Jump to content
IGNORERAD

Ölpriser i Thailand


ArneMorales

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vi snacka öl du snacka droger, heroin vad tänker du på. Är det nått du har haft kontakt med så, Huva

Du verkar ha haft med mer kemikalier i ditt liv att göra än Domsjöfabriken i Ö-vik.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    11

  • hamnoi

    9

  • ArneMorales

    7

  • apknug

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Dolle:

Fylle falanger är inte sämre dom med.

5 år sen var jag med dottrn in till Bangkok på näsopperation Siri Clinic

https://www.google.com/maps/place/สิริ+คลินิก+Siri+Clinic/@13.7750355,100.5583683,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x593fef0002e681f!8m2!3d13.7750355!4d100.5583683

 

Såg 3st riktiga fylle falanger som låg ner risiga med lakao flaskan bredvid sig 😓

Det var det jag menar, fyllefalanger som bara vill ha billigt öl eller lakao

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tommy:

Tycker inte du också att kokainet, heroinet och annat knark börjar bli lite löjligt dyrt nu, i dessa Corona-tider?

Dags att öppna gränserna!

 

MVH

Har en bra kran som dumpar, skicka PM!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev B747:

Du verkar ha haft med mer kemikalier i ditt liv att göra än Domsjöfabriken i Ö-vik.

Vet inte vad Domsjöfabriken i Ö - vik gjorde men du verkar veta så därav vimsigheten

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Vi snacka öl du snacka droger, heroin vad tänker du på. Är det nått du har haft kontakt med så, Huva

Är alkohol inte en drog? Du bör meddela ansvariga myndigheter om dina nya upptäckter!

 

Nu kastar jag gigantiska pärlor till svin(et) men..

Folk som vill nyttja saker..snus, cigg, alko, eller ...håll i dig.... knark!

Vi bryr oss föga om priser, vi prioriterar:)

 

När jag började snusa så kunde man köpa en stock för 45kr på danmarksbåtarna, tror runt 6kr för en dosa "finssnus" hemma, fanns ingen fulsnus iofs.

Priset har inte minskar mitt snusande eller min pris :-), bara gjort det dyrare, och det har ju alla femfemmor nytta av iom skatten, så grattis.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev hamnoi:

Är alkohol inte en drog? Du bör meddela ansvariga myndigheter om dina nya upptäckter!

 

Nu kastar jag gigantiska pärlor till svin(et) men..

Folk som vill nyttja saker..snus, cigg, alko, eller ...håll i dig.... knark!

Vi bryr oss föga om priser, vi prioriterar:)

 

När jag började snusa så kunde man köpa en stock för 45kr på danmarksbåtarna, tror runt 6kr för en dosa "finssnus" hemma, fanns ingen fulsnus iofs.

Priset har inte minskar mitt snusande eller min pris :-), bara gjort det dyrare, och det har ju alla femfemmor nytta av iom skatten, så grattis.

Det ska vara exklusivt att droga! 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev hamnoi:

Är alkohol inte en drog? Du bör meddela ansvariga myndigheter om dina nya upptäckter!

 

Nu kastar jag gigantiska pärlor till svin(et) men..

Folk som vill nyttja saker..snus, cigg, alko, eller ...håll i dig.... knark!

Vi bryr oss föga om priser, vi prioriterar:)

 

När jag började snusa så kunde man köpa en stock för 45kr på danmarksbåtarna, tror runt 6kr för en dosa "finssnus" hemma, fanns ingen fulsnus iofs.

Priset har inte minskar mitt snusande eller min pris :-), bara gjort det dyrare, och det har ju alla femfemmor nytta av iom skatten, så grattis.

När man alldrig varit i närheten av knark så blir det för mej lite konstigt, Helt klart vi prioriterar olika helt saker,

öl ok men knark i alladess former NEJ; NEJ

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Är alkohol inte en drog? Du bör meddela ansvariga myndigheter om dina nya upptäckter!

 

Nu kastar jag gigantiska pärlor till svin(et) men..

Folk som vill nyttja saker..snus, cigg, alko, eller ...håll i dig.... knark!

Vi bryr oss föga om priser, vi prioriterar:)

 

När jag började snusa så kunde man köpa en stock för 45kr på danmarksbåtarna, tror runt 6kr för en dosa "finssnus" hemma, fanns ingen fulsnus iofs.

Priset har inte minskar mitt snusande eller min pris :-), bara gjort det dyrare, och det har ju alla femfemmor nytta av iom skatten, så grattis.

Antar att priset per pris har minskat idag, om du räknar på vad du tjänar nu emot då?

1 timme sedan, skrev Boa52:

När man alldrig varit i närheten av knark så blir det för mej lite konstigt, Helt klart vi prioriterar olika helt saker,

öl ok men knark i alladess former NEJ; NEJ

Vilka olika "knark" har du egen erfarenhet av?
Eller dömer du ut allt "Knark", bara för att du "Hört" att det är farligt?

 

Cannabis mot Parkinsons, kolla vad som händer på under 5 minuter!

 

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

När man alldrig varit i närheten av knark så blir det för mej lite konstigt, Helt klart vi prioriterar olika helt saker,

öl ok men knark i alladess former NEJ; NEJ

Jag håller med, men tänk lite djupare om man nu skulle komma på alkohol idag och vi i den ”kristna” världen skulle vara van med andra droger hur tror du man hade sett på öl, vin, sprit då?

jag tippar på att alkohol skulle vara rätt förbjudet.

Och vi hade tyckt att en joint skulle sitta fint för att förgylla ens tillvaro.

skulle vi parta till lite skulle det bli lite kokain för att komma igång...

Därför kan jag inte låta bli att säga att allt man kan bli beroende av är en drog.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Rillex:

Jag håller med, men tänk lite djupare om man nu skulle komma på alkohol idag och vi i den ”kristna” världen skulle vara van med andra droger hur tror du man hade sett på öl, vin, sprit då?

jag tippar på att alkohol skulle vara rätt förbjudet.

Och vi hade tyckt att en joint skulle sitta fint för att förgylla ens tillvaro.

skulle vi parta till lite skulle det bli lite kokain för att komma igång...

Därför kan jag inte låta bli att säga att allt man kan bli beroende av är en drog.

Helt rätt men det känns lite som att man dricker en öl mot droger är ett långt steg eller ett fel steg. Droger är för mej

helt skit dom som använder det är inte välkommna till mej. Var en Svensk som ville röka på nått I vårt hus, jag a nej för fan

dra härifrån om du ska göra nåt sånt, han drog

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
On 2020-04-22 at 05:25, skrev ArneMorales:

Aktuella priser på olika ölsorter I Thailand

Intressant och viktigt trådämne.

Nu har jag visserligen inte druckit öl på länge, men jag tycker bra om pilsner, och tänker inte ge upp det för evigt.

Fast nu har du haft en vecka på dig och enbart Chang och Heineken nämns.

Kan du inte uppdatera första inlägget med priser på olika öl? Måste finnas bra många fler än så. Nu är jag inte i LOS,  #fu** Corona# ,  så kan inte bidra så värst mycket, men det vore skoj om du kunde hålla oss informerade.  :thumbsup: Singha? Archa? Med fler......

 

114.jpg.1dc64634eaced778276a12e1042f2535.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter




 
Här i byn är det dock ett problem och många som dragit igång gamla hembrännarapparater, så blir nog mycket metanolförgiftningar närmaste månaden.


Hur i fan skulle det kunna bli metanol ur en hembrännings apparat?

Boa! Nu får du lära upp ungdomarna om lite elementär kemi.

Släng gärna försatsen, och eftersatsen, dock, de innehåller bla de högre alkoholerna som thai kalla Lao kao.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Jag tänker inte på Thailändare dom dricker vad fan som helst om dom vill, tänker på fyllfaranger

Du bara tänker på dig själv jämt......

Är väl inte många kvällar du är körbar....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:


 

 


Hur i fan skulle det kunna bli metanol ur en hembrännings apparat?

Boa! Nu får du lära upp ungdomarna om lite elementär kemi.

Släng gärna försatsen, och eftersatsen, dock, de innehåller bla de högre alkoholerna som thai kalla Lao kao.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

 

Han kanske tänkte på Finkelförgiftning... Alla kan vi skriva fel ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Det är väl bra, höj priset till 200 bth så blir det mindre alcogubbar

Dig inkluderad?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Helt rätt men det känns lite som att man dricker en öl mot droger är ett långt steg eller ett fel steg. Droger är för mej

helt skit dom som använder det är inte välkommna till mej. Var en Svensk som ville röka på nått I vårt hus, jag a nej för fan

dra härifrån om du ska göra nåt sånt, han drog

För mig är det skit konstigt att man kan tycka alkohol är okej men sen hata folk som tar en lina kola eller tjack eller nån som röker ett par bloss gräs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Atom:

Nu börjar det bli tufft att få tag på här. Tills för bara en vecka sedan så trodde alla här att förbudet skulle vara över sista april och så sent som i morse trodde alla att det åtminstone skulle bli ett glapp den 1:a och 2:a maj då man kunde köpa men så helt plötsligt stängdes också det fönstret.
 

Jag fick tag på 2 lådor Heineken idag till det gamla priset men jag gav 200 Baht extra mot löftet om 2 lådor till. Till och med här i byn har tjänstemän varit ute och tagit bilder på ”öllagret” i alla små affärer för att förhindra försäljning och frugans kusin som är grossist säger att det är omöjligt att köpa öl från leverantörerna så nu är det verkligen slut. 

 

I-landsproblem givetvis men här hemma i byn så ska det vara 2 flaskor öl när man loggar ut vid 17-18 tiden.

Hemkokt risebrännevin i plastpåse måste det väl ändock finnas att få tag på

 

Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev hamnoi:

tror runt 6kr för en dosa

Är du så ung, trodde att du var åtminstone femton år äldre...:rolleyes::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

INNAN du kokar av 1:a gången blandar du in en tesked kaliumpermanganat.

Detta ämne blandar sig med finkel och blir valiumsyra med en hög kokpunkt.

Sedan kolar du 2 gånger, helst bör vätskan inte vara med högre alkoholhalt än 30 % - kolet bör bli lite varmt under kolningen = bevis på att det fungerar.

Därefter kokar du om vätskan en sista gång och då får du lätt fram 90 till 96 % vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev ellim63:

Är du så ung, trodde att du var åtminstone femton år äldre...:rolleyes::drinks:

Ser ut som dubbla min ålder, solly:give_rose:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Ser ut som dubbla min ålder, solly:give_rose:

Söt som rosaspunnet socker ändå...:give_heart:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Antar att priset per pris har minskat idag, om du räknar på vad du tjänar nu emot då?

Vilka olika "knark" har du egen erfarenhet av?
Eller dömer du ut allt "Knark", bara för att du "Hört" att det är farligt?

 

Cannabis mot Parkinsons, kolla vad som händer på under 5 minuter!

 

 

 

MVH

Det finns de som anser att det inte är bra också.

https://sviktfas.se/cannabis-parkinson/

 

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/studie-solklara-bevis-pa-att-cannabis-skadar-hjarnan/

 

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Badass:

För mig är det skit konstigt att man kan tycka alkohol är okej men sen hata folk som tar en lina kola eller tjack eller nån som röker ett par bloss gräs. 

Fulla kan man alltid prata med på något sätt för att ev lugna, med en påtänd kan man inte det. Så en regel man har om man kommer på nån inbrottstjuv som är drogad är att ge den en fri väg ut, de bryr sig bara om sitt knark och skiter i om andras liv, så stå inte i vägen...

 

Likaså är det ytterst obehagligt att möta dessa kamikaze i trafiken...

En rattfull försöker ju i alla fall hålla sig på vägen, en knarkare tror ju han är Picard och flyger Enterprice eller nått

 

De som röker och håller sig hemma kan få göra det...

Link to comment
Dela på andra sajter



INNAN du kokar av 1:a gången blandar du in en tesked kaliumpermanganat.
Detta ämne blandar sig med finkel och blir valiumsyra med en hög kokpunkt.
Sedan kolar du 2 gånger, helst bör vätskan inte vara med högre alkoholhalt än 30 % - kolet bör bli lite varmt under kolningen = bevis på att det fungerar.
Därefter kokar du om vätskan en sista gång och då får du lätt fram 90 till 96 % vara.


Då måste du kokat brännvin i en saftmaja, kaffebryggare eller liknade, pröva gärna att destillera i kolonnrör istället.

Fasen en trevlig hobby som riskerar att dö ut, hoppas att nån plockar upp den.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Tommy:

Antar att priset per pris har minskat idag, om du räknar på vad du tjänar nu emot då?

Vilka olika "knark" har du egen erfarenhet av?
Eller dömer du ut allt "Knark", bara för att du "Hört" att det är farligt?

 

Cannabis mot Parkinsons, kolla vad som händer på under 5 minuter!

 

 

 

MVH

Ja jävlar Tommy. 
Har själv inget till övers för knark. Men om  

’Lightknark typ Ganya’ kan göra detta för dessa stackars människor och även för folk med Grönstarr (Glaukom) och Cancer, så varför inte lindra deras smärtor. 
Ganya har nog mindre bieffekter på kroppen än alkohol. 
Men jag har träffat så många marrerökare för att inte tala om hashrökare som är är helt softa i huvudet. 
Men patienterna får väl THC-olja eller några joppar. Varför inte lindra deras besvär???  
Själv tänkte jag sadla om börja knarka på äldre dar och genast åka in till Plattan och köpa några trippar med LSD. Besprutat med Angel Dust. Så man blir ännu mer tokig😱😱
För övrigt hade jag en jobbarkompis på början av 80-talet vars kompis körde på samma tripp och snedtände. 
Han fick för sig att djävulen satt i hans pung, så han klippte av den med en hushållssax. Fy faan. 
Bra videoinlägg Tommy. Borde vara tänkvärt för Jordens politiker och även Kreti och Pleti. 
Med vänlig hälsning, 

Raggarn

P.S Fyllan🎹🎼🎼värmer bäst🎼

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...