Jump to content
IGNORERAD

Permitterad


Nicholas

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Batting:

Typiskt fall för lyxfällan.
Något som jag lagt märke till när det gäller deltagarna i det där programmet är att de lägger ner mycket pengar på piercing och tatueringar.
Programledarna ifrågasätter det sällan, men en heltatuerad arm går väl på en hel del?
Inte heller nämns husdjuren speciellt mycket.
Det är ju inte alls ovanligt att de där har hund, och ibland flera hundar. 

Vad är det för folk?
Styrs de helt av nyckfulla inpulser helt utan konsekvenstänk?

Jag vet en tjej som hade 3 newfoundlandhundar att mata och de slafsar nog i sig för några kronor per dag, samtidigt fick hon hyresbidrag.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 303
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    43

  • Knasen

    23

  • Mankan

    18

  • Kenneth4618

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag vet en tjej som hade 3 newfoundlandhundar att mata och de slafsar nog i sig för några kronor per dag, samtidigt fick hon hyresbidrag.
En knähund kostar minst 1000kr månad att drifta.

Been there, done that.

Vågar inte ens tänka på kostnaden för rottweilers och dylikt.

"Snäll hund söker nytt hem pga..... fattigdom"


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Typiskt fall för lyxfällan.
Något som jag lagt märke till när det gäller deltagarna i det där programmet är att de lägger ner mycket pengar på piercing och tatueringar.
Programledarna ifrågasätter det sällan, men en heltatuerad arm går väl på en hel del?
Inte heller nämns husdjuren speciellt mycket.
Det är ju inte alls ovanligt att de där har hund, och ibland flera hundar. 

Vad är det för folk?
Styrs de helt av nyckfulla inpulser helt utan konsekvenstänk?

Det finns väl en anledning till att de hamnar i lyxfällan, om de inte la pengar på allt möjligt skulle de ju inte ha något program.

Vad ska programledarna säga om tatueringarna? Är du ute efter att de ska skära loss skinnet och sälja tillbaka tatueringarna. Jag trodde att alla visste att det är skitdyrt att ta bort dom på ett skonsammare sätt. De vill väl inte öka på skulden, heller!

 

Husdjur är känsligt för många så de talar man säkert tyst om.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
49 minuter sedan, skrev Nicholas:

En knähund kostar minst 1000kr månad att drifta.

Been there, done that.

Vågar inte ens tänka på kostnaden för rottweilers och dylikt.

"Snäll hund söker nytt hem pga..... fattigdom"


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ja, det är stora pengar. Man hade fort funderat på plastpåse även om det är lite väl hög skatt på dessa snart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Wangthong:

Det finns väl en anledning till att de hamnar i lyxfällan, om de inte la pengar på allt möjligt skulle de ju inte ha något program.

Vad ska programledarna säga om tatueringarna? Är du ute efter att de ska skära loss skinnet och sälja tillbaka tatueringarna. Jag trodde att alla visste att det är skitdyrt att ta bort dom på ett skonsammare sätt. De vill väl inte öka på skulden, heller!

 

Husdjur är känsligt för många så de talar man säkert tyst om.

Kanske programledarna kan säga åt idi*terna att sluta tatuera sej, eftersom det är en totalt meningslös utgift de inte har råd med, och som många dessutom ångrar efter ett tag?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev apknug:

Nja i de tidigare kriserna har allt de som lånat strålar fått stå sitt kast. Banken säljer huset på exekutiv auktion och låntagaren står på backen och kvar med skuld till banken, ibland för resten av livet.

Sverige har västvärldens sämsta konsument skydd för bolånetagare, trots att banken har full säkerhet för lånet i form av pant i bostaden kan de jaga låntagaren i resten av livet.

I de flesta anglosaxiska länder kan låntagaren lägga nycklarna till huset på bankdirektören skrivbord och problemet är bankens. Låntagaren får dock en taskig kredit record och kan få svårt med framtida lån.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk
 

Jo vi är ganska duktiga på att skydda bankerna, men jag menar att någon stans kanske ändå socialen för ingripa med någon allmosa?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jag vet en tjej som hade 3 newfoundlandhundar att mata och de slafsar nog i sig för några kronor per dag, samtidigt fick hon hyresbidrag.

Ja jag har lite svårt att förstå sådant där. 
Kan dom liksom hävda att hundarna är ett måste för välbefinnandet? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo vi är ganska duktiga på att skydda bankerna, men jag menar att någon stans kanske ändå socialen för ingripa med någon allmosa?
Nja, kronofogden kommer att mäta ut skulden för banken och du "får behålla" existensminimum. Då kommer socialen att säga att du redan har enligt existensminimum, inga mera pengar.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Wangthong:

Det finns väl en anledning till att de hamnar i lyxfällan, om de inte la pengar på allt möjligt skulle de ju inte ha något program.

Vad ska programledarna säga om tatueringarna? Är du ute efter att de ska skära loss skinnet och sälja tillbaka tatueringarna. Jag trodde att alla visste att det är skitdyrt att ta bort dom på ett skonsammare sätt. De vill väl inte öka på skulden, heller!

 

Husdjur är känsligt för många så de talar man säkert tyst om.

Dyra resor som personerna ägnat sig åt brukar nämnas, och de är ju liksom också ganska svåra att saluföra på ett Loppis.
Det gäller väl allt i det där programmet.
En redan konsumerad årsförbrukning röka kan också vara svår att kränga.
Menar du att man inte ska nämna någonting av det de sysslat med?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Nja, kronofogden kommer att mäta ut skulden för banken och du "får behålla" existensminimum. Då kommer socialen att säga att du redan har enligt existensminimum, inga mera pengar.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Den här djävla nyliberalismen har gått för långt.
Vi får hoppas att de liberala vindarna har blåst färdigt nu.
Jag trodde att liberalism innebar valfrihet, men det verkar ju snarare leda till ett liveget folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här djävla nyliberalismen har gått för långt.
Vi får hoppas att de liberala vindarna har blåst färdigt nu.
Jag trodde att liberalism innebar valfrihet, men det verkar ju snarare leda till ett liveget folk.
Fast det är ju Branting o svetsaren som har bestämt det här......... Har det blåst så länge......

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev apknug:

Fast det är ju Branting o svetsaren som har bestämt det här......... Har det blåst så länge......

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Ja jag är inte nöjd med hur Sossarna styrt.
Dom har varit lite för intresserade av att regera och då är det förstås lätt att vända kappan efter vinden.
Jag tror ju att de hade tjänat på att hålla fast vid sin ideologi.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Batting:

Dyra resor som personerna ägnat sig åt brukar nämnas, och de är ju liksom också ganska svåra att saluföra på ett Loppis.
Det gäller väl allt i det där programmet.
En redan konsumerad årsförbrukning röka kan också vara svår att kränga.
Menar du att man inte ska nämna någonting av det de sysslat med?

Ganska tydligt att du inte begriper programmiden över huvudtaget.

*  Ska man sanera någons ekonomi måste man se vilka utgifter som personen har.

Om man då åker till London varannan månad för att shoppa har man stora pengar att spara på genom att dra in på dom resorna. 

Nu tar man bara upp utgifter i nutid. Om t.ex personen tatuerat sig för 7 eller 27 år sedan har det ingen ekonomisk betydelse i nutid får man kanske anta. Trodde att t.o.m. du förstod att redan rökta cigaretter var omöjliga att sälja. Men begrepp du inte det med tatueringen ska man kanske inte vara förvånad!

 

Ska återgå till programmet. När man vet utgifterna går man vidare och ser hur mycket man kan spara in och hur mycket man kan dra ner på utgifterna. De flesta normala människor begriper att t.ex resor som är gjorda inte går att sälja, däremot kan man låta bli att fortsätta med dessa resor. Dyra bilar kan man sälja etc.

 

Jag har aldrig sagt att man inte ska nämna något. Läs en gång till vad jag skrev så förstår du kanske att det är programmakarna som bestämmer vad de ska ta upp till diskusion i programmet. Tillhör inte min typ av program öht. Har sett det någon enstaka gång för länge sedan, nu aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutsats:

Amorterar man inte sin bostad till sista öret innan man sparar en enda krona riskerar man att hamna hos både kronkalle och lyxfällan. Det vill säga om man nu till att börja med var så oansvarig att man gynnade Banken med ett lån. Allra helst ska man gå på A-kassa och spara ihop pengarna fört. Alla banker ska man förövrigt låta konka för dom har vi ingen nytta av ändå.😂

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Batting:

Den här djävla nyliberalismen har gått för långt.
Vi får hoppas att de liberala vindarna har blåst färdigt nu.
Jag trodde att liberalism innebar valfrihet, men det verkar ju snarare leda till ett liveget folk.

Ja, tack ja vet  frihetsnationer som Kuba och Venezuela. Där har folket makten 😂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tack ja vet  frihetsnationer som Kuba och Venezuela. Där har folket makten [emoji23]
Jag är ju en inbiten diktatur-hatare, men liberalism är nästan samma sak.
All makt till ett fåtal rika.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Wangthong:

Ganska tydligt att du inte begriper programmiden över huvudtaget.

*  Ska man sanera någons ekonomi måste man se vilka utgifter som personen har.

Om man då åker till London varannan månad för att shoppa har man stora pengar att spara på genom att dra in på dom resorna. 

Nu tar man bara upp utgifter i nutid. Om t.ex personen tatuerat sig för 7 eller 27 år sedan har det ingen ekonomisk betydelse i nutid får man kanske anta. Trodde att t.o.m. du förstod att redan rökta cigaretter var omöjliga att sälja. Men begrepp du inte det med tatueringen ska man kanske inte vara förvånad!

 

Ska återgå till programmet. När man vet utgifterna går man vidare och ser hur mycket man kan spara in och hur mycket man kan dra ner på utgifterna. De flesta normala människor begriper att t.ex resor som är gjorda inte går att sälja, däremot kan man låta bli att fortsätta med dessa resor. Dyra bilar kan man sälja etc.

 

Jag har aldrig sagt att man inte ska nämna något. Läs en gång till vad jag skrev så förstår du kanske att det är programmakarna som bestämmer vad de ska ta upp till diskusion i programmet. Tillhör inte min typ av program öht. Har sett det någon enstaka gång för länge sedan, nu aldrig.

Oj hoppsan, förlåt.
Jag visste ju inte att jag hade att göra med en expert som genom tv-rutan kunde se hur gammal en tatuering var, eller hur ofta de gjordes.
Jag får ju givetvis böja mig inför någon med sådana egenskaper, men jag är ändå lite fundersam.
Bli nu inte allt för upprörd...
...men med tanke på medelåldern på deltagarna i det där programmet så torde ju några av dem blivit taggade när de var på 5-års kontrollen. :56:

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Nicholas:

Jag är ju en inbiten diktatur-hatare, men liberalism är nästan samma sak.
All makt till ett fåtal rika.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Hur kan du få liberalism till diktatur? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du få liberalism till diktatur? 
 
Om kapitalet dikterar villkoren så är det näppeligen stor skillnad emot diktatur.

Du fick rösta men det var sedan lobby-grupper som satte politiken i realiteten.

Hur många röstade för slopad värnskatt?

Plutokratin är redan på väg tillbaka.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
30 minuter sedan, skrev Nicholas:

Om kapitalet dikterar villkoren så är det näppeligen stor skillnad emot diktatur.

Du fick rösta men det var sedan lobby-grupper som satte politiken i realiteten.

Hur många röstade för slopad värnskatt?

Plutokratin är redan på väg tillbaka.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Jag vill ha högre skatt. 
Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. 
Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
30 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag vill ha högre skatt. 
Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. 
Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. 

Lugn det kommer mera tex. corona-skatt mm. mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag vill ha högre skatt. 
Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. 
Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. 

 

5 minuter sedan, skrev Mr atm:

Lugn det kommer mera tex. corona-skatt mm. mm.

Skatten i den socialdemokratiska Sverige skall vara minst 100% allt annat skall betraktas som stöld från staten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha högre skatt. 
Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. 
Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. 
Frukta icke.

Du kommer bli bönhörd.
Skatt ökas, pension minskas.
Tjänstepensions-åldern ökas från 55år.
Etc.

Men momsen har ingen höjt på år och dag, punktmomsen på dill har väl gått ner sist jag kollade med McDonalds och andra intressegrupper.

Tror även familjen Bonniers fått bokmomsen sänkt etc etc.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag vill ha högre skatt. 
Jag har fått min TV-licens på skattsedeln, men vill även ha internet och mobiltelefoni på skatten. 
Det var bättre förr när höginkomsttagaren gjorde sin entré på 240.000kr. Det var fina tider då och allting fungerade. 

 

Ja öka på bara, det gör inget :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mr atm:

Lugn det kommer mera tex. corona-skatt mm. mm.

Det införde man faktiskt i Tyskland(men kallade den inte så), där börjar det koka under ytan nu....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...