Jump to content
IGNORERAD

Bo Fink Undrar, Fördel Nackdel Att Gifta Sig I Thailand?


Bo Fink

Recommended Posts

GammalDansken

Trodde inte i min vildaste fantasi att någon skulle haka upp sig på att jag skrev att jag var 57 år ung. Om man får sjukpenning eller sjukersättning har inget med hur gammal eller ung man är eller känner sig utan det beror på om man är förmögen att kunna utföra ett arbete eller inte. I mitt fall så försämras mitt hälsotillstånd när jag är i Sverige och både läkare och FK tycker att jag gjorde rätt som flyttade hit till Thailand och det varma klimatet som är rena medicinen för min kropp. Härmed avslutar Mr Fritz, 57 år gammal sin medverkan i denna tråd.

Bry dej inte om vad Baboo säger. Han är inte heller helt frisk.

Du kan reta honom med att han inte får nånting från FK för den släng

av autism som verkar drabba honom med jämna mellanrum, (här).

Diagnostikern GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    5

  • Baa

    5

  • Herr Chang

    4

  • Fritz

    4

Mest aktiva i denna tråd

  • 2 veckor senare...

Det är väl ungefär samma pengar även om de har ändrat benämningen.

Den statliga änkepensionen är avskaffad sedan några år men det kan ju vara intressant att veta att barnpensionen finns kvar. Dina minderåriga barn får 25% (tror jag det var) av din statliga pension tills dom fyller 18 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med jannegbg,

Ser just ingen fördel i att registrera ett äktenskap. Jag och fru Chang har i och för sig haft den traditionella ceremonin i svärfar Changs hus med sin sod och allt, men vi har icke meddelat myndigheterna så det är inte juridiskt giltigt. Men duger för hennes släkt... En fördel med att inte registrera är att man slipper allt trassel med äktenskapsförord och eventuellt byte av efternamn.

Men visst, finns det gemensamma barn kan det vara värt besväret.

Herr Chang har talat.

Vadå trassel med att byta namn? Vill paret behålla sina namn så är det ju bara att behålla dem..inget trassel där inte. Äktenskapsförord behövs inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå trassel med att byta namn? Vill paret behålla sina namn så är det ju bara att behålla dem..inget trassel där inte. Äktenskapsförord behövs inte heller.

Ja, för all del. Byter ingen efternamn så är det förstås inget trassel med det.

Äktenskapsförord behövs inte om ingen i paret har några nämnvärda tillgångar. Annars behövs det enligt min mening. Eller vad menar du?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för all del. Byter ingen efternamn så är det förstås inget trassel med det.

Äktenskapsförord behövs inte om ingen i paret har några nämnvärda tillgångar. Annars behövs det enligt min mening. Eller vad menar du?

Herr Chang har talat.

Jag tänker inte skriva äktenskapsförord i alla fall, äktenskap handlar om att dela allt.

Annars kan man köra oregistrerat javisst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte skriva äktenskapsförord i alla fall, äktenskap handlar om att dela allt.

Annars kan man köra oregistrerat javisst.

Ja, i så fall passar väl nuvarande lagstiftning dig perfekt. För du kommer verkligen att få dela allt, speciellt vid skilsmässa.

Men jag önskar dig lycka till i äktenskapet, och hoppas att det aldrig blir tal om skilsmässa!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, i så fall passar väl nuvarande lagstiftning dig perfekt. För du kommer verkligen att få dela allt, speciellt vid skilsmässa.

Men jag önskar dig lycka till i äktenskapet, och hoppas att det aldrig blir tal om skilsmässa!

Herr Chang har talat.

Tack så mycket Herr Chang :clapping:

du är en ängel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...