Jump to content
IGNORERAD

Åkte eller stannade hemma?


Chomphoo

Åkte ändå eller Stanna hemma. Lätt val för den som fick tillbaka biljettavgiften kanske eller för den som är orädd.   

34 röster

  1. 1. Hur gjorde du? Åkte trots UD avrådan, Stanna hemma med eller utan återbetalning av biljetter?

    • Åkte ändå
      12
    • Stanna hemma
      17
    • Osäker
      5


Recommended Posts

Visst blir det för mycket från både BTT och "anti-BTT-falangen" emellanåt. Nu när halva MPR är permitterade, en fjärdedel pensionerade och resterande fjärdedel sitter i sin nätbrynja och "jobbar hemifrån" så får vi nog vara tacksamma för alla inlägg vi får.

 

Jag ger gärna BTT ett litet hugg emellanåt men det råder ingen tvekan om att han spenderat en hel del tid i Thailand. Lika säker som jag är på det är jag dock på att det var väldigt länge sedan sist. Varför BTT inte tagit sig hit på så länge, och varför han påstår att han gjort det, kan man givetvis spekulera i men förmodligen är just den spekulationen en del i BTT's upplägg för att förbli vår stora enigma.

 

BTT hade ju enkelt kunnat bevisa att han varit i Thailand senaste 10 åren med ett foto eller genom att be P3 eller någon moderator att offentliggöra om han någon gång loggat in från Thailand (att han skulle använda VPN känns aningen överkurs). Faktumet att han inte gjort det talar väl för sig självt när det kommer till sanningshalten.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 128
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    19

  • Kenneth4618

    9

  • andrejsdenruskige

    9

  • Mankan

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
26 minuter sedan, skrev conservator:

Men lille snutte, min idol är inte aktiv här var du nu skulle ha fått det ifrån

Nä visst ja, låtsaspolisen är med längre men du sköter hans jobb med bravur 👏

 

Varför inte försöka komma med något eget någon gång istället för att bara gnälla på andras inlägg hela tiden?

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
5 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nä visst ja, låtsaspolisen är med längre men du sköter hans jobb med bravur 👏

 

Varför inte försöka komma med något eget någon gång istället för att bara gnälla på andras inlägg hela tiden?

 

Du återkommer gärna till det vad gäller mig, när kom du med något pregnant senast mer än ditt gnäll ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
30 minuter sedan, skrev conservator:

Du återkommer gärna till det vad gäller mig, när kom du med något pregnant senast mer än ditt gnäll ?

Tja att du har noll koll är inte mitt fel, men har bidragit med betydligt mer än dig iallafall. Både bilder och reseberättelser som dessutom är från det verkliga livet och inte google.

Ser att din svans Humle & Dumle är vakna idag :rotfl:

Gnället står ju du för, nästan Boa klasse

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tja att du har noll koll är inte mitt fel, men har bidragit med betydligt mer än dig iallafall. Både bilder och reseberättelser som dessutom är från det verkliga livet och inte google.

Ser att din svans Humle & Dumle är vakna idag :rotfl:

Gnället står ju du för, nästan Boa klasse

Min koll är förmodligen vida överlägsen din, behöver inte googla.

Vet inte om jag upplever att jag har en svans, förmodligen inte-svanseriet står till stor del som jag nämnt bla du för!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Atom:

Visst blir det för mycket från både BTT och "anti-BTT-falangen" emellanåt. Nu när halva MPR är permitterade, en fjärdedel pensionerade och resterande fjärdedel sitter i sin nätbrynja och "jobbar hemifrån" så får vi nog vara tacksamma för alla inlägg vi får.

 

Jag ger gärna BTT ett litet hugg emellanåt men det råder ingen tvekan om att han spenderat en hel del tid i Thailand. Lika säker som jag är på det är jag dock på att det var väldigt länge sedan sist. Varför BTT inte tagit sig hit på så länge, och varför han påstår att han gjort det, kan man givetvis spekulera i men förmodligen är just den spekulationen en del i BTT's upplägg för att förbli vår stora enigma.

 

BTT hade ju enkelt kunnat bevisa att han varit i Thailand senaste 10 åren med ett foto eller genom att be P3 eller någon moderator att offentliggöra om han någon gång loggat in från Thailand (att han skulle använda VPN känns aningen överkurs). Faktumet att han inte gjort det talar väl för sig självt när det kommer till sanningshalten.

 

 

 

Jag la in en samling bilder 2013 eller 2014 där jag i bilder berättade om en bussresa jag företog mig från Bangkok till Krabi via stop i Surat Thani men dom bilderna tycks inte vara kvar på forumet.

 

Tyvärr har jag inte kvar dom bilderna eftersom dom försvann vid min flytt från Skåne för några år sedan.

 

Jag har loggat in på forumet från Thailand vid massor av tillfällen senaste 2017.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Jag la in en samling bilder 2013 eller 2014 där jag i bilder berättade om en bussresa jag företog mig från Bangkok till Krabi via stop i Surat Thani men dom bilderna tycks inte vara kvar på forumet.

 

Tyvärr har jag inte kvar dom bilderna eftersom dom försvann vid min flytt från Skåne för några år sedan.

 

Jag har loggat in på forumet från Thailand vid massor av tillfällen senaste 2017.

 

BTT

Via Surat Thani???

Nu får du nog googla om.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Baa:

Via Surat Thani???

Nu får du nog googla om.

 

Varför det? För en gångs skull är ju geografin i det påståendet korrekt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, samet said:

 

Varför det? För en gångs skull är ju geografin i det påståendet korrekt. 

Blir ju lite som att åka Sth Mmö vua Berlin. Visst går det men varför.??

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
30 minuter sedan, skrev Baa:

Blir ju lite som att åka Sth Mmö vua Berlin. Visst går det men varför.??

 

Bussen stannade i Surat Thani sen några dagar senare tog jag en annan buss till Krabi.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Bussen stannade i Surat Thani sen några dagar senare tog jag en annan buss till Krabi.

 

BTT

Ok, erkänner mitt geografiska misstag,  dock är det underligt att ingen har något minne av dina bilder, var det hederliga gamla.pappersfoton?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 minuter sedan, skrev Baa:

Ok, erkänner mitt geografiska misstag,  dock är det underligt att ingen har något minne av dina bilder, var det hederliga gamla.pappersfoton?

 

Ja det var det.

 

Jag la in samtliga 30 bilder.

 

En som kan bekräfta att jag varit i Thailand är Maitan eftersom jag ringde honom från Hotel Bella Vista på soi 7 i Pattaya.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter




 
En som kan bekräfta att jag varit i Thailand är Maitan eftersom jag ringde honom från Hotel Bella Vista på soi 7 i Pattaya.
 
BTT


Då skulle ju kunnat ha använt fejk caller ID när du ringde Maitan, så han trodde att du ringde från Bella Vista.

Synd att du inte besökte honom istället och undanröjde allt tvivel........

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag la in en samling bilder 2013 eller 2014 där jag i bilder berättade om en bussresa jag företog mig från Bangkok till Krabi via stop i Surat Thani men dom bilderna tycks inte vara kvar på forumet.

 

Tyvärr har jag inte kvar dom bilderna eftersom dom försvann vid min flytt från Skåne för några år sedan.

 

Jag har loggat in på forumet från Thailand vid massor av tillfällen senaste 2017.

 

BTT

Himla otur du har med dina "bilder" 😂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ja det var det.

 

Jag la in samtliga 30 bilder.

 

En som kan bekräfta att jag varit i Thailand är Maitan eftersom jag ringde honom från Hotel Bella Vista på soi 7 i Pattaya.

 

BTT

Lägger man in pappersbilder i kortläsaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Drog igår, framme i solen nu

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Tja att du har noll koll är inte mitt fel, men har bidragit med betydligt mer än dig iallafall. Både bilder och reseberättelser som dessutom är från det verkliga livet och inte google.

Ser att din svans Humle & Dumle är vakna idag :rotfl:

Gnället står ju du för, nästan Boa klasse

Ja i en diskussion om visum så  bidrog du även med tips om att ta båt från Mukdahan till Savannakhet men det är ju jäkligt korkat att försöka ta sig in illegalt i ett land:rotfl:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag la in samtliga 30 bilder.

 

 

Länk på det?

 

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

En som kan bekräfta att jag varit i Thailand är Maitan

Ja, i din fantasi.

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja i en diskussion om visum så  bidrog du även med tips om att ta båt från Mukdahan till Savannakhet men det är ju jäkligt korkat att försöka ta sig in illegalt i ett land:rotfl:

Om du hängt med skrev jag att det gick båtar, och det gör det. Att man som utlänning kunde åka med skrev jag inget om.

" Går även båtar från Mukdahan över till Laos från strandpromenaden "

Håll dig till dina buffelrövar istället för att göra bort dig hela tiden :rotfl:

Tönt

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Om du hängt med skrev jag att det gick båtar, och det gör det. Att man som utlänning kunde åka med skrev jag inget om.

" Går även båtar från Mukdahan över till Laos från strandpromenaden "

Håll dig till dina buffelrövar istället för att göra bort dig hela tiden :rotfl:

Tönt

 

Diskussionen var om att ta sig till konsulatet i Savannakhet och ordna med visum med det bergrep du väl inte.

Svammelpelle.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
22 minuter sedan, skrev stefan5300:

Diskussionen var om att ta sig till konsulatet i Savannakhet och ordna med visum med det bergrep du väl inte.

Svammelpelle.

Gör dig inte dummare än du redan är 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 4/5/2020 at 12:47 PM, broder tuk tuk said:

 

Så då tycker du att man ska ha ett öppet samhälle istället så att 99 procent av gamlingarna över 75 stryker med?

 

Jag tar nog en depression om jag kan rädda livet på gamla Gösta på vårdboendet så han får leva några år till.

 

BTT

Man kan inte isolera folk hur länge som helst. Skulle tro ca 2 månader är smärtgränsen för vad folk orkar med ett meningslöst liv. Men 2 månader räcker förhoppningsvis för att kapa toppen så att sjukvården hinner med. Folk kommer förstås forsätta att insjukna, men större chans att resurserna räcker till då. När toppen av sjukdomsfall passerats måste samhällena öppnas upp, ekonomierna måste ta fart. Dom flesta får försöka återgå till normala liv, samtidigt måste man nu lägga resurser på att skydda dom äldsta och sköraste med störst risk att bli allvarligt sjuka av viruset.

Att tro att världens länder skulle isolera sig åratal i väntan på vaccin är ren gallimatias. Det skulle skapa en värre katastrof än viruset. Jag tror vi börjar se en minskning av sjukdomsfall om ett par månader och då successiv lättnad av restriktioner.

Interkontinentalflyg kommer så smått igång till sommaren/hösten. Till de som reser till Thailand kommer sannolikt krav på dyr covid19 försäkring, för alla.Till en början ev karantän, men de släpper nog på det när turist säsongen kommer igång. Har mycket svårt att tro att Thailand skulle göra det krångligt för turister att komma och spendera pengar. Ju fortare de kan komma igång, desto bättre.

 

En annan sak är börserna.

För dom som har pengar i byrålådan kan detta vara en unik chans att komma in i aktie/fond marknaden nu. Dock en risk för en recession om nu restriktionerns håller i sig för länge med en mer långdragen börsnedgång. Kommer att bli lätt att säga i efterhand vad som var rätt.

 

Var och en får tro vad den vill, den som lever får se.

 

Ändrades av Herluf
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Ett tips till de som lider av reseabstinens.
Kanske särskilt för frequent flyers som [mention=12301]samet[/mention] och [mention=3653]andrejsdenruskige[/mention]
 
 

Perfekt!
Nu ska jag bara ordna till med dåligt benutrymme, så är allt på plats.
Link to comment
Dela på andra sajter

On 3/31/2020 at 6:24 PM, broder tuk tuk said:

Bifogar ett läkarintyg på mitt senaste laga förfall vad gäller min resa i februari i år

 

IMG_20200331_154410.thumb.jpg.d28032c08f251e4cff8cd006cdd4843d.jpg

Vem är "han" ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...