsida så slipper du gå på rykten ;)

 

https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/installdaflyg_corona.page

 

Alla flyg från Stockholm - Bangkok är inställda mellan 01 april 2020 - 24 oktober 2020

20 april 2020

På grund av coronaviruset är Thai Airways International tvungna att ställa in ett flertal avgångar på hela linjenätet. Från och med 01 april 2020 – 24 oktober 2020 är alla TG961/960 Stockholm - Bangkok - Stockholm avgångar inställda.  TG951/950 Köpenhamn – Bangkok – Köpenhamn är inställd mellan 01 april 2020 – 30 juni 2020.

För passagerare med bokningar som köpts innan 25 mars 2020 och påverkas av inställda avgångar mellan 18 mars - 24 oktober 2020 gäller följande:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Mankan:

Läs på deras webbsida så slipper du gå på rykten ;)

 

https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/installdaflyg_corona.page

 

Alla flyg från Stockholm - Bangkok är inställda mellan 01 april 2020 - 24 oktober 2020

20 april 2020

På grund av coronaviruset är Thai Airways International tvungna att ställa in ett flertal avgångar på hela linjenätet. Från och med 01 april 2020 – 24 oktober 2020 är alla TG961/960 Stockholm - Bangkok - Stockholm avgångar inställda.  TG951/950 Köpenhamn – Bangkok – Köpenhamn är inställd mellan 01 april 2020 – 30 juni 2020.

För passagerare med bokningar som köpts innan 25 mars 2020 och påverkas av inställda avgångar mellan 18 mars - 24 oktober 2020 gäller följande:

För min del kan dom ställa in längre Thai Air 🤣🤣🤣🤣🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Läs på deras webbsida så slipper du gå på rykten ;)

 

https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/installdaflyg_corona.page

 

Alla flyg från Stockholm - Bangkok är inställda mellan 01 april 2020 - 24 oktober 2020

20 april 2020

På grund av coronaviruset är Thai Airways International tvungna att ställa in ett flertal avgångar på hela linjenätet. Från och med 01 april 2020 – 24 oktober 2020 är alla TG961/960 Stockholm - Bangkok - Stockholm avgångar inställda.  TG951/950 Köpenhamn – Bangkok – Köpenhamn är inställd mellan 01 april 2020 – 30 juni 2020.

För passagerare med bokningar som köpts innan 25 mars 2020 och påverkas av inställda avgångar mellan 18 mars - 24 oktober 2020 gäller följande:

Ja du Mankan. 
Nu ligger ju detta ett halvår in i framtiden. 
Om jag hörde fel på en vecka så må väl det vara hänt. Jag slapp i alla fall efterforska. 
Nu litar jag inte på dessa datum med tanke på situationen i värden. 
Tyvärr kan det nog bli ännu senare. 
Hoppas vi kommer ner i år i alla fall och att Clirre kommer med planet idag😁
 

Raggarn
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Raggarn:

Om jag hörde fel på en vecka så må väl det vara hänt. Jag slapp i alla fall efterforska. 
Nu litar jag inte på dessa datum med tanke på situationen i värden. 

Om en Thailändsk tjänsteman bestämt att det är den 24/10 så är det så, de har bra kristallkulor troligen :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Soengsang:

Om en Thailändsk tjänsteman bestämt att det är den 24/10 så är det så, de har bra kristallkulor troligen :)

Man kan alltid hoppas🤠

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...