Jump to content
IGNORERAD

BTT långt före oss andra..

Baa

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev ellim63:

#4 Gnällbältet, på min gata i stan.. 😄

DSC_0584.thumb.JPG.e104f53d1b3cb12005f3cc2fd91b747d.JPG

Haha, nu är ju allt hos er FANTASTISKT givetvis men.... nja, för mig så går allt bort förutom äggnudlar, oavsett soppa eller stekta., sorry... 😥

Men visst, som du skriver, en hedrande fjärdeplats är fan inte inte illa, och detta är globalt, dvs hela världen. 😍

----

EDIT

ALLT annat på din gata, med din adress är #1 Worldwide!!!

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

• Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

22

• Atom

15

• Wanchai

9

• Soengsang

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Esspe:

Felträff ger 21900 träffar meddelar avdelningen för värdelöst vetande.

Vilken var bäst?

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Bartjejer snackar oftast bättre engelska än normalthailändskan gör. Därför säger dom väl oftare noddle soup än vad vanligt arbetande tjejer gör.

Dom flesta faranger, utom då Atom, säger nog noodle soup när dom ska ha soppa.

BTT

Brukar säga "quittio sen jai" när jag beställer soppan! Säger jag soup noodle när jag beställer uppe i byn blir jag nog utan. Det tråkiga uppe i byn är att ofta har de inte sen jai.

Dela på andra sajter

12 hours ago, broder tuk tuk said:

Tycker jag faktiskt inte. Är man nykter upptäcker man intressanta saker man aldrig lägger märke till om man är berusad. Bland annat upptäcker man att man oftast tas på ett större allvar av tjejerna och att man tituleras good man.

Så länge man inte sitter med en sur och stel min i hörnet av baren så brukar tjejerna faktisk våga sig fram på ett annat sätt än om man packad.

Man upptäcker oxå snabbt att dom flesta tjejer värdesätter en nykter och belevad man framför en skrålande och berusad individ.

Håller man sen händerna i styr och inte tafsar på damerna för mycket stiger man ytterligare några pinnhål på stegen.

Bartjejer är egentligen inte annorlunda än svenskorna på krogen i Sverige.

BTT

Du har en tendens att alltid debattera utifrån extremer. Jag tycker det låter oerhört trist att sitta helt nykter i en fyrkantsbar men jag tycker också det låter absurt att sitta packad i samma bar. Skillnaden mellan helt nykter och packad är dock runt 12 öl och någonstans däremellan skulle jag nog vara om det skulle vara roligt.

Ska erkänna att jag inte suttit särskilt mycket i fyrkantsbarer, särskilt inte de senaste 10 åren, och även innan det väldigt sällan utan kompisar. De senaste gångerna jag varit ute i Pattaya har jag dock testat att stanna i några barer på vägen till Harrys och MPR-träffen samt också provat att prata engelska. I de flesta fall blir det ganska fattiga konversationer och inget jag skulle palla med särskilt många kvällar; vore jag singel blev det nog hemgång med första bästa bartjej som inte såg alltför anskrämlig ut. Det finns en gräns för hur många gånger man orkar svara på ”Where hotel you stay?” och ”You have wife Thai?” Pratar jag thailändska så kan det dock bli ganska trevligt och man kan få höra en del intressant.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
19 minuter sedan, skrev Atom:

Du har en tendens att alltid debattera utifrån extremer. Jag tycker det låter oerhört trist att sitta helt nykter i en fyrkantsbar men jag tycker också det låter absurt att sitta packad i samma bar. Skillnaden mellan helt nykter och packad är dock runt 12 öl och någonstans däremellan skulle jag nog vara om det skulle vara roligt.

Ska erkänna att jag inte suttit särskilt mycket i fyrkantsbarer, särskilt inte de senaste 10 åren, och även innan det väldigt sällan utan kompisar. De senaste gångerna jag varit ute i Pattaya har jag dock testat att stanna i några barer på vägen till Harrys och MPR-träffen samt också provat att prata engelska. I de flesta fall blir det ganska fattiga konversationer och inget jag skulle palla med särskilt många kvällar; vore jag singel blev det nog hemgång med första bästa bartjej som inte såg alltför anskrämlig ut. Det finns en gräns för hur många gånger man orkar svara på ”Where hotel you stay?” och ”You have wife Thai?” Pratar jag thailändska så kan det dock bli ganska trevligt och man kan få höra en del intressant.

Märligt jag har fört långa nattliga samtal med massor av bartjejer genom åren om allt från thaimäns beteende till utseendet på farangerna och hur ofta gubbarna pippar.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

14 minutes ago, broder tuk tuk said:

Märligt jag har fört långa nattliga samtal med massor av bartjejer genom åren om allt från thaimäns beteende till utseendet på farangerna och hur ofta gubbarna pippar.

BTT

Wow, du flyger över halva världen för att sitta spiknykter och ha ”långa nattliga samtal” med prostituerade om hur ofta de pippar; det låter som något Joakim Medin kunde gjort. Fast han var i alla fall lurig nog att göra det på skattebetalarnas pengar.

Jag tror jag lämnar diskussionen här då det känns som vi befinner oss i parallella universum.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Atom:

Wow, du flyger över halva världen för att sitta spiknykter och ha ”långa nattliga samtal” med prostituerade om hur ofta de pippar; det låter som något Joakim Medin kunde gjort. Fast han var i alla fall lurig nog att göra det på skattebetalarnas pengar.

Jag tror jag lämnar diskussionen här då det känns som vi befinner oss i parallella universum.

Har inte skrivit att jag var spiknykter då hade det inte blivit några samtal.

känns lite som att du är en ganska osocial människa även som berusad.

Fast bartjejer är väl för outbildade för att du ska kunna föra en vettig disussion?

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

32 minutes ago, broder tuk tuk said:

Har inte skrivit att jag var spiknykter då hade det inte blivit några samtal.

känns lite som att du är en ganska osocial människa även som berusad.

Fast bartjejer är väl för outbildade för att du ska kunna föra en vettig disussion?

BTT

Nu flyttar du fokus igen. Du skrev att det var givande att sitta nykter i baren och jag svarade att det lät tråkigt, delvis för att deras engelska är begränsad. Då svarade du att du minsann haft givande diskussioner om hur ofta de pippade, vilket jag svarade på. Nu har du helt plötsligt inte haft dessa givande diskussioner i nyktert tillstånd. Vilka intressanta diskussioner har du då haft nykter? Priset på nudlar eller 7-burgare?

Jag ser nog mig själv som ”normalsocial”; trivs bra både ensam och i grupp. Jag är inte den som skyndar till varenda forumträff men ett 30-tal större och mindre har det nog blivit genom åren; om andra ser mig som social får du fråga dem om. Läser man det du skriver, vilket jag vet man bör ta med en spade salt, så är du med största säkerhet den minst sociale person vi har på forumet så att bli anklagad av dig för att bara anti-social är som att bli anklagad av Scandinaviancorner att vara rasist.

De flesta här i byn är relativt, eller närmast helt, outbildade; inte så annorlunda från gemene barbrud. Jag har i 20 år trivts i deras sällskap men det förutsätter givetvis att jag pratar thailändska annars blir det väldigt torftiga diskussioner; typ hur ofta de pippar.

Ändrades av Atom

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev Atom:

Nu flyttar du fokus igen. Du skrev att det var givande att sitta nykter i baren och jag svarade att det lät tråkigt, delvis för att deras engelska är begränsad. Då svarade du att du minsann haft givande diskussioner om hur ofta de pippade, vilket jag svarade på. Nu har du helt plötsligt inte haft dessa givande diskussioner i nyktert tillstånd. Vilka intressanta diskussioner har du då haft nykter? Priset på nudlar eller 7-burgare?

Jag ser nog mig själv som ”normalsocial”; trivs bra både ensam och i grupp. Jag är inte den som skyndar till varenda forumträff men ett 30-tal större och mindre har det nog blivit genom åren; om andra ser mig som social får du fråga dem om. Läser man det du skriver, vilket jag vet man bör ta med en spade salt, så är du med största säkerhet den minst sociale person vi har på forumet så att bli anklagad av dig för att bara anti-social är som att bli anklagad av Scandinaviancorner att vara rasist.

De flesta här i byn är relativt, eller närmast helt, outbildade; inte så annorlunda från gemene barbrud. Jag har i 20 år trivts i deras sällskap men det förutsätter givetvis att jag pratar thailändska annars blir det väldigt torftiga diskussioner; typ hur ofta de pippar.

Jag skrev tidigare att jag inte suttit i barerna särskilt ofta som nykter så jag antog att du förstod att samtalen förts i berusat tillstånd.

Jag är inte heller särskilt social i nyktert tillstånd så där är vi nog ganska lika du och jag.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

6 minutes ago, broder tuk tuk said:

Jag skrev tidigare att jag inte suttit i barerna särskilt ofta som nykter så jag antog att du förstod att samtalen förts i berusat tillstånd.

Jag är inte heller särskilt social i nyktert tillstånd så där är vi nog ganska lika du och jag.

BTT

Du har gått vilse i dina krumbukter igen men jag tänker inte strö mer salt i dina sår; för nu i alla fall.

Jag låter andra bedöma om du och jag ligger på samma sociala nivå.

Dela på andra sajter

conservator
50 minuter sedan, skrev Atom:

Du har gått vilse i dina krumbukter igen men jag tänker inte strö mer salt i dina sår; för nu i alla fall.

Du har ju iaf fått tips på samtalsämne till nästa gång du sitter i en fyrkantsbar, hur ofta pippar torskarna i snitt på en vecka i Pattaya

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Atom:

Med din svada när du skriver så tror jag BTT ligger över din nivå

Dela på andra sajter

On 2020-04-07 at 16:16, skrev Fantomen:

Av en ren slump åkte vi förbi det här matstället för en stund sen (uppe i Prathamnak) och kom då givetvis att tänka på alla er i den här kvalitetstråden.

20200407_180637.jpg

Använder Fantomen mask när han metar?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

GreenValley
4 timmar sedan, skrev Boa52:

Vem glömde låsa dörren som leder från utvisningsbåst in på banan?

Dela på andra sajter

Vem glömde låsa dörren som leder från utvisningsbåst in på banan?
Snickarboa står kanske inte tom länge till.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Bartjejer snackar oftast bättre engelska än normalthailändskan gör.

BTT

Att du tycker att bartjejer pratar bättre än dem du kallar normalthailändskan får stå för dig men det är inte min erfarenhet.

Tycker att de tjejer som arbetar inom turistverksamheten, hotell- och restaurangpersonal, butiksbiträden osv ofta har ett betydligt bättre ordförråd än bartjejer som ju klarar sig väldigt bra med ett begränsat antal meningar typ "hello handsom", "want pussy?".

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Alarik:

Att du tycker att bartjejer pratar bättre än dem du kallar normalthailändskan får stå för dig men det är inte min erfarenhet.

Tycker att de tjejer som arbetar inom turistverksamheten, hotell- och restaurangpersonal, butiksbiträden osv ofta har ett betydligt bättre ordförråd än bartjejer som ju klarar sig väldigt bra med ett begränsat antal meningar typ "hello handsom", "want pussy?".

Jag undervisade uppemot 100 bartjejer i engelska på BEC school i Pattaya och deras engelska ordförråd var mycket bättre än dom vanligt arbetande tjejerna jag undervisade.

Sen att bartjejerna kom och gick på lektionerna lite hur dom ville är en annan sak.

Dom kunde aldrig veta när dom hade ny farang ju.

Men som gammal bargubbeveteran hade jag inga problem med detta.

Diskuterade ofta med tjejerna på lektionerna hur dom upplevde jobbet i baren och hur dom såg på farangerna.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Väldigt mycket JAG i broderns berättelser, alla andra lär sig och tar lärdom från andra och sin omgivning.

Men det är klart, sätter man in sig själv som huvudperson i de berättelser man ser.på nätet blur det ju på det viset.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

12 hours ago, Boa52 said:

Det finns väldigt många på forumet som är väldigt mycket smartare än vad jag är men,...……...du är inte en av dem. När du bjuder in mig till en diskussion så känner jag mig som Lionel Messi som bjudits hem till Dala Dahlkvist för att dribbla i hans trädgård. Dala linkar runt på sina krumma ben och är dessutom rejält bakis. Messi gör överstegsfinter, slår tunnlar och springer åttor runt Dala som ramlar in i både vinbärsbuskar och äppelträd innan han plöjt upp hela trädgården som en bataljon sorkar. Alla Dalas grannar står och skrattar och inser givetvis att Dala borde sätta sig på verandan för en återställare men Dala ger sig inte. Messi är dock en snäll och blygsam herre så efter ett tag klappar han Dala på huvudet, ger honom bollen och gåt därifrån. Han vet dock att när Dala suttit ett par månader på bänken så bjuder han upp till fest igen och Messi, i sin snällhet, har svårt att tacka nej.

En annan gång en ytterst begränsad skribent som undertecknad kan få känna sig lite smartare än han egentligen är, är då BTT bjuder upp. Det blir kanske inte Messi mot Dala; mer som en något avdankad Tomas Brolin mot den imaginära Bagarn från det imaginära Åshöjden. Visst kan Brolin tunnla Bagarn 20 gånger i rad men att tunnla någon som inte riktigt finns är ju inte riktigt en tunnel och han kan ju inte med säkerhet veta att han verkligen gjorde en tunnel; Bagarn kanske sitter hemma i pojkrummet i sin tokrunkarmössa och fnissar.   

Dela på andra sajter

On 2020-04-06 at 21:50, skrev Baa:

Detta är intressant.

Det kan omöjligt vara samma person som skrev de två senaste inläggen som de innan, se på språkrytm och kommaterimg t.ex

Vem är BTT2 ???

Ägaren naturligtvis! Har du inte fattat det ännu?

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 timmar sedan, skrev Atom:

Det finns väldigt många på forumet som är väldigt mycket smartare än vad jag är men,...……...du är inte en av dem. När du bjuder in mig till en diskussion så känner jag mig som Lionel Messi som bjudits hem till Dala Dahlkvist för att dribbla i hans trädgård. Dala linkar runt på sina krumma ben och är dessutom rejält bakis. Messi gör överstegsfinter, slår tunnlar och springer åttor runt Dala som ramlar in i både vinbärsbuskar och äppelträd innan han plöjt upp hela trädgården som en bataljon sorkar. Alla Dalas grannar står och skrattar och inser givetvis att Dala borde sätta sig på verandan för en återställare men Dala ger sig inte. Messi är dock en snäll och blygsam herre så efter ett tag klappar han Dala på huvudet, ger honom bollen och gåt därifrån. Han vet dock att när Dala suttit ett par månader på bänken så bjuder han upp till fest igen och Messi, i sin snällhet, har svårt att tacka nej.

En annan gång en ytterst begränsad skribent som undertecknad kan få känna sig lite smartare än han egentligen är, är då BTT bjuder upp. Det blir kanske inte Messi mot Dala; mer som en något avdankad Tomas Brolin mot den imaginära Bagarn från det imaginära Åshöjden. Visst kan Brolin tunnla Bagarn 20 gånger i rad men att tunnla någon som inte riktigt finns är ju inte riktigt en tunnel och han kan ju inte med säkerhet veta att han verkligen gjorde en tunnel; Bagarn kanske sitter hemma i pojkrummet i sin tokrunkarmössa och fnissar.   

Jämför man sig med Messi på nätet är inte ödmjukhet det första man tänker på.

Tyvärr och det lyser oftast igenom dina inlägg. Det finns en överlägsenhet som många intelligenta personer ofta bär på och som yttrar sig så att man ser ner på andra som man då betraktar som mindre vetande eller ointelligenta.

Detta är inget trevligt drag men tyvärr har det troligen blivit en del av din personlighet och inget du tänker på.

Vi som står utanför märker det däremot.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

On 2020-04-08 at 05:51, skrev broder tuk tuk:

Bartjejer snackar oftast bättre engelska än normalthailändskan gör. Därför säger dom väl oftare noddle soup än vad vanligt arbetande tjejer gör.

Dom flesta faranger, utom då Atom, säger nog noodle soup när dom ska ha soppa.

BTT

Jag håller inte med om bättre engelska bland bartjejer.

Första gången jag var i Thailand som ungkarl, 2006, skulle jag ha hållit med dig. Idag tycker jag många vanliga arbetande tjejer, iaf i Rangsit som jag bor, har goda kunskaper i engelska. Iofs så försöker jag träffa ickeprostituerade tjejer. Många företag håller engelskakurser för sina anställda utan en tanke på prostitution, t.ex hotel. Det som särskiljer de tjejer här är att de inte träffar faranger varje dag och är lite blyg och försiktig med att prata engelska men förståelsen är större än den verkar. Jag ser många små barn t.ex 6-7 årsåldern som vill visa sin kunskap i engelska och säger korta meningar,  ord på engelska för att visa sin kunskap. Det går framåt även i Thailand. Många föräldrar förstår betydelsen av engelska språket, även bland föräldrar som antagligen är inflyttade isaaniter. Ja, jag antar att majoriteten av folket där jag bor är inflyttade från Isaan men bara en gissning.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jämför man sig med Messi på nätet är inte ödmjukhet det första man tänker på.

Tyvärr och det lyser oftast igenom dina inlägg. Det finns en överlägsenhet som många intelligenta personer ofta bär på och som yttrar sig så att man ser ner på andra som man då betraktar som mindre vetande eller ointelligenta.

Detta är inget trevligt drag men tyvärr har det troligen blivit en del av din personlighet och inget du tänker på.

Vi som står utanför märker det däremot.

BTT

Så skönt!

Du erkänner i alla fall att du inte "lider av" intelligens!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ironi kan vara svårt för en del.  Även för de som har en massa högskolepoäng 😁

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...