Jump to content
IGNORERAD

Ölpriser i Thailand


ArneMorales

Recommended Posts

5 timmar sedan, skrev hamnoi:

Är alkohol inte en drog? Du bör meddela ansvariga myndigheter om dina nya upptäckter!

 

Nu kastar jag gigantiska pärlor till svin(et) men..

Folk som vill nyttja saker..snus, cigg, alko, eller ...håll i dig.... knark!

Vi bryr oss föga om priser, vi prioriterar:)

 

När jag började snusa så kunde man köpa en stock för 45kr på danmarksbåtarna, tror runt 6kr för en dosa "finssnus" hemma, fanns ingen fulsnus iofs.

Priset har inte minskar mitt snusande eller min pris :-), bara gjort det dyrare, och det har ju alla femfemmor nytta av iom skatten, så grattis.

I början av min snuskarriär sålde man en stock General på lokala Texacomacken för 30 Kr. Men man fick en extra, alltså 11 dosor för 30Kr.

Detta var första halvan av 80-talet.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    11

  • hamnoi

    9

  • ArneMorales

    7

  • apknug

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 minuter sedan, skrev biker:

I början av min snuskarriär sålde man en stock General på lokala Texacomacken för 30 Kr. Men man fick en extra, alltså 11 dosor för 30Kr.

Detta var första halvan av 80-talet.

 

mvh

biker

 

Jag slutade snusa när de chockhöjde priset på en dosa från en krona till en och tjugo.

Kan det ha varit 1972 måntro.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev biker:

I början av min snuskarriär sålde man en stock General på lokala Texacomacken för 30 Kr. Men man fick en extra, alltså 11 dosor för 30Kr.

Detta var första halvan av 80-talet.

 

mvh

biker

 

Lät billigt! Möjligt att minnet sviker mig, men fick min första snus 1978/79 när jag var 5-6år🙈och på daglig basis sen 85-86. På den tiden käkade man väl 2 dosor general/v, nu 1/dag. Stockpriset på båten från är när jag slutade smyga och blev ”snusare på riktigt” runt -87.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske tänkte på Finkelförgiftning... Alla kan vi skriva fel ibland.
Finkelförgiftning?

En riktig thai är immun mot finkel då Lao kao är nästan 100% finkel.



Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Badass:

För mig är det skit konstigt att man kan tycka alkohol är okej men sen hata folk som tar en lina kola eller tjack eller nån som röker ett par bloss gräs. 

Vet inte att jag skrev hata, ditt påhitt, Jag gillar inte knark, OK. Dricka en ÖL för det är gott tycker jag helt OK. Är uppfostrad

att knark är skit men ni sörlänningar drar gjärna i er en lina. Fnns inte här när jag växte upp så har inget behov av nåt sånt

Finns här nu men inte i min bekantskapskrets ser ingen vits med knark. Alcoholen dödar och förstör många varför använda

fler droger som dödar som desutom är förbjuden i de flesta länder, varför tror du

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 minuter sedan, skrev Boa52:

Vet inte att jag skrev hata, ditt påhitt, Jag gillar inte knark, OK. Dricka en ÖL för det är gott tycker jag helt OK. Är uppfostrad

att knark är skit men ni sörlänningar drar gjärna i er en lina. Fnns inte här när jag växte upp så har inget behov av nåt sånt

Finns här nu men inte i min bekantskapskrets ser ingen vits med knark. Alcoholen dödar och förstör många varför använda

fler droger som dödar som desutom är förbjuden i de flesta länder, varför tror du

Skygg(LAPPAR) på 😁

https://www.vk.se/2019-02-15/faltgruppen-droger-florerar-bland-unga-i-umea

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
14 timmar sedan, skrev Enis:

Hemkokt risebrännevin i plastpåse måste det väl ändock finnas att få tag på

 

Enis 

Åtgång på plastpåsar i risbyarna 😢

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Vet inte att jag skrev hata, ditt påhitt, Jag gillar inte knark, OK. Dricka en ÖL för det är gott tycker jag helt OK. Är uppfostrad

att knark är skit men ni sörlänningar drar gjärna i er en lina. Fnns inte här när jag växte upp så har inget behov av nåt sånt

Finns här nu men inte i min bekantskapskrets ser ingen vits med knark. Alcoholen dödar och förstör många varför använda

fler droger som dödar som desutom är förbjuden i de flesta länder, varför tror du

Vilken drog dödar flest människor?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken drog dödar flest människor?
Det torde vara tobak, rökning.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Det torde vara tobak, rökning.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Så är det, men tobak brukar mig veterligen inte vara orsaker till att 3:e man drabbas av diverse.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det, men tobak brukar mig veterligen inte vara orsaker till att 3:e man drabbas av diverse.
Tja, passiv rökning är inte att leka med, det är en av anledningarna till de ständigt utökade restriktionerna.

Kanske svårt att jämföra med att få en skruvmejsel i magen av en amfetamin stinn biltjuv men ändå.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev hamnoi:

Så är det, men tobak brukar mig veterligen inte vara orsaker till att 3:e man drabbas av diverse.

Tobak ett otyg men det blir inte brottslighet för att få tag i Tobak som det gäller med Knark, stor skillnad

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
33 minuter sedan, skrev Boa52:

Du läser inte som vanligt, finns här nu i Umeå skrev jag, hur länge sen vet jag inte för är inte i dom kretsarna

Ja du Boa med tanke på att du verkar ha internet i byn,  så är du otroligt ovetande om din närmaste omgivning. Däremot vet du allt om sörlänningar 😁

Eller är det bara så att du svamlar som vanligt? 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Vilken drog dödar flest människor?

 

1 timme sedan, skrev apknug:

Det torde vara tobak, rökning.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Fetma som kommer från sötsaker och kaloririk mat ligger nog rätt före tobaken just nu!!

Vitt socker är också en drog glöm inte det. 😄

Jag tippar på topp 3.

1. Ohälsosam mat

2. Tobak

3. Alkohol

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Helt riktigt socker är inte klassificerat som en drog, men jag anser att socker är det..skitsamma.

 

Som jag googlade på iallafall.

Det man räknar till droger är en del läkemedel, narkotika, lösningsmedel, narkosmedel, dopingmedel samt alkohol och tobak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det itnressanta med dödliga droger är ju det faktum att marijuana inte skulle få säljas om det vore en cigarett!

 

I höstas så visade dom på SVT en kanadensisk dokumentär, där en läkare sade - ingen har ens diskuterat hälsoläget? det är så mycket "tjära" i en joint så hade man försökt sälja den som cigarett hade den blivit totalförbjuden. Så nu undrar jag när den debatten kommer till liv angående släppa cannabis fritt :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Jed:

Det itnressanta med dödliga droger är ju det faktum att marijuana inte skulle få säljas om det vore en cigarett!

 

I höstas så visade dom på SVT en kanadensisk dokumentär, där en läkare sade - ingen har ens diskuterat hälsoläget? det är så mycket "tjära" i en joint så hade man försökt sälja den som cigarett hade den blivit totalförbjuden. Så nu undrar jag när den debatten kommer till liv angående släppa cannabis fritt :sure:

Kommer det upp på normala marknaden kommer den vara som e-cigaretter, smaka hallonbåt, vanilj. -jordgubbsmuffins eller så.

Och tjärhalten har man förfinat och reducerat eller tagit bort helt när det kommer ut på den "vanliga marknaden"...

Allt för att locka ungdomen..

 

Men som sagt själv gillar jag öl och vin.

Håller mig till det..

 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev apknug:


 

 


Då måste du kokat brännvin i en saftmaja, kaffebryggare eller liknade, pröva gärna att destillera i kolonnrör istället.

Fasen en trevlig hobby som riskerar att dö ut, hoppas att nån plockar upp den.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

Visst skulle man köra sakta och försiktigt 2 gånger och mellan dessa gånger spola kolonnen och då i motsatt riktning. Och då fanns inget behov av att köra med kol och sånt...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Rillex:

Kommer det upp på normala marknaden kommer den vara som e-cigaretter, smaka hallonbåt, vanilj. -jordgubbsmuffins eller så.

Och tjärhalten har man förfinat och reducerat eller tagit bort helt när det kommer ut på den "vanliga marknaden"...

Allt för att locka ungdomen..

 

Men som sagt själv gillar jag öl och vin.

Håller mig till det..

 

Det var alltså den öppna marknaden i Kanada som legaliserat, eller  problemet som läkaren sa att det var i "tjäran" som själva ruseffekten satt (HTC eller nått). Så då måste dom börja om igen för att få "hälsosammare" cigaretter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev hamnoi:

Lät billigt! Möjligt att minnet sviker mig, men fick min första snus 1978/79 när jag var 5-6år🙈och på daglig basis sen 85-86. På den tiden käkade man väl 2 dosor general/v, nu 1/dag. Stockpriset på båten från är när jag slutade smyga och blev ”snusare på riktigt” runt -87.

Ja, det var just denna Texacomack som hade detta låga snuspris. Övriga låg högre i pris. De hade det som lockvara för att kunderna även tankade mm. när

de kom dit.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
4 timmar sedan, skrev Boa52:

Du läser inte som vanligt, finns här nu i Umeå skrev jag, hur länge sen vet jag inte för är inte i dom kretsarna

För 10 år sedan fanns det bra med droger där och det var/är inga trevliga gossar som distribuerar där uppe!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...