Jump to content
IGNORERAD

BTT långt före oss andra..

Baa

Recommended Posts

Måsre erkänna att det känns bittert att komma på sig själv varandes långt efter brodern i cybervärlden, inte förrän världen drabbas av farsoten Covid 19 slår det mig hur utstuderat skickig o framförhållande brodern varit i flera år.

I dagarna har det rapporterats att Indycarlopp i USA, stora cykeltävlingar som ex.vis Flandern runt gått av stapeln,   VIRTUELLT... Det är ju det brodern sysslat med i åratal, virtuella barhäng, hembybesök, you name, he been there, done that... Den virtuella världen är outgrundlig vilket brodern insett och här sitter vi som fågelholkar...så kan de gå.... Bäste broder får väl byta nick till VBTT...

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

• Svar 135
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• broder tuk tuk

22

• Atom

15

• Wanchai

9

• Soengsang

8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Virtuella världar är bra i dessa tider. Dessutom kan man även i dem skydda sig mot Covid 19, ansiktsmaskar finns att köpa till sin "Avatar". 😉

image.thumb.png.105aa88d2b2009919491b020e387a6f8.png

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Baa:

Måsre erkänna att det känns bittert att komma på sig själv varandes långt efter brodern i cybervärlden, inte förrän världen drabbas av farsoten Covid 19 slår det mig hur utstuderat skickig o framförhållande brodern varit i flera år.

I dagarna har det rapporterats att Indycarlopp i USA, stora cykeltävlingar som ex.vis Flandern runt gått av stapeln,   VIRTUELLT... Det är ju det brodern sysslat med i åratal, virtuella barhäng, hembybesök, you name, he been there, done that... Den virtuella världen är outgrundlig vilket brodern insett och här sitter vi som fågelholkar...så kan de gå.... Bäste broder får väl byta nick till VBTT...

Yes en influenser före sin tid är han, att resa virtuellt och att fantisera och fabulera kommer att bli vad som gäller för alla, och brodern har ju redan en gedigen klubb av groupies. 

Tänk att det skulle behövas en okokt halvrå fladdermus(vagina de mobile på latin) i Kina till detta!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Yes en influenser före sin tid är han, att resa virtuellt och att fantisera och fabulera kommer att bli vad som gäller för alla, och brodern har ju redan en gedigen klubb av groupies. 

Tänk att det skulle behövas en okokt halvrå fladdermus(vagina de mobile på latin) i Kina till detta!

Och ett drev med korkskallar som inte fattar varför 5555555555555555555555🤣🤣🤣.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 timmar sedan, skrev Baa:

Skulle tro att jag vistats i cybervärlden betydligt mindre tid än vad du gjort senaste 10-15 åren.

Du har bott i hembyn och vi vet att där finns inte mycket att göra varken på dagarna eller kvällarna så jag tror nog att du tllbringat största delen av dygnet framför datorn.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

13 minutes ago, broder tuk tuk said:

Skulle tro att jag vistats i cybervärlden betydligt mindre tid än vad du gjort senaste 10-15 åren.

Du har bott i hembyn och vi vet att där finns inte mycket att göra varken på dagarna eller kvällarna så jag tror nog att du tllbringat största delen av dygnet framför datorn.

BTT

Det blev inte riktigt rätt nu heller när du försöker dig på en urskuldande förklaring

Även om jag bott i burken fråntar det inte dig förstaplatsen som virtuell mästare.

Ändrades av Baa

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

okokt halvrå fladdermus(vagina de mobile på latin) i Kina till detta!

Stekt då mao, eller? 

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Baa:

Det blev inte riktigt rätt nu heller när du försöker dig på en urskuldande förklaring

Även om jag bott i burken fråntar det inte dig förstaplatsen som virtuell mästare.

Ett exempel på din virtuella förmåga var ju under bråken mellan gulskjortorna och rödskjortorna för några år sedan då du ivrigt rapporterade från byn vad som skedde runt om dig och utan att själv ha varit ute i verkligheten eftersom du själv skrev att du var livrädd för att lämna hembyn.

Så man ska inte kasta sten när man själv sitter i glashus.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Just now, broder tuk tuk said:

Ett exempel på din virtuella förmåga var ju under bråken mellan gulskjortorna och rödskjortorna för några år sedan då du ivrigt rapporterade från byn vad som skedde runt om dig och utan att själv ha varit ute i verkligheten eftersom du själv skrev att du var livrädd för att lämna hembyn.

Så man ska inte kasta sten när man själv sitter i glashus.

BTT

Egentligen inte värt att göra mål på en så präktigt slagen bakåtpassning när du inte ens har målvakt.

Hemby? Kallar inte Udon för by direkt, en av top 10 i storlek, och ja, det var lite läskigt, men jag var där vilket ju du inte var,  Att rödskjortornas dåvarande HK låg bara några hundra meter hemifrån gjorde ju det hela lätt överskådligt, något du troligen inte förstår. 

Dina taffliga försök till extrapoäng faller platt då du uppenbarligen är för korkad för att förstå vad som skrivs, men det visste man ju redan. Kryp upp i fotöljen nu och fortsätt din virtuella resa i landet långt långt borta, alldeles för långt för en som inte får flyga mer än simultant.

..

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
32 minuter sedan, skrev Baa:

Egentligen inte värt att göra mål på en så präktigt slagen bakåtpassning när du inte ens har målvakt.

Hemby? Kallar inte Udon för by direkt, en av top 10 i storlek, och ja, det var lite läskigt, men jag var där vilket ju du inte var,  Att rödskjortornas dåvarande HK låg bara några hundra meter hemifrån gjorde ju det hela lätt överskådligt, något du troligen inte förstår. 

Dina taffliga försök till extrapoäng faller platt då du uppenbarligen är för korkad för att förstå vad som skrivs, men det visste man ju redan. Kryp upp i fotöljen nu och fortsätt din virtuella resa i landet långt långt borta, alldeles för långt för en som inte får flyga mer än simultant.

..

Faktiskt så behöver jag inte hämta information om Thailand via nätet eftersom jag i stort sett vet det mesta.

Tillvaron i Thailand förändras väldigt långsamt. Mycket av det jag visste redan för 10 år sedan gäller fortfarande.

Så ditt pladdrande om mina sk nätkunskaper är rena dravlet.

Men inte första gången du tänker fel.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

8 minutes ago, broder tuk tuk said:

Faktiskt så behöver jag inte hämta information om Thailand via nätet eftersom jag i stort sett vet det mesta.

Tillvaron i Thailand förändras väldigt långsamt. Mycket av det jag visste redan för 10 år sedan gäller fortfarande.

Så ditt pladdrande om mina sk nätkunskaper är rena dravlet.

Men inte första gången du tänker fel.

BTT

Du vet i stort sett det mesta om Thailand? Jag har bott här i 22 år, har förmånen att umgåtts med ett ovanligt brett spektrum av folk, pratar hyfsad thailändska och har dessutom etnologi som min största hobby. Jag skulle säga att jag har 10-20% koll på Thailand.

Inte mycket i Thailand har förändrats på 10 år? Gul regering, röda demonstrationer, röd regering, gula demonstrationer, militärdiktatur, militärregering. Löner upp med 200%, ett par miljoner thailändare som har nått upp till undre medelklass, dubbelt så många har en bil, majoriteten har internet, kineser är klart största turistgruppen, Pattaya är fullt av 5-stjärniga hotell, IKEA säljer tusentals korv i bröd varje dag. Lite har allt hänt.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Atom:

dessutom etnologi som min största hobby

Som sagt, olika faller ödets lotter, men så länge du inte börjar räkna ärtor i burkar så bör man kanske vara vara orolig :rotfl:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Atom:

Du vet i stort sett det mesta om Thailand? Jag har bott här i 22 år, har förmånen att umgåtts med ett ovanligt brett spektrum av folk, pratar hyfsad thailändska och har dessutom etnologi som min största hobby. Jag skulle säga att jag har 10-20% koll på Thailand.

Inte mycket i Thailand har förändrats på 10 år? Gul regering, röda demonstrationer, röd regering, gula demonstrationer, militärdiktatur, militärregering. Löner upp med 200%, ett par miljoner thailändare som har nått upp till undre medelklass, dubbelt så många har en bil, majoriteten har internet, kineser är klart största turistgruppen, Pattaya är fullt av 5-stjärniga hotell, IKEA säljer tusentals korv i bröd varje dag. Lite har allt hänt.

Och inte att förglömma de har generellt blivit "fluffigare" 😉 Gott med mat, jobbigt att rör på sig.

Dela på andra sajter

8 minutes ago, Soengsang said:

Som sagt, olika faller ödets lotter, men så länge du inte börjar räkna ärtor i burkar så bör man kanske vara vara orolig :rotfl:

Nej, matematisk ärtnologi har aldrig intresserat mig. Ge mig ett par veckor till i isolering så kanske det kommer smygandes dock, jag har ju börjat med bingo 😉

Dela på andra sajter

broder tuk tuk
55 minuter sedan, skrev Atom:

Det som jag behöver veta finns kvar.

Priset på en tallrik nudelsoppa, hur mycket hamburgaren kostar på seven eleven plus hyra en månad. för ett rum på en bakgata i Naklua.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

6 minutes ago, broder tuk tuk said:

Priset på en tallrik nudelsoppa, hur mycket hamburgaren kostar på seven eleven plus hyra en månad. för ett rum på en bakgata i Naklua.

BTT

Så när du säger att du vet det mesta om Thailand så menar du alltså egentligen att du har viss aning om priset på nudelsoppa (vem säger ”nudelsoppa”?, har aldrig hört någon säga annat än nudlar), 7-burgare och sunkrum? Det är en kunskapsmängd som jag tror att alla våra hundar slår, plus att de kan slicka sig själva i röven.

Dela på andra sajter

Detta är intressant.

Det kan omöjligt vara samma person som skrev de två senaste inläggen som de innan, se på språkrytm och kommaterimg t.ex

Vem är BTT2 ???

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Föredrar alla gånger att träffa och umgås med folk i byn än att träffas och resa i den virtuella världen. Det finns mycket att göra i byn, men har man inte upplevt det i verkligheten utan bara i den något flyktiga virtuella världen. Då stannar man väl inte till i byn så länge att man lär känna människorna där.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Nu svamlar du igen. Har relativt nyligen läst i trådar där du frågar efter priser på rum att hyra. Priset på nuddelsoppa kanske du följt i den virtuella världen. Hamburgare på 7 tror jag inte att du har råd med. Skulle däremot inte förvåna mig om du har koll på priserna på sömntabletter.

Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev Atom:

Så när du säger att du vet det mesta om Thailand så menar du alltså egentligen att du har viss aning om priset på nudelsoppa (vem säger ”nudelsoppa”?, har aldrig hört någon säga annat än nudlar), 7-burgare och sunkrum? Det är en kunskapsmängd som jag tror att alla våra hundar slår, plus att de kan slicka sig själva i röven.

Jag säger också nudelsoppa, det är väl det det är och jag matchar lätt era hundar utom just specialområdet som du nämnde.

Dela på andra sajter

18 hours ago, conservator said:

Jag säger också nudelsoppa, det är väl det det är och jag matchar lätt era hundar utom just specialområdet som du nämnde.

Givetvis får man säga nudelsoppa; jag tror faktiskt min morsa sade det första gången hon var i Thailand.

Min känsla är dock att folk som säger nudelsoppa förmodligen också kallar sin laptop ”datamaskin”, säger att de ska se på Eurovisionsschlagerfestivalen när de egentligen ska kröka framför TV:n eller kallar en chihuahua för en hund.

Ändrades av Atom

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Atom:

Min känsla är dock att folk som säger nudelsoppa förmodligen också kallar sin laptop ”datamaskin”,

Nja, för en gångs skull är nog den gode atom ute o cyklar lite....

Jag och mina flesta svenska vänner säger nog nudelsoppa då vi talar svenska, talar man engelska säger man nog oftast noodles, talar jag med frugan eller barnen som jag talar svenska med så säger vi maträttens namn på Thai, avstår att försöka skriva det här.

Kan mycket väl var så att Atom talar för mycket engelska och nu direktöversätter till Svenska, då blir det ju kanske nudlar, och inte nudelsoppa?

Och nej, har nog aldrig sagt datamaskin, eller min data om min laptop.....men däremot så säger jag vagnsretur istället för enter 🤣

Dela på andra sajter

Jag säger nudlar, när jag äter nudlar. 

Och nudelsoppa, när jag äter nudelsoppa. 

Dela på andra sajter

20 minutes ago, Surin P3 said:

Jag säger nudlar, när jag äter nudlar. 

Och nudelsoppa, när jag äter nudelsoppa. 

Vilken nudelrätt utan soppa kallar du för nudlar? Det finns ju padd sii iaow och andra ”torra” nudelrätter men de vet jag inte vad de heter varken på engelska eller svenska så har aldrig kallat dem för nudlar eller noodles. 

Nej, nudlar kommer av naturen i en soppa så att kalla det nudelsoppa vore att kalla vatten för vattenvatten och att kalla is för vatten.

Ändrades av Atom

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...